tessyke schreef:Clyde schreef:Wat ik vooral belachelijk vind is dat een normale hond nooit een pup zou aanvallen. Dus wat nou beschermen. En als zijn eigen hond andere honden aanvalt en jouwe daarmee weg wilt jagen, moet hij zelf op cursus. Honden zijn normaal gesproken niet agressief naar andere honden. Dan is er iets goed mis met de opvoeding. Tuurlijk bescherm je je hond als hij echt aangevallen zou worden. Maar in principe kunnen honden prima met soortgenoten overweg.
weet je wel waarover je praat?
niet elke hond is een mega sociaal kwispelend beest hoor, zoiets heet karakter van nature
Van nature zijn honden niet agressief. Tuurlijk is de ene hond vriendelijker dan de andere hond. Maar bij honden zit een gedragscode in zijn gene. Als het wel tot een confrontatie komt zal een van de honden zich overgeven en op zijn rug gaan liggen.
De andere hond is dan op dat moment dominant en stopt met de confrontatie. Zo niet dan is er iets mis met de hond.
En ja ik weet waar ik over praat. heb zelf twee niet agressieve honden en heb me verdiept in hoe een hond moet worden opgevoed.