buurman die mijn kat niet aardig vindt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alani

Re: buurman die mijn kat niet aardig vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:21

Beaux schreef:
O jee, geirriteerd was het zeker niet. Het eeuwige probleem van het geschreven woord: de interpretatie van de lezer is vaak anders dan de bedoeling van de schrijver. Ik zal erop letten.

Je hebt gelijk hoor. .....!!!!scheppen een bepaald beeld.
Bedankt voor je sportieve reactie

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:10

nou ppff wat is er een hoop bij gekomen zeg!! Clown
maar goed ik heb ook katten en honden gehad dus katten en honden mens
maar ik vind dat sommige katten eigenaren iets te makelijk zijn:
-oooo een kat kun je niks leren dus mogen ze alles
-een kat hoort buiten te lopen dus mag ie in de tuin van de buren poepen, spelen ,de vijver leegvissen
-als er een kat doodgebeten wordt in een tuin (wat natuurlijk vreselijk is) is het een onopgevoede hond

ik snap wel dat katten een suk lastiger zijn dan honden maar sommmige zijn wel heel laks ,dit gebeurt ook wel met andere huisdieren maar bij katten wordt wel het argument gebruikt van:het zuijn katten,jagers,buitenbeesten

en dit is allemaal prima
maar als iemand een kat neemt hoeft niet een andere daar last van te hebben (en ik heb het niet over een keer een drolletje en een plasje in een hoekje van de tuine he) maar we kennen toch allemaal wel verhalen van krolse katten die de helenacht voor je deur zitten de krijsen,of buurtkatten die de vuilnis zakkken openkrabt,je vijver leeg vissen enz enz

en als je de mensen er dan op aan spreekt is het:ja het zijn katten hoor
dat vind ik er zo vervelend aan niet dat beesje maar de eigenaars die geen verantwoording nemen

groetjes nathalie

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:12

mijn honden jagen hier ook op ratten en konijnen,dus ik moet ze dan leren dat er een verschil zit tussen een kat,rat of konijn??

daarnaast neem ik aan dat de meeste katten,muizen,ratten,vogels konijntjes,soms zelfs vijvers leegvissen,of heb hier zelfs wel gelezen dat katten andermans kippen of duiven te grazen hebben genomen..

maar dat hoort natuurlijk bij een kat,een hond niet,die mag niet jagen

jongens een dier is een dier...ook honden zijn nu eenmaal dieren met natuurlijke instincten,en ik heb hier 2 grote jagers,en 2 halve jagers,waarbij het jachtinstinct heel hoog in de genen zit,en die moet ik dus voor andermans huisdier onderdrukken??

van mij mogen ze nl zeker die ratten vangen,heel graag zelfs Ja

als ze een kat achterna gaan,doe ik er alles aan om ze terug te halen,tuurlijk,maar soms is het gewoon te laat...

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:19

bij een kenis van ons is de kat van de buren een keer in zijn kennel geklomen tussen de honden
tja er was niks meer over van het beesje Ach gut

hij heeft zijn excuus aangeboden maar hij zei ook ik sluit mijn beesten op als ik er niet ben en ja als de kat er dan bij klimt dan ik er niks mee aan doen

nou daar waren ze het niet mee eens het waren valse beesten en ze hebben de politie gebeld (die vonden dar hij genoeg voorzorg maatregelen getrofen had)

de kat rent toch ook achter een muis aan ja dat kun je ook niks aan doen en als de kat op het terein van eenhond komt ja dan moet ie even hard wegrennen (het zijn allemaal dieren )

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:22

Oké en nou wil ik ook even wat kwijt.
Ik vind het prima om rekening te houden met anderen, en dat doe ik ook altijd.
Maar katten zijn nou eenmaal nacht en buitendieren, en dat ga ik ze ook niet onthouden.
Als iemand last heeft van mijn kat, jaagt ie ze maar uit de tuin.
Evt. dus inderdaad van dat kattenweg of je kan ook van die doppen in je tuin doen, verjaagt ook katten bij planten/struiken.

