Wat eet jou caaf allemaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Re: Wat eet jou caaf allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 20:10

nou als ik beneden kom dan gaan hij al keihard piepen en knagen aan de tralies totdat hij een wortel krijgt...daar doet hij een moord voor... Heb alles al geprobeerd maar hij weet dat hij me het meest irriteerd met dat tralies knagen dus dan krijgt hij altijd iets hahahaha en dat weten ze snel genoeg!!

Mijn huisje staat gewoon normaal en daar knaagt hij af en toe ook wle is aan maar niet veel...

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:12

ik heb mijn huisje zo staan omdat ik 1 keer een bange caaf heb geha.. ik dacht mooi dan zet ik dat huisje er in maar hij kwam er niet meer uit.. en ben bang dat als ik dat nu weer doe dat het weer gebeurt vandaar

zo heb ik ze staan:
Afbeelding

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:16

salsaentango schreef:
ik heb mijn huisje zo staan omdat ik 1 keer een bange caaf heb geha.. ik dacht mooi dan zet ik dat huisje er in maar hij kwam er niet meer uit.. en ben bang dat als ik dat nu weer doe dat het weer gebeurt vandaar

zo heb ik ze staan:
Afbeelding

das wel een goede oplossing! ik wil ook geen bange cavias, daarom heb ik een plankje met 4 pootjes eronder met een trappetje eraan, zodat ze erop en eronder kunnen zitten, maar niet echt kunnen verstoppen, omdat het beneden wel 'open' is zegmaar.. ze zitten er net zo graag op als onder! Verder heb ik er een doek in hangen, die ik naar beneden doe als ik wegga of als ik ga slapen... dan kunnen ze zich daar onder,achter, in verstoppen, meestal liggen ze er met hun koppie onderdoor en gebruiken ze het als dekentje Haha!

over wat mijn cavia verder nog allemaal eet: KRANT! Knipoog ik gebruik dit als bodembedekking onder een dikke laag zaagsel, zo wordt alle nattigheid extra goed opgenomen.. maar op een of andere manier weten ze het altijd weer onder die dikke laag zaagsel uit te murmelen... *grmpf* Koe

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:18

haha die van mij jatte eerder ook kranten Tong uitsteken ik doe er nu kattenbak steentjes onder Tong uitsteken dit neemt ook goed vocht op Haha!

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:20

salsaentango schreef:
haha die van mij jatte eerder ook kranten Tong uitsteken ik doe er nu kattenbak steentjes onder Tong uitsteken dit neemt ook goed vocht op Haha!

maar dat is toch veel duurder? aangezien ik mijn kerels wel 2x per week moet verschonen!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:22

ja dat wel. maar wij hebben ook 3 katten Tong uitsteken we kennen iemand die dat goedkoop verkoopt Lachen dus dan valt het nog weer mee haha

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:25

salsaentango schreef:
ja dat wel. maar wij hebben ook 3 katten Tong uitsteken we kennen iemand die dat goedkoop verkoopt Lachen dus dan valt het nog weer mee haha

hmja.. weet iemand of t veel kwaat kan dat ze krant eten? tis niet alsof ze een halve pagina opeten ofzo, ze scheuren er kleine stukjes vanaf..

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:28

het is niet supper gezond maar denk dat kleine stukje niet meteen kwaad kan.. zal het wel in de gaten houden maar dat valt vast wel mee Lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 20:30

Dat is inderdaad wel handig...Die van mij pist maar op 1 plekkie dus dat schep ik eruit, eigenlijk net zoals bij stallen uitmesten strooi ik iedere keer weer iets bij.. hihi!

Mijn caaf is niet zo bang dus heb zijn huisje wel gewoon staan. Hij is eerder heeeeeeeeel nieuwsgierig..

Ohwja bijna vergeten.. wat hij nog meer eet... HANDDOEK!!
Hij trekt dan al die lusjes eruit hahahahaha!
Vanmiddag liep hij los en toen was hij de lusjes van ons vloerkleed eruit aan het vissen hahahaha dat was wat minder want hij eet het ook op...Zag der wel maf uit, zat hij op zo'n stofje te knagen haha!

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:31

salsaentango schreef:
het is niet supper gezond maar denk dat kleine stukje niet meteen kwaad kan.. zal het wel in de gaten houden maar dat valt vast wel mee Lachen

kprobeer ze er in ieder geval altijd op aan te spreken als ze het doen en ik ben er bij... das wel cute want dan weten ze inmiddels ook dat t niet mag en gaan ze snel iets anders doen... verder sla of knijp ik ze nooit... roep alleen hun naam en dan foei of niet doen Haha!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:33

Dory schreef:
salsaentango schreef:

kprobeer ze er in ieder geval altijd op aan te spreken als ze het doen en ik ben er bij... das wel cute want dan weten ze inmiddels ook dat t niet mag en gaan ze snel iets anders doen... verder sla of knijp ik ze nooit... roep alleen hun naam en dan foei of niet doen Haha!

ik sla ze dan ook niet want ze zijn nu eenmaal zo haha..en met die mooie zwarte of rooie oogjes kijken ze je echt aan vanmag dat niet dan haha dan kan het ook al niet eens meer Haha! dan ben ik meteen verkocht haha.

behalve als ze me bijten krijgen ze een tik op hun neus.. (niet hard natuurlijk) maar wel dat ze weten dat bijten bij mij niet mag Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:34

waat?? geven jullie ze krant?? vinden jullie dit niet een beetje te ver gaan??

