Black and Tan Jack Russel aan het bvallen, met foto's!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merlot

Re: Black and Tan Jack Russel aan het bvallen, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 05:17

Ik heb niet het hele topic gelezen, had ik geen zin in. Ik vind het wel hele leuke fotos krijgen we nog meer fotos te zien als ze wat ouder zijn?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 08:13

Natuurlijk, ik zal vandaag weer een foto maken van de frutseltjes Haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:10

Myryana schreef:
Jezus wat een gezanik weer om niks... echt typisch bokt mentaliteit.. nou weet ik ook weer waarom ik geen topics meer open.. alleen maar dit soort reacties..

Dat is je eigen keuze. Ik vind het een mentaliteit die begaan is met het ras, dat door mensen als de TS wordt verkloot.

Myryana schreef:
De TS post blij dat ze 3 puppies heeft en vervolgens word er een heksenjacht geopend op haar.

Mensen wees gewoon eens blij voor haar en gun het anderen mensen nou ook gewoon om blij te zijn.

Die heksenjacht zie ik niet zo. Je kunt ook overdrijven. Er wordt alleen afgekeurd wat ze doet.
Ik gun het haar best om te genieten van haar pups. Maar ik wil voorkomen dat andere mensen dezelfde fout maken. Fokken met niet geteste, niet gekeurde honden zonder stamboom is gewoon zo zonde.

Myryana schreef:
En ook al zou ze hier een leuk zakcentje mee verdienen, wat boeit jullie dat? Wat boeit het nou of er papieren bij zitten of niet?

Al gaf ze ze gratis weg, dan vond ik het nog niet goed. Papieren horen er gewoon bij te zitten. En noem het anders geen Jack Russels, maar zet er duidelijk bij dat het om Hussels gaat. Het is gewoon zwaar frustrerend om als liefhebber van een ras te lezen dat je ras verkloot wordt.

Myryana schreef:
Onze hond is een kruis Jack Russell x Fox terrier en dat is een leuk hondje ook al zitten er geen papieren bij. Waren die mensen waar zij vandaan komt dan ook broodfokkers? Nee hoor helemaal niet.. NIET alle mensen zijn zo.. * Diepe zucht *

Mijn hond is ook een kruising. Het liefste hondje dat ik ken. Ik zeg nergens dat kruisingen geen leuke hondjes zijn. Maar... de mijne komt uit het asiel. Niet bij zo'n pruts(brood)fokker vandaan. Dat zou ik gewoon niet kunnen, ik wil eerst die asiels leeg, eerst al die buitenlandse hondenopvangen leeg. Pas dan, als al die honden een leuk huis hebben, dan mogen mensen van mij kruising-pretnestjes gaan fokken. Maar dan alleen als de honden keurig op alles getest zijn en alleen als ze ze ook adverteren als kruising en niet als het ras waar ze op lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:56

Myryana schreef:
Jezus wat een gezanik weer om niks... echt typisch bokt mentaliteit.. nou weet ik ook weer waarom ik geen topics meer open.. alleen maar dit soort reacties..

De TS post blij dat ze 3 puppies heeft en vervolgens word er een heksenjacht geopend op haar.

Mensen wees gewoon eens blij voor haar en gun het anderen mensen nou ook gewoon om blij te zijn.

En ook al zou ze hier een leuk zakcentje mee verdienen, wat boeit jullie dat? Wat boeit het nou of er papieren bij zitten of niet?

Onze hond is een kruis Jack Russell x Fox terrier en dat is een leuk hondje ook al zitten er geen papieren bij. Waren die mensen waar zij vandaan komt dan ook broodfokkers? Nee hoor helemaal niet.. NIET alle mensen zijn zo.. * Diepe zucht *

Maar goed, TS ik vind het ontzettende droppies! Ben benieuwd naar meer foto's Haha!