En niet alleen katten eten vissen e.d. Alles waar een jachtinstinct inzit, loop je dezelfde risico.
Zou waren wij onze kippen eens kwijt door een uitgebroken hond. Eigenaar aanklagen? natuurlijk niet, onzin.
Het is en blijven dieren!

Ik vind dat katten gewoon moeten blijven lopen. En honden ook.

Onzin!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:23

nathalie25 schreef:
bij een kenis van ons is de kat van de buren een keer in zijn kennel geklomen tussen de honden

hij heeft zijn excuus aangeboden maar hij zei ook ik sluit mijn beesten op als ik er niet ben en ja als de kat er dan bij klimt dan ik er niks mee aan doen

nou daar waren ze het niet mee eens het waren valse beesten en ze hebben de politie gebeld (die vonden dar hij genoeg voorzorg maatregelen getrofen had)

dit is toch werkelijk te belachelijk voor woorden,jou huisdier die bij iemand anders op zijn terrein bij honden gaat zitten,een hondeneigenaar die exuses aanbiedt,terwijl dat in mijn ogen dus niet eens nodig is,daar het op eigen terrein gebeurd is,en dan mensen die naar de politie gaan,omdat het vasle honden zijn??

echt bizar..hoe kortzichtig zijn katteneigenaren dan???

ben eens benieuwd als mijn tamme muis in hun tuin bij hun katten terecht komt en die vreten mijn tamme muis op,of zij dan exuses aan zouden bieden,en het normaal hadden gevonden als ik naar de politie was gegaan Gestoord Gestoord

moet toch niet krommer gaan worden zeg...

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:30

Mogen jouw jagers ook schapen opjagen en doodbijten of snappen ze wel dat dit niet kan? Is een kind of andere mensen veilig bij jullie hond? Overtrek dat jachtinstinct niet zo. Ik heb ook honden (herder en kruising herder) en een jachthond gehad. Maar mijn honden zijn betrouwbaar met mens en dier. Als ik ze terugroep, stoppen ze direct en zo hoort het. Een moordwapen op m'n erf, ik moet er niet aan denken.

Een hond kun je van alles leren, veel meer dan een kat. Simpelweg omdat een kat minder intelligent is dan een hond. Ik weet niet waar je woont, maar in woonwijken zijn er nauwelijks nog krolse katten te vinden, net als vuilniszakken. Door een kliko's krabt een kat niet zo snel.

Overlast is een subjectief begrip. Het is niet fair om van een ander te verwachten dat 'ie alles maar pikt. Anderzijds moet er ook niet van een mug een olifant worden gemaakt. Een hond die ratten en konijnen vangt, loopt ongetwijfeld op een groot erf. Heb je dan last van de kat van de buren? Lijkt me sterk. Ik ben blij met een stel loslopende katten. Natuurlijk niet als ze allemaal in m'n tuin poepen, maar met de hoeveelheid muizen die ze vangen moeten we allemaal blij zijn. Zeker in een woonwijk. Wel 'ns bedacht hoeveel overlast die zouden geven zonder katten? Vraag het de bewoners in de binnenstad maar.

TS: kun je niet- in overleg met je buurman- een stroomdraadje spannen over jouw/zijn omheining? Dan is het probleem voor jullie allebei op een diervriendelijke manier opgelost.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:31

@Kimmie: om aan de hand van een voorbeeld alle katteneigenaren kortzichtig te noemen is op zijn beurt weer kortzichtig. Vind je niet?

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:32

nathalie25 schreef:
nou ppff wat is er een hoop bij gekomen zeg!! Clown
maar goed ik heb ook katten en honden gehad dus katten en honden mens
maar ik vind dat sommige katten eigenaren iets te makelijk zijn:
-oooo een kat kun je niks leren dus mogen ze alles
-een kat hoort buiten te lopen dus mag ie in de tuin van de buren poepen, spelen ,de vijver leegvissen
-als er een kat doodgebeten wordt in een tuin (wat natuurlijk vreselijk is) is het een onopgevoede hond

ik snap wel dat katten een suk lastiger zijn dan honden maar sommmige zijn wel heel laks ,dit gebeurt ook wel met andere huisdieren maar bij katten wordt wel het argument gebruikt van:het zuijn katten,jagers,buitenbeesten

