Ouders overhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Ouders overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:28

Rianne_ schreef:
Iemand van mijn leeftijd zie je dat niet doen? Wat zijn je argumenten daar voor dan? Scheve mond

die heb ik je al gegeven
studie, vrienden, uitgaan, leeftijd, kosten, onvolwassen etc etc

je wil niet weten hoeveel honden op MP staan omdat er niet is nagedacht over de aanschaf van een hond, een hond is een levend wezen en daar moet je niet mee sollen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:30

@ Marjolein: Dankjewel Tong uitsteken Aan jou heb ik teminste nog wat Schijnheilig Ja, ik wordt behandeld alsof ik nog 5 ben ofzo.. ik bedoel, je kunt niet op leeftijd afgaan. iedereen is op een leeftijd anders dan een ander! niet iedereen van dezelfde leeftijd is hetzelfde..

@ LimaGentle:
× Studie : Na deze opleiding wil ik werken, niet nog een studie volgen. daar heb ik over nagedacht en bewust een keuze over gemaakt.
× Vrienden : Zie ik alleen in het weekend en dan nog kan ik de hond wel aandacht geven Rolleyes
× Uitgaan : Ik ga maar 1 keer in de zoveel tijd uit, gewoon omdat ik er niet veel aan vind. het zegt mij gewoon niet veel, ben veel liever gewoon lekker bij m'n vriend.
× Leeftijd: Zoals ik hierboven al heb gezegt vind ik dat nergens op slaan.
× Kosten : Kan ik aan mee betalen, zoals ik ook al heb gezegt.
× Onvolwassen : Iedereen is op een andere tijd volwassen. Daar kun jij niet over oordelen.

Jij doet alsof je niks meer kunt als je een hond hebt: Je kan niet leren, je kan niet werken, je kan geen vrienden hebben, je kan niet uitgaan, je kan niet weg enz.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:32

& dat mensen hun hond weer op marktplaats dumpen vind ik ook nergens op slaan. als jij een hond koopt moet je eerst goed hebben nagedacht of het financieel enz. kan. Denk je dat ik dat niet zou doen dan?

Mijn bedoeling is zeker om een hond te kopen, en weer weg te doen als het me niet meer uitkomt? yeah right.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:32

als je alles zo goed weet probeer dan je ouders over te halen en niet mij.. als je echt zo bent als dat je zegt dat je bent... wat is dan het probleem?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:34

Ik ga uit, heb een vriend, ben 19 jaar, zie mijn vrienden regelmatig, ik werk en volg een studie.. En we hebben EEN HOND! Een pup nog wel. Ja
Beestje krijg genoeg aandacht, dan van mij, of van mn zusje/ouders. Mijn ouders stonden er ook nooit achter, maar we hebben haar in huis gehaald en zijn er verzot op.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:34

Ik wil gewoon even goeie argumenten die ik m'n ouders kan vertellen over de voordelen van een hond enz. Knipoog Dan vraag ik niet hoe jij persoonlijk over mij denkt..

Ik heb een duidelijk beeld van wat ik wil. Ik kan wel 16,5 zijn, dat betekend niet dat ik nog zo onvolwassen bent. Ik weet wat voor werk ik wil gaan doen, ik heb een serieuze verkering, stappen boeit me niet zoveel enz.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:35

@ marjolein: dat bedoel ik Haha! Het kan ook heus wel.. maar goed, jij weet ook beter hoe ik ben Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:37

Rianne_ schreef:
Ik wil gewoon even goeie argumenten die ik m'n ouders kan vertellen over de voordelen van een hond enz. Knipoog Dan vraag ik niet hoe jij persoonlijk over mij denkt..

Ik heb een duidelijk beeld van wat ik wil. Ik kan wel 16,5 zijn, dat betekend niet dat ik nog zo onvolwassen bent. Ik weet wat voor werk ik wil gaan doen, ik heb een serieuze verkering, stappen boeit me niet zoveel enz.

sorry je bent 16... je komt net kijken man!!
je denkt er allemaal nu wel zo over... maar hoe is dat over 5 jaar? daar moet je echt rekening mee houden
je ouders willen het niet om bepaalde redenen en daar kan ik me best in vinden in die redenen die ze opgeven.. leg je daar dan bij neer
als je op jezelf woont kan je alles doen wat je wilt.. nu heb je je aan de regels van je ouders aan te passen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:41

Ik kom net kijken? Scheve mond Weetje.. Ik wil niet veel zeggen hoor! Hoe oud ben je zelf?

