Hond los laten lopen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: Hond los laten lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:47

Ik heb mij even koest gehouden, als ik zo de reakties doorlees ontdek ik eigenlijk niet zoveel nieuws. Ik zou ook graag in een gemeente willen wonen waar er veel en veilige voorzieningen voor mijn hondje zijn, maar dat is helaas niet zo.
Het zijn een aantal "rotte appels" die beeldbepalend zijn over hoe er over honden, aangelijnd of niet gedacht wordt. Ik blijf bij mijn mening dat het de verantwoordelijkheid is van de eigenaren de hond zo op te voeden dat hij geen overlast veroorzaakt of maatregelen te nemen die dat voorkomen.

In dit topic zijn eigenlijk alleen maar reakties te lezen van mensen die dat doen én van mensen die last hebben van hondeneigenaren die dat niet doen. Samengevat, op bokt hierover mopperen helpt niet, het komt niet aan bij wie hij aan zou moeten komen. Het verlaagt misschien wel de frustratie dat wel ja....
Op bokt jezelf verdedigen omdat jij wel een opgevoedde hond hebt en je er voor zorgt dat hij geen overlast bezorgd heeft ook weinig zin want op jou wordt niet gemoppert. Sommige van ons nemen het zelfs persoonlijk op maar dat hoeft niet hoor.

Dan een persoonlijke noot, Er was iemand die vond dat ik niet trots hoefde te zijn op dat stukkie wat ik geschreven had...(pag 2) Volgens mij bedoelt zij dat ik er niet trots op hoeft te zijn dat ik mijn hond in de DD los heb lopen... Tenminste dat zou ontopic zijn. Helaas, ik ben zeer trots op mijn hondje. Hij gedraagt zich al tien jaar zo voorbeeldig dat ik er bijna aan ga twijfelen of hij wel echt een hond is... Of ik er trots op ben dat hij losloopt...Neuh. Wel dat hij dat zo goed kan, dat wel ja.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:44

@ mrie : groot gelijk hoor ^^ dat je trotst bent dat je hondje zo goed los kan lopen..
mocht willen dat die van mij dat zo goed deed/deden..helaas is ons tuinhek wel echt nodig om ze binnen te houden..

en tja..mensen zullen vast ook wel eens last van onze honden hebben aangezien die periodes hebben dat ze naar elke denkbeeldige mus blaffen, maar ik heb er nog nooit wat van gehoord..
behalve dan t commentaar dat ik mn honden zou verwaarlozen en dat ze te mager zijn ( eindelijk eens een labrador die normaal op gewicht is, krijg je dit commentaar:P).

en tja..wij hebben ook amper losloop gebieden hier..
2 welgeteld. 2 parken, 1 kleintje 1 iets grotere.
bij de kleine is t grasveld links van t wandelpad wel losloop gebied, en rechts niet. tja..zoek t maar uit dan, pech dat ze ook rechts lopen, moet je maar niet zo'n belachelijke regel maken.
maar in de zomer als daar rechts allemaal kindjes wandelen en voetballen hou ik ze wel vast, maar meestal wandel ik er dan gewoon niet meer ( toch alleen maar irritant omdat de honden achter de voetbal aan willen rennen^^).

en t andere park is wel fijn om te wandelen, maar daar ligt ontzettend veel troep in de bosjes en op t gras. gewoon afval van mensen die ze in de bosjes pleuren.en aangezien mijn hond alles opvreet wat er op der pad komt ( en daar nog wel eens ziek van word) is dat ook niet zo fijn om te wandelen.
maarja..de gemeente schrapt helaas steeds meer plekjes om te wandelen..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:40

Girlgamer schreef:
Wat een gezeik. Als je je hond had aangelijnd dan was die hond van dat meisje waarschijnlijk nog tekeer gegaan.
Ik heb 2 honden en mijn teef loopt altijd los. Nog nooit problemen gehad of gezeik. Ze luisterd ook echt perfect.

Over dat poepen in de speeltuin en bij die flat: wie weet waar die kinderen ermee naar toe gaan als ze jouw hond uitlaten?

