hondenkleding..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Re: hondenkleding..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:50

In een woord ; VERSCHRIKKELIJK!
wat ik me nog kan bedenken is dat je een hond zo'n reflecterend ding opdoet als je gaat wandelen in het donker. Maar jasjes en truitjes? Het moet niet gekker worden.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:59

Myra schreef:
Ik ben er echt op tegen
Misschien dat ik het enigszins kan begrijpen als mensen hun hond scheren, maar ook daar ben ik op tegen. De vacht van dieren (niet alleen honden, maar ook paarden!) zit zo slim in elkaar. Die hebben echt geen dekentje nodig om warm te blijven..

Dan moet je eens een nat cotonnetje zien bibberen. Dan snap je wel dat dat vachtje juist NIET slim in elkaar zit. Dat is meer door mensen bedacht dan door de natuur (mensen willen graag juist dat katoenachtige vachtje zien, daar worden ze op gefokt, maar in de regen heeft dat dus nauwelijks een functie meer). Maar zoals ik al zei, da´s eigenlijk weer een andere discussie (of je ze dan wel moet fokken).

@Liesje89 kan weleens kijken of ik een foto kan maken Haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 02:02

Ja, er zijn rassen met lang haar, maar zonder ondervacht (yorkies bijvoorbeeld). Dus of dat zo goed isoleert...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 02:08

Lies_Miek schreef:
Nou dat ijs gaat helemaal vastzitten aan hun pootjes en ook aan de onderkant

klopt, malthezers kunnen hele ijsklonten aan de poten krijgen, dat kan zo erg worden, dat ze de poten niet meer normaal kunnen buigen.

Door het haar aan de voetjes heel kort te knippen is het te voorkomen. Of laarsjes ja, maar dan knip ik liever. Haha!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:21

Nou wij hebben ook een jas voor onze hond wan hij begint nu oud te worden en verliest een hoop haren en krijgt ook zijn gehele wintervacht niet meer dus wij hebben een fleecejasje voor hem en een wat dikker dekentje voor als het vriest...

Ik vind het voor de show ook onzin, zomaar iets aantrekken bij een hond, maar als het nodig is is het nodig hij hoeft het van mij niet koud te hebben....Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:25

Mijn ruwharige jack russel is altijd al een vreselijke kouwkleum geweest. Hij heeft ook bijna geen ondervacht. Tot vorig jaar hadt ik een gaskachel staan en als die brande zat hij er altijd met zijn bekkie bovenop Clown . Als ik mijn hand op de zelfde afstand hield verbrande ik hem.
Mijn hondje gaat altijd mee naar de paarden en met dit weer gaat hij met zijn staart tussen zijn benen zitten bibberen op mijn voeten. Omdat dat nogal lastig uitmest krijgt hij een dekentje op Tong uitsteken . Dan gaat meteen de staart weer omhoog en gaat zijn eigen dingen weer doen, dan heb ik dus weer een vrolijke hond Haha! , en daar gaat het tenslotte allemaal om lijkt mij.
Er loopt bij ons op stal ook nog een 13 jarige dalmatier, die blijft met een simpel jasje ook niet eens warm en is dus nu ziek. Als het goet is komt voor haar morgen een hondenoveral met fleecevoering van de dursy dog binnen. Ik ben beniewd hoe dat er uit ziet.