Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MisMartine schreef:katiavl schreef:missmartin een ritueel moet worden afgeslacht omdat het dierenleed voortbrengt, slachten is opzich niet erg zolang het dier er zo min mogelijk van voelt
Klopt!Maar tis lastig na te gaan of een dier er wat van voelt of niet..
Citaat:Dus ik vind niet dat die beesten meer pin of zoiets hebben. Daarnaast worden bij die kippen gewoon de nek om gedraaid en geplukt net zoals bij "ons". Dat dit levend gedaan wordt is gewoon weg niet waar. Ze hangen stil als ze dood zijn dus dat is ook veel makkelijker werken.
Misser schreef:Ik vind het een beetje vreemd om Nederlands slachten aan het christelijke geloof te verbinden...
Maar zo'n stroombadje lijkt me ook niet echt fijn voor zo'n dier toch? (Puur een vraag, geen mening).
Misser schreef:Ik vind het een beetje vreemd om Nederlands slachten aan het christelijke geloof te verbinden...
Maar zo'n stroombadje lijkt me ook niet echt fijn voor zo'n dier toch? (Puur een vraag, geen mening).
katiavl schreef:fout bij bloeding duurt het buiten bewust zijn veel langer, ook al is het dier niet meer in staat om geluiden te produceren. En dat is juist één van de hekelpunten, en fabels
Een scharrelkip als slecht aanduiden is ook niet waar, er bestaan drie verschillende soorten, en twee ervan zijn niet goed maar de derde wel, en dat staat gewoon op de doos, maar goed offtopic
Nessah schreef:katiavl schreef:fout bij bloeding duurt het buiten bewust zijn veel langer, ook al is het dier niet meer in staat om geluiden te produceren. En dat is juist één van de hekelpunten, en fabels
Een scharrelkip als slecht aanduiden is ook niet waar, er bestaan drie verschillende soorten, en twee ervan zijn niet goed maar de derde wel, en dat staat gewoon op de doos, maar goed offtopic
Sorry, de enige kip die naar buiten komt in een grote ruimte is de kip van de graseieren
Misser schreef:Misschien niet, maar hoe kan je iets anders bekritiseren als jouw eigen methode niet eens beter of misschien zelfs slechter is?
Marjolein_18 schreef:Er worden dagelijks verschrikkelijkere dingen gedaan bij dieren die echt niet diervriendelijk zijn. Dit is nou eenmaal voor het geloof. Wij gebruiken hier de pin en casteren biggetjes zonder verdoving. Zo hebben wij ook ons eigen ritueel!! Alles is gebasseerd op pijn.
sunshine schreef:We hebben het er hier allemaal wel over hoe het in NL wordt gedaan, maar volgens mij ging dit topic daar niet over
W_W schreef:Persoonlijk heb ik liever een Halal geslacht dier (wat volgens mij helemaal niet dier onvriendelijk is) dan een door zn kop geschoten koe uit de bio industrie!
Als je het naar vind voor de diertjes, moet je maar eens kijken wat ze bij bv. kfc doen met de kippen, of neem een kijkje bij de vlees koeien en de heerlijke ruimte die ze hebben.
Kan je beter helemaal geen vlees meer eten dan moeilijk doen over Halal slachten.
Maar wat de boer niet kent dat vreet ie niet...
terorita schreef:houd je het slachten in stand..
en een overschot aan vlees vee.
wat moet daar dan mee gebeuren
af voeren naar het buitenland, nee dat is dier vriendelijk
xx_roos schreef:Naast alle nadelen van het islamitische slachten vind ik er ook voordelen namelijk dat de dieren gewoon per stuk worden behandeld.. en niet in de rij op hun lot moeten wachten zoals bij het nederlandse slachten..
Marjolein_18 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bij elk stukje vlees ga nadenken over hoe het beestje geslacht is. Dan kan je niks meer! Het is hypocriet om te zeggen dat je geen vlees meer eet, want je rijdt wel op zadels die van leer zijn, gebruikt wel hoofdstellen van leer.. Dat komt ook van een geslachte koe!
En of je stukje vlees nou halal geslacht is of niet.. Vlees is vlees.