fjordnina schreef:Teveel hecht aan gehoorzaamheid? Zeg maar gewoon: Als je er niet aan hecht kan het een leuke hond zijn. Daarbij verschrikkelijk irritant, blafferig (en nee, niet eventjes, net zolang totdat je terug bent)als ze eens alleen zijn, en alleen in een auto kun je ze al helemaal niet hebben! Ze blijven domweg op de claxon staan totdat je terug bent. Daarbij slopen ze veel en laten ze een doos chocola oid ook niet met rust.
Mijn vader omschrijft een beagle zo: Ik heb nog nooit zo'n klerehondje gezien. De eigenaar zelf zegt: eens en nooit weer. Ik zeg: leuk ding, maar ook nooit weer.
Ik hecht ook niet ontzettend aan gehoorzaamheid, maar een hond moet wel luisteren als je bijv. een weg over wilt steken of hem even bij je wilt houden ivm tegenliggers. En dát doen ze dus niet.
Lol dat klinkt inderdaad als een monster

Dan denk ik dat wij het getroffen hebben want die van ons laat onze spullen met rust. Het enige was hij ooit heeft gedaan is een sok van mij doorgeslikt. Die er overigens aan de achterkant twee dagen later ook weer netjes uitkwam

En gelukkig kent die van ons het commando "stop" aan de kant van de weg en gaat hij altijd netjes zitten tot hij overmag. We houden hem wel altijd aan de lijn voor het geval dat, want andere honden zijn bijvoorbeeld wel erg interessant. Andere beesten kijkt hij niet eens naar (paarden enzo)
Blaffen doet hij alleen als er iemand aan de deur staat. Als hij blaft als er iemand boven is hoef je maar één keer op de grond te stampen en het is klaar.
Zoals ik al zeg, ik denk dat we mazzel hebben hier