en dit is allemaal prima
maar als iemand een kat neemt hoeft niet een andere daar last van te hebben (en ik heb het niet over een keer een drolletje en een plasje in een hoekje van de tuine he) maar we kennen toch allemaal wel verhalen van krolse katten die de helenacht voor je deur zitten de krijsen,of buurtkatten die de vuilnis zakkken openkrabt,je vijver leeg vissen enz enz
en als je de mensen er dan op aan spreekt is het:ja het zijn katten hoor
dat vind ik er zo vervelend aan niet dat beesje maar de eigenaars die geen verantwoording nemen

groetjes nathalie

Jij verwoordt wat ik bedoel. Ik wil het ook niet uit zijn verband trekken doordat katten alles mogen en iedereen dat maar moet accepteren. Maar de tegenreactie (in dit geval van de buurman van de TS gaat wat mij betreft veel te ver)

Krolse katten heb ik een prima oplossing voor; steriliseren maar ook castereren. Er zijn katten zat, de asiels zitten er mee vol.
Tegen het opkrabben van vuilniszaken hebben ze containers uitgevonden. Want niet alleen katten doen dit, maar ook ratten, muizen en ander ongedierte.
Vwb de vijver leegvissen of de vogeltjes in de voiliere de stuipen op het lijf te jagen is een stroomdraadje heel effectief. Over dat stroomdraadje gesproken; ik zou als eigenaar van de kat de onkosten hiervoor betalen. In mijn beleving is dat goed overleg en verantwoordelijkheid.

Ik blijf erbij dat je hond om kunt leren gaan met andere dieren. Een hond is veel intelligenter dan een kat. Een hond werkt graag voor zijn baas en de kat is het liefst zelf de baas met jou als personeel.
Een hond heeft het verschil in verschillende dieren ook echt door.
Ik heb het mijn hond kunnen leren, ook de honden van mijn buurvrouw/tweelingzus hebben het geleerd (ook mechelse herder x leonberger en mechelse herder). Alle 3 de honden zijn echte werkhonden, waarbij bij alle 3 het instinct om te verdedigen en beschermen een belangrijke rol speelt. Waarom kunnen deze honden wel met andere dieren omgaan en die van jullie niet (is niet aanvallend bedoeld, ik ben slechts benieuwd naar het antwoord)?

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:34

kimmie261 schreef:
nathalie25 schreef:

dit is toch werkelijk te belachelijk voor woorden,jou huisdier die bij iemand anders op zijn terrein bij honden gaat zitten,een hondeneigenaar die exuses aanbiedt,terwijl dat in mijn ogen dus niet eens nodig is,daar het op eigen terrein gebeurd is,en dan mensen die naar de politie gaan,omdat het vasle honden zijn??

echt bizar..hoe kortzichtig zijn katteneigenaren dan???

ben eens benieuwd als mijn tamme muis in hun tuin bij hun katten terecht komt en die vreten mijn tamme muis op,of zij dan exuses aan zouden bieden,en het normaal hadden gevonden als ik naar de politie was gegaan Gestoord Gestoord

moet toch niet krommer gaan worden zeg...

Een (tamme) muis staat in de voedselketen van een kat. Staat een kat in de voedselketen van een hond?
Kimmie; Geen sterk vergelijk, ik heb betere argumenten van je gelezen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:40

mijn honden mogen inderdaad niet jagen, staan goed onder appel, maar als ze eenmaal vertrokken zijn dan is er geen houden meer aan, dus moet ik dat voorkomen....

Om maar even te illustreren hoe een waas die grote krijgt. Als jonge mannen hebben ze achter de schapen aan gezeten, ik heb die grote 4!!! keer met mijn klompen en zn pens en op zijn kop moeten schoppen voordat hij uberhaupt in de gaten had dat ik naast hem stond, die gele was bij mijn eerste brul weer naar binnen gevlucht........ maar die grote was blind en doof voor alles.