Misschien moet jij eens een weekje meedraaien in een dierenasiel. Ik weet zeker dat je er dan heel anders over denkt.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:22

De dieren die in het asiel zitten hebben te maken met mensen die wel dieren nemen, maar er niet voor willen zorgen. niet iets wat de TS doet ze nam bewust het besluit, en zorgt ook voor haar dieren. en zorgt ervoor dat ze straks een goed huisje krijgen. er zijn genoeg mensen die wel gewoon een kruising willen. slechte naam aan het ras... mn kont. hoeveel kruisingen van verschillende paardenrassen lopen er wel niet rond?! Clown iemand die daar iets over zegt?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:54

Loesje88 schreef:
De dieren die in het asiel zitten hebben te maken met mensen die wel dieren nemen, maar er niet voor willen zorgen. niet iets wat de TS doet

Hoe meer mensen een kitten of puppy uit een pretnestje nemen, hoe meer dieren er in het asiel blijven zitten....
Dus TS draagt op deze manier wel degelijk bij aan de volle asielen in Nederland.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:56

wat een leukertjes zeg ! Haha!
veel plezier ervan Lachen

rommeke

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:09

He, leuke pups hoor!
Ik verwacht nog een paar foto's van de hummels Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:50

Loesje88 schreef:
De dieren die in het asiel zitten hebben te maken met mensen die wel dieren nemen, maar er niet voor willen zorgen. niet iets wat de TS doet ze nam bewust het besluit, en zorgt ook voor haar dieren. en zorgt ervoor dat ze straks een goed huisje krijgen.

Haar dieren hebben weldegelijk iets te maken met de dieren in dierenasiels.
Er ís al een overschot aan rasloze hondjes (en katjes), en doordat er steeds maar meer bijgefokt worden, krijgen de dieren uit een asiel geen kans.
Bovendien zijn de ouders niet getest, iets wat zéér belangrijk is!!

Citaat:
er zijn genoeg mensen die wel gewoon een kruising willen.

Dan hebben die mensen geluk, daar is namelijk een overschot aan! Ze hoeven alleen even op http://www.dierenasiels.com te kijken.

Citaat:
hoeveel kruisingen van verschillende paardenrassen lopen er wel niet rond?! Clown iemand die daar iets over zegt?

Een paard geld waard, raspaard of niet.
Een paard is (in de meeste gevallen) geen impulsaankoop, omdat je er veel geld, tijd en vooral RUIMTE voor nodig hebt. Een hond heeft geen weiland nodig en ook geen rijbak. Voor een hond hoef je ook geen stalling te betalen. Een mens schaft sneller een hond of kat aan, dan een paard. Dat is een feit.

Zijn ze het rasloze paard zat, dan is die in de meeste gevallen nog redelijk goed te verkopen.

Ben je een hond zat, dan wordt het in veel gevallen heel moeilijk om daar een nieuwe eigenaar voor te zoeken.

Rasloze paarden zijn dus ook totaal niet te vergelijken met rasloze honden en katten, ondanks dat ik van allemaal evenveel houd, kun je dit niet met elkaar vergelijken.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:33

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:42

maar er is toch geen garantie dat als jij een stamboom hond fokt dat deze dan werkelijk altijd goed terecht komt??

getuige mijn eerste rottweiler welke voor haar 2de levensjaar al 7 eigenaren had gehad,en haast afgespoten zou worden als ik haar niet zou ophalen,dat WAS een stamboom hond...

daarnaast,ik ben een potientele papierloze honden koopster,mij boeit papier nl helemaal niets,en dan echt niets...

ik fok niet,ik show niet,dus wat zegt een papier,dat honden zo gezond zijn,sorrie hoor,moet ff onder de tafel vandaan komen van het lachen,mijn enigste 4 honden MET papier,zijn werkelijk DE honden met alle kwalen welke er juist uitgefokt zouden moeten zijn ,toch??

blinde labrador,en nee,was niet zomaar een nestje,dat was er nu echt 1 met super papier,en waarvan moeder en vader alle testen hadden ondergaan,maar op haar 7de was zo zo blind als het maar zijn kon,en dan laat ik verder alle andere ellende maar even achterwege(ze werd de hond van 10 miljoen genoemd...zegt genoeg denk ik)

mijn 3 argentijnse doggen,van super fokkers,met super stambomen,1 dikke ellende...

