Honden kleertjes aantrekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Honden kleertjes aantrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:48

dat vind ik ook wel een beetje onzinnig,die jurkjes e.d.. ik zal morgen even een foto van Buddy's leren jasje maken, het staat hem heel mooi, en hij heeft er totaal geen last van. loopt er heel trots mee rond..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:49

ach, sommige rassen zijn kouwelijk, dan vind ik het een ander verhaal dan wanneer je je hondje mee de stad in neemt in een matchende outfit omdat het zo leuk is

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:48

Mijn hond heeft een jasje. Ja Hij wordt elke zoveel maanden geschoren en dan krijgt hij het dus koud buiten.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:48

Ik heb een hele grote hond, maar wel eentje met een hele korte vacht en een vrijwel kale buik. Het arme ding zat dit winter gewoon te klappertanden buiten. Heb dr maar een oude trui aangetrokken. Als we ooit ergens op vakantie gaan waar er sneeuw ligt en de hond gaat mee, dan krijgt ze ook gewoon een jas hoor. Kan me niet schelen wat mensen er van denken.
Wat ik wel verschrikkelijk vind is van die jurkjes, voetbalshirtjes e.d. die geen enkele finctie hebben behalve om de hond een beter accesoire voor de baas te maken.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:14

ik ben eigenlijk van mening dat honden geen jasje enz nodig hebben, maar als ik het zie vind ik het toch wel schattig. over 7 weken krijg ik een maltezer pup maar zie zou GEEN jasje of wat aan krijgen.

Ik vind het niet zielig, dat stel ik voorop, maar ik vind het wel overbodig eigenlijk! een hond kan met zijn eigen vacht zich zelf goed warm houden,
mensen denken vaak als ze bij de trimsalon zijn geweest en hij is weer in model, dat ze het koud krijgen. honden kunnen best tegen ietwat koude lucht! waar ze niet tegen kunnen is een lang durige natte vacht Haha!

Maar dat maakt niet dat ik het niet schattig vind hoor!;)

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:23

Mijn hondjes hebben ook weleens een jasje of een truitje aan. En ze hebben zeker een vacht, nog een enorme vacht ook, het zijn Coton de Tulears. Maar ze hebben geen ondervacht, alleen hele lange fluffy dekharen, en in de regen o.i.d. hebben ze het dus ook gewoon koud omdat ze tot op de huid natregenen, en ook een echt koude wind vinden ze niet fijn.
Maar als ik ze om die reden dan toch een jasje aan doe, mag het wel een leuk/hip/grappig jasje zijn ook, zolang het voor hun niet oncomfortabel is.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:44

Ik vindt het echt belachelijk. Kleertjes aan trekken bij een hond. Vindt het niet nodig.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:46

Maar bijvoorbeeld als je een soort ras hebt die het nodig heeft wel ja dan is het ook nodig maar anders niet. Het zijn geen mensen

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:00

Kleertjes vind ik ook niet nodig en ook nog eens onpraktisch. Vaak is het puur voor de sier.

Onze honden (dalmaten) dragen wel bij strenge kou, op trainingen en als het regent een deken. Gewoon van Weather Beete of Equi-Theme. Zo'n paardendeken model.
Ideaal. Ze vinden het echt heerlijk Haha! .

Ik verkoop deze deken ook echt heeeel veel en krijg hele leuke reacites van klanten dat de hond ze niet meer uit wil Bloos .