Mijn hond losgeslagen in Kennel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Mijn hond losgeslagen in Kennel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:09

Goh, eindelijk eens iemand die het eens is met mijn wijze van denken mbt dieren Knipoog

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:10

griebels schreef:
Goh, eindelijk eens iemand die het eens is met mijn wijze van denken mbt dieren Knipoog

Ach, ik had het al een keer of 3 geschreven, met een lang banketstaaf. Jij kunt het wat korter zeggen Tong uitsteken

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:51

Vind ook dat griebels gelijk heeft. En vreemde mensen behoren inderdaad niet tot baas van mijn hond ik vind dus ook dat hij naar vreemde niet hoeft te luisteren echter hoeft ze ze niet te bijten maar grommen mag van mij. Mijn hond is geen allemansvriendje en zal je ook aangeven wanneer je niet haar vriend bent en dit gebeurt op mijn erf echter buiten het hek gedraagt ze zich netjes maar ze is wel beschermerd naar mij toe en daar is niets mis mee.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:43

Vanuit jullie standpunt bekeken, kan ik me er ook wel iets bij voorstellen hoor Ja : niemand van jullie heeft de verantwoording over eigen kinderen. Dan zie je een grommende hond heel anders dan jullie....

Als je dat wel hebt dan zie je het toch allemaal net een beetje anders. Het is net als ouders met onhebbelijke kinderen....die blijven hun kroost en opvoedmanieren (zelfs tegen beter weten in) ook verdedigen. Haha! is ook begrijpelijk. Echt Ja

En de hond van TS is nog geen jaar en eigenlijk nog in de pup fase: die leert het vast nog wel. Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:11

Als vreemden bij mij in huis komen, heb ik vast verschillende regels wat betrefd de hond. Omdat mijn hond heel dominant is.
Als de visite denkt, pff sche*t aan die regels dan is het hun eigen verantwoordelijk. Ik heb hun gewaarschuwd, en dat doe ik niet voor niets.

Ik ben van mening dat de hond van TS nu moet leren, en niet meer over een tijdje. Je moet een hond gelijk leren wat wel en niet mag. Hij hoeft het niet binnen een week te kennen. Maar na een jaar is het te laat.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:46

slimmerik schreef:
Vanuit jullie standpunt bekeken, kan ik me er ook wel iets bij voorstellen hoor Ja : niemand van jullie heeft de verantwoording over eigen kinderen. Dan zie je een grommende hond heel anders dan jullie....

Als je dat wel hebt dan zie je het toch allemaal net een beetje anders. Het is net als ouders met onhebbelijke kinderen....die blijven hun kroost en opvoedmanieren (zelfs tegen beter weten in) ook verdedigen. Haha! is ook begrijpelijk. Echt Ja

En de hond van TS is nog geen jaar en eigenlijk nog in de pup fase: die leert het vast nog wel. Knipoog

Wat een B*llshit ik heb een broertje van 7 jaar rondlopen dus wel degelijk verantwoording over hem en nog zie ik een grommende hond niet anders verschil is dan wel dat mijn hond een kind niets zou doen mijn broertje kan met haar rollenbollend over de grond gaan zonder dat ze hem ook maar iets doet net als de buurkids. Tegen volwassen tja daar is ze beschermend tegen en ik blijf erbij bij elke hond met kids moet je bij blijven mijn broertje mag dan ook nooit alleen met haar spelen als ik er niet bij ben het is en blijft een dier hoe ik haar ook vertrouw!dus in dat stukje neem ik mijn verantwoording als baas, volwassenen en als zus

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:20

slimmerik schreef:

Ben jij even gek! Honden met kinderen vergelijken. Gestoord .
Dat jouw kind/familie/kennis/weet ik wie het was ooit gebeten is door een hond, wil dus niet zeggen dat alle honden monsters zijn. En dat hondeneigenaren gek zijn en irrealistisch over hun hond.
Bovendien neem ik verantwoordig voor mijn hond. Ouders met loslopende kinderen doorgaans ook, maar als zij dat niet doen en na herhaaldelijk waarschuwen van mijn kant hun kind niet komen ophalen, dan kan zo'n kind van mij een snauw krijgen. Dat ik daarna boze ouders op mijn dak heb is blijkbaar mijn eigen schuld. Hier heb ik het over een hond die dus 'nooit'* een kind zal bijten en waar ik daar dan niet bang voor ben, maar waar ík geen zin heb in zo'n kind om mijn hond.
Ik vind het zwaar vervelend om als hondeneigenaar maar steeds op mijn verantwoordelijkheid te worden gewezen, iets waar ik me al van bewust ben. En dan heb ik niet eens een moeilijke, gevaarlijke hond, maar slechts een potentiële enkelbijter. Ik neem mijn verantwoordelijkheid. Punt. Period.
En met mij nog minimaal de helft van alle hondeneigenaren. Ik word er erg moe van om steeds over diezelfde kam van mensen te worden geschoren die hun hond voor de stoer hebben, want geloof me, het aantal mensen dat honden voor de stoerheid hebben is een heel stuk kleiner dan het aantal de verantwoordelijke mensen.