en dan mijn oude rottweiler,de hond met de 7 bazen,HD ,spondylose ,noem maar op...

verder heb ik hier een stamboomloze rottweiler lopen,nu bijna 11 jaar,en zo gezond als een vis,een 3 jarige stamboomloze rottweiler,ook gezond,en 2 kruisingen,jaaa echt geweldige kruisingen!!alle 2 super gezond tot nog toe (bijna 6 jaar oud).

als je gewoon goede baasjes vind voor hondjes,en of dat met of zonder papier is,dat lijkt me het allerbelangrijkste,maar of een goede baas papier afhankelijk is,geloof er echt helemaal niets van

TS veel plezier met je kleine puppies,geniet ervan zolang ze bij je zijn,ze zijn snel genoeg groot genoeg om naar hun eigen baasjes te gaan Lachen

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:45

wat lief

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:06

ik zie de titel, ik zie 5 pagina's en dacht meteen "het JR bevrijdingsfront is weer actief Nagelbijten / Gniffelen en ja hoor..

Tuurlijk zitten de asiels vol en vanuit dat oogpunt is er wat voor te zeggen om geen pretnestjes te fokken. Aan de andere kant heeft de ts voor alle hondjes al een baasje gevonden, ,dus dat doet ze heel netjes. Het flauwe gedoe over haar opleiding zegt imo meer over de makers van die opmerkingen dan de ts Knipoog

En dat gedoe over die stamboom vind ik echt onzin, sorry. Het is allang bekend dat de gemiddelde kruising veel sterker is dan een rashond, en beide is absoluut geen garantie voor een gezonde hond, daar komt ook gewoon een grote dosis geluk bij kijken. Sluit me wat dat punt betreft volledig aan bij kimmie261.

Daarbij vind ik het echt op het belachelijke af dat mensen hier gaan zitten mierenn**ken over een topictitel, hahaha waar mensen zich druk over kunnen maken. Als het lijkt op een JR, is dat het makkelijkste om zo'n hondje te omschrijven. Zolang je ze niet verkoopt als JR rashond maakt dat toch niet uit? Het zou mij iig een worst wezen, als ik niet zelf wil fokken dan koop ik een hondje zonder papier (gecheckt door de da op gezondheid). Dat je je druk maakt om je ras is logisch, maar het is fokken, geen eugenetica Knipoog Ik ben dol op andalusiërs, zou ik me dan druk moeten maken om iedere cruzado die rondwandelt? zijn er echt niet minder paard/hond door hoor Knipoog

Ik wens de ts heel veel plezier met haar hondjes, en hoop snel nieuwe foto's te zien!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:41

kjoetie schreef:
het JR bevrijdingsfront

Woehoe! Ik hoor bij een groepje, ik hoor bij een groepje!
Wat een bullshit! Haha.
Te triest om nog op te reageren eigenlijk Koe

kjoetie schreef:
En dat gedoe over die stamboom vind ik echt onzin, sorry. Het is allang bekend dat de gemiddelde kruising veel sterker is dan een rashond,

Ik zag graag een bewijs van een wetenschappelijk onderzoek bij deze uitspraak. Er wordt zo vaak met deze opmerking gesmeten, maar een wetenschappelijk onderzoek/bewijs heb ik er nog nooit van gezien.

Ik ben het wel eens met de rest van je opmerking, dat het een dosis geluk is.

kjoetie schreef:
Daarbij vind ik het echt op het belachelijke af dat mensen hier gaan zitten mierenn**ken over een topictitel, hahaha waar mensen zich druk over kunnen maken. Als het lijkt op een JR, is dat het makkelijkste om zo'n hondje te omschrijven.

