Als t goed is over 8 weken pups

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Als t goed is over 8 weken pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:17

chip2: ik vind dat je nu wel wat overtrokken reageerd...
wij hebben elkaar ook persoonlijk gesproken en ja jij en ik hebben ervaring met die honden en zijn dan dus makkelijk op te voeden
voor een beginner echt niet hoor...het zijn en blijven sterke kalfen die lekker eigenwijs kunnen zijn en graag nog 20 keer proberen
bij een niet consuquente baas gaat dat verkeerd aflopen
en een jack russel? heb er zelf 1...erg lastige honden om op te voeden!

als je op bokt iets neerzet kan je commentaar verwachten maar je kan ook een "gezonde"discussie aangaan mits goed onderbouwd..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:18

Ik vind het aanvallen eerlijk gezegd wel meevallen, maar ik vind je verdediging wat zwak. Ik vind niet dat je met goede argumenten komt. Een Jack Russel vergelijken met een Bordeauxdog, een jack is inderdaad een moeilijk ras omdat ze nogal wat grootheidswaanzin hebben. Maar dan noem je ook een ras Rolleyes

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 22:22

Maar naadje een beginnen krijgt zo een hond ook niet mee van mij en ik denk dat je me daarin een beetje misschat.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:26

meid ik snap je wel ,maar kan jij goed zien of iemand een beginner is? ik kan mijzelf ook voordoen als een raskattenkenner bij iemand thuis en een mooi praatje houden
een beetje goede fokker met ervaring prikt er echt wel doorheen
(niet altijd natuurlijk maar wel veel vaker)

heb jij die mensenkennis en ervaring dan wel? nee sorry ...dat denk ik niet..
ik zou het zelf ook niet aandurven

waarom risico's lopen en een hoop werk op je hals halen als het beter en makkelijker kan?

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 22:33

genoeg mensen om me heen met verstand ervan. Ik kan niet bij iedereen zien of dat zo is maar nogmaals als ik denk dit word niets krijgen ze de hondjes dus ook niet mee ze zitten mij verders niet in de weg. Maar ja we moeten eerst maar zien of het zo is.

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:35

ik vind het echt belachelijk dat je niet overal je ei over kwijt kunt op bokt,
zonder dikke discussie's te krijgen..
toch hardstikke leuk om eens een nestje bij je hond te krijgen?
ze gaat netjes langs de DA om te scannen,
en krijgt begeleiding van een fokker.
als ze nu gezegd had dat ze haar ras echte boerboel door een ras echte boerboel bewust had laten dekken dan had niemand gepiept over testen, scannen, controleren enz..
terwijl dat net zo goed had gekund.
en ook dan kun je vreselijk agressieve honden fokken,
al worden de meeste honden agressief gemaakt,
en niet geboren... maar dat vergeten veel mensen..
ik vraag me af of mensen die zo lopen te eikelen dat dit zo slecht is,
ook alle mensen op marktplaats gaan opbellen voor een discussie, en zelf nooooooit een kruising zullen fokken.
denk dat het enorm veel energie zal sparen als je je er niet zo druk om zou maken, want het helpt echt niets hoor..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:37

Níémand heeft hier iets tegen kruisingen, wél tegen ondoordachte kruisingen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:39

ladyval: ik ben van mening dat je niet helemaal goed leest maar selectief leest
er staat nergens dat ze zo geboren worden maar wel dat ze zonder goede eigenaar wel zo worden
bepaalde rassen houden wel bepaalde kenmerken,niet voor iedereen geschikt dus

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 22:43

Weet dat het mijn verantwoording ook is geweest maar ik neem die verantwoording ook wel ze worden netjes ingeent ontwormt gechipt gaan niet met eerste de beste mee en ook een fokker kan het fout hebben. Heb contact met zowel de dierenarts als fokker gehad en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen en ja ik hoop dat alles goed gaat ook voor mijn teefje die ik nog niet zo lang heb maar wel erg gek mee ben. Verder ieder ze mening. Ikzelf ben helemaal gek van zowel boerboelen als bordeauxdoggen en ik denk genoeg met mij.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:44

Klopt ik ook Tong uitsteken
Maar bij mij zal er nooit eentje in huis komen (vind ik nu althans).
De BB dus.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:45

BrittKitt schreef:
Níémand heeft hier iets tegen kruisingen, wél tegen ondoordachte kruisingen!

