Goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myra87

Re: Goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:38

dierfysio schreef:
@Chubby: in mijn soort Beneful zit kip, 4% (dus niet veel). geen ander vlees, staat erop. of dat zo IS weet je nooit zeker natuurlijk. Haha! welk deel vd kip? geen idee! Bloos

maar hond doet het er, zoals eerder gezegd, goed op, en 'beter' voer wil ze niet eten (ook niet geemgd, dan vist ze haar Benefuls er tussenuit, de schurk Haha! ).

@Thunder: was niet boos, meer verkeerd begrepen. Haha! weer vriendjes? Ach gut

Vaak is het ook nog eens vlees meel, want echte kip is nooit 2 jaar houdbaar Tong uitsteken Vingers aflikken

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:59

Die van mij krijgen al heel lang Canex, bevat geen chemische antioxidanten of kleurstoffen,
ben er tevreden mee, hondjes hebben ook mooie vachten, zijn fit, als het hier gemakkelijker te krijgen was als Canex ging ik misschien over op Nutro Choice, maar ook dat heb ik in Belgie nog niet gezien. Canex heb ik in Nederlands-Limburg 2 zaken die het verkopen, gemakkelijk kan ik er dus niet aankomen.
Voer als bijv.Eukaneuba komt er hier niet in oa vanwege de dierproeven.

Af en toe pens (inderdaad niet die dag tesamen met brok), soms duck vlees,
en ook krijgen ze wel eens een enkele keer zelf klaargemaakt voer, bijv.rijst met kip en sperziebonen.

En zouden wij ooit schapen/lamsvlees uit eigen slacht hebben, dan lijkt me dat ook niet verkeerd als hondevoer Duivel en nee vind ik niet zielig, als een beest een goed leven heeft gehad, zie het als scharrelvlees, alles beter dan dat wat uit de bioindustrie komt.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 05:20

Farmfood vind ik het beste. Maar die hebben ze niet hier in Amerika. Tegenwoordig voer ik Eukanuba maar ik ben rond aan het kijken om toch over te stappen op iets anders. Al vind ik Eukanuba een hele fijne voer. En volgens mij is dat nu niet meer zo hoor, van die dierenproeven. Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk...Maar volgens mij komen ze daar echt niet mee weg hier hoor, in Amerika

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:05

dat zou je inderdaad denken skitter! dat ze dat in amerika niet zomaar kunnen maken.

farmfood is inderdaad heel fijn voer Lachen jammer dat ze dat daar niet hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:01

Skitter schreef:
Farmfood vind ik het beste. Maar die hebben ze niet hier in Amerika. Tegenwoordig voer ik Eukanuba maar ik ben rond aan het kijken om toch over te stappen op iets anders. Al vind ik Eukanuba een hele fijne voer. En volgens mij is dat nu niet meer zo hoor, van die dierenproeven. Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk...Maar volgens mij komen ze daar echt niet mee weg hier hoor, in Amerika

klopt, dit is van 3 / 4 jaar geleden, volgens Eukanuba is dit opgehelderd, ook zat er een tijd terug gemisch spul in, dat ook als landbouwgif gebruikt word, dit is volgens Eukanuba ook niet meer zo.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:47

dees_daan schreef:
Skitter schreef:

klopt, dit is van 3 / 4 jaar geleden, volgens Eukanuba is dit opgehelderd, ook zat er een tijd terug gemisch spul in, dat ook als landbouwgif gebruikt word, dit is volgens Eukanuba ook niet meer zo.

Nou ja, lijkt me niet, mn hond krijgt het al een half jaar en dies nog steeds hartstikke gezond Haha!

Ik vind het wel fijne voer maar ik wil rondkijken voor iets wat misschien ietjes pietjes goedkoper is, maar wel verglijkbaar. Ga niet overstappen op dat goedkope troep waar de hond alleen maar van moet poepen Clown Maar ja, ff rondkijken dus. Ja ik vind het echt jammer dat ze geen Farmfood hebben. En ook geen vers he, tenminste niet van die 'hamburgertjes'. Die vond m'n hond echt lekker Ja En hij het echt goed op vers/Farmfood. En het is zoo goed voor ze. Vind het echt jammer dat ze hier niets (vergelijkbaars) hebben Boos!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:55