Ach, de titel is toch al zolang, dan past dat woordje 'kruising' ook nog wel.

kjoetie schreef:
Zolang je ze niet verkoopt als JR rashond maakt dat toch niet uit? Het zou mij iig een worst wezen, als ik niet zelf wil fokken dan koop ik een hondje zonder papier (gecheckt door de da op gezondheid). Dat je je druk maakt om je ras is logisch, maar het is fokken, geen eugenetica Knipoog Ik ben dol op andalusiërs, zou ik me dan druk moeten maken om iedere cruzado die rondwandelt? zijn er echt niet minder paard/hond door hoor Knipoog

Ik vind ze ook zeker niet minder paard/hond, al wil ik die vergelijking hier eigenlijk niet trekken, omdat het gewoon totaal andere dieren zijn, met een ander doel. Maarrr... voor zo'n pupje zitten er weer heel veel in het asiel. Hele leuke hondjes.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:43

ik blijf erbij. het ligt niet aan de fokkers, maar aan de mensen die de puppy's kopen dat er zoveel honden in het asiel zitten.

als mensen een hond willen kopen ze die toch wel. goedkoop of wat duurder. maakt niet uit.

en als ze er weer vanaf willen, tjaaa dan is het weer heel makkelijk gedaan he.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:04

Het lijkt een beetje, of elke papierloze pup ongezond is en in het asiel komt. Onzin natuurlijk! Dat een hond in het asiel komt, ligt aan de mentaliteit van mensen, dat ze een hond niet tot zijn dood willen verzorgen, en niet aan bastaardfokkers. Overigens, het zijn juist de rashonden, die allerlei erfelijke gebreken vertonen, en dat is het direkte gevolg van de uitvinding van tentoonstellingen, en inteelt, om die fraaie raseigenschappen vast te leggen.

Bij broodfokkers hebben de honden natuurlijk het probleem, dat de produktie telt, zodat er niet op gezondheid gelet wordt, maar dat zegt niets over de gezondheid van een hond van een particulier.

En waar laten al die nette rashondenfokkers hun mislukkelingetjes? Oortje verkeerd, vlekje verkeerd, HD? Er zijn er die zo'n beestje van de aarde laten verdwijnen, al dan niet met behulp van de dierenarts...Of het diertje heeft geluk, en gaat met korting naar een nieuw baasje.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:12

Zoolgangster schreef:
maar dat zegt niets over de gezondheid van een hond van een particulier.

En waar laten al die nette rashondenfokkers hun mislukkelingetjes? Oortje verkeerd, vlekje verkeerd, HD? Er zijn er die zo'n beestje van de aarde laten verdwijnen, al dan niet met behulp van de dierenarts...Of het diertje heeft geluk, en gaat met korting naar een nieuw baasje.

Niets zegt iets over de gezondheid van de pups zonder stamboom, de lijnen zijn niet bekend dus al helemaal niet welke erfelijke gebreken en karakterfouten er in die lijnen zitten.
Bovendien doen heel veel handelaren/broodfokkers zich tegenwoordig voor als particulieren die hun pups in de nette huiskamer heeft zitten dus wordt het wel erg moeilijk om het verschil te ontdekken.

Alleen de vraagprijs van de pups kan je wat vertellen. Ligt die boven de prijs van een asielhond (en dat is gemiddeld 100 euro) dan heb je zeker niet meer te maken met een "ongeluksnestje" of een "nestje uit liefhebberij".

Dat kruisingen gezonder zouden zijn dan rashonden is een allang achterhaalde fabel en nog nooit grondig onderzocht. Dit soort kruisingen en 'zogenaamde rashonden zonder stamboom' zijn nergens geregistreed en het valt dus op het moment niet eens normaal te onderzoeken.

Je wilt niet weten hoeveel kruisingen en "rashonden zonder stamboom" ik tegen gekomen ben in de loop der jaren die niet ouder geworden zijn dan een jaar. En velen hebben dat niet eens gered.

