welke hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ronja

Re: welke hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:12

fjordnina schreef:
Teveel hecht aan gehoorzaamheid? Zeg maar gewoon: Als je er niet aan hecht kan het een leuke hond zijn. Daarbij verschrikkelijk irritant, blafferig (en nee, niet eventjes, net zolang totdat je terug bent)als ze eens alleen zijn, en alleen in een auto kun je ze al helemaal niet hebben! Ze blijven domweg op de claxon staan totdat je terug bent. Daarbij slopen ze veel en laten ze een doos chocola oid ook niet met rust.

Mijn vader omschrijft een beagle zo: Ik heb nog nooit zo'n klerehondje gezien. De eigenaar zelf zegt: eens en nooit weer. Ik zeg: leuk ding, maar ook nooit weer.

Ik hecht ook niet ontzettend aan gehoorzaamheid, maar een hond moet wel luisteren als je bijv. een weg over wilt steken of hem even bij je wilt houden ivm tegenliggers. En dát doen ze dus niet.

Lol dat klinkt inderdaad als een monster Haha!
Dan denk ik dat wij het getroffen hebben want die van ons laat onze spullen met rust. Het enige was hij ooit heeft gedaan is een sok van mij doorgeslikt. Die er overigens aan de achterkant twee dagen later ook weer netjes uitkwam ROFL

En gelukkig kent die van ons het commando "stop" aan de kant van de weg en gaat hij altijd netjes zitten tot hij overmag. We houden hem wel altijd aan de lijn voor het geval dat, want andere honden zijn bijvoorbeeld wel erg interessant. Andere beesten kijkt hij niet eens naar (paarden enzo)
Blaffen doet hij alleen als er iemand aan de deur staat. Als hij blaft als er iemand boven is hoef je maar één keer op de grond te stampen en het is klaar.

Zoals ik al zeg, ik denk dat we mazzel hebben hier Haha!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 21:14

Ronja schreef:
fjordnina schreef:
Teveel hecht aan gehoorzaamheid? Zeg maar gewoon: Als je er niet aan hecht kan het een leuke hond zijn. Daarbij verschrikkelijk irritant, blafferig (en nee, niet eventjes, net zolang totdat je terug bent)als ze eens alleen zijn, en alleen in een auto kun je ze al helemaal niet hebben! Ze blijven domweg op de claxon staan totdat je terug bent. Daarbij slopen ze veel en laten ze een doos chocola oid ook niet met rust.

Mijn vader omschrijft een beagle zo: Ik heb nog nooit zo'n klerehondje gezien. De eigenaar zelf zegt: eens en nooit weer. Ik zeg: leuk ding, maar ook nooit weer.

Ik hecht ook niet ontzettend aan gehoorzaamheid, maar een hond moet wel luisteren als je bijv. een weg over wilt steken of hem even bij je wilt houden ivm tegenliggers. En dát doen ze dus niet.

Lol dat klinkt inderdaad als een monster Haha!
Dan denk ik dat wij het getroffen hebben want die van ons laat onze spullen met rust. Het enige was hij ooit heeft gedaan is een sok van mij doorgeslikt. Die er overigens aan de achterkant twee dagen later ook weer netjes uitkwam ROFL

En gelukkig kent die van ons het commando "stop" aan de kant van de weg en gaat hij altijd netjes zitten tot hij overmag. We houden hem wel altijd aan de lijn voor het geval dat, want andere honden zijn bijvoorbeeld wel erg interessant. Andere beesten kijkt hij niet eens naar (paarden enzo)
Blaffen doet hij alleen als er iemand aan de deur staat. Als hij blaft als er iemand boven is hoef je maar één keer op de grond te stampen en het is klaar.

Zoals ik al zeg, ik denk dat we mazzel hebben hier Haha!
Laatst bijgewerkt door P_A_R_Love op 20-07-07 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:19

Citaat:
Ik heb zelf een veel te grote mechelse herder maar als ik je wensen lees kan ik daar maar 1 ding over zeggen......Niet aan beginnen. Veel mechelaars hebben een tikkeltje ADHD. Moet je erg veel mee doen.

HELEMAAL mee eens... hier ook een 75% mechel, en die is ook hyper als het hij een dagje minder beweging heeft gehad dan normaal. Knipoog Geloof me, dat soort honden zijn echte werkhonden en bepaald niet rustig te noemen, tenzij ze echt elke dag goed aan de beweging zijn gekomen. Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:21

lisaamor: misschien begrijp ik het verkeerd hoor Verward
maar elk antwoord krijgt een kort antwoord in niet al te positiviteit terug
je opent een topic om je vragen te stellen ,maar komt niet over alsof je de antwoorden serieus neemt

maar goed wie weet zie ik het wel verkeerd

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:30

Wij hebben thuis 2 honden.
Een langharige teckel x west higland white terrier.( heeel lief en speels ! )
Een west highland white terrier.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:57

Ligt natuurlijk ook aan de eigenaar van zo'n beagle. WIj hebben er veel lol aan en ze luistert ontzettend goed, maar ja, als je niet goed in je schoenen staat lukt het nooit met een beagle, die lacht je gewoon uit.

Jammer dat mensen hier de beagles bijna allemaal over een kam scheren, ik vind het pracht beesten en wil er later zelf weer een.

Maar zo mankeert der aan bijna ieder ras wel wat Tong uitsteken

Qweeny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:21

Honden:een Jack Russel en een Cavalier King Charles Spaniel.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:37

xx_Horsiex schreef:
Ligt natuurlijk ook aan de eigenaar van zo'n beagle. WIj hebben er veel lol aan en ze luistert ontzettend goed, maar ja, als je niet goed in je schoenen staat lukt het nooit met een beagle, die lacht je gewoon uit.