Goh je gebruikt het al een half jaar en nog steeds geen last????? De stoffen die in Eukanuba zitten of zaten geven pas problemen op langere termijn. Het zijn stoffen die voor de mens verboden zijn omdat ze kanker verwekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:48

dit is dus wél echt waar Skitter. ik had het over het filmpje op stage, zij zei dat dit dus al een tijdje niet meer zo was, maar dat ze dat spul ook hebben gebruikt in het eten, en dat daar héél wat gedonder om is geweest.. het is opgehelderd, en volgens Eukanuba zit er nu niets schadelijks meer in, en worden de proeven niet meer gedaan, maar het heeft er dus 100 % zeker in gezeten.. wat ben ik blij dat ik dat niet voer, een merk wat dat soort praktijken doet, of heeft gedaan, dat vertrouw ik niet bij mijn hondjes, en wil er ook niet aan mee werken

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:49

Wij voeren onze honden alleen maar Barf.
Die vieze brokken hebben we al genoeg ellende van gehad. Er is zelfs een engels boek genaamd: Food Pets Die For, en dan niet dat ze het zo lekker vinden maar dat ze echt kunnen doodgaan van brokken

Als je meer info wilt over Barf moet je maar even een PM sturen Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:46

dees_daan schreef:
dit is dus wél echt waar Skitter. ik had het over het filmpje op stage, zij zei dat dit dus al een tijdje niet meer zo was, maar dat ze dat spul ook hebben gebruikt in het eten, en dat daar héél wat gedonder om is geweest.. het is opgehelderd, en volgens Eukanuba zit er nu niets schadelijks meer in, en worden de proeven niet meer gedaan, maar het heeft er dus 100 % zeker in gezeten.. wat ben ik blij dat ik dat niet voer, een merk wat dat soort praktijken doet, of heeft gedaan, dat vertrouw ik niet bij mijn hondjes, en wil er ook niet aan mee werken

Ja ik geloof best dat het zo was. Maar niet dat het nog steeds zo is. Daar kom je gewoon niet mee weg hier

Ja ik voer het nu, omdat het wel goed voer is. Zoals ik zei, ben ik aan het kijken voor iets anders maar ze hebben hier geen vers. Iig niet zoals ik het ken van Nederland. Vind ik wel jammer, maar ja, doe je niets aan. Ik wil hem iig wel iets voeren waar die wat aan heeft, en niet van dat goedkope buikvulling troep. Vandaar dat ik maar niet meteen overstap op zomaar iets. Eukanuba is echt geen slecht voer hoor Knipoog Kankerverwekkenede stoffen? Lijkt me sterk. En daarbij wat voor de mens kankerverwekkend is, is niet voor de hond kankerverwekkend.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:13

Je zegt dat ze er in amerika niet mee wegkomen. Ik heb niet zo'n hoge pet op van Amerika in dat opzicht. Daar stopten ze namelijk gedode asieldieren in het honden en kattenvoer Misselijk Ik zou in ieder geval checken of er geen Ethoxiquine, BHA en BHT in het voer zitten. In Royal Canin, wat toch ook als een goed voer wordt beschouwd, zitten ze namelijk wel.
Verder snap ik de laatste opmerking niet. Ik kan me niet voorstellen, dat iemand iets aan zijn hond geeft wat mogelijk gevaarlijk is. Het is uit dierproeven gebleken dat het carcinogeen is.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:31

Volgens mij kun je in elk land aan vers vlees komen! Overal eten ze toch kip, gevogelte, wild, rund, schaap etc?

Orijen is een brok uit Canada, zouden ze dat dan in de USA niet op de markt brengen?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:54

ok even iets anders wat toch wel in dit topic past denk ik Lachen

mijn labrador pup krijgt nu de royal canin breed labrador/retriever puppy.

ik ben eigenlijk niet zo fan van royal canin, hij poept dan ook 6 keer op een dag nu ! (fijn voor de zindelijkheidstraining Boos! )

heb ik in de dierenwinkel gevraagd of hij over kon op farmfood en hoe ik dat moest aanpakken, maar daar werd me verteld dat er een speciale puppyvariant is van de farmfood.....heb ik nog nooit gezien en is hier in de buurt voor zover ik weet niet te krijgen....

wat raden jullie aan in dit geval ?? iemand die de puppyvariant kent van farmfood ?

hij is nu trouwens 4 maanden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:59

Ik citeer van de website van FarmFood:

Citaat:
De laatste jaren is de hondenvoedermarkt sterk in beweging. “Iedere hond z’n eigen voer”, lijkt het thema te zijn. Bovendien wordt er steeds weer “verbeterd”. Maar hoe het komt, dat de wachtkamers van de dierenartsen steeds vaker vol zitten met te snel groeiende pups (met groeipijnen), honden met huidklachten en darmproblemen én dat er steeds meer wordt geklaagd over matige en verkleurde vachten plus slechte fokresultaten, blijft een open vraag.