Voor degene die hier de fokkerij met stamboom proberen zwart te maken of onderuit te halen:
Realiseer je wel dat je daarmee de handel/broodfok steunt en kijk eerst eens waar die pups vandaan komen en onder wat voor een vreselijke omstandigheden de ouderdieren moeten leven.

De "mislukkelingen" van de fokkers met stamboom die ik ken krijgen gewoon leuke baasjes, niet iedereen wil tentoonstellingen lopen of fokken dus de meeste maakt dat helemaal niets uit.
Vaak is de pupprijs dan ook een stuk minder.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:20

Bij bastaards (onherleidbare) is het nauwelijks nodig om de voorouders te weten, omdat de meeste erfelijke afwijkingen recessief zijn, en die komen niet tot uiting, als er met niet verwante dieren gefokt wordt. Ik heb ook zo mijn ervaringen met ras en rasloos, en de rasloze honden wonnen het qua gezondheid beslist! Dat is wat anders dan de kruisingen en de Boomers van de broodfokkers, die zijn ook rasloos, maar kruisingsprodukten van mode"ras"honden, met veel inteelt en geen controle op erfelijke afwijkingen.

Dat er zo weinig in de statistieken bekend is over niet-rashonden, is omdat die door hun goede gezondheid over het algemeen weinig in contact komen met dierenartsen!
Zo weet ik genoeg "mollenhondjes" die ouder dan 20 werden, wat vrijwel geen enkele duurgefokte rashond (behalve misschien een Yorkshire) ze nadoet.

En dat mensen klagen over asielhonden, als iemand rasloze pups op de wereld zet, terwijl diezelfde mensen niet klagen als iemand met rashonden fokt, vindt ik persoonlijk raar. Ook een rashond is net zo goed een "concurrent" van een asielhond, als een niet-rashond.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:31

Zoolgangster schreef:
Bij bastaards (onherleidbare) is het nauwelijks nodig om de voorouders te weten, omdat de meeste erfelijke afwijkingen recessief zijn, en die komen niet tot uiting, als er met niet verwante dieren gefokt wordt.

Klopt, maar het gaat hier niet om onherleidbare bastaarden, die zijn helaas nauwelijks meer te vinden.
Het gaat hier om kruisingen van "ras"honden zonder stamboom.
En die rage is er inmiddels al zo lang dat er veelvuldig inteelt wordt gebruikt, oncontroleerbaar, met alle gevolgen van dien!

En ik ken genoeg kleinere rassen met stamboom die 20 jaar werden en worden.
Een stamboom alleen zegt niets, je moet ook op zoek naar een goede en verantwoorde fokker. Dus ook zelf een beetje inspanning leveren.

Overigens heb ik niets tegen kruisingen, wel tegen de mensen die ze fokken en meer voor de pups vragen dan de asielprijs.

En mijn dierenarts weet niets eens of mijn honden stambomen hebben of niet, wordt totaal niet geregistreerd of bijgehouden.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:40

Had er heel misschien iets van 18+ voor de titel gekunt? Kan echt niet tegen bloed namelijk en schrok me net dus nogal dood Bloos!.

Verder heel erg leuke diertjes!

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 01:04

Persoonlijk zal ik altijd een hond met stamboom kopen, dus voor mij geen asiel- of andere papierloze hond. Daarmee hou je, i.h.a. gesproken, de hondenhandel en de broodfokkerij in stand.
In het geval van TS ligt de zaak iets anders. Zij heeft voor de pups een nieuw baasje gevonden die ze ook kent. Dus ze weet dat de pups goed terecht komen.

Maar iets anders zit me veel hoger.
In dit topic wordt TS afgekraakt aan alle kanten, de positieve reacties buiten beschouwing gelaten.
In het mega topic over haar "zielige hoopje paard" Up to date en haar veulen wordt ze, heel terecht, aan alle kanten geprezen voor wat ze allemaal heeft gedaan om het paard zover te brengen als het nu is.
Uit het "geval" Up lijkt het me duidelijk dat TS niet zomaar achteloos iets doet en ook haar verantwoordelijkheid kent én neemt. Maar kennelijk wordt dit hier voor het gemak maar even vergeten door een stelletje azijnpissers die nu weer lekker op iemand kunnen inhakken Boos!
Laatst bijgewerkt door Yrrah op 08-09-07 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 01:12

laartjuh schreef:
Had er heel misschien iets van 18+ voor de titel gekunt? Kan echt niet tegen bloed namelijk en schrok me net dus nogal dood Bloos!.

