Kortwieken van grasparkiet... Zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Re: Kortwieken van grasparkiet... Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:06

Cayenne schreef:
Wanneer het in jouw kamer trouwens 5 graden is, dan raak je zelf onderkoeld en ziek, dus daar geloof ik weinig van Knipoog

ik heb electrice dekentje hoor Tong uitsteken voor mezelf dan he Knipoog
enja ik zou zeggen deze discussie kan wel gesloten worden , want we weten nu elkaar menning tog wel Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:59

haha jullie snappen mij niet.. ik vergelijk een vogel niet met een hamster.. ik zeg dat als je een vogel wilt laten kortwieken misschien beter een hamster kan nemen omdat die ten eerste niet vliegen en ten tweede veel minder bewegen dan een vogel Knipoog

Ik weet niet meer wie me uitnodigde om eens te komen kijken, om te zien wat er gebeurde als ze weg ging?? dat snapte ik niet helemaal ik heb zelf vogels, die laat ik lekker de hele dag los vliegen als ik of iemand anders er is.. en anders gaan ze in hun grote kooi..

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 01:22

Toch jammer dat er alleen op simpele posts gereageerd wordt terwijl je de moeite neemt een inhoudelijk stuk te typen Rolleyes

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:08

annepanne schreef:
Hoe denken de medici hier dan over het feit dat binnen levende, niet gekortwiekte vogels ongeveer driekwart jaar geen beschikking hebben over uv-licht? Dat heb je toch echt nodig voor de opname van bepaalde vitamines, of je ze nu uit een flesje geeft of niet!

Verder hebben vogels (net als paarden trouwens Haha! ) luchtzakken, zit je vogel altijd binnen dan komen deze vol te zitten met stof en troep, buiten kunnen deze lekker doorwaaien. Zo ben ik vele vogels tegengekomen met schimmels in hun luchtzakken vanwege het klimaat in onze huiskamers wat voor de vogel gewoon niet gezond is (denk ook aan veel te droge lucht).

Kortwieken is niet simpel vleugels knippen en daar makkelijk mee tam maken. Kortwieken gaat samen met een hele andere levenswijze voor je vogel. Als je dan bedenkt dat bijvoorbeeld een valkparkiet het verstand heeft van een kind van twee of drie dan verveelt ie zich toch dood alleen binnen? Een kind laat je toch ook niet altijd binnen?

Ja, helemaal mee eens Ja.