Ik neem aan dat iedereen hier het heel normaal vind dat ik die schapen heb vergoed............ het waren mijn honden, zelfs op mijn terrein Lachen Maar het is mijn dier dat voor overlast zorgt, dus moet IK dat netjes oplossen........ en voorkomen dat het ooit nog een keer gebeurd......... Helaas hebben ze behoorlijk moeten inleveren, want los over het erf schooieren is er niet meer bij

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:41

Marion71 schreef:
Mogen jouw jagers ook schapen opjagen en doodbijten of snappen ze wel dat dit niet kan? Is een kind of andere mensen veilig bij jullie hond? Overtrek dat jachtinstinct niet zo. Ik heb ook honden (herder en kruising herder) en een jachthond gehad. Maar mijn honden zijn betrouwbaar met mens en dier. Als ik ze terugroep, stoppen ze direct en zo hoort het. Een moordwapen op m'n erf, ik moet er niet aan denken

nee ze mogen niets doodbijten,ook katten niet,maar ze zijn soms te snel...alleen die ratten zijn wel fijn als ze die te grazen nemen Haha!

en ja hoor,je kan hier veilig op visite komen,zou het alleen wel doen,als ik er ben,en als je dus aangekondigd bezoek bent,dus niet onverwacht zonder toestemming het erf cq woning betreden...kans om het niet te overleven is dan wel aanwezig...

gemiddelde grote hond is al een moordwapen als deze mensen bijten,dus tja...

alani mijn honden eten de kat ook niet op,maar schudden er wel mee,en dat is meestal incl de bijtdruk op een kat,zijn dood..daarna laten ze hem liggen..

gaat er mij om,dat het belachelijk is dat je mensen aanklaagd als JOU huisdier bij een ander in ZIJN tuin bij ZIJN honden gaat zitten..en dan verscheurd wordt.

Marion71 schreef:
@Kimmie: om aan de hand van een voorbeeld alle katteneigenaren kortzichtig te noemen is op zijn beurt weer kortzichtig. Vind je niet?

oke oke,je hebt gelijk,die kattenbezitter dan Haha!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:46

KiWiKo schreef:
mijn honden mogen inderdaad niet jagen, staan goed onder appel, maar als ze eenmaal vertrokken zijn dan is er geen houden meer aan, dus moet ik dat voorkomen....

Om maar even te illustreren hoe een waas die grote krijgt. Als jonge mannen hebben ze achter de schapen aan gezeten, ik heb die grote 4!!! keer met mijn klompen en zn pens en op zijn kop moeten schoppen voordat hij uberhaupt in de gaten had dat ik naast hem stond, die gele was bij mijn eerste brul weer naar binnen gevlucht........ maar die grote was blind en doof voor alles.
Ik neem aan dat iedereen hier het heel normaal vind dat ik die schapen heb vergoed............ het waren mijn honden, zelfs op mijn terrein Lachen Maar het is mijn dier dat voor overlast zorgt, dus moet IK dat netjes oplossen........ en voorkomen dat het ooit nog een keer gebeurd......... Helaas hebben ze behoorlijk moeten inleveren, want los over het erf schooieren is er niet meer bij

daar zit het verschil; mijn hond is fijngevoelig en reageerd op kleinde signalen. Ik ga echt niet staan brullen, voordat mijn hond komt. Ik en mijn hond hebben de afspraak gemaakt dat roepen ook komen is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:48

ik was mijn auto aan het schoonmaken, en mijn honden liepen altijd los.......... ze hadden er al 3 neer voor ik het uberhaupt in de gaten had

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:50

haha,nou hier ook hoor,mijn achtertuin is bijna 2 hectare groot en ze kunnen dus in 1 ruk doorrennen,neem maar van mij aan,dat 6 honden heel hard gaan en sneller gaan dat jij kan roepen,en dat je dus zo heel af en toe te laat bent,ze hebben overigens hier gelukkig nog (buiten 1 konijn en een paar ratten) niets te pakken gehad,in belgie hebben ze een halve kattenpopulatie uitgemoord,ze sprongen zelfs uit de ramen van 2 hoog om achter de (wilde) katten aan te gaan..