Helemaal mee eens. Lees erg veel negatieve reacties hier, terwijl ik vind dat het niet haar schuld is dat die hond zo aanslaat. Die reageert waarschijnljk op elke hond gewoon zo.
Vind het idd niet zo netjes dat ie man je aanspreekt op de wormen van je kinderen, maar misschien denkt hij dat jouw hond inderdaad in dat zandbakje poept. Neem aan dat hij dat niet kan weten omdat jouw hond dus los loopt. En denk zomaar ook dat die kinderen aan wie je je hond uit leent ook lang niet alles op zullen ruimen...
Maar wat iemand anders ook al zei; lijn je hond toch maar even aan, zodat ze kunnen zien dat het niet van jouw hond is! En zo veel moeite is het natuurlijk niet om hem even in jouw buurt aan te lijnen en dan wat verderop los te laten, toch? Knipoog

edit; ik zie nu pas dat er al 5 pagina's lopen ! Clown

Wij hebben hier in het dorp volgens mij helemaal geen losloopvelden Lachen Honden lopen overal wel los, maar het barst hier dan ook overal van de hondenstrond.. TErwijl ik het dan altijd netjes opruim, sta ik vanmorgen nog met mijn voet in de bruine derrie...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:51

Diablo schreef:
Kweetnietje1 schreef:
Iedereen die een hond heeft denkt dat hij hem 100% onder controle heeft

Nou, dat is niet waar hoor. Ik heb honden, waarvan ik zeker weet dat ik ze niet 100% onder controle heb. Dus ik zal ze niet snel loslaten en ik weet zeker dat er met mij veel meer zijn die zo denken.

Beetje vooroordeel van jou.....

Hier hetzelfde verhaal Lachen De hond van mijn ouders, een 2,5 jarige golden retriever, luistert echt niet... Ik kan roepen, springe of gillen wat ik wil, als ze niet wil, komt ze gewoon niet Lachen Dat weet ik en dus laat ik haar niet overal los. Wel in het park en op grasvelden waar ze geen tuinen in kan rennen. Ik laat haar overigens dan niet los omdat ik dan super sacho wordt van haar Knipoog Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:55

Diablo schreef:
Kweetnietje1 schreef:
Iedereen die een hond heeft denkt dat hij hem 100% onder controle heeft

Nou, dat is niet waar hoor. Ik heb honden, waarvan ik zeker weet dat ik ze niet 100% onder controle heb. Dus ik zal ze niet snel loslaten en ik weet zeker dat er met mij veel meer zijn die zo denken.

Beetje vooroordeel van jou.....

Ik weet niet of je het gelezen hebt Diablo maar Kweetnietje1 heeft enkele weken in het ziekenhuis gelegen door een hond die 100 % onder controle was. Het feit blijft dat zij die doodsbang is voor honden, die ondanks het verbod los lopen.

Mensen zoals kweetnietje worden constant op een nare manier geconfronteerd met dingen die zij niet willen en ook niet zouden hoeven te ervaren als iedereen zich aan de regels houdt.

Zie het meer als mensen die beweren hun auto in een woonwijk volledig onder controle hebben met een snelheid van 120 km per uur....waar jij op de stoep staat om over te steken. Knipoog

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:57

Citaat:
Citaat:
Beetje vooroordeel van jou....

Ik weet niet of je het gelezen hebt Diablo maar Kweetnietje1 heeft enkele weken in het ziekenhuis gelegen door een hond die 100 % onder controle was. Het feit blijft dat zij die doodsbang is voor honden, die ondanks het verbod los lopen.

Mensen zoals kweetnietje worden constant op een nare manier geconfronteerd met dingen die zij niet willen en ook niet zouden hoeven te ervaren als iedereen zich aan de regels houdt.

