islamitische slagerij!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: islamitische slagerij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:38

zorrie begrijp m niet helemaal
maar in 1 sec hersendood = hersendood
pijn word niet meer geregristreerd (noch alle andere dingen..)

het is niet lastig nategaan of een dier bij wat dan nog iets voelt
daar zijn al onderzoeken genoeg naar gedaan
halal is niet zo vriendelijk als het klinkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:38

MisMartine schreef:
katiavl schreef:
missmartin een ritueel moet worden afgeslacht omdat het dierenleed voortbrengt, slachten is opzich niet erg zolang het dier er zo min mogelijk van voelt

Klopt! Lachen Maar tis lastig na te gaan of een dier er wat van voelt of niet..

Niet echt, wetenschap staat ver. Zijn veel rapporten over geschreven, zal eens effie de naam opzoeken als je dat wilt Ja

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:39

Oke.. ik meng me hier toch even in.

Waarom zie ik hier zoveel onzin staan? Zoals dat kippen levend geplukt worden? Alsjeblieft zeg, dat is echt grote onzin.

Iedereen heeft een andere mening, maar je moet geen onzin vertellen. Iedereen heeft het er over dat deze manier van slachten langer duurt. Het duurt misschien langer voor dat het dier dood is máár het dier is bij de bloeding binnen 2 seconde buiten bewust zijn. Dat houdt dus in dat het dier geen pijn meer voelt en er niet meer bij is door het plotseling bloed verlies. Zelfde bij mensen, zo laatst die jongen in amsterdam die was neergestoken in zijn hals.. Die was ook gelijk dood en buiten bewustzijn.

Dus ik vind niet dat die beesten meer pin of zoiets hebben. Daarnaast worden bij die kippen gewoon de nek om gedraaid en geplukt net zoals bij "ons". Dat dit levend gedaan wordt is gewoon weg niet waar. Ze hangen stil als ze dood zijn dus dat is ook veel makkelijker werken.

Daarnaast vind ik het (sorry) lachwekkend als men zegt ik eet scharrelkippen ect. Sorry maar verdiep je er dan nog maar even heel goed in hoe een scharrel kip leeft.

Ik ben niet tegen deze manier van slachten, omdat de dieren even snel buiten bewust zijn zijn. Ik heb beide slachtingen mee gemaakt dus ik kan het weten heb het zelf gezien.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:40

fout bij bloeding duurt het buiten bewust zijn veel langer, ook al is het dier niet meer in staat om geluiden te produceren. En dat is juist één van de hekelpunten, en fabels Lachen
Een scharrelkip als slecht aanduiden is ook niet waar, er bestaan drie verschillende soorten, en twee ervan zijn niet goed maar de derde wel, en dat staat gewoon op de doos, maar goed offtopic
Laatst bijgewerkt door lesilla op 16-11-07 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:46

Citaat:
Dus ik vind niet dat die beesten meer pin of zoiets hebben. Daarnaast worden bij die kippen gewoon de nek om gedraaid en geplukt net zoals bij "ons". Dat dit levend gedaan wordt is gewoon weg niet waar. Ze hangen stil als ze dood zijn dus dat is ook veel makkelijker werken.

Edit sorry las het verkeerd.
Als nog vertel je hier onzin want bij *ons* worden kippen hun nek niet omgedraaid .

en ik ben er eens bij geweest toen een turk kippen kwam halen en die heeft bij al deze kippen de nek in gesneden.
Laatst bijgewerkt door doom op 16-11-07 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:49

Ik vind het een beetje vreemd om Nederlands slachten aan het christelijke geloof te verbinden...

Maar zo'n stroombadje lijkt me ook niet echt fijn voor zo'n dier toch? (Puur een vraag, geen mening Knipoog ).

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:51

Misser schreef:
Ik vind het een beetje vreemd om Nederlands slachten aan het christelijke geloof te verbinden...

Maar zo'n stroombadje lijkt me ook niet echt fijn voor zo'n dier toch? (Puur een vraag, geen mening Knipoog ).