slimmerik schreef:

Hond van 9 maanden zit allang niet meer in de pupfase, maar in de jonge-honden/puber-fase. Verkeerde logica van jou dus.
Dat hij het vast nog wel leert, ja hoor, daar ben ik van overtuigd, maar niet om de redenen die jij noemt Knipoog

*zeg nooit nooit, daar heb je gelijk in. Maar bij mijn hond weet ik dat hij pas zal bijten wanneer hem véél pijn wordt gedaan. Iets wat ik nooit zal toestaan en wat dus nooit kan/zal gebeuren. In de hoogst onwaarschijnlijke situatie waar hem veel pijn wordt gedaan, vind ik het overigens ook niet meer dan normaal dat hij 'snapt' of bijt.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:39

Word wel gezegd dat wij als hondeeigenaar onze hond op moeten voeden maar als ik ben van mening dat ik inderdaad mijn hond opvoeden moet maar een ouder zijn kind ook. Als ik dus zeg dat ik niet wil dat mijn hond aangeraakt word door een vreemde en dit genegeerd word het niet aan mijn opvoeding maar aan degene die het toch doet zijn opvoeding ligt en godzijdank is mijn hond dus wel dusdanig goed opgevoed dat ze niet bijten zal maar ze zal het je wel duidelijk maken dat ze er niet van gedient is.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:53

griebels schreef:
Moet een hond dan maar alles accepteren? In mijn beleving niet
Ik heb ook moeite met bepaalde mensen, en die weten dat ook Knipoog
Een hond hoeft niet alles maar te accepteren, en iedereen aardig te vinden en door iedereen geaait te worden etc etc...

Het blijft een hond, met een karakter, en je hoeft dat niet te breken!

Afgod

WildWings schreef:
Je hond hoeft niet alles te accepteren maar mag in mijn optiek niet grommen of happen naar vreemden als deze wilen aaien. Natuurlijk moet een vreemde eerst vragen of deze aan jouw hond mag zitten, maar niet ieder kind luistert of is goed opgevoed, en als jouw hond dan toch een keer hapt (of dat nou uit angst, uit aggresieviteit of uit iets anders is) en het goed raak is, dan is niet alleen "de vreemde" de pineut maar ook jouw hond, en dat is dan ook mijn "punt".

Iedere onbekende zou moeten vragen of hij / zij de hond mag aaien en iedere onbekende zou ook altijd goed moeten aflezen hoe de hond reageert, maar ALS iemand dat niet doet en jouw hond flink door zou bijten is jouw hond degene die als "vals" wordt bestempeld, ongeacht of de vreemde had moeten vragen of hij/zij de hond mocht aaien of niet.
.

Als de hond flink door zou bijten, is hij fout. Want een normale hond kiest ervoor om even te happen als waarschuwing. MAar ja, mensen en ook kinderen moeten leren dieren in hun waarde te laten en zich niet aan ze opdringen. En kinderen die niet willen horen, moeten maar voelen. Alleen is het beter/veiliger als ze niet luisteren, een fikse draai om de oren te krijgen dan een hap van een hond.

griebels schreef:
Mijn laatste zin geldt voor elk dier... Elk dier heeft een eigen karakter, je kunt het aanpassen maar je hoeft het niet te breken.

WW, grommen is een heel duidelijke manier voor een hond dat hij het ergens niet mee eens is. Zolang het daarbij blijft heb ik er geen problemen mee. Niet elk mens kent de hondentaal, maar grommen kennen ze allemaal!

Ken je Dizzy nog? In de ren ervaarde ze de mensen die voor haar tralies stonden als een grote bedreiging en ze gromde woest! Ik wist als ik daar mijn handen door steek, dan heeft ze me! En TOCH waren er mensen zo stom hun handen in te steken. Kun je daar nou bij???????? Frusty
Als Dizzy uit de ren was, was ze een andere hond. Maar omdat die domme mensen er geweest was, werd ze toch maar afgemaakt.