Zie het meer als mensen die beweren hun auto in een woonwijk volledig onder controle hebben met een snelheid van 120 km per uur....waar jij op de stoep staat om over te steken. Knipoog

maar dan nog is het een vooroordeel Lachen
al snap ik haar wel, ik zou denk ik ook zo denken

@ supersmurf : dat heb ik dus ook.
op relatief onbekend terrein is er niets aan de hand en luistert ze prima.
ga ik hier in t overbekende park wandelen en laat ik haar los... nou zeg maar dag tegen die hond..want die komt voorlopig niet meer terug.
vorige zomer heb ik haar nog 1 keer t voordeel van de twijfel gegeven, k liet der los, 5 minuten ging t goed en kwam ze op commando terug, daarna besloot ze dat de mensen die met hun huin aan t park grenzen ( waar overigens een houten hek en conifere haag tussen zit ) en die aan t barbequen waren toch iets intressanter waren..(ik weet trouwens nog steeds niet hoe ze in die tuin beland is , door dat hek enz heen)
zucht..
ik heb geloof ik 3 kwartier achter der aan gejaagd ..toen ik der te pakken had waren er geloof ik al een stokje sate met rauw vlees, een halve afvalzak die iemand in de bosjes had gedumpt, brood van dezelfde bbqende mensen, stront enz naar binnen gegaan.
nooit meer los dus dat beest Verdrietig
( en tja dan zou je zeggen, ren er dan ook niet achteraan, maar ik zeg je, die tactiek werkt niet want dan zie ik der misschien savonds pas terug, als ze in de tussentijd niet is aangereden door een auto, wat hoogstwaarschijnlijk is).
maargoed..ik weet het dus ook, dus ze gaat gewoon niet meer los, helaas pindakaas

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:41

@ Zwitsal; hier echt precies hetzelfde!! Ook wij hebben hier tuinen die aan het park grenzen en ( gelukkig zijn het voortuinen ) als ik haar iets langer hier in huis heb, kent ze het park weer beter en hup; weg is ze weer... Moet er altijd goed opletten dat ik haar aandacht blijf houden als ze buiten los is. Gister ging t zowaar helemaal goed! Waren samen lekker aan t spelen en ze luisterde super! Heb wel voor mezelf gezegd dat ik in ieder geval zelf nooit een golden retriever zal nemen. Wil graag een ras dat iets meer ( op een andere manier ) op mensen is gericht. Deze dame is ook enorm op mensen ericht en echt een gezelschapsdier, maar buiten is alles leuker Haha!

Waren die mensen nog boos van de bbq?

Ik heb t trouwens wel eens gehad dat ik haar los had in het weiland achter t huisvan mij ouders, maar zij ineens besloot dat een achtertuin toch leuker was ( en die grenzen niet eens ech direct aan t weiland ) vervolgens het huis in rende en ik daarna een boze bewoner had.. Heel begrijpelijk natuurlijk, maar wij hebben in het dorp nou eenmaal al geen losloopvelden.. En ze was toen een paar maanden of zo en dus nog enorm speels.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:05

Slimmerik, ik snap dat ze bang is voor honden en wat er gebeurd is, is heel vervelend voor haar. Maar het is niet gebeurd door een hond die 100% onder controle was (zoals jij zegt), want dan was dit niet gebeurd. En het wil ook niet zeggen dat iedereen met een hond denkt dat die het dier 100% onder controle heeft.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:27

Mijn honden laat ik nooit meer los tijdens de wandeling.
Ze hebben wat nare ervaringen opgedaan met andere honden. (van grotere honden die te ruig spelen en hun pijn doen tot een nare bijtincident.. incl hechtingen ed)
Helaas zijn er hier meerdere honden eigenaren die hun hond niet onder controle hebben maar wel hun honden loslaten.
Hierdoor ben ik eigenlijk genoodzaakt om continu op mijn hoede te zijn met het uitlaten (Als ik maar geen hond tegenkom)
Nu zijn mijn honden, volgends hun, "die typische Jack Russells" omdat ze uitvallen naar andere, terwijl dat niet nodig hoeft te zijn als de andere honden gewoon niet in de buurt van mijn honden komen.

Als ik vraag of ze hun hond bij zich willen houden, krijg ik de opmerking dat hun honden niks doen. Ze snappen niet dat mijn honden wel wat doen en dat een andere hond kan triggeren om daarop negatief te reageren.

Het heeft niks te maken met dat ze aan een lijn lopen en de ander niet. Als mijn honden loslaat gaan ze ook gewoon in de aanval.

Ik vind het zo jammer dat ik niet meer kan genieten van het wandelen met mijn honden omdat andere niet t respect hebben om hun honden bij zich te houden als ik aankom met mijn aangelijnde honden.