Wees eerlijk, als ze het met voorbedachte rade had gedaan was het ook niet goed geweest!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:48

Klopt, dan had ik het ook een ondoordachte kruising gevonden.

Een boerenfox met een pinscher oid zal je mij daarentegen niet over horen Lachen

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:54

naadje24 schreef:
er staat nergens dat ze zo geboren worden maar wel dat ze zonder goede eigenaar wel zo worden

en het zoeken van een goede eigenaar heeft niets te maken met het feit dat dit een kruising is en niet met voorbedachte rade gefokt is..
het is maar net hoeveel tijd je er zelf in steekt.
er zijn genoeg fokkers die het niet boeit watvoor eigenaren de pups krijgen,
als ze hun geld maar krijgen.
de meeste rasfokkers doen het in mijn ogen eerder voor het geld dan de kruising fokkers,
en kunnen daardoor ook minder selectief werken.
je kunt het noooooooooooooit helpen als een pup uiteindelijk verkeerd terecht komt.
natuurlijk kun je streng selecteren maar je kunt het niet helpen als die mensen ze na een jaar weg doen door een allergisch kind of wat dan ook.
zowel bij dit nest niet, als een nest volgens de regeltjes.
en als de TS zegt dat ze haar uiterste best gaat doen, waarom dan nog doorzeuren?

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:29

BrittKitt schreef:
Klopt, dan had ik het ook een ondoordachte kruising gevonden.

Een boerenfox met een pinscher oid zal je mij daarentegen niet over horen Lachen

En dat vind ik nou juist het probleem met zomaar een kruising, vaak passen de bouw van de ouderdieren niet bijelkaar waardoor je vreemde honden krijgt om te zien.. Lange rug met korte pootjes die het gewicht van het lichaam niet kunnen dragen en daardoor zo krom als ik weet niet wat staan om maar even een voorbeeld te noemen. Met alle gezondheidsrisico's vandien..

De kruising van Chip passen tenminste kwa type hond nog bijelkaar..

Oh naadje zie nu hoe jij het noemt, wat ik per abuis als problemen bij rashond opgeef noem jij bepaalde kenmerken.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 23:32

Ik probeer ze allemaal een goed tehuis te geven netjes te enten chippen en ontwormen ook krijgt mn teefje goed te eten een warm nest en ik hoop dat ik het op die manier goeddoe.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:32

LadyVal schreef:
naadje24 schreef:
de meeste rasfokkers doen het in mijn ogen eerder voor het geld dan de kruising fokkers,

Heb je je ooit wel eens verdiept in de kosten die een rashondenfokker moet maken om een nestje geboren te laten worden? Medische testen, dekgeld etc.? Ken genoeg rashondenfokkers die geld toe hebben moeten leggen op een nestje. Het feit dat een rashond over het algemeen duurder is dan een kruising wil echt nog niet zeggen dat die fokkers er meer aan verdienen dan de 'fokker' van een kruising. Op marktplaats e.d. word je doodgegooid met kruisingpups zoals de zogenaamde boomertjes waarvoor ook aanzienlijke bedragen worden gevraagd. En dat dan terwijl die pups meestal worden geboren uit een niet op erfelijke aandoeningen gescreende teef die in ruil voor een kistje sigaren door de reu van 3 huizen verderop is gedekt. Denk dat menigeen aan zo'n kruisingnestje meer geld overhoudt dan een serieuze met stamboom fokkende rashondenfokker aan het zijne.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:53

LadyVal schreef:
naadje24 schreef:

en het zoeken van een goede eigenaar heeft niets te maken met het feit dat dit een kruising is en niet met voorbedachte rade gefokt is..
het is maar net hoeveel tijd je er zelf in steekt.
er zijn genoeg fokkers die het niet boeit watvoor eigenaren de pups krijgen,
als ze hun geld maar krijgen.
je kunt het noooooooooooooit helpen als een pup uiteindelijk verkeerd terecht komt.
natuurlijk kun je streng selecteren maar je kunt het niet helpen als die mensen ze na een jaar weg doen door een allergisch kind of wat dan ook.
zowel bij dit nest niet, als een nest volgens de regeltjes.
en als de TS zegt dat ze haar uiterste best gaat doen, waarom dan nog doorzeuren?