Een mens van 16 kan heel veel meer meegemaakt hebben dan iemand van 30, dat jij zo neerkijkt op iemand van 16 vind ik dus echt abnormaal. 'Je komt net kijken' slaat dan dus ook helemaal nergens op!
Ja ik denk er nu zo over, maar ik ken mezelf. Ik ben serieus, ik weet wat ik wil. & dat is al heel lang zo Scheve mond Tuurlijk, het kan over 5 jaar anders zijn. maar stel : ik ben 30. en dan denk ik ergens over , dan kan dat na 5 jaar ook weer anders zijn.. Leeftijd heeft er dan toch niks mee te maken, of wel dan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:41

Wij hadden thuis wel een hond. In dit geval was het andersom. Mijn ouders (en broers) wilde een hond en ik niet. Ik heb niets met honden alhoewel hij hartstikke lief was hoor.
Als ik kinderen had kwam er dus ook geen hond. Alle andere dieren vind ik best, maar geen hond.
Ik kan daar ook geen keiharde argumenten voor geven en dan hoeft in mijn ogen ook niet. Ik hou niet van de geur en ik heb echt een vreselijke hekel aan een blokje om lopen met een hond en daar kom je toch niet onderuit als je kind een schooldag heeft van 9 tot 4.
In mijn huis geen hondenlucht Haha!
Gewoon een paar jaartjes gedult en dan kun je de rest van je leven je lol op.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:42

ja je komt net kijken ja..

maar goed.. zoek het uit zou ik zeggen
maar laat de hond er niet de dupe van worden

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:43

@ Sizzle: Ja oké, maar die argumenten hebben mijn ouders niet Knipoog Ze vinden honden juist hartstikke leuk.. En ik heb ook heus wel een paar jaar geduld, maar zou gewoon zó graag nu al een willen & daar zit ik al jaren over te praten. Ik bedoel, als ik dan over een paar jaar uit huis ga wil ik 'm heus wel mee nemen Knipoog Zouden m'n ouders m dan niet meer willen..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:44

@ LimaGentle: Hoe oud ben je zelf dan? Wie zegt dat leeftijd hier wat mee te maken heeft dan?

Dat jij zegt dat ik net kom kijken vind ik gewoon nergens op slaan. Jij weet mijn levenservaringen niet enz. Je kan niet oordelen op leeftijd. Als ik nou 10 ofzo was, oké! maar 16, dan zit je toch al dicht bij de volwassenere leeftijd hoor Knipoog Ga ook met oudere mensen om dús.

Hoezo zou ik een hond de dupe laten worden van mijn leeftijd?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:45

Dan zit er niets anders op dan ze mee te slepen naar een asiel of fokker en dan maar hopen dat ze verliefd worden Tong uitsteken
Lukt dat niet, dan dikke pech zou ik zeggen. Voor je het weet woon je op jezelf.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 25-01-08 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:45

- Een hond kan niet in een rijtjeshuis.
Onzin. Er zijn zelfs honden die op een flat wonen. Natuurlijk moet je wel het ras aanpassen aan woonomstandigheden. MAar de meeste mensen in Nederland zijn klein behuisd, maar een groot percentage ervan heeft toch een hond.
- Je bent nooit thuis , dus wie moet 'm dan weer uitlaten? Ik (moeder)
Dat is een steekhoudend argument. Daarnaast, wat heb je aan een hond die nooit thuis is?- Ga jij er zondags ochtends vroeg af om 'm uit te laten?
Onzin, ook honden houden van uitslapen. MAar dan moet hij niet ergens in zijn eentje liggen. Het is niet zo dat je nooit meer kunt uitslapen. Het is wel zo dat uitslapen niet meer tot 12.00 uur kan, maar 10 uur is toch ook voldoende?

Verder vind ik leeftijd niet relevant. Sommige kinderen van 5 hebben onderhand meer verantwoordelijkheid dan menig 18 jarige. Je hebt een bepaalde instelling (verantwoordelijkheid nemen voor een dier) of niet. Vaak zit er dat al in, zonder dat dit aangeleerd hoeft te worden. VAndaar dat leeftijd (tot de 12 jaar) niet relevant is.

Je zult met je ouders een gesprek aan moeten gaan hoe jij het ziet gebeuren en hoe zij het zien gebeuren. Als jij afspraken met ze kunt maken en ze kunnen erop vertrouwen dat jij ze na komt, hoeft er geen probleem te zijn.
Laatst bijgewerkt door oudehinken op 25-01-08 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:47

@ Sizzle : haha, ja is wel een idee. Laatst kwam m'n vader ook al verliefd thuis hoor Nagelbijten / Gniffelen Hij zei ; Oh laat het Rianne maar niet horen Tong uitsteken

@ oudehinken: Ja tot 10 uur vind ik ook voldoende hoor Knipoog Heb je wel gelijk in.. Ik zou ook geen hond willen als ik nooit thuis ben, maar ben nog wel genoeg thuis. & dat van het rijtjeshuis vind ik ook niet echt een argument, tuurlijk.. een grote hond zou hier dan niet passen vind ik zelf. Maar er is altijd wel een hond die bij je past..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:48

Citaat:
Verder vind ik leeftijd niet relevant. Sommige kinderen van 5 hebben onderhand meer verantwoordelijkheid dan menig 18 jarige. Je hebt een bepaalde instelling (verantwoordelijkheid nemen voor een dier) of niet. Vaak zit er dat al in, zonder dat dit aangeleerd hoeft te worden. VAndaar dat leeftijd (tot de 12 jaar) niet relevant is.