Nou moet ik wel even vertellen dat hier enkele honden zijn die loslopen maar mijn honden links laten liggen en goed luisteren, daar heb ik dus geen problemen mee natuurlijk Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:12

Diablo schreef:
Slimmerik, ik snap dat ze bang is voor honden en wat er gebeurd is, is heel vervelend voor haar. Maar het is niet gebeurd door een hond die 100% onder controle was (zoals jij zegt), want dan was dit niet gebeurd. En het wil ook niet zeggen dat iedereen met een hond denkt dat die het dier 100% onder controle heeft.

Geen enkele hond kan je 100% onder controle hebben. Het is en blijft namelijk altijd een hond.. een dier kan nog zo goed opgevoed zijn, het is en blijft een dier.

Neem onze honden nu, die zijn supergoed opgevoed. Vanaf dat ze een pup waren mee naar de hondenschool gegaan, elke klasse netjes doorlopen, altijd met succes wedstrijden gedaan, de oudste is in elke klasse van gehoorzaamheid clubkampioen geweest (vier opeenvolgende jaren), de jongste is twee jaar geleden naar het belgische kampioenschap geweest. Allebei zitten ze in de hoogste klasse van de gehoorzaamheid, met succes. Allebei zijn het superlieve knuffelhonden. Allebei hebben ze al iemand gebeten. De oudste is nogal dominant van aard, en is in aanvaring gekomen met een andere hond.. Jammer genoeg stond daar ook nog een vrouw tussen die hij niet gezien had. De jongste is doodsbraaf, maar heeft wel al een kind gebeten dat hem opeens zonder waarschuwen kwam knuffelen rond zijn nek terwijl hij rustig op de baas lag te wachten.
Dus nog eens: je hebt een hond NOOIT 100% onder controle

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:16

Maar jij zegt nu wat anders. Er werd eerder gezegd dat hondeneigenaren altijd denken dat ze hun hond 100% onder controle hebben en hier gingen wij tegen in. Wat betreft jouw opmerking heb je helemaal gelijk Lachen

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:20

Ik heb geen zin om alles bij te lezen, dus sorry als ik opeens er tussendoor kom met gewoon een reactie.

Mijn hondje, teefje, loopt niet áltijd los.
Vaak gaat ze wel los de deur al uit, maar met halsband om en ik heb altijd een riem bij me. Zo kan ik haar altijd pakken als dat nodig is.
's Avonds blijft ze vast, omdat we dr dan anders niet zien. (Ze is wit/blond, maar toch)

Ik weet niet of je dat ook hebt, maar het lijkt mij wel handig om een lijn bij je te hebben, just in case.. Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:02

3 meisjes elk op hun paard met hun hond bij zich(loslopend), ging plat liggen op het midden van de straat om valère(=mijn hond) aan te vallen auto's moesten stoppen en valère kreeg een aanval, wat heb ik toen boos gekeken naar die meisjes onverantwoord,
valère ziet heel graag andere honden en daarom laat ik hem niet los lopen, andere honden kunnen er niet mee gedient zijn, bovendien begint hij veel beter te luisteren naar mijn stem en wanneer hij echt in geen geval weg zou lopen mag hij los, en ik denk dat het bij jou hond in die situatie is, haar hond is ongehoorzaam, zeker niet de jouwe Knipoog
Ze hebben een lijn aan hun hond hangen , als ze hem daarmee nog niet de baas kunnen steek er dan messchien een bit Knipoog (ocharmeee!)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:10

Tantjeuh, waar zie jij mij beweren dat honden 100% onder controle zijn? Ik beweer juist het tegenovergestelde.....

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:16

florrtje schreef:
3 meisjes elk op hun paard met hun hond bij zich(loslopend), ging plat liggen op het midden van de straat om valère(=mijn hond) aan te vallen auto's moesten stoppen en valère kreeg een aanval, wat heb ik toen boos gekeken naar die meisjes onverantwoord,
valère ziet heel graag andere honden en daarom laat ik hem niet los lopen, andere honden kunnen er niet mee gedient zijn, bovendien begint hij veel beter te luisteren naar mijn stem en wanneer hij echt in geen geval weg zou lopen mag hij los, en ik denk dat het bij jou hond in die situatie is, haar hond is ongehoorzaam, zeker niet de jouwe Knipoog
Ze hebben een lijn aan hun hond hangen , als ze hem daarmee nog niet de baas kunnen steek er dan messchien een bit Knipoog (ocharmeee!)