WildWings schreef:
Dat klopt inderdaad, maar een hond hoort naar mijn mening gewoon niet te grommen naar iemand die hoger in rang staat, en naar mijn mening hoort een mens (ook een vreemde) hoger in rang te staan dan de hond omdat je anders ongelukken kan krijgen. Ik denk dat daar verder ook niet over te discussieren valt omdat we van elkaar weten dat we een ander standpunt hierover hebben. Lachen

Ik weet niet of een vreemde hier hoger in rang staat. (en dan bedoel ik bij mij thuis). Ik weet wel dat ik in rang sta boven die vreemde als het mijn honden betreft. En ik kom op voor mijn honden. Ze hoeven mensen niet te bedreigen, dat pik ik niet. MAar als mijn honden niet aangehaald willen worden dan dienen mensen dat maar te respecteren. En mijn honden hoeven hier ook niet van de bank of de kamer uit als er mensen op visite komen. Ook niet als die lui bang zijn.
En daarnaast werd eerder een paar maal een goed punt gehaald: mijn hond hoeft naar niemand te luisteren als naar mij en mijn vriend.

slimmerik schreef:

Mijn moeder had verantwoordelijkheid over mij. MAar als ik die hond niet met rust liet, kwam ze op voor de hond. Want ze had niet alleen verantwoordelijkheid over mij, maar OOK voor de hond. Ze had namelijk voor ons ALLEBEI gekozen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:10

bij ons thuis was het vroeger zo dat als de hond op zijn plaats lag, dat hij rust heeft. Bij mij geld het nog steeds. Als de hond gewend is aan de visite (vreemde in huis) Dan mogen ze hem aanhalen. Zo is mijn regel wbt mijn honden. Zodra ze dan rust willen moet hij maar in de mand gaan liggen. Daar is zijn plek en heeft hij de rust, als hij die wil!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:57

tamorka schreef:
griebels schreef:
Mijn laatste zin geldt voor elk dier... Elk dier heeft een eigen karakter, je kunt het aanpassen maar je hoeft het niet te breken.

WW, grommen is een heel duidelijke manier voor een hond dat hij het ergens niet mee eens is. Zolang het daarbij blijft heb ik er geen problemen mee. Niet elk mens kent de hondentaal, maar grommen kennen ze allemaal!

Ken je Dizzy nog? In de ren ervaarde ze de mensen die voor haar tralies stonden als een grote bedreiging en ze gromde woest! Ik wist als ik daar mijn handen door steek, dan heeft ze me! En TOCH waren er mensen zo stom hun handen in te steken. Kun je daar nou bij???????? Frusty
Als Dizzy uit de ren was, was ze een andere hond. Maar omdat die domme mensen er geweest was, werd ze toch maar afgemaakt.

Ja die ken ik zeker nog... En dat bedoelde ik... Domme mensen blijf je houden en de honden worden er de dupe van!!!
Dizzy gaf iets aan, als mensen dan eigenwijs zijn is dat hun eigen fout. OK, bijten mag niet, maar in bijv het geval van Dizzy, vind ik het eigen schuld. Jammer dat Dizzy dat met haar leven heeft moeten bekopen Boos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:05

tamorka schreef:
slimmerik schreef:

Mijn moeder had verantwoordelijkheid over mij. MAar als ik die hond niet met rust liet, kwam ze op voor de hond. Want ze had niet alleen verantwoordelijkheid over mij, maar OOK voor de hond. Ze had namelijk voor ons ALLEBEI gekozen.

Mijn moeder zorgde dat er geen enkele hond gromde....Als hij b.v. in zijn eigen mand of plaats lag mochten wij er absoluut niet bij. Als wij díe grens passeerden dan zwaaide er wat. Die methode volg ik ook.

Het verhaal van Dizzy heb ik niet gekend. Maar om een hond altijd achter tralies te moeten houden zou mijn voorkeur niet zijn...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:07

Dizzy zat in een asiel... Kwam als lief hondje daar, maar veranderde in de kennel...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:11

LinseyDonja schreef:
Lin je moet vrij nemen en nu naar huis gaan, die hond is heeeelemaal losgeslagen, hij is heel aggresief geworden, en niemand kan bij hem. Hij heeft gevochten en hij heeft z'n pootje (ik geloof zij nageltje los )open gehaald, niemand kan hem behandelen of bekijken omdat hij iedereen bijt die in de buurt komt.

Maar hieruit blijkt dus dat het bij de hond van de TS niet om alleen grommen ging. Hij was echt agressief en heeft wss ook een andere hond aangevlogen. Dus zeker een zaak om er een therapeute bij te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:40

Honden tot 3 jaar kun je nog van alles leren, daarna zijn ze volwassen, vaak zie je dan ook ineens een ommezwaai in gedrag. Voor die tijd heel consequent zijn en blijven, heb je heel het hondenleven profijt van.