Ik wist niet anders hoe ik het moest omschrijven
want als ik zeg volgens de nederlandse wet.. ieder geloof wordt in nederland goed gekeurd dus zo ook nog het halalvlees etc . dus dat behoord ook tot de nederlandse wet .
ik wist niet hoe ik het anders moest omschrijven Bloos

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:53

Misser schreef:

Ik denk dat je zo'n stroombad wel kan vergelijken met een pin.
de hersenen krijgen zo'n klap in 1 keer dat die uitschakelen .
hierdoor zijn ze of ook hersendood of komen ze na een tijdje weer bij.
hier krijgen ze alleen de tijd niet voor omdat alle zo snel met machines gaat (praat nu over kippen)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:56

katiavl schreef:
fout bij bloeding duurt het buiten bewust zijn veel langer, ook al is het dier niet meer in staat om geluiden te produceren. En dat is juist één van de hekelpunten, en fabels Lachen
Een scharrelkip als slecht aanduiden is ook niet waar, er bestaan drie verschillende soorten, en twee ervan zijn niet goed maar de derde wel, en dat staat gewoon op de doos, maar goed offtopic

Sorry, de enige kip die naar buiten komt in een grote ruimte is de kip van de graseieren Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:00

dan zou ik de definitie van de cpe nog eens nalezen Lachen maar goed das andere discussie Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:01

Nessah schreef:
katiavl schreef:

Sorry, de enige kip die naar buiten komt in een grote ruimte is de kip van de graseieren Lachen

Ik heb laatst idd scharrelkippen gezien... Die lopen gewoon met 1000en in een soort paardrijbak... En als ze een iniministukje hebben waarop ze naar buiten kunnen is het volgens mij al vrije uitloop.
Ze hebben het natuurlijk een stuk beter dan biokippen, maar het kan nog veel beter.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:02

We hebben het er hier allemaal wel over hoe het in NL wordt gedaan, maar volgens mij ging dit topic daar niet over Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:04

Misschien niet, maar hoe kan je iets anders bekritiseren als jouw eigen methode niet eens beter of misschien zelfs slechter is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:06

Misser schreef:
Misschien niet, maar hoe kan je iets anders bekritiseren als jouw eigen methode niet eens beter of misschien zelfs slechter is?

In welk element dan slechter Lachen en de bekritisering is al iets van jaren Lachen rapporten over de hele wereld, heronderzoeken enzo Lachen
Maar helaas politiek haalt het soms over dierenwelzijn
Laatst bijgewerkt door lesilla op 16-11-07 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:07

Marjolein_18 schreef:
Er worden dagelijks verschrikkelijkere dingen gedaan bij dieren die echt niet diervriendelijk zijn. Dit is nou eenmaal voor het geloof. Wij gebruiken hier de pin en casteren biggetjes zonder verdoving. Zo hebben wij ook ons eigen ritueel!! Alles is gebasseerd op pijn.

Dat is niet voor het geloof maar omdat wij niet meer geld willen neertellen zodat biggetjes wel evrdoofd gecastreerd kunnen worden.... Hetzelfde als Bioindustrie, we willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kijken verder niet naar het welzijn van dieren....

Ik ben Tegen Halal vlees en Tegen bioindustrie. Halal vlees omdat het idd wetenschappelijk is bewezen, tsja en dan dat je god vraagt om het leven weg te mogen nemen, ik ben totaal niet gelovig en zo'n dier snapt echt niet op dat moment dat het om hem gaat hoor Knipoog

Gewone slacht met pin ben ik niet tegen. Wie weet eet ik ooit nog wel eens biologisch vlees Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:08

In NL zal het niet veel beter zijn nee, tenminste... dat denk ik.
Maargoed, je hebt opzich wel gelijk hoor, maar ik dacht dat de TS alleen iets over de islamitische slagerij wilde weten (en erover klagen)

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:18

Naast alle nadelen van het islamitische slachten vind ik er ook voordelen namelijk dat de dieren gewoon per stuk worden behandeld.. en niet in de rij op hun lot moeten wachten zoals bij het nederlandse slachten..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:05

sunshine schreef:
We hebben het er hier allemaal wel over hoe het in NL wordt gedaan, maar volgens mij ging dit topic daar niet over Knipoog

halal word ook gewoon in nl gedaan ...

als ik het overigen over scharrel eieren of kippen of rundvlees of varken heb
dan bedoel ik scharrel
eieren van kippen die overdag lekker buiten lopen en niet 1m2 pstk in een zandbak
nee los over het erf of ruim kippenhok met ren
varkens die een binnen en een buiten hebben genoeg ruimte om te schuilen of te slapen en te spelen
koeien die zomers lekker op de wei staan al dan niet met kalf
en swinter in een ruime stal per stuk (groter als de gemiddelde paarden box)

en niet de veredelde scharrel dingen die in het minimum ruimte die de wet daar aan bind beesten

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:15

Persoonlijk heb ik liever een Halal geslacht dier (wat volgens mij helemaal niet dier onvriendelijk is) dan een door zn kop geschoten koe uit de bio industrie!

