Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
BrittKitt schreef:Níémand heeft hier iets tegen kruisingen, wél tegen ondoordachte kruisingen!
naadje24 schreef:ladyval: ik ben van mening dat je niet helemaal goed leest maar selectief leest
er staat nergens dat ze zo geboren worden maar wel dat ze zonder goede eigenaar wel zo worden
bepaalde rassen houden wel bepaalde kenmerken,niet voor iedereen geschikt dus
BrittKitt schreef:Klopt, dan had ik het ook een ondoordachte kruising gevonden.
Een boerenfox met een pinscher oid zal je mij daarentegen niet over horen
LadyVal schreef:naadje24 schreef:de meeste rasfokkers doen het in mijn ogen eerder voor het geld dan de kruising fokkers,
en kunnen daardoor ook minder selectief werken.
LadyVal schreef:naadje24 schreef:ladyval: ik ben van mening dat je niet helemaal goed leest maar selectief leest
er staat nergens dat ze zo geboren worden maar wel dat ze zonder goede eigenaar wel zo worden
bepaalde rassen houden wel bepaalde kenmerken,niet voor iedereen geschikt dus
en het zoeken van een goede eigenaar heeft niets te maken met het feit dat dit een kruising is en niet met voorbedachte rade gefokt is..
het is maar net hoeveel tijd je er zelf in steekt.
er zijn genoeg fokkers die het niet boeit watvoor eigenaren de pups krijgen,
als ze hun geld maar krijgen.
de meeste rasfokkers doen het in mijn ogen eerder voor het geld dan de kruising fokkers,
en kunnen daardoor ook minder selectief werken.
je kunt het noooooooooooooit helpen als een pup uiteindelijk verkeerd terecht komt.
natuurlijk kun je streng selecteren maar je kunt het niet helpen als die mensen ze na een jaar weg doen door een allergisch kind of wat dan ook.
zowel bij dit nest niet, als een nest volgens de regeltjes.
en als de TS zegt dat ze haar uiterste best gaat doen, waarom dan nog doorzeuren?
LadyVal schreef:over het algemeen genomen word er vaker gefokt met dezelfde honden bij een fokker.
dat wil lijkt mij zeggen dat de meeste testen maar 1x hoeven te worden gedaan.
toch betaal je voor bijv. een stafford 800 euro per pup.
ik neem toch aan dat een fokker niet bij elk nest 4000 euro kwijt is aan DA kosten enz. , en dat is dan nog maar bij een nest van 5 pups.
dus dan hebben we het nog niet eens over een engelse bulldog waar je zo 1200 euro voor betaald en een nest van 7 pups hebt..
ik vind het echt ver gaan dat jullie denken dat elke raspup helemaal precies voor een nieuwe eigenaar word geselecteerd.
er zal controle zijn (deden wij ook met onze rasloze pups) en er zal vast geholpen worden bij het maken van een keuze, maar ze hebben nooit de garantie dat de pup na een jaar nog bij hetzelfde baasje is of inderdaad wel bij de mensen passen..
LadyVal schreef:over het algemeen genomen word er vaker gefokt met dezelfde honden bij een fokker.
ik neem toch aan dat een fokker niet bij elk nest 4000 euro kwijt is aan DA kosten enz. , en dat is dan nog maar bij een nest van 5 pups.
dus dan hebben we het nog niet eens over een engelse bulldog waar je zo 1200 euro voor betaald en een nest van 7 pups hebt..
ik vind het echt ver gaan dat jullie denken dat elke raspup helemaal precies voor een nieuwe eigenaar word geselecteerd.
er zal controle zijn (deden wij ook met onze rasloze pups) en er zal vast geholpen worden bij het maken van een keuze, maar ze hebben nooit de garantie dat de pup na een jaar nog bij hetzelfde baasje is of inderdaad wel bij de mensen passen..