9 maanden is nog pup. Hij mag totaal niet grommen, naar geen andere hond, en ook zeker niet naar de mensen om hem heen. De baas is de BAAS en niet de hond. Grommen naar de baas of andere mensen is niet gewenst.

Leg hem op zijn rug en laat hem liggen totdat hij niet meer gromt, net zo lang totdat hij zich overgeeft.

De hond heeft nl niet de status dat hij mag uitmaken wie hij wel en niet mag. Vergeet niet dat als een hond gaan schudden als hij vast heeft, er ontzettend grote wonden ontstaan die soms niet meer netjes gehecht kunnen worden. Jij wilt toch niet door jouw straks volwassen hond tot de orde geroepen worden als hij vind dat je niet naar hem luistert???

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 13:55

Zo erg is het allemaal niet, iedereen overdrijft een beetje, naar ons en dat bedoel ik mijn gezin luistert hij fantastisch, hij heeft nog NOOIT naar een van ons gegromt oid. Hij bijt ook nooit, wat er in die kennel is gebeurt weet ik niet precies. Maar ik heb het gevoel dat het wel te verhelpen is, met geduld en goede ervaringen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:32

russel: Leg een hond nooit op zijn rug. Dat is dus niet de juiste manier om aan te geven dat jij de baas bent.
Als je dat bij mijn hond zou proberen, kom je er niet zonder kleer scheuren of.
Duw nooit een hond op zijn rug. Er zijn andere manieren, in hondentaal, om aan te geven dat je de baas bent.
Overstaan, hand op de schoft, of hand over de snuit zijn de juiste manieren. Maar ga dit niet op zomaar toepassen.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:53

slimmerik schreef:
Mijn moeder zorgde dat er geen enkele hond gromde....Als hij b.v. in zijn eigen mand of plaats lag mochten wij er absoluut niet bij. Als wij díe grens passeerden dan zwaaide er wat. Die methode volg ik ook.

Onze hond gromde niet maar ze keek vuil als je haar plaagde (ik was vroeger ook zo'n kind dat niet wilde luisteren) of je als vreemde aan je opdrong. Haar ogen spraken boekdelen en eigenlijk komt dat op hetzelfde neer als grommen. Een hond moet kunnen grommen of vuil kijken: het is zijn enige manier van waarschuwen.
slimmerik schreef:
Het verhaal van Dizzy heb ik niet gekend. Maar om een hond altijd achter tralies te moeten houden zou mijn voorkeur niet zijn...

In het asiel hebben ze zoveel dieren dat het niet mogelijk is om de hond op een andere manier te houden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:31

tamorka schreef:
slimmerik schreef:

Onze hond gromde niet maar ze keek vuil als je haar plaagde (ik was vroeger ook zo'n kind dat niet wilde luisteren) of je als vreemde aan je opdrong. Haar ogen spraken boekdelen en eigenlijk komt dat op hetzelfde neer als grommen. Een hond moet kunnen grommen of vuil kijken: het is zijn enige manier van waarschuwen.

Toch wordt op veel site's van honden (ook Martin Gaus om maar een voorbeeld te noemen) grommen als verkeerd gedrag genoemd. Er wordt wel bij vermeld dat een hond tot ongeveer 10 maanden idd kan gaan grommen. Maar dat moet meteen de kop ingedrukt worden. Alleen zo krijg je er een fijne hond van wordt beweerd door de kenners. Ook bij ons op de kynologenvereniging streeft men dit na.

Ik heb al verschillende baasjes meegemaakt die zonder meer de wacht aangezegd werd als hun honden grommen. Hetzij naar andere honden, grote mensen e/of kinderen.

Een hond hoort niet te waarschuwen......omdat ie ook niet mag bijten.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 02:17

russel schreef:
Leg hem op zijn rug en laat hem liggen totdat hij niet meer gromt, net zo lang totdat hij zich overgeeft.

Als je dit zegt heb je duidelijk de functie van het op de rug liggen niet begrepen.

Een hond geeft zich juist over door op zijn rug te liggen en zijn buik te tonen. Dan moet je dus ophouden met corrigeren, aangezien de boodschap is overgekomen (=hond ligt op zijn rug en volkomen kwetsbaar).
Een hond kán zich niet meer overgeven als jij hem op zijn rug dwingt en zal het ook niet begrijpen alszijnde een straf. Hij zal dus ook niet weten hoe hij aan jou moet duidelijk maken dat hij zich overgeeft, dat signaal heb jij hem namelijk al ontnomen door hem op zijn rug te leggen.
Je kunt wel op een dusdanige manier streng toespreken, groot maken, stap in de richting van de hond zetten dat hij zich overgeeft en zélf op zijn rug gaat liggen, of zich klein maakt.

