Een kat binnen houden, kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Een kat binnen ...

... is geen probleem!
44 (25%)
... kan mits ze niet gewend is om buiten te gaan
63 (36%)
... kan mits ze veel aandacht of een speelkameraadje heeft
43 (25%)
... is eigenlijk moeilijk, ze missen het toch wel
10 (5%)
... kan niet!
12 (6%)

Totaal aantal stemmen: 172

Mocca

Re: Een kat binnen houden, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:04

Vind het een goede beslissing die je genomen hebt. Ja
Zeker fijn voor die kater dat hij nu lekker een huisje krijgt!
Brrrr, in deze regen en kou, en dan buiten...arm beest! Gelukkig maar dat hij bij jou terecht kan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 10:34

Ja ik vond dat eigenlijk ook. Die kater die ik eerst zou nemen, die zit al binnen zeg maar, daar gebeurt niets mee, maar die andere zat gisteren met dat rotweer in de kou terwijl ze zo goed als zeker zijn dat het een huiskat was ooit (hij laat zich aaien, oppakken). Ik weet wel dat katten tegen een stootje kunnen maar toch.
Ik ben eens benieuwd voor vanavond Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:46

Maak je ook foto's dan? Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 10:48

Stuk of 500 wrs Haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:57

haha gaaf Haha! ik ben benieuwd

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:02

Wat leuk!
ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen
en dat ze zich wel gaan vermaken!
onze katten willen wel hééél graag naar buiten en dat mogen ze ook als we thuis zijn
maar ik denk wel dat je katten binnen kan houden.

ben benieuwd naar de foto's Pling

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:05

Ja het kan wel maar of de katten het leuk vinden is wat anders, wij hebben 2 katten die alleen buiten komen aan een tuigje (met lange riem zodat ze door de hele tuin kunnen lopen) en op vakantie (met boot, kunnen ze ook met die lange riem aan de boot en kunnen ze een heel eind lopen) verder niet, en dit gaat hartstikke goed, ze hebben maatjes aan elkaar en genoeg speelgoed dingetjes, dus ja, in deeltijd kan het wel en zal het ook wel goed gaan, maar 24/7 binnen lijkt mij niet goed.

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:17

Ben heel benieuwd naar je katjes, ik denk maar zo ze hebben het bij jou vast beter dan daar in het assiel (meer aandacht en dergelijke)

Zelf heb ik 2 katten gehad, die naar buiten konden. De ene kon naar buiten maar ging nooit. De ander was boos als je hem een dag binnen opsloot, begon hij uit protest binnen te poepen.

Veel sterkte in ieder geval.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 12:51

Nou ik hoop dat ik er dus 2 tref die het binnen zitten aankunnen zeg maar. Voor alle duidelijkheid: als ze ongelukkig worden van binnen zitten, zal ik wel degelijk een plaats voor ze zoeken waar ze buiten kunnen. Dat ik voor mezelf katten wil tot daar, maar niet ten koste van hun geluk. Ik hoop gewoon echt dat ze het fijn gaan vinden (ben gisteren meer dan anderhalf uur bezig geweest met het strategisch neerleggen van alle speelgoedjes Gestoord ). Ik ga vanavond nog een flesje kattenkruid kopen om mijn appartement een beetje om te toveren in de kattenhemel Knipoog

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:08

Volgens mij belade dier katten in een waar kattenparradijs Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 17:58

Ik wil geen kids maar volgens mij steekt mijn moederinstinct wel degelijk hormoonsgewijs de kop op af en toe. En dan wil ik katten en een paard Lachen

Zo meteen ophalen!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:29

En ?? Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 22:27

Ze zijn er! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Nog even geen foto's, beestjes zijn al bang genoeg. De één verschanst zich achter de wc en de ander in de kattenbak. En dat nu al 2u en half nu Huilen van het lachen En ik ben me heel flink aant houden en ik ga ze n iet lastigvallen Lachen De kater kun je aaien, de kattin ook maar die is veel banger. Ik heb het licht aangezet beneden zodat ze wat zien, er is schuilplek genoeg, er staat voer, dus ze redden het wel. Het zijn erg mooie dieren trouwens, het katinnetje is erg klein.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:29

Wat leeeuk Haha! het is wel beter dat je ze nu nog maar niet bang maakt met fototoestellen enzo Tong uitsteken we hebben geduld! maar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinstjes Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 22:31

Ik ben er erg blij mee. Ik ga mss straks nog proberen de kater even naar boven te halen, maar de andere laat ik echt nog een tijdje met rust.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 22:35

*Hoort lawaai*

Verward Verward Verward

Pling

Er loopt er één rond!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:57

Haha! Ben heel benieuwd naar de foto's!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:03

hihi foto's!!!!