een echt goede fokker stelt het geld op een secundaire plaats
als de fokker het geld op primaire plaats stelt dan is het geen goede fokker
een echte rashondenfokkers kent zijn pups en weet precies of hij dominant is of wat dan ook
met een goede intake gesprek zoekt hij samen met de toekomstige baas een pup uit
wanneer diegene een pup uitzoekt die echt niet bij hun/hem/haar past dan zal zo'n fokker dat eerlijk zeggen en de pup niet meegeven...

maar goed ,einde discussie,TS heeft een besluit genomen en ik kan alleen maar hopen dat de pups goed terecht gaan komen zodat het zinnetje : "zie je wel" achterwege blijft

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:15

over het algemeen genomen word er vaker gefokt met dezelfde honden bij een fokker.
dat wil lijkt mij zeggen dat de meeste testen maar 1x hoeven te worden gedaan.
toch betaal je voor bijv. een stafford 800 euro per pup.
ik neem toch aan dat een fokker niet bij elk nest 4000 euro kwijt is aan DA kosten enz. , en dat is dan nog maar bij een nest van 5 pups.
dus dan hebben we het nog niet eens over een engelse bulldog waar je zo 1200 euro voor betaald en een nest van 7 pups hebt..
ik vind het echt ver gaan dat jullie denken dat elke raspup helemaal precies voor een nieuwe eigenaar word geselecteerd.
er zal controle zijn (deden wij ook met onze rasloze pups) en er zal vast geholpen worden bij het maken van een keuze, maar ze hebben nooit de garantie dat de pup na een jaar nog bij hetzelfde baasje is of inderdaad wel bij de mensen passen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:23

Per pup wordt er meestal de dekprijs en dan iets minder gevraagd dacht ik. Die kosten haal je er wel uit, en natuurlijk mag je er best iets op verdienen Lachen
De prijzen bij honden dekkingen liggen hoger dan bij paarden!

En bij 'ongevaarlijke' rassen wordt er inderdaad niet zo'n strenge controle gehouden.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:11

LadyVal schreef:
over het algemeen genomen word er vaker gefokt met dezelfde honden bij een fokker.
ik neem toch aan dat een fokker niet bij elk nest 4000 euro kwijt is aan DA kosten enz. , en dat is dan nog maar bij een nest van 5 pups.
dus dan hebben we het nog niet eens over een engelse bulldog waar je zo 1200 euro voor betaald en een nest van 7 pups hebt..
ik vind het echt ver gaan dat jullie denken dat elke raspup helemaal precies voor een nieuwe eigenaar word geselecteerd.
er zal controle zijn (deden wij ook met onze rasloze pups) en er zal vast geholpen worden bij het maken van een keuze, maar ze hebben nooit de garantie dat de pup na een jaar nog bij hetzelfde baasje is of inderdaad wel bij de mensen passen..

Een serieuze rashondenfokker zal echt niet zo veel nestjes uit één moederhond fokken. Niet zelden blijft het inderdaad bij 1 of 2 nestjes per teef. Ik krijg de indruk dat je nu broodfokkers en serieuze rashondenfokkers op één hoop gooit.
En sommige testen worden inderdaad vaker dan één keer gedaan.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 03:12

LadyVal schreef:

een goede fokker melkt zijn teven niet uit, en het is ook rasafhankelijk wat "normaal" is qua aantal nesten, er zijn vele fokkers die een teef "maar"1 of 2 keer gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat als er bv 5 keer mee gefokt word, ze het doen om het geld oid.

ik ben het met je eens dat prijzen van 1000 euro en hoger, onnodig zijn, of nou ja onnodig, men moet het zelf weten, maar die prijzen zijn echt niet omdat ze zoveel voor een nest kwijt zijn Knipoog

500 tot 800 euro, vind ik mooie bedragen voor een rashond, tuurlijk blijft het een boel geld, maar ik kan je uit ervaring vertellen, dat je daar echt niet rijk van word.

in mijn ras, is het testen op oogafwijkingen wel een jaarlijks terugkomend iets, niet dat een vreselijk duur onderzoek is hoor, maar dus wel dat zeker niet alle testen 1 malig zijn.