Succes trouwens met je 9 maanden oude Duitse Dog (om maar een groot ras te noemen) op zijn rug te leggen. Dan moet je flink sterk zijn.
Niet de juiste methode dus.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 02:24

slimmerik schreef:

Dan verschillen we daar van mening. Het zijn 2 zulke verschillende dingen... Bijten mag niet inderdaad. Grommen wel, zodat er niet gegromd wordt. Hoe moet een hond anders laten merken dat ie ergens niet van gediend is?
Nu heb ik het overigens over een normale hond, die niet iedereen aangromt, maar wel als iemand hem absoluut niet aanstaat. Bij mijn hond is dat 2 keer voorgekomen in de 3 jaar dat ik hem heb. 1 keer toen een onguur type me tegemoet kwam in het donker op straat, 1 keer toen mijn zusje zijn bot af wilde pakken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 08:47

Ik ken mensen die ook een grommende hond hadden, maar die gromde niet tegen hun.Later deed hij dat wel beet zelfs hun zoon in zijn gezicht.Het was gelijk einde hond.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:58

slimmerik schreef:
Toch wordt op veel site's van honden (ook Martin Gaus om maar een voorbeeld te noemen) grommen als verkeerd gedrag genoemd. Er wordt wel bij vermeld dat een hond tot ongeveer 10 maanden idd kan gaan grommen. Maar dat moet meteen de kop ingedrukt worden. Alleen zo krijg je er een fijne hond van wordt beweerd door de kenners. Ook bij ons op de kynologenvereniging streeft men dit na.

Ik heb al verschillende baasjes meegemaakt die zonder meer de wacht aangezegd werd als hun honden grommen. Hetzij naar andere honden, grote mensen e/of kinderen.

Een hond mag nooit grommen naar zijn verzorgers. En ook niet naar anderen als daar geen aanleiding toe is (zoals ongewenst benaderd worden). MAar op het moment dat hij met rust gelaten wil worden (en daarin is een hond eerder constant dan afwisselend bij vreemden) en hij wordt TOCH aangehaald, dan mag hij van mij gerust grommen.

Ik ken iemand wiens hond de postbode altijd in de kuiten bijt, waardoor de postbode niet meer komt. Ik kan er met mijn pet niet bij. Dat zou ik nooit pikken. IK heb die lui gezegd "jullie staan erbij, jullie LATEN het gebeuren!". "ja maar we krijgen hem niet te pakken". Helaas zijn ze niet vindingrijk. Ik hoef naar datzelfde hondje maar een stap in zijn richting te zetten en hij maakt zich uit de voeten. HOef ik erg weinig voor te doen. Je zou iets kunnen pakken en naar hem toe kunnen gooien namelijk, en dan is hij zo weg.

slimmerik schreef:

JIj moet een hond eens leren te respecteren en in zijn waarde te laten!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:47

assie schreef:
russel schreef:

Als je dit zegt heb je duidelijk de functie van het op de rug liggen niet begrepen.

Een hond geeft zich juist over door op zijn rug te liggen en zijn buik te tonen. Dan moet je dus ophouden met corrigeren, aangezien de boodschap is overgekomen (=hond ligt op zijn rug en volkomen kwetsbaar).
Een hond kán zich niet meer overgeven als jij hem op zijn rug dwingt en zal het ook niet begrijpen alszijnde een straf. Hij zal dus ook niet weten hoe hij aan jou moet duidelijk maken dat hij zich overgeeft, dat signaal heb jij hem namelijk al ontnomen door hem op zijn rug te leggen.
Je kunt wel op een dusdanige manier streng toespreken, groot maken, stap in de richting van de hond zetten dat hij zich overgeeft en zélf op zijn rug gaat liggen, of zich klein maakt.

Succes trouwens met je 9 maanden oude Duitse Dog (om maar een groot ras te noemen) op zijn rug te leggen. Dan moet je flink sterk zijn.
Niet de juiste methode dus.

Dit wist ik niet zeg...
Dit wordt overal geroepen. Zelfs door mijn vriend die toch al heel wat ervaringen heeft met pitbull(achtigen) opvoeden...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:49

tamorka schreef:
slimmerik schreef:

JIj moet een hond eens leren te respecteren en in zijn waarde te laten!

Zoals ik al zei, het blijven dieren... Geen robots