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:36

salsaentango schreef:
ik sla ze dan ook niet want ze zijn nu eenmaal zo haha..en met die mooie zwarte of rooie oogjes kijken ze je echt aan vanmag dat niet dan haha dan kan het ook al niet eens meer Haha! dan ben ik meteen verkocht haha.

behalve als ze me bijten krijgen ze een tik op hun neus.. (niet hard natuurlijk) maar wel dat ze weten dat bijten bij mij niet mag Lachen

Die van mij eten gelukkig geen mens Haha! dus ze bijten me ook niet gelukkig! De ene is heel nieuwsgierig en wil altijd knuffelen en de andere kijkt beetje de kat uit de boom maar kan ook heel brutaal uit de hoek komen Haha! Is er eigenlijk ook een cavia topic? whehe ik wil wel meer over mn cavias praten.. maar als we dat hier doen gaan we offtopic toch? Clown

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:36

saskiakefie schreef:

kommop wel even goed lezen Nerd

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:37

Dory schreef:
salsaentango schreef:

Die van mij eten gelukkig geen mens Haha! dus ze bijten me ook niet gelukkig! De ene is heel nieuwsgierig en wil altijd knuffelen en de andere kijkt beetje de kat uit de boom maar kan ook heel brutaal uit de hoek komen Haha! Is er eigenlijk ook een cavia topic? whehe ik wil wel meer over mn cavias praten.. maar als we dat hier doen gaan we offtopic toch? Clown
haha ja denk het dat we een beetje veel oftopic gaan haha maar dan wel een topic waar normaal word gepraat zoals wij nu doen en niet dat dit niet kan en dat niet kan Tong uitsteken Lachen

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:39

Zal ik even een algemeen cavia topic maken dan? of is die er al... dat weet ik dus niet Clown

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 20:39

Dory schreef:
salsaentango schreef:

Ik vind best dat je over je caaf mag vertellen hahaahaha, dat is iedereen nu al zo'n beetje aan het doen hahaah!! Vindt het best gezellig.. en af en toe ff erdoorheen gooien wat ze eten hahah!!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:40

Dory schreef:
Zal ik even een algemeen cavia topic maken dan? of is die er al... dat weet ik dus niet Clown

ja mag ik weet niet of die er al is.. Tong uitsteken

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:42

xdenisex schreef:
Ik vind best dat je over je caaf mag vertellen hahaahaha, dat is iedereen nu al zo'n beetje aan het doen hahaah!! Vindt het best gezellig.. en af en toe ff erdoorheen gooien wat ze eten hahah!!

maakt mij verder ook niet uit.. maar sommige mensen beginnen dan meteen commentaar te leveren of te temmen.. vandaar dat ik me gewoon even afvroeg...

wat mijn cavias overigens NIET willen eten is dat biks-achtige voer.. ze hebben gewoon caviavoer met al die kleurendingetjes en zaadjes en pitjes erdoor.. en alles eten ze behalve dat grijze... wat doen.. gewoon erin laten liggen tot het wel op gaat of toch bijvullen?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:43

bij mij eten ze het gelukkig wel Haha! en 1 van mij krijgt paarden meusli omdat die aan een aardige dunne kant is..

ik voer het dan altijd bij.. zo wie zo elke avond Tong uitsteken ook al zit er nog wat in.. doe ik dat niet dan heb ik die beestjes boos haha

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:49

tadaaahhh
voor alles dat WEL gaat over cavias maar niet thuispast in de topic...

De Cavia Babbelhoek!

viewtopic.php?f=73&t=819021

dan praten we op dit topic alleen nog verder over wat onze guineas allemaal eten Clown

EDIT: op mijn zojuist aangemaakte cavia babbelhoek werd ik meteen terecht gewezen dat er al iets dergelijks bestond.. namelijk het grote cavia-topic (al vind ik de cavia babbelhoek veel gezelliger en origineler klinken Verdrietig )

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:55

Dory schreef:
tadaaahhh
voor alles dat WEL gaat over cavias maar niet thuispast in de topic...

De Cavia Babbelhoek!

viewtopic.php?f=73&t=819021

dan praten we op dit topic alleen nog verder over wat onze guineas allemaal eten Clown

EDIT: op mijn zojuist aangemaakte cavia babbelhoek werd ik meteen terecht gewezen dat er al iets dergelijks bestond.. namelijk het grote cavia-topic (al vind ik de cavia babbelhoek veel gezelliger en origineler klinken Verdrietig )

De link naar het grote cavia-topic: viewtopic.php?f=34&t=255156&hilit=cavia&start=1400

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:17

Dory schreef:
saskiakefie schreef:

kommop wel even goed lezen Nerd

hoezo goed lezen? ik lees goed...

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:19

saskiakefie schreef:

dan heb je ook kunnen lezen dat we ze geen krant geven

Sienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:31

Dory schreef:
saskiakefie schreef:

dan heb je ook kunnen lezen dat we ze geen krant geven

sorry nog even hierop reageren....
Ik heb ook jaren krant als bodembedekking gegeven wel oppasse hiermee...
Inkt is giftig voor hen dus je kan beter de volledig ingekleurde pags eruit laten.
Gewone zwart/wit met tekst kan minder kwaad. Knipoog
Ik geef hen nu van die houtblokjes die ook speciaal absorberen: eten ze niet van, ruikt niet en ik kan hun bak een week ongemoeid laten eer ik ze uitkuis...
Kattenbakvulling zou ook niet zo goed zijn heb ik eens ergens gelezen.

Mogen caafs eigenlijk paddestoelen eten?