Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mijn ideale kooi, waar ik echt van droom sinds ik zebravinkjes wil, is een soort voliere op mijn kamer, met een meter x n meter, en dan zo hoog als het plafond. Of misschien wel 2 x 2, dat zien we over n paar jaar wel
)
Altijd zo sneu, die kleine beestjes...
Maar ooit komen ze er
ik heb duiven , valkparkiete en muskuseenden
Hier in de tuin weten ze precies wanneer de kippen gevoerd worden, dan zitten ze al met zn 1000en in de heg te tjilpen. Nou ja, lijkt alsof het er zoveel zijn, qua geluid dan 
Die zijn zooo mooi qua kleur
Kan het me niet voorstellen zo laat nog, maar ik kende het geluid niet, heb t nagekeken op internet, en t matsjte! Even afwachten dus!
). Vind ik best vrolijk maar ik zou er gek van worden om dat de hele dag aan te moeten horen 

stef schreef:Krijgen vogels geen verkeersles ofzo?
Pluttersput schreef:Even tussendoor voor de zebravink mensen: hoe kan je die het beste houden? Ik kan op internet alleen maar vinden dat je 1 koppeltje kan hebben, geen 2, want dan beginnen ze te knokken. Zou drie dan bijvoorbeeld wel kunnen? Of kan je beter zeggen van: Ik neem 2 mannetjes en 3 vrouwtjes. Of 1 mannetje en een handjevol vrouwtjes (klinkt erg onrespectvol, i know).. Ze komen er nog lang niet hoor, maar ben gewoon al n beetje in aan het lezen
Was gister op de manege tegen het raam gevlogen, kinderen hadden hem opgeraapt, en hij leefde nog, maar was behoorlijk duf. Kinderen mochten hem niet mee naar huis nemen (gek he
) en al snel was het: Geef m maar aan stef, die heeft een vogel ziekenhuis (owhja?
) Nouja, zo gezegt zo gedaan, gister in het nachthok gezet met in mijn achterhoofd dat ie vanmorgen wel dood zou liggen, maar hij is zo levend als wat, is inmiddels het nachthok uit en vliegt tussen de rest rond. Morgen dus even vangen en weer vrijlaten
Zal ook wel deels door de stress komen.. Gister hebben we trouwens ook een houtduif gered, die was vast komen te zitten tussen twee hekjes, en die kon zijn vleugels niet meer uitslaan. Wie weet heeft dat beest er de hele dag gezeten, maar hij vloog gelukkig zo weg toen we hem hadden weggehaald uit zijn situatie. Die beesten zijn ook zo dom
Wij hebben hier een stadsduif zitten, letterlijk uit de stad geplukt, beest was meer levend dan dood. Zit nu bij de konijnen en de cavia's, en heeft het uiterst naar zijn zin. Kan vliegen als hij wil, krijgt eten en drinken onder zijn mik geschoven, wat wil een mens (duif) nog meer
? En die vind ik wel heel leuk