Dankje Lachen Ben ik het ook mee eens.. Vind dat van de leeftijd nou niet echt bepaald meetellen.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:49

Ik was nog bezig en ik heb dus nog iets toegevoegd, grinnik. Misschien kun je dat ook even lezen. Het zou een tip kunnen zijn.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:51

@ oudehinken: Dankje, wel goeie tip ja Lachen Heb het er ook nog wel wat met m'n ouders over gehad.. maar m'n moeder zei ; het nadeel is dat je het niet kunt bewijzen vantevoren Tong uitsteken Ze gelooft me wel, maar wil wel dat ik het na kom Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:51

Ik ken mensen die wonen op een flat en die hebben een Duitse herder. Dat beestje heeft dan echt geen leven, vooral omdat ze 9 hoog wonen!

Jullie huis is groot genoeg Rianne. Als je een wat kleinere hond neemt, hebben jullie genoeg ruimte qua tuin en huis. Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:52

Waarom ga je niet een tijdje als vrijwilliger in een asiel werken o.i.d.? Dan zien je ouders dat je echt heel serieus bent en er heel veel voor over hebt om een hond te mogen hebben. Je leert ook nog eens veel over honden en andere dieren in het asiel. Het asiel is altijd blij met een toegewijde vrijwilliger.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:54

@ Marjolein : Ja een grote hond moet hier maar niet Nagelbijten / Gniffelen Buren van me hebben een Berner Sennen, arm ding Boos! die schijt de hele tuin onder en hun zoontje moet er dan weer in spelen, heel fijn Rolleyes

@ Ineke2: Zou inderdaad ook nog kunnen! Bedankt voor de tip Lachen

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:55

Rianne_ schreef:
@ oudehinken: Dankje, wel goeie tip ja Lachen Heb het er ook nog wel wat met m'n ouders over gehad.. maar m'n moeder zei ; het nadeel is dat je het niet kunt bewijzen vantevoren Tong uitsteken Ze gelooft me wel, maar wil wel dat ik het na kom Knipoog

Vraag haar of je eerder ooit redenen hebt gegeven dat je haar vertrouwen in je voornemen niet waard bent. (en ik hoop dat ze geen antwoord heeft!!!!)

Marjolein_18 schreef:
Ik ken mensen die wonen op een flat en die hebben een Duitse herder. Dat beestje heeft dan echt geen leven, vooral omdat ze 9 hoog wonen!

Och, het zou best gaan als ze maar veel met hem gingen lopen buiten, dan kan hij zijn energie toch wel kwijt. IN huis is vaak toch niet voldoende ruimte om te rennen en te spelen. MAar je moet wel zorgen voor compensatie. En natuurlijk is traplopen niet goed voor een hond, er moet een lift aanwezig zijn.

De tip van Ineke is ook een hele goede. Je doet er goed werk mee, in het asiel. Je leert ontzettend veel van honden, en welke hond er goed bij je past en welke niet. En wie weet kom je er een tegen waarmee het reuze klikt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:57

@ oudehinken: Haha nee volgens mij heeft ze dan geen antwoord hoor Tong uitsteken zal het straks nog wel eens vragen.. Knipoog

Eerst waren m'n ouders het er ook wat op tegen dat ik een cavia zou kopen.. Later stemden ze toch in & nu zijn ze toch wel helemaal gek op t beestje geworden. Lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:01

Kijk nu kan je het allemaal misschien wel maar een hond word rond de 10 a 15 jaar (verschilt per ras) Dus als je straks gaat werken, hoe ga je dat dan oplossen.

Een vriendinnetje van mij heeft nu sinds anderhalf jaar ook een jack. Die kan volgens haar gerust 6 uur alleen blijven, dat vindt ik belachelijk eerlijk gezegt.... Niet dat dat beest elke dag 6 uur alleen blijft maar toch.. als het gebeurd vind ik het persoonlijk zielig.
Buiten dat zit zij ook nu nog op school en gaat straks hopelijk als advocaat aan de slag, ik kan je vertellen dat je dan ook hele dagen gaat werken en dat ook zij het heel druk gaat krijgen. En je weet niet hoe leven er over een jaar of 7 uit gaat zien.
Zij zegt dan.. dat zie ik tegen die tijd wel weer, ik vind dat een foute instelling eerlijk gezegd... dat moet je van te voren plannen.

Het is geen speelgoed wat je aanschaft.

Een kat is wat dat betreft wat makkelijekr hihihihii vandaar dat wij er twee hebben hihi.

MAar als jij denkt dat je dat allemaal op een rijtje hebt en je ouders over kan halen... Mijn meoder heeft ook altijd gezegd.. dat doe je maar als je uit huis bent.... noou dat heb ik gedaan hoor haha!!

succes!