Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Girlgamer schreef:Wat een gezeik. Als je je hond had aangelijnd dan was die hond van dat meisje waarschijnlijk nog tekeer gegaan.
Ik heb 2 honden en mijn teef loopt altijd los. Nog nooit problemen gehad of gezeik. Ze luisterd ook echt perfect.
Over dat poepen in de speeltuin en bij die flat: wie weet waar die kinderen ermee naar toe gaan als ze jouw hond uitlaten?
Diablo schreef:Kweetnietje1 schreef:Iedereen die een hond heeft denkt dat hij hem 100% onder controle heeft
Nou, dat is niet waar hoor. Ik heb honden, waarvan ik zeker weet dat ik ze niet 100% onder controle heb. Dus ik zal ze niet snel loslaten en ik weet zeker dat er met mij veel meer zijn die zo denken.
Beetje vooroordeel van jou.....
Diablo schreef:Kweetnietje1 schreef:Iedereen die een hond heeft denkt dat hij hem 100% onder controle heeft
Nou, dat is niet waar hoor. Ik heb honden, waarvan ik zeker weet dat ik ze niet 100% onder controle heb. Dus ik zal ze niet snel loslaten en ik weet zeker dat er met mij veel meer zijn die zo denken.
Beetje vooroordeel van jou.....
Citaat:Citaat:Beetje vooroordeel van jou....
Ik weet niet of je het gelezen hebt Diablo maar Kweetnietje1 heeft enkele weken in het ziekenhuis gelegen door een hond die 100 % onder controle was. Het feit blijft dat zij die doodsbang is voor honden, die ondanks het verbod los lopen.
Mensen zoals kweetnietje worden constant op een nare manier geconfronteerd met dingen die zij niet willen en ook niet zouden hoeven te ervaren als iedereen zich aan de regels houdt.
Zie het meer als mensen die beweren hun auto in een woonwijk volledig onder controle hebben met een snelheid van 120 km per uur....waar jij op de stoep staat om over te steken.
Diablo schreef:Slimmerik, ik snap dat ze bang is voor honden en wat er gebeurd is, is heel vervelend voor haar. Maar het is niet gebeurd door een hond die 100% onder controle was (zoals jij zegt), want dan was dit niet gebeurd. En het wil ook niet zeggen dat iedereen met een hond denkt dat die het dier 100% onder controle heeft.
florrtje schreef:3 meisjes elk op hun paard met hun hond bij zich(loslopend), ging plat liggen op het midden van de straat om valère(=mijn hond) aan te vallen auto's moesten stoppen en valère kreeg een aanval, wat heb ik toen boos gekeken naar die meisjes onverantwoord,
valère ziet heel graag andere honden en daarom laat ik hem niet los lopen, andere honden kunnen er niet mee gedient zijn, bovendien begint hij veel beter te luisteren naar mijn stem en wanneer hij echt in geen geval weg zou lopen mag hij los, en ik denk dat het bij jou hond in die situatie is, haar hond is ongehoorzaam, zeker niet de jouwe
Ze hebben een lijn aan hun hond hangen , als ze hem daarmee nog niet de baas kunnen steek er dan messchien een bit(ocharmeee!)
mrie schreef:florrtje schreef:3 meisjes elk op hun paard met hun hond bij zich(loslopend), ging plat liggen op het midden van de straat om valère(=mijn hond) aan te vallen auto's moesten stoppen en valère kreeg een aanval, wat heb ik toen boos gekeken naar die meisjes onverantwoord,
valère ziet heel graag andere honden en daarom laat ik hem niet los lopen, andere honden kunnen er niet mee gedient zijn, bovendien begint hij veel beter te luisteren naar mijn stem en wanneer hij echt in geen geval weg zou lopen mag hij los, en ik denk dat het bij jou hond in die situatie is, haar hond is ongehoorzaam, zeker niet de jouwe
Ze hebben een lijn aan hun hond hangen , als ze hem daarmee nog niet de baas kunnen steek er dan messchien een bit(ocharmeee!)
Een hond die plat op de grond gaat liggen om een andere op te wachten doet dat niet om aan te vallen. Als een hond dominant is en aan wil vallen maken ze zich groot, steken staart of stompje hoog in de lucht en gaan stijvig lopen. Wat jij beschrijft is eerder een uiting van ondergeschiktheid en spelen, tenzij het een bordercollie is, die wil dan gewoon iets opdrijven.
mrie schreef:florrtje schreef:3 meisjes elk op hun paard met hun hond bij zich(loslopend), ging plat liggen op het midden van de straat om valère(=mijn hond) aan te vallen auto's moesten stoppen en valère kreeg een aanval, wat heb ik toen boos gekeken naar die meisjes onverantwoord,
Een hond die plat op de grond gaat liggen om een andere op te wachten doet dat niet om aan te vallen. Als een hond dominant is en aan wil vallen maken ze zich groot, steken staart of stompje hoog in de lucht en gaan stijvig lopen. Wat jij beschrijft is eerder een uiting van ondergeschiktheid en spelen, tenzij het een bordercollie is, die wil dan gewoon iets opdrijven.
slimmerik schreef:Dat hoeft niet altijd. De buren hadden een rottweiler die dat ook altijd deed. Gewoon het-jagen-op-de-prooi-gedrag volgens mij. Hij viel dan wel degelijk aan daarna, en niet om te spelen of uit ondergeschiktheid. Echt áánvallen en verscheuren die hap.
Milly_ schreef:slimmerik schreef:Dat hoeft niet altijd. De buren hadden een rottweiler die dat ook altijd deed. Gewoon het-jagen-op-de-prooi-gedrag volgens mij. Hij viel dan wel degelijk aan daarna, en niet om te spelen of uit ondergeschiktheid. Echt áánvallen en verscheuren die hap.
Dan is het normaal meer hoofd plat en kont iets omhoog(zoals een leeuw klaarstaat om aan te vallen). Maar ECHT plat liggen is onderwerpingsgedrag hoor...
Blondie_ schreef:Als je hond net zo dicht naast je blijft als mét riem, dan heeft de hond echt geen last van die riem hoor. misschien ben jij te lui om die riem vast te houden?
Mij lijkt niet dat mensen gaan klagen als ze geen last van je hond hebben, aanlijnen dus.
Ik heb ook heel veel mensen gezien met hun loslopende hond die zogenaamd nooit iets deed, wel toevallig dat wanneer ik langs kom, soms met paard, dat ze ineens erachter aan gaan rennen.
Je kunt je wel inbeelden wat voor ongelukken er gebeurd zijn en konden gebeuren.
En ook al doet je hond niet, ik ben door die honden die naar mij toe kwamen gerend wel bang geworden van loslopende honden.
Steeds als ik met mijn paard of kleine hond loop en iemand heeft zn hond weer eens niet vast, moet ik weer eens mn hart vast houden of omlopen.
En ik ben vast niet de enige die bang is voor (grote) honden...