Jammer dat mensen hier de beagles bijna allemaal over een kam scheren, ik vind het pracht beesten en wil er later zelf weer een.

Maar zo mankeert der aan bijna ieder ras wel wat Tong uitsteken

Tuurlijk ligt het ook aan de eigenaar. In dit geval fokte zijn ex-vrouw met die dieren. Doordat de kinderen nog klein waren had hij ook vrij veel met die honden van doen, dus hij weet goed hoe hij ze aan moet pakken en nóg zijn het geen prettige honden vind hij.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:38

Wij hebben 2 Cavalier King Charles Spaniels. Echt schatten van honden en speels.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:40

Wij hebben een Magyar Vizsla.

Geweldig honden! Heel energiek en speels, lief, aanhankelijk.. ze luisteren zeer goed.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:41

Border Terrier, geweldige hond, foto`s zie je in me profiel.. Knipoog Heel lief, en altijd vrolijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:44

Mischien een vuilnisbak uit het asiel? Vaak kunnen die ook erg goed luisteren, en je hebt veel keus.

Thuis hebben wij 2 Beagle's hele leuke honden! En als je ze consequent aanpakt luisteren ze best goed en je hebt er heel veel plezier aan.
Ze hebben wel veel beweging nodig. Vooral als ze jong zijn.
Je bent er de hele dag wel mee bezig! Haha!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:50

Ik heb een lieve teckel (zie mijn profiel.)
Beestje is echt gesteld op aandacht, maar kan ook heerlijk alleen spelen!! Lovers een genot om naar te kijken!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:09

Moderatoropmerking:
Fotoverzameltopics zijn niet toegestaan. Bij deze dan ook het verzoek om foto's als link te plaatsen. Alvast bedankt voor de medewerking!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:18

Wij hebben een Hollandse smous en een vuilnisbakkie. Foto's staan in m'n profiel.
De smous is heel enthousiast en altijd vrolijk, soms wel een beetje eigenwijs maar dat maakt hem juist ook wel weer leuk.
De vuilnisbak stoort zich niet zo aan ons, ze gaat haar eigen gangetje, is erg lief, maar ook ontzettend bang...

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:53

http://www.werkhondenherplaatsing.nl/

hier staan hele leuke honden op. (Kijk even bij hoe gaat het nu dan naar jindy. Dat is onze hond.)

hillary is ontzettende aardig en heel eerlijk. als je zegt wat voor hond je zoekt zal ze heel eerlijk zijn of ze wat voor je heeft.

Ze plaatst alleen bij een heel goed tehuis en ze komt mogelijk kijken.
proeftijd is bespreekbaar

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:12

Ik fok Spaanse waterhonden, geen kortharige honden, maar ze kennen geen rui periode en afhankelijk van wat je mooi vind kan je ze 1x of vaker per jaar kort scheren.
Het zijn leuke, speelse honden, rustig in huis en willen alles doen om de baas te plezieren. Ze leren erg makkelijk en zijn voor alle takken van hondensport geschikt.
In Spanje (land van herkomst) worden ze gebruikt om vissers te helpen netten op de halen, van boord gevallen spullen op te duiken, de boot aan de kant te slepen, vangst bewaken op de kade, daarnaast als herdershond voor geitem, koeien en varkens, als aanwijzende, opjagende en apporterende jachthond, als politiehond (pakwerk en speuren), als reddingshond en de laatste jaren zie je ze steeds meer in sporten als fly-ball, agility, obedience, doogydance, etc...

foto's en meer info kan je vinden op mijn website:
www.spaanse-waterhond.nl

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:14

Wij hebben een kinderlogische herder voor foto zie profiel.
Die zijn gefokt om hun uiterlijk .

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:37

Cavalier king charles spaniël Ja
Geweldige lieve hondjes en door hun handige formaat overal mee naartoe te nemen (ze zijn 30-35 cm als ze volwassen zijn)
Ze houden ervan om bij de baas op schoot te liggen maar kunnen ook heerlijk buiten ravotten en spelen Lachen

Hier een foto van mijn CKCS spaniël puppy:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVLN8GLQ.jpg
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 29-07-07 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 20:32

foto moet in een link Clown
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 29-07-07 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote met foto's verwijderd.

jessy1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:05

ohh Aranel wat een schatje
wij zijn vandaag gaan kijken naar zoo eentje maar dan en black and tan .

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:08

lisaamor; moet je nodig de foto ook nog eens quoten. Haha!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:11

sorry

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:12

Zoals iedereen hier zijn eigen favo ras aanprijst: Ik zou overduidelijk voor een Boxer gaan. Dat zijn prachthonden, maar dan moet ik er wel bijzeggen: Mits je een dikke portemonee hebt en 2 jaar lang zin hebt om iedere week naar de cursus te gaan. Een Boxer volstaat niet met een 10-weeks cursusje op zaterdagmorgen. Wij zijn met onze Box 2 jaar lang naar eerst puppycursus, en dan middel en gevorderd enz geweest met gevolg dat we nu een feilloos luisterende hond hebben. Helaas hebben bijna alle Boxers veel medische problemen vandaar dus de dikke portemonee.

Boxers zijn geweldige honden: Levenslustig, enorm lief naar kinderen toe, werklustig, erg gericht op hun baas, ze willen altijd spelen maar dreinen niet door als je ze afwijst.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:55

Border terrier! Echt super hondjes. Speels, houden van lang wandelen, houden van aandacht en zijn niet al te moeilijk op te voeden. Je kan er dus veel mee doen!