Of ……..
Uw hond staat dichter bij de natuur dan u denkt!

De diversiteit aan rassen mag bij onze gedomesticeerde hond nog zo groot en uiteenlopend zijn, toch hebben de vertegenwoordigers van al die rassen nog altijd één ding gemeen met hun gezamenlijke voorvader de wolf: namelijk hun stofwisseling. Deze werkt bij onze honden nog precies hetzelfde als sinds de oertijd!

In de natuur eten alle wilde hondachtigen, van klein tot groot en van jong tot oud, al naar (energie)behoefte van één en hetzelfde aanbod! Op dit feit is, vanuit ons principe “Honden eerst“, de Farm Food Filosofie gebaseerd:

één voer voor alle honden, van “mini” tot “maxi“, van pup tot senior, van werkend tot rustend.

Voor onze honden, evenals voor mensen en andere dieren geldt, dat in de verschillende levensstadia alleen maar meer of minder en niet anders gevoerd behoeft te worden. Samenstelling en kwaliteit van Farm Food HE zorgen hierbij voor een optimale biologische balans.

Aan alle grondstoffen die in Farm Food HE worden verwerkt worden dezelfde kwaliteitseisen gesteld als aan produkten welke bestemd zijn voor menselijke consumptie. Zogenaamde "bijprodukten" worden in Farm Food HE niet verwerkt. Door de hoge zuiverheid van de grondstoffen is de toevoeging van antioxydanten (Ethoxyquin, BHT en of BHA) en conserveringsmiddelen in Farm Food HE overbodig.
Ondanks dat de druk van "de markt" zeer groot is om ook maar mee te gaan met de "Iedere - hond - z’n - eigen - voer - trend", blijven wij bij óns principe: één soort Farm Food HE voor álle honden.

In de afgelopen 15 jaar is meer dan bewezen dat Farm Food HE uitermate geschikt is voor zowel pups als senioren, (zeer) grote als kleine rassen, hard werkende als slapende honden enz. enz.

www.farmfood.nl

Er is wél een puppyproduct: FarmFood nr 1.. Dat is een complete melkvoeding.. Lijkt me dat je lab van 4 maanden daar al overheen is Knipoog

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:49

hahahahahaha ehm ja ik ga hem echt geen melk meer geven Tong uitsteken
dank je wel !
ik ga dat toch eens doorgeven aan die dierenwinkel, ik snap ook wel dat ze liever de royal canin verkoopt...die is toch wel ffies duurder dan de farmfood...
maar ik ga hem dus langzaam overzetten op farmfood.

hij heeft van de week vers vlees gegeten samen met de jack russel en dat beviel hem erg goed
hoop en denk dat de brokkies hem ook wel gaan bevallen Tong uitsteken

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:51

De puppenvariant van FF is in kleinere korrels geperst, dat is het enige verschil.
Een Labpup moet toch de gewone variant wel aankunnen lijkt me.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:06

hij krijgt wel aardige brokken weg ja Knipoog vind ze toch al niet zo groot eigenlijk die korrels, de jack russel heeft er ook geen enkel probleem mee.

we gaan het gewoon langzaamaan proberen.
tis nu net een wandelende poepfabriek Tong uitsteken hoop dat dat dan iets beter wordt

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:55

Ik 'denk' dat je het beste meteen over kan stappen van RC naar FF, want FF is geperst en RC niet, dus zit je weer met het vertering proces in de darmen..