Als je het naar vind voor de diertjes, moet je maar eens kijken wat ze bij bv. kfc doen met de kippen, of neem een kijkje bij de vlees koeien en de heerlijke ruimte die ze hebben.
Kan je beter helemaal geen vlees meer eten dan moeilijk doen over Halal slachten.
Maar wat de boer niet kent dat vreet ie niet...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:18

dat is geen vergelijk

vergelijk het dan met halal slachten van een scharrel koe
met zelfde koe door zijn kop geschoten

en bekijk dan de onderzoekresultaten eens ...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:26

W_W schreef:
Persoonlijk heb ik liever een Halal geslacht dier (wat volgens mij helemaal niet dier onvriendelijk is) dan een door zn kop geschoten koe uit de bio industrie!

Als je het naar vind voor de diertjes, moet je maar eens kijken wat ze bij bv. kfc doen met de kippen, of neem een kijkje bij de vlees koeien en de heerlijke ruimte die ze hebben.
Kan je beter helemaal geen vlees meer eten dan moeilijk doen over Halal slachten.
Maar wat de boer niet kent dat vreet ie niet...

Maar volgens de onderzoeken is het wel heel pijnlijk, en die zijn nog altijd het meest objectief. Telt onderzoek daar dan niet in mee, waarom word dat altijd opzij geschoven en vervangen door fabeltjes. Eerlijke vraag is dat omdat de waarheid te pijnlijk is, of omdat we liever geloven in wat we denken. En dan nog de toegevoegde waarde van alles bij te halen. Elk geval waar dieren onnodig pijnleiden is discussie waard, ik dacht dat we als mens zijnde wel al verder geevolueerd waren, dan het aannemen van onnodig pijn leiden bij dieren. Ik dacht zelfs dat het ging om respect voor dieren, betekent respect dan niet zo pijnloze dood?

Ik vind echt diep triest dat er alles word aangehaald om het minder erg te laten lijken, zegt genoeg denk ik over het onderwerp

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:48

terorita schreef:
houd je het slachten in stand..
en een overschot aan vlees vee.
wat moet daar dan mee gebeuren
af voeren naar het buitenland, nee dat is dier vriendelijk

Een overschot aan vleesvee??? Dus we moeten maar als gekken vlees gaan eten om maar geen overschot te krijgen?? Volgens mij werkt het eerder andersom. Is er veel vraag naar vlees zal er ook meer vleesvee gefokt worden, is er minder vleesbehoefte dan zal er ook minder vleesvee gefokt worden natuurlijk....

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:50

xx_roos schreef:
Naast alle nadelen van het islamitische slachten vind ik er ook voordelen namelijk dat de dieren gewoon per stuk worden behandeld.. en niet in de rij op hun lot moeten wachten zoals bij het nederlandse slachten..

juist dat bedoelde ik ook te zeggen! Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:59

Marjolein_18 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bij elk stukje vlees ga nadenken over hoe het beestje geslacht is. Dan kan je niks meer! Het is hypocriet om te zeggen dat je geen vlees meer eet, want je rijdt wel op zadels die van leer zijn, gebruikt wel hoofdstellen van leer.. Dat komt ook van een geslachte koe!

En of je stukje vlees nou halal geslacht is of niet.. Vlees is vlees.

inderdaad vlees is vlees, dood is dood.
Ik kan over het halal slachten geen mening geven, dat wil ik ook niet.
Ik ben niet voor niets vegetarisch geworden, ik ben tegen het slachten van dieren. op welke manier dan ook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:06

dus dood op een pijnlijke manier en dood op een minst pijnlijke manier maakt niets uit voor dat dier, of voor degene die het moet opeten