ik denk idd ook, dat jou beeld over rashondenfokkers, wat vertroebeld is, ja er zijn grote fokkers , er zijn fokkers met veeeeeel honden, maar er zijn er zoveel die 1, 2, 3, 4 honden hebben, en toch zeker onder de zeer goede fokkers behoren, tussen een massa fokker en iemand die gewoon om de leuk een kruising nestje fokt, zit nog een grote groep, vergeet die niet en scheer rashondenfokkers niet over 1 kam. Knipoog

oh en nee, een garantie heb je nooit, dat de hond kan blijven waar hij/zij aan verkocht is, maar de voorcontrole en het contact is vaak wel zo, dat de hond dan vlot een betere plek krijgt en niet tussen de wal en het schip belandt Knipoog

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:27

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ga me er verder ook niet in mengen, maar ik wil eventjes reageren op @LadyVal.

Over met het fokken van dezelfde honden bij fokkers. Als je via de rasvereniging fokt komt er nog wel meer bij kijken dan alleen de testen die één keer gedaan moeten worden voor erfelijkheid. Eer dat je hond "fokwaardig" is benoemd door de rasvereniging zijn we al veel verder.
Wat denk je van de certificaten die erop moeten komen te staan...dat kost geen geld? En de kwalificaties die ze behaald moeten hebben?
Dan de testen voordat ze gedekt worden en de dekking zelf natuurlijk. En dan moet je nog maar afwachten of het allemaal goed gaat. Teef gedekt, gaat niet goed dus een keizersnede en helaas geen pups. Dus kosten en dekgeld kwijt en niks hebben. Of dat je teef niet hersteld aan de baarmoeder of nog erger dat je teef komt te overlijden.
Tuurlijk kan het ook goed gaan tijdens de bevalling, maar de puppen kunnen ook ziek worden en dan moet er ook een da bij komen.

Alle spullen die je nodig hebt voor een bevalling mocht er iets niet goed gaan moeten ook aanwezig zijn. En de eerste 3 weken drinken de puppen nog lekker bij moeders, maar daarna gaat het met bijvoeren toch hard. Dan nog maar niet te praten over de stamboomkosten en de chipkosten, het certificaat van Fokniveau en het koopcontract van de rasvereniging.
Daarnaast moeten ze ook nog 3 tot 4 keer ontwormd worden en de inentingen....en ik kan je vertellen dat ze die voor pups echt niet weggeven.

Ik heb laatst een berekening gemaakt van kosten en verkoop van de puppen. Nou eer dat ik al mijn kosten eruit heb mag ik nog wel wat nestjes fokken.
Het is leuk om een nestje van 8 te hebben want daar hou je wel iets aan over, maar een nestje van 4 of 5 dan moet er toch dik geld bij.

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 00:46

LadyVal schreef:

ik scheer ze niet allemaal over 1 kam..
dat word hier vooral gedaan met de mensen die kruisingen fokken,
pups komen niet op juiste plekken,
er word teveel geld voor gevraagd,
ze zijn vals..
ik wil er alleen maar mee zeggen,
dat dit soort dingen bij het ras fokken ook wel voorkomen.
weet best dat alles veel geld kost,
maar zoals ik eerder al aangaf hoeft het soms niet zo overdreven als de prijzen voor sommige rassen liggen.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:11

Lijkt me bij deze rassen helemaal prima: de hoge aanschafprijs! Zo kan niet iedereen ze lukraak aanschaffen, en blijven ze min of meer 'exclusief', dus alleen voor echte liefhebbers.

Wat er nu gaat gebeuren met dit nestje: de karakters kunnen nog veel leiper zijn dan een BD of een BB, terwijl de prijzen lager zullen liggen. Kan dus never nooit goed gaan.

Daarnaast geloof ik niet dat, aan de reacties van TS te zien, dat ze de juiste persoon is om deze pups verantwoord te plaatsen.

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:30

er zijn genoeg liefhebbers die niet zoveel geld hebben voor zo'n aanschaf (jaaaaaaaaaaaja je kunt ook DA kosten krijgen blabla) en die dan bij dit soort kruisingen terecht komen.
vind het belachelijk om de prijs zo op te schroeven met het idee dat ze dan bij liefhebbers komen.
er zijn genoeg bij rijke kinderen terecht gekomen die dit 'stoer' vinden, en later toch teveel werk..