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:52

Het ging me niet direct om jouw maar om het feit dat je 4!!x moest slaan schoppen en dat de blonde bij de 1e brul binnen was

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:59

Poeh, wat een discussie! Clown
Persoonlijk heb ik niet zoveel moeite met het feit dat de 5 katten van m'n buren af en toe bij mij in de tuin komen. Eentje komt zelfs heel soms in huis, vind ik juist gezellig. Zo hoef ik zelf geen kat te kopen. Haha!
Maar als m'n honden bij mij zijn (als ik werk zijn ze bij m'n ouders), tja...die jagen de katten weg. Heb ik ook geen problemen mee en gelukkig de buren ook niet. Wel blijven mijn honden op mijn terrein, ik wil niet dat een ander last van ze heeft.
Heel soms lopen de honden van andere buren bij mij over het terrein en één keertje zelfs de 2 paarden van de overbuurman (was wel een foutje, ze waren ontsnapt...). Ach ja, kan gebeuren. Daar doe ik niet moeilijk over.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog geen aangelegde tuin heb, het is alleen nog gras. Mijn eigen honden poepen soms in de tuin, dat ruim ik netjes op, dus als er een keer een drol ligt van een andere hond of van een kat dan merk ik dat niet eens.
Het is hier in de buurt allemaal nogal makkelijk, de honden lopen los door het veld en dus ook de katten. Niemand die moeilijk doet, het "hoort" een beetje bij het platteland. Ik heb er dus zelf ook geen moeite mee, maar wil toch niet dat mijn honden overal gaan struinen en mogelijk overlast veroorzaken, dus die blijven wel op eigen terrein. Alhoewel Ninja nog wel eens in de bermen loopt als ik mest ga ruimen. Bloos

Toch ga ik wel mee met de reactie's van de anderen hier: het is de verantwoordelijkheid van de katteneigenaar om ervoor te zorgen dat niemand last heeft van zijn/haar kat. Als hondeneigenaren net zo omgaan met hun honden als katteneigenaren met hun katten, dan krijg je de grootste ruzies. (Behalve in mijn buurtje kennelijk Knipoog )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:03

er is ook geen probleem als je katten hebt,en die lopen buiten en buren hebben geen bezwaar,alleen zodra iemand wel bezwaar heeft,dan behoor jij als eigenaar daar iets aan te doen..

eigenlijk heel simpel.. Lachen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:04

Midasje schreef:
Katten iets leren laat me niet lachen ze zijn niet zo dom als honden dat ze alles doen wat gezegt wordt, dat maken ze zelf wel uit en gelijk hebben ze.

Hmm dat is dus niet waar. Katten laten zich niets zeggen om maar een rede....ze zijn zo stom als het achtereind van een koe. (uit onderzoek is dit gebleken dat honden intelligenter zijn dan katten)
En ik ben een echte kattenliefhebber. Ik heb zelf ook een kat die helaas niet op zijn kattenbak gaat Boos!

Maar dat onze buren hem wegjagen uit hun tuin vindt echt niet meer dan normaal (we hebben een stroomdraadje, werkt niet bij die van ons). Een vogelpoepje of kattenpoep is echt wel een verschil hoor. Kattenpoep is zo vies. En het lijkt me inderdaad heel vervelend dat je een hond hebt en dat die steeds gaat blaffen als die kat in zijn tuin komt. Daar wordt je dol van.

Onze kat komt inmiddels alleen bij een paar andere buren en die vinden het wel gezellig met hem. En die tuinieren ook niet, geen last van z'n poep.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:07

oke,
je buurman is misschien wel niet bijzonder aardig in
zijn uitdrukkingswijze..(zeer zacht gezegd... )

Maar ik ben ook van mening dat een ander geen last
hoeft te hebben van andermans huisdieren...

En ja ik heb huisdieren!!!!!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:07

Alani, ik vind dat jij erg met twee maten meet.

Een muis staat in de voedselketen van een kat, maar een hond jaagt gewoon op wat kleiner en sneller is. Is net zo goed de natuur. En als je het wezen hond een beetje kent, dan weet je dat wanneer het jachtinstinct overneemt, je gewoon niet doorkomt (zeker bij 2 ha land...). Heel fijn dat jouw honden dan wel nog luisteren. Maar onze hond bv, die verder super onder appél staat, waar ik geen lijn voor nodig heb, nooit, en die onze eigen dieren allemaal met rust zou laten, zou een vreemde kat idd kapot maken als hij hem te pakken zou krijgen. Dus lijn ik de hond aan, gewoon voor de zekerheid. Waarom is dat voor hondeneigenaren wel vanzelfsprekend (en een hond wil ook heel graag vrij rondbanjeren hoor!) en moet voor een kat maar alles kunnen?

