Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Re: Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:22

Sharpei's zijn echt niet mmijn honden.
Wij hebben nu een Kleine Jack, echt geen 'Jack' kwa gedrag; rustig lief en speels.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:33

Nooit een tekkel!
Schatige hondjes, maar zo eigenwijs.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:54

Alle hele kleine hondjes. Kunnen er best schattig uitzien, maar vind het meer ratten dan hond Clown

Doe mij maar een mooie grote stevige hond. Vind trouwens engelse buldoggen wel heeeel gaaf. Hebben wij zelf ook gehad. En die werd echt geen 5 hoor.. Die van ons was 10 toen hij overleed.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:18

Er zijn drie rassen die ik verschrikkelijk mooi vind, maar of ik er ooit zo eentje zou aanschaffen is nog sterk te betwijfelen... Ik heb het dan over de saarloos wolfshond, mechelse herder en rhodesian ridgeback. GEWELDIGE beesten, maar alledrie niet van de gemakkelijkste (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). De saarloos zou helemaal niet lukken, ik heb een hond nodig die graag voor zijn baas werkt en zelfs voor hem door het vuur zou gaan. Een saarloos denkt veel meer voor zichzelf, niet voor zijn baas.. Daar is zijn eigen willetje veel te sterk voor. De rodhesian zal die eigen wil en die onafhankelijkheid ook vaak hebben. En die eigenschappen passen niet bij mij.

Een mechelse herder trekt mij dan wel weer aan door zijn uiterlijk, intelligentie, will to please, enthousiasme, veelzijdigheid,.. alles wat ik wil. Maar misschien is het net iets te veel van het goede? Ik zie het op de hondenschool zoveel gebeuren, fantastisch goede mechelaars die dan constant zenuwachtig aan het rondlopen zijn, of constant aan het blaffen zijn door zenuwen, of die iets te vaak in iemands been bijten of... 't is een hond die een perfecte opvoeding zou moeten krijgen, en dat maakt het juist moeilijk. Ik weet wel IETS van honden, ik weet wel IETS van opvoeding, maar genoeg?

Waar ik wél voor zou gaan zijn de [***], duck tolling retriever, australian shepherd, australian catlle dog, duitse herder,...

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:29

een ras dat ik nooit zou willen hebben is een west highland white terrier, wat een viespeuken zijn dit.
Echte piesers zijn het wat ik althans ervaar in de salon.

Enne,, wat is er mis met schnauzers en (konings)poedels Bloos Haha!

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:55

Ik zou later als ik op mezelf woon nooit een beagle willen hebben.
Hier thuis hebben we er een, en eerlijk waar het is een schat van een hond. Maar voor mij veel te eigenwijs. Ze kan echt het bloed vanonder me nagels vandaag halen. 10 keer foei roepen en je aankijken en het gewoon weer doen.
Nee, voor mij later geen beagle.

Zelf ben ik helemaal weg van chinese naakthonden. Tis dat m'n ma er geen wil hebben, maar anders liep er hier al een rond.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:24

De newfoundlander, vind ze echt super in karakter en uiterlijk, maar niet voor mij, wat een haaaaaar
Gister toevallig nog 1 in de trimsalon, er kwam geen eind aan, ik weet dat het ook anders kwam, maar ik hoef ze niet Bloos

Zou ook nooit een westie of shih tzu en andere kleine hondjes willen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:52

keetie_bijl schreef:
Ik zou later als ik op mezelf woon nooit een beagle willen hebben.
Hier thuis hebben we er een, en eerlijk waar het is een schat van een hond. Maar voor mij veel te eigenwijs. Ze kan echt het bloed vanonder me nagels vandaag halen. 10 keer foei roepen en je aankijken en het gewoon weer doen.
Nee, voor mij later geen beagle.

Dat ken ik ja.. Het zijn leuke hondjes om te zien, zijn meestal lief ect.. maar inderdaad zo eigenwijs.. Ik heb nog nooit een beagle gezien die in 1x naar zijn hok liep (in ons hondenpension). Als je een brokje hebt luisteren ze prima, maar zodra ze écht moeten luisteren, zijn ze in één keer doof Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:55

Ik zou nooit een benard senner willen hebben (zo goed geschreven?) heb er vreselijk veel mee gewerkt in het pension. En oh wat zijn het super leuke beesten maar nee, niks voor mij om 24/7 om mij heen te hebben.

We hebben hier dus een boxer rond lopen, en je hebt geen minuut rust. Hij lijkt niet te slapen en wil altijd spelen. Had er zelf nooit voor gekozen.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:05

Wij hebben hier thuis een border collie! Echt een geweldig beest Haha!, maar dat is het ook mede doordat we op een boerderij wonen. Als ik uit huis ga en echt in het centrum ga wonen zal ik nooit zo´n soort hond nemen, voorlopig dan sowieso even geen hond.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:48

ik hou heel veel van border collies, maar dat is echt het laatste ras op aarde die ik zelf zou willen hebben.Veel te actief en dat 'drijven' krijg je er dus echt niet uit.Goed voor op een boerderij en met actieve baasjes, maar niets voor mij dus Clown

Verder ben ik niet zo voor schoothondjes, en welke hondjes ik echt gewoon niet leuk vind zijn jack russels(uitzonderingen daar gelaten).