Een hond die plat op de grond gaat liggen om een andere op te wachten doet dat niet om aan te vallen. Als een hond dominant is en aan wil vallen maken ze zich groot, steken staart of stompje hoog in de lucht en gaan stijvig lopen. Wat jij beschrijft is eerder een uiting van ondergeschiktheid en spelen, tenzij het een bordercollie is, die wil dan gewoon iets opdrijven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:08

mrie schreef:
florrtje schreef:

Een hond die plat op de grond gaat liggen om een andere op te wachten doet dat niet om aan te vallen. Als een hond dominant is en aan wil vallen maken ze zich groot, steken staart of stompje hoog in de lucht en gaan stijvig lopen. Wat jij beschrijft is eerder een uiting van ondergeschiktheid en spelen, tenzij het een bordercollie is, die wil dan gewoon iets opdrijven.

Dat hoeft niet altijd. De buren hadden een rottweiler die dat ook altijd deed. Gewoon het-jagen-op-de-prooi-gedrag volgens mij. Hij viel dan wel degelijk aan daarna, en niet om te spelen of uit ondergeschiktheid. Echt áánvallen en verscheuren die hap. Ja

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:09

Inderdaad zo daagt mijn jongste hond andere honden uit om lekker te spelen. Ik denk dat het een kwestie is van leven en laten leven. Ik heb er zelf een altijd loslopen, maar erger mij dan aan mensen die hun hond dan ook maar loslaten immers mijne doet waarschijnlijk niks gezien het feit dat ze losloopt, dat klopt ook, maar ze is wel als de dood voor andere honden en vooral als er een grote rotweiler blaffend op mijn poedel af komt rennen, mijn hond raakt dan in paniek en gaat rennen echter nooit de straat op en ze komt altijd terug. Hou je ze vast gebeurt hetzelfde, alleen houden ze de hond dan vast met de in de mode zijnde flex, waarvan de meeste vergeten dat je die ook kort vast kunt zetten, het gevolg is dan een paniekende poedel aan de riem, die niet weg kan en overweldigt wordt door een grote hond, nou dan laat ik mijne liever los lopen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:40

mrie schreef:
florrtje schreef:

of een labrador die graag wil spelen Tong uitsteken
zodra die van ons een speelse bui hebben gaan ze ook op de grond liggen, dan 'fixeren' ze elkaar ( strak in de ogen aankijken)..om vervolgens in een soort van tijger-kruip-sluip-gang op elkaar af te kruipen..en dan ineens in een volle sprint naar elkaar toe te racen, tegen elkaar aan te knallen en vrolijk te gaan spelen. dit doen ze ook wel een bij andere honden, ( nooit met 2 tegelijkertijd tegen 1 andere hond hoor) maar die zijn er altijd een beetje overdonderd door Tong uitsteken ..
terwijl ik toch eigenlijk heel veel labradors ken die zo plat op de grond gaan liggen om zo uit te dagen.

@ supersmurf:
nee mensen van de bbq waren niet boos, alleen nogal verbaast dat ineens de broodmand leeg op de grond lag ^^
k heb ze ook maar even gezegd dat ik ook een sate'tje heb zien verdwijnen, en dat ze t vlees dus maar beter weg konden gooien ^^

mn hond is trouwens ook wel eens een huis binnen gevlogen..
maar dat was t huis van mn ex-beste-vriendinnetje van vroeger..
en die hebben een labrador die familie van mijn hond is, en als ik zeg "waar is bluffie?" word ze al gek.
dus ja..als die hond dan in t park is, en hun tuinhek en achterdeur staat open ( tuin grenst aan t park)..tjaa..Tong uitsteken
dan vliegen ze ineens met zn 2en dat huis binnen, inclusief modderpoten en alle waterbakken om gooiend ^^
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 08-03-08 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:44

slimmerik schreef:
Dat hoeft niet altijd. De buren hadden een rottweiler die dat ook altijd deed. Gewoon het-jagen-op-de-prooi-gedrag volgens mij. Hij viel dan wel degelijk aan daarna, en niet om te spelen of uit ondergeschiktheid. Echt áánvallen en verscheuren die hap. Ja

Dan is het normaal meer hoofd plat en kont iets omhoog(zoals een leeuw klaarstaat om aan te vallen). Maar ECHT plat liggen is onderwerpingsgedrag hoor...