Dan nog de opmerking over vuilniszakken en containers: bij een klein huishouden krijg je hier niet eens een container. Tis toch van de zotte dat je een vuilniszak niet een uur buiten kan hebben staan omdat anders een buurkat alles sloopt?

Jouw beest, jouw verantwoording. Hou je hem niet op eigen terrein? Dan ook niet zielig doen als hij wordt aangereden, vergiftigd of verscheurd.

We hebben hier ook een buurkat, maar dies lief, sloopt niks, dus die mag rustig door mijn tuin banjeren. Ik heb verder niks tegen katten en ook geen overlast op het moment. Dan is het idd leven en laten leven. Maar heeft de buurman wat te klagen, dan is het jouw beest, jouw verantwoording, en heb je maar te zorgen dat je kat geen overlast veroorzaakt. Hij heeft niet gekozen voor jouw kat Knipoog Hoewel hij wel wat vriendelijker had kunnen reageren. Maar ik kan me echt verbazen over de mentaliteit van bepaalde kattenmensen. Echt zooo krom..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:08

maar victory boy honden zijn wel iets makkelijker achter een hek te houden dan katten hoor. mij kat speeld graag buiten en dat wil ik echtniet tegen houden. als de buurman er problemen mee heeft jaagt ie haar maar weg of van mij part gooit ie een emmer water over haar heen. als hij een hond zou hebben is het toch echt het probleem van mijn kat. ze gaat op eigen risico die tuin in.
mijn kat poept trouwens netjes binnen!

kjoetie nu maak je een hele foute opmerking. het is dus mijn schuld als mijn kat vergiftigd word??!?!? dat slaat natuurlijk nergens op

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:09

Alani schreef:
Het ging me niet direct om jouw maar om het feit dat je 4!!x moest slaan schoppen en dat de blonde bij de 1e brul binnen was

Die blonde heeft duidelijk een minder jachtinstinct... en doet slechts met de grote mee omdat het voor hem wel een leuk spelletjes is........ voor die grote is het echt, echt ernst

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:11

suuzepuus schreef:
kjoetie nu maak je een hele foute opmerking. het is dus mijn schuld als mijn kat vergiftigd word??!?!? dat slaat natuurlijk nergens op

het is zwartwit, maar ja, daar komt het wel op neer: als jij ervoor kiest om je beest los te gooien, dan betekent dat automatisch dat je de risico's van aanrijden, boze honden en vergiftiging (en dat hoeft niet eens gepland te zijn!!) aanvaard Lachen wil je dat niet? simpel, hou hem op je eigen terrein Lachen

zo hebben wij eens een buitenkat weggedaan die dus idd gevangen en vergiftigd werd door een buurman. Die kat was niet binnen te houden (en dat wilde mijn ouders ook niet..), dus die hebben we een ander huisje gegeven waar ze het beter had. Tuurlijk is t niet leuk (op zijn zachts gezegd) maar die buurman mag neerleggen en doen op zijn eigen terrein wat hij maar wil...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:15

suusepuus,waarom moeten mensen moeite doen om JOU huisdier weg te jagen,ze zijn JOU verantwoordelijkheid,en niet die van de buurman,hou je dieren gewoon weg bij mensen die geen last willen hebben van jou huisdieren...

en mijn honden willen ook heel graag buiten spelen,ik wet het zeker,als ik hier de voordeur openzet dat ze overal en nergens lopen,en een heleboel kuilen graven bij mensen in de tuin,en alles onder piesen...

ook puur natuur van de hond,alleen ze zijn mijn dieren en daarmee moet IK zorgen dat ze geen overlast veroorzaken,en dit dus niet doen bij anderen op hun terrein..

alleen wordt het van katten nog steeds geaccepteerd,en vinden de meeste katteneigenaren het heel gewoon,en van honden wordt het niet geccepteerd...