Mijn antwoordt in de poll staat er trouwens niet bij Verdrietig
Ik heb 3 katten waarvan ik er 1 regelmatig naar buiten moet schoppen en dan zit hij gelijk weer voor het raam. Bij elke verjaardag, kerstfeest en sinterklaas vraagt hij weer om een kattebak Clown
Voor zo 1 is een binnen blijven echt geen straf.
Een van mijn andere katten gaat uit protest overal pissen als hij niet naar buiten mag. (heb ik gemerkt bij de verhuizing, toen hij dus een poosje binnen moest blijven Boos!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:09

Ik denk dat het zeker kan als ze nooit anders geweten hebben..

Onze katten zouden er echter niet gelukkig van worden Clown. Twee van de drie zijn buiten geboren, achter in de stal in een mandje op het hooi... Kittens hebben dus van kleinsaf de grote buitenwereld kunnen verkennen, muisjes kunnen vangen, verbaasd kunnen kijken naar sprietjes hooi en spinnen. De andere is binnen geboren en vanaf zijn twee weken met de papfles grootgebracht. Maar ook hij kwam al van kleinsaf mee naar buiten als wij in de zomer de hele dag buiten zaten.
Nu liggen ze, met slecht weer, de hele dag gezellig lui binnen. Snachts gaan ze buiten en mogen ze hun jachtige leven beginnen Clown. Bij goed weer liggen ze liefst de hele dag buiten in de zon of jagen ze op vogeltjes.

Bij ons laten ze ook wel duidelijk merken dat ze buiten willen. Ze gaan aan het raam of deur zitten miaauwen..

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:16

Proficiat met je nieuwe huisgenoten! Hoe gaat het nu met ze? Is er al wat actie?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:36

tantjeuh schreef:
Ik denk dat het zeker kan als ze nooit anders geweten hebben..

Onze katten zouden er echter niet gelukkig van worden Clown. Twee van de drie zijn buiten geboren, achter in de stal in een mandje op het hooi... Kittens hebben dus van kleinsaf de grote buitenwereld kunnen verkennen, muisjes kunnen vangen, verbaasd kunnen kijken naar sprietjes hooi en spinnen.

Die "lamme" binnenkat van mij is ook bij de boer geboren in de schuur. Terwijl de pers wel binnen is geboren en een lange tijd ook binnenis gehouden. Kreeg 'm toen hij "klein" was, maar was al best groot eigenlijk Knipoog Hij wil dus vaak naar buiten Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 22:49

De kater loopt goed rond, laat zich aaien (doch 1 verkeerde beweging en hij heeft je vast Haha! ), miauwt al als ik te lang boven rond loop (beide katten kennen het concept "trap" niet en zitten dus beneden). Dus dat zit goed.
De katting zal langer nodig hebben. Die verstopt zich overal, liefst in hoekjes waarvan ik vrees dat ze er nooit meer zal uitraken Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb foto's van de kater, die ga ik er even opzetten nu Lachen

Edit: de kater is net heel brutaal naar boven komen wandelen Doei!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:59

Om nog even antwoord te geven op je oorspronkelijke vraag:
Niet elke kat kun je binnenhouden, ook al zijn ze nog nooit buiten geweest.
Ik heb een kat gekocht in de dierenwinkel (vroeger kon dat nog) die kon ik niet binnenhouden, zodoende een nestje. Daar heb ik een dochter van gehouden (ik moet geen katers Knipoog ), moederpoes doodgereden (kon ik nog steeds niet binnenhouden). Dochter kon ik ook niet binnenhouden, ontsnapte zelfs via het klepraampje, en kwam zo ook weer terug, ook zwanger. Ik heb weer een dochter gehouden (kleindochter dus) en heb dochter naar een boerderij gedaan omdat ik aan een drukke weg woonde.
Kleindochter heb ik ook nooit binnen kunnen houden, maar nu woon ik landelijk en mag ze eindelijk geoorloofd naar buiten.

Ook heb ik een kat gehad die buiten geboren was (wild) en die kon ik wel binnenhouden. Inmiddels overleden aan niervergiftiging.

Ik heb ook nog een kat die makkelijk binnen te houden is, zit bij mij vanaf 3 weken. Komt wel buiten maar gaat niet verder dan 5 meter van de deur vandaan Nagelbijten / Gniffelen

Het ligt er dan ook in mijn ogen niet aan of ze het gewent zijn of niet (het zal wel meespelen) maar ook in het karakter ofzo...
Beetje raar dat de hele familie niet binnen te houden was en de rest wel Verward

Voordat ik dingen over me heen krijg. Ik ben tegen het fokken van HTK-katten. Maar... het eerste nestje kwam uit een moeder van 9 maanden. Haar dochter werd zwanger met 6 maanden...
Ik steriliseer katten op 1 jaar, en had hiermee dus gewoon pech dat ze alle mogelijke manieren aannamen om te ontsnappen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 23:02

Inderdaad pech... Ik ben ook schuw van erg vroeg steriliseren en als ze dan ontsnappen...

Momenteel denk ik dat ze zich wel gaan redden hierbinnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 23:11