Dus niet mengen, maar dat is mijn idee, zo heb ik het destijd gedaan

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:05

ohnee mengen doe ik zeker niet Haha!
bedoelde het meer in de zin van, we maken de royal canin op die we nu nog hebben en dan gaat ie beginnen met farmfood Haha!

maar dank je wel !! klopt inderdaad dat de geperste brokken anders "werken" dan de andere brok.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:28

kekaro: ik zie dat hij 4 maanden is Knipoog
ik ben met 5 maanden al overgstapt op "volwassen" voer omdat door de grote hoeveelheid calcium ze anders toch te snel groeien en daardoor wel hun problemen ontwikkelen...
het is dus helemaal niet slecht voor jou labje om nu over te stappen en kan je dus ook met een gerust hart doen
het beestje zal er in tegenoverstelling van de royal canin alleen maar beter van worden Knipoog

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:07

Is Cesar goed voor? Dat geef ik mijn hondje altijd, het is moeilijk om blikvoer in een kleine verpakking te vinden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:25

Eukanuba en meerdere merken waar meer voor geadverteerd wordt, de commerciele merken moet je direct overslaan.
Eukanuba plaatste de 'proefhonden' in kooien waar ze op roosters stonden, en dus niet konden liggen of staan zonder pijn. Dat deden ze zodat de stront naar beneden viel en ze dus niks hoeven op te ruimen.
Vervolgens sneden ze de huid af zodat bij de achterbenen de pezen bloot lagen, daaraan schijn je te kunnen zien (don't ask me how) hoe de honden reageren op het voer... lichamelijk dus.
Als laatste is het fijn te weten dat ze de stembanden wegsneden, je wordt zo moe van dat gebalf van die pijnlijdende honden he?

Vervolgens wil je ook niet weten wat er in het voer gaat. Inderdaad vlees dat niet voor consumptie geschikt is (voor de mens), dus van zieke dieren bijv. Ook huisdieren eindigen vaak zo. En die gaan weer 9 uit 10x dood door kanker, dat zit dus allemaal in het voer. En hoe kan het dat steeds meer dieren aan kanker overlijden. Ook daar zijn weer vele vingers die richtring het voer wijzen.
Veel 'commerciele' diervoederproducenten zijn een onderdeel van bijv. Procter & Gamble. Dat zijn multimagnaten die ook shampoo, maandverband, en god weet wat allemaal produceren. Ze zijn zelfs destijds met diervoeders begonnen in the first place om van hun afvalstoffen af te komen en er toch nog geld voor te vangen. Fikkie eet dus al onze troep op; slachtafval met kankergezwellen, tapijtvezels om het voer te 'binden', en een oneindige lijst troep...

Ik heb in eerste instantie ook maar Eukanuba gekocht... wst ik veel. Ben toen toch eens gaan zoeken. De hond was nl zo ontzettend druk. Er bleek na nader onderzoek veeeeeeeeeel te veel eiwit in te zitten, dat is bij veel voeders het geval (en je weet wat teveel eiwit met je paard doet, met een hond is het niet veel anders). Later kwam ik dus erg veel informatie tegen op internet, o.a. hier: http://www.barfplaats.nl
Ik ben inmiddels overgestapt op Yarrah, en heb ook Farmfood gebruikt, Rodi en Duck zij vrij goed. En het allerbeste is vers....
Zowel vis als vlees. Op: http://www.barfplaats.nl vind je hoe je dit doet.
Het is niet veel duurder, je hond ziet er veel beter uit, voelt zich duidelijk lekkerder, geen tandplak, mooiere vacht, etc...
Als je dan toch een hond neemt, geef hem dan het beste dat er is.... Een dier kun je nu eenmaal niet even goedkoop onderhouden, daar krijg je altijd problemen van....

Succes!

ps: en geloof het aub niet dat er gezegd wordt dat alle bovenstaande proefmethoden en de samenstelling van het voer veranderd is. Deze bedrijven zijn zo machtig doordat ze niet alleen hun uitkomsten uit diervoeder halen, er is genoeg geld om flink te gaan lobbyen. Zo verschenen er ook bij dierenartsen displays van Eukanuba, of bij opleidingsinstituten. Of ze gaan ineens asiels of trainingscentra sponsoren. Trap daar aub niet in. De stelregel is eigenlijk: 'hoe minder reclame er voor gemaakt wordt, hoe beter het voer vaak is'.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:46

Mijn honden krijgen alleen HOPA hondenvoer waarom??
Mijn vader stelt het zelf samen het is ons eigen voer.
Weet precies wat er in verwerkt is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:13

cremellogek schreef:
Is Cesar goed voor? Dat geef ik mijn hondje altijd, het is moeilijk om blikvoer in een kleine verpakking te vinden.

nope....zit veels te veel vocht in en de grondstoffen zijn niet je van het...
tevens erg slecht voor de tanden...