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:47

Mijn hondje loopt ook altijd los.

Hij naait er nooit uit en blijft gewoon 2 meter voor of achter me
lopen. Wel neem ik altijd een riem mee en doe ik hem vast wanneer er een andere hond of ander dier aankomt.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:45

Als je hond net zo dicht naast je blijft als mét riem, dan heeft de hond echt geen last van die riem hoor. misschien ben jij te lui om die riem vast te houden?
Mij lijkt niet dat mensen gaan klagen als ze geen last van je hond hebben, aanlijnen dus.
Ik heb ook heel veel mensen gezien met hun loslopende hond die zogenaamd nooit iets deed, wel toevallig dat wanneer ik langs kom, soms met paard, dat ze ineens erachter aan gaan rennen.
Je kunt je wel inbeelden wat voor ongelukken er gebeurd zijn en konden gebeuren.
En ook al doet je hond niet, ik ben door die honden die naar mij toe kwamen gerend wel bang geworden van loslopende honden.
Steeds als ik met mijn paard of kleine hond loop en iemand heeft zn hond weer eens niet vast, moet ik weer eens mn hart vast houden of omlopen.
En ik ben vast niet de enige die bang is voor (grote) honden...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:51

Milly_ schreef:
slimmerik schreef:

Dan is het normaal meer hoofd plat en kont iets omhoog(zoals een leeuw klaarstaat om aan te vallen). Maar ECHT plat liggen is onderwerpingsgedrag hoor...

Onderwerpen is het pas volgens mij als ze op de rug gaan liggen. Plat gaan liggen met hun achterpoten onder hun lijf betekent gewoon dat ze startklaar en attent zijn. Of het nu om te spelen of om te jagen is.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:23

Blondie_ schreef:
Als je hond net zo dicht naast je blijft als mét riem, dan heeft de hond echt geen last van die riem hoor. misschien ben jij te lui om die riem vast te houden?
Mij lijkt niet dat mensen gaan klagen als ze geen last van je hond hebben, aanlijnen dus.
Ik heb ook heel veel mensen gezien met hun loslopende hond die zogenaamd nooit iets deed, wel toevallig dat wanneer ik langs kom, soms met paard, dat ze ineens erachter aan gaan rennen.
Je kunt je wel inbeelden wat voor ongelukken er gebeurd zijn en konden gebeuren.
En ook al doet je hond niet, ik ben door die honden die naar mij toe kwamen gerend wel bang geworden van loslopende honden.
Steeds als ik met mijn paard of kleine hond loop en iemand heeft zn hond weer eens niet vast, moet ik weer eens mn hart vast houden of omlopen.
En ik ben vast niet de enige die bang is voor (grote) honden...

Ik ben helemaal niet te lui om de riem vast te houden
maar waarom zou ik?

Het beestje is nog geen 30cm hoog, doet geen vlieg kwaad
en kan zo lekker het gras in om zijn behoeftes te doen of
lekker eventjes een balletje gooien.

Sielx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:11

wij hebben 2 honden waarvan je een hond dagen in de tuin kan laten zonder dat hij de tuin ook maar uitkomt , hij blaft wel eens aan de heg als er een andere hond voorbij komt maar voor de rest niets! Lachen Haha!
onze andere hond daarintegen! we hebben al alles geprobeerd maar die is nu al zo oud (15) dat we het hebben opegegeven , die loopt altijd weg en heeft al een keer bij ene teef 12jongen gemaakt Vork
wat een mannetje hee, dies nu al wel gecastreerd hoor Haha!
Clown

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:49

tjoh daar zou ik als eigenaar van de teef dan toch minder blij mee zijn.. Je zou maar een jonge hond hebben die voor de eerste keer loops is en dus meteen zwanger raakt terwijl je helemaal geen pups wil... Hoe is dat gebeurt? Is jouw hond bij een andere hond in de tuin ingebroken of iets dergelijks of tijdns het wandelen?