Ik heb zelf een duitse dog en wil nooit meer wat anders!
welke rassen ik nog leuk vind, bordeaux dog,newfoundlanders,stbernards,boxers, ...
Hangt natuurlijk altijd van de hond zelf af..
Maar ik blijf zeker bij de duitse doggen Vork

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:41

miekelover schreef:
ik zou nooit een klein keff hondje willen hebben. bijten vaak,zijn gemeen en blaffen altijd en lopen in van die stomme kleertjes. geef mij maar een lekkere grote hond waar ik acief mee kan doen

Ja die trekken ze ook zelf aan Haha!

Ik hoef geen hond meer boven de 55-60 cm. Gewoonweg omdat een grote hond voor mij geen meerwaarde heeft. Het vreet alleen meer, kan deuren open maken, kan je niet zo makkelijk meenemen enz. Bovendien kan ik met mijn poedeltje alles qua sport en wandelen (dan loopt ze alle grote honden er nog uit Cool ) en ze kan zelfs mee naast de fiets lopen.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:42

XxSultanxX schreef:
ik zou zelf echt nooit een poedel willen hebben , vind dat van die tutte hondjes haha niks voor mij Clown

Ik moet de eerste truttige poedel nog tegenkomen. Truttige baasjes bij poedels kom ik wel vaak tegen Clown

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:58

Ikk zou nooit een jack willen hebben, vond het altijd geweldige honden maar wat een zenuwlijers.

Mijn grote liefde is de poedel, de standaard reactie van mensen als ze dat horen een poedel dat past niet bij jou eerder een herder of zo, maar qua karakter zijn het echt geen tuttige schoothonden, maar lekkere vrijbuiters, maar wel gehoorzaam en rustig in huis ideaal dus.
Is deze nu niet leuk
Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:08

Oh,maar poedels zijnwe leuk hoor!

Ongetoilleteerd dan he!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:14

Ik wilde alleen even hun tuttige imago eraf poetsen.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:38

Ook ik ben helemaal fan van de Koningspoedel, ben zelf trimster dus daar kun je je ook lekker aan uitleven met knippen Haha!
Die van ons is wel getoiletteerd maar niet met bollen hoor Tong uitsteken Ze heeft het puppie leeuwtoilet al is ze wel al een grote puppie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:28

Ik wil geen langharige hond. Ik kvind ze prachtig, maar je "ruikt" de hond veel meer dan een kortharige. Vooral na een regenbui.
Als je haren vervelend vindt kun je beter een langharige nemen, dan een kortharige. De korte haren gaan overal veel meer in zitten dan de lange en zijn dus zeer latig te verwijderen.

Ik ken een hoop onopgevoede kleine hondjes, die bij geval van kattekwaad gewoon worden opgetild in plaats van gecorrigeerd. Beest leert er dus niets van. Als een hoop kleine hondjes 20 kg zwaarder waren geweest, zat het asiel vol. Misschien is het de gebrek aan opvoeding bij sommige kleintjes, dat mensen er niets van moeten hebben??

De rasstandaard over het karakter van een bepaald soort hond is zeer algemeen, dus daar hang ik niet zo aan.

Wij zelf hebben een boxer. Buiten heerlijk onstuimig, maar binnen verneem je hem amper (waar zeer veel mensen verbaasd van zijn als ze hier komen). Hier staat alles laag en er gaat nooit wat om. Alleen als hij iemand nieuw begroet, kan er wel eens een kopje sneuvelen. Kwijlen gebeurt alleen, wanneer hij extreem enthousiast is of na het eten en drinken. Hoeveel ze kwijlen kan een hele boel aan jezelf liggen. Geef eten bedoeld voor honden en niet voor mensen. Zo zie je maar, de karakterbeschrijving geld niet voor elke hond van dat ras. Ik ben zelfs zeer verbaasd dat iedereen denkt dat boxers de hele dag onstuimig zijn en jolig en noem maar op. Veel ligt trouwens ook aan opvoeding trouwens.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:30

Mindim schreef:
Ik wil geen langharige hond. Ik kvind ze prachtig, maar je "ruikt" de hond veel meer dan een kortharige. Vooral na een regenbui.
Als je haren vervelend vindt kun je beter een langharige nemen, dan een kortharige. De korte haren gaan overal veel meer in zitten dan de lange en zijn dus zeer latig te verwijderen.

Oertypes en spitsen ruiken niet als ze nat zijn Knipoog
Mijn Keeshond ruikt dus nooit, terwijl hij iedere dag door de plassen stampt.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:36

Oh, poedels spreken mij echt niet aan, doe maar een iets grovere hond, zoals de duitse dog, herder of argentijnse dog.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:36

Een keeshond haart dan weer wel als een tierelier Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:37

marquez1 schreef:
Een keeshond haart dan weer wel als een tierelier Knipoog

Eh, ja, meer dan me lief is. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:38

Antheman schreef:
Mindim schreef:

Ik heb ervaring met herders en Berner Senners en Westies. Ik wist niet dat Oertypes minder roken, excuus, weer wat geleerd!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:39

Antheman schreef:

Onze Keeshonden ruiken ook helemaal niet. Maar ik denk ook wel dat het scheelt of je ze binnen of buiten hebt. In ons oude huis hadden we 2 Cavalier King Charles Spaniels binnen, en die roken wel. Toen ze in ons nieuwe huis een buitenkennel kregen, roken ze nergens meer naar, net als de Blauwkezen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:40

Mindim: Je hoeft geen excuus te maken hoor! Veel mensen weten dit niet. En ik wil graag de voordelen van het leukste hondenras benoemen!