Verder heel erg leuke diertjes!

De geboorte van mens en dier is iets waarbij bloed (en andere "troep") een normaal bijverschijnsel is. Dat kun je je ook realiseren wanneer je besluit om de foto's te bekijken Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 03:11

Yrrah schreef:
Persoonlijk zal ik altijd een hond met stamboom kopen, dus voor mij geen asiel- of andere papierloze hond. Daarmee hou je, i.h.a. gesproken, de hondenhandel en de broodfokkerij in stand.
In het geval van TS ligt de zaak iets anders. Zij heeft voor de pups een nieuw baasje gevonden die ze ook kent. Dus ze weet dat de pups goed terecht komen.

Maar iets anders zit me veel hoger.
In dit topic wordt TS afgekraakt aan alle kanten, de positieve reacties buiten beschouwing gelaten.
In het mega topic over haar "zielige hoopje paard" Up to date en haar veulen wordt ze, heel terecht, aan alle kanten geprezen voor wat ze allemaal heeft gedaan om het paard zover te brengen als het nu is.
Uit het "geval" Up lijkt het me duidelijk dat TS niet zomaar achteloos iets doet en ook haar verantwoordelijkheid kent én neemt. Maar kennelijk wordt dit hier voor het gemak maar even vergeten door een stelletje azijnpissers die nu weer lekker op iemand kunnen inhakken Boos!

het feit dat de TS een zielig hoopje paard een nieuw leven biedt, staat voor mij totaal los van dit topic, het mag toch niet zo zijn, dat als iemand iets goeds doet, die persoon dan ook nooit meer ergens anders over aangesproken mag worden? blijft toch gewoon een feit dat ze hier met ongeteste ouderdieren fokt, er een naam opplakt die het niet mag hebben? ik hou dingen graag gescheiden, IK reageer in dit topic met mijn mening, of ik haar de hemel in prijs in een ander topic heeft er imo geen klap mee te maken Knipoog

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 07:39

Wat een schatjes zeg
En echt hele mooie fotos,fijn dat alles gezond is hoor.
Wees maar trots op mams ze heeft het prima gedaan zo te zien ,en zorgt heel goed voor der kroost.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:54

in het asiel zitten ook honden met een stamboom hoor,alleen krijg je die er niet bij,omdat de hond in feite altijd van het asiel blijft,en echt goedkoop zijn asielhonden niet.(heb 2 jaar gewerkt in rotterdam asiel,en schrok best van de prijzen van de honden).

ik heb hier een rottweiler rondlopen welke ik als pup uit het asiel heb gehaald,deze kostte ook 300 euro en dan moet je nog een papier ondertekenen dat het asiel ten alle tijde de "eigenaar'' blijft.

overigens zonder papier,denk dat ik elders bij een particulier minder geld kwijt was geweest,en dan was ik per direct echt de hoofd eigenaar.

verder is het altijd de vraag of mensen wel een oudere hond willen hebben,veel willen toch een puppie hebben,en niet beginnen met een hond van een paar jaar oud,en dat recht hebben mensen nu eenmaal.

en dan krijg je dus het kopen met cq zonder stamboom,en ja,ik zou ook zonder stamboom kopen,daar ik niet fok ,geen tentoonstellingen en met stamboom honden echt geen goede ervaringen heb,daarnaast is de prijs van een papiertje vaak een paar honderd euro welke ik in een kast flikker en nooit meer bekijk,een te hoge prijs voor dat papiertje.

overigens vind ik de B&T russels erg leuk,zou zelf ook wel voor dat kleurtje vallen Lachen