Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maureenn schreef:Wel makkelijk om een hond zomaar de schuld te geven
faye schreef:De hond beet uit het niets, ik kan me er iets bij voorstellen dat het plaatje rustig was en de hond ineens inderdaad uit het niets beet. Helaas krijg je dat soort honden als je verkeerde karakters met elkaar kruist.
Diablo schreef:faye schreef:De hond beet uit het niets, ik kan me er iets bij voorstellen dat het plaatje rustig was en de hond ineens inderdaad uit het niets beet. Helaas krijg je dat soort honden als je verkeerde karakters met elkaar kruist.
Hoe weet jij dat de hond uit het niets beet? Was jij erbij? En dan nog, voor ons mensen is het 'uit het niets', maar de hond had er waarschijnlijk een reden voor.
Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat het maatschappelijk verantwoord is zo'n hond te laten leven.
Maar een hond bijt praktisch nooit 'uit het niets' of zonder reden.
Nadya schreef:meissielief schreef:de hond valt ook onder ontopic
De enige schuldige zijn hier de ouders ,en het kind en de hond zijn de dupevooral de hond
Ik bedoel maar.......![]()
Miryamk schreef:Doordat iedereen zegt dat het van die lieve honden zijn en eigenlijk helemaal niet gevaarlijk, denken mensen dat het wel veilig is. En een hond komt op straat ook kinderen tegen dus als er een slecht karakter inzit kan het op een andere plek ook fout gaan.
faye schreef:Als mijn kinderen krijsten is er niet een hond hier geweest met neiging tot bijtenEn dat hadden ze niet moeten proberen ook. Het is toch iets wat in het karakter van bepaalde honden zit, wat verergert bij bepaalde kruisingen.
meissielief schreef:hoe weet je dat er een slecht karakter inzit ?
je weet de oorzaak van het bijten niet
Chiqa schreef:Met zon dier kan je toch helemaal niets meer.
Cayenne schreef:En dat zal dit verhaal rechtvaardigen?
Dus de ouders moeten het dier laten leven?
meissielief schreef:hoezo kortzichtig
Ilzjuh schreef:Cayenne schreef:En dat zal dit verhaal rechtvaardigen?
Dus de ouders moeten het dier laten leven?
Waar heb ik geschreven dat het dit verhaal rechtvaardigd? Natuurlijk is het niet goed dat die hond heeft gebeten. Maar die hond overziet de gevolgen van zijn daden niet. En als een hond uit instinct bijt zal hij niet nog even twee keer nadenken; "oh, als ik bijt word ik misschien wel afgemaakt".Ik vind dat het aan de eigenaren is er rekening mee te houden dat zoiets kan gebeuren. Blijkbaar hebben ze dat niet gedaan of is het gewoon niet gelukt. Moeten ze het dier dan maar gewoon laten leven? Dat moeten ze zelf weten, ik zou het dier laten leven. Misschien niet zelf houden, maar wel voor iemand die er misschien wél wat mee kan en er wél een leuke hond aan heeft.
faye schreef:Zodat ie bij een ander weer kan bijten. Ik zou dat risico nooit lopen. Bijten is hier echt hemelen.
meissielief schreef:in dezelfde situatie
Cayenne schreef:Wie zegt van niet?
Ik ben ook blij dat jij daar niet over beslist![]()
Hij viel voor de tweede keer aan weet je nog..