Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voer jij je hond?

brok gewoon
67 (39%)
brok lam en rijst
28 (16%)
brok en vlees
33 (19%)
kvv (kant en klaar vlees)
16 (9%)
nrv (natuurlijk rauw vlees)
6 (3%)
barf (vlees en groentes/fruit en alles zelf samenstellen)
5 (2%)
menseneten
2 (1%)
alles uit deze lijst
12 (7%)

Totaal aantal stemmen: 169

aliluck

Re: Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:37

katiavl schreef:
Zowiezo zal een goede dierenwinkel vaak geen eukanuba adviseren naar mijn ervaring ook al ligt het in de winkel. Brokken of vers vlees is naar de overtuiging van de eigenaar zelf. Wat ergens normaal is een fan van barf zal het sneller adviseren dan een fan van brokken. Niet in elk voer zit slechte dingen bv ik kijk altijd naar voor zonder houdbaarheids spul en eigelijk zonder extra kleurstoffen of iets.

Bv ik zou als ik later hopelijk dierenarts ben brok adviseren, maar een collega kan bv barf adviseren dus uiteindelijk is het een eigen mening. Maar uiteindelijk kijk je gewoon naar de individuele dier zelf

Toen we onze pup kochten kreeg ze bonzo maar dit werd afgeraden, toen hebben we hem langzaam overgezet op eukanuba.
Het geen waar wij vooral naar hebben gekeken is naar het calcium gehalte wat in de brokken zit aangezien het een groot ras is en bekend staan met problemen als hd/ed, eukanuba is het voer waar het minste calcium in zit(bij onze dierenwinkel).

Welk voer zou je dan het beste aan een berner sennen pup kunnen geven en is het dan verstandig om voor de 2e keer over te stappen naar ander voer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:40

Onze hondje krijgt gewone brokjes. En zo nu en dan eens een stukje worst! Lachen

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:14

Gewoon brok. Mag Chicken & Rice ook ipv lamb/rice? Knipoog.

Ook krijgt ze soms wat restjes van wat de pot schaft..

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:28

Bonzo en Pedigree worden vaak graag gegeten omdat er zoveel chemische smaakstoffen aan toegevoegd zitten.

Ook veel keurstoffen, waardoor de ontlasting ook mooi geel of oranje wordt Knipoog
Deze brokken bevatten ook veel zout (Frolic vooral) en dat is helemaal niet goed voor de nieren.

En in alle brokken zijn het hoofdingrediënt granen.

De spijsvertering van honden en wolven (ja die is echt hetzelfde) zijn niet gemaakt voor granen. Een wolf eet ook geen graan.
Ze kunnen er wel van leven, daar niet van, maar het is niet gezond voor ze.

De spijsvertering is gemaakt voor rauw vlees. En brokken zijn altijd verhit tot boven de 100 graden (geperste tot 70 graden) waardoor er veel voedingstoffen verloren gaan.
Heb je wel eens een wolf gezien die eerst zijn eten gaat opwarmen? Vork

De wolven krijgen hun vitamines/kruiden e.d. binnen door het eten van de pens. Daar zitten de grassen en de kruiden in van een graseter.

Van brokken krijgen honden luie darmen en maag. Wat dat precies inhoudt weet ik ook niet.

Het is echt een fabeltje dat brokken goed zijn voor de tanden. Dat is juist helemaal niet zo! Vooral van Diner krijgen honden veel tandplak. Als je ze een lap pens geeft, (dat is heel taai) dan schuren ze hun tanden daarmee helemaal schoon.

Als er op de verpakking van brokken staat: "bereid met echt vlees!" dan is dat vaak een soort chemische poeder die precies lijkt op vlees.

Je hond kan er van buiten prima uitzien, maar hoe ziet er van binnen uit? Mijn vorige hond is ook 14 jaar geworden op Aldi-brokken, maar hij is wel overleden aan nier-falen. Of het er iets mee te maken heeft?

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:21

Shaienne schreef:
Bonzo en Pedigree worden vaak graag gegeten omdat er zoveel chemische smaakstoffen aan toegevoegd zitten.

Ook veel keurstoffen, waardoor de ontlasting ook mooi geel of oranje wordt Knipoog
Deze brokken bevatten ook veel zout (Frolic vooral) en dat is helemaal niet goed voor de nieren.

En in alle brokken zijn het hoofdingrediënt granen.

De spijsvertering van honden en wolven (ja die is echt hetzelfde) zijn niet gemaakt voor granen. Een wolf eet ook geen graan.
Ze kunnen er wel van leven, daar niet van, maar het is niet gezond voor ze.

De spijsvertering is gemaakt voor rauw vlees. En brokken zijn altijd verhit tot boven de 100 graden (geperste tot 70 graden) waardoor er veel voedingstoffen verloren gaan.
Heb je wel eens een wolf gezien die eerst zijn eten gaat opwarmen? Vork

De wolven krijgen hun vitamines/kruiden e.d. binnen door het eten van de pens. Daar zitten de grassen en de kruiden in van een graseter.

Van brokken krijgen honden luie darmen en maag. Wat dat precies inhoudt weet ik ook niet.

Het is echt een fabeltje dat brokken goed zijn voor de tanden. Dat is juist helemaal niet zo! Vooral van Diner krijgen honden veel tandplak. Als je ze een lap pens geeft, (dat is heel taai) dan schuren ze hun tanden daarmee helemaal schoon.

Als er op de verpakking van brokken staat: "bereid met echt vlees!" dan is dat vaak een soort chemische poeder die precies lijkt op vlees.

Je hond kan er van buiten prima uitzien, maar hoe ziet er van binnen uit? Mijn vorige hond is ook 14 jaar geworden op Aldi-brokken, maar hij is wel overleden aan nier-falen. Of het er iets mee te maken heeft?

Ik loop stage in een erkende dierenspeciaalzaak en idd worden bonzo,pedigree,frolic, e.d niet geadviseerd, maar voeders zoals eukanuba, smolke, royal canin, carocroc, enz zijn wel voeders wat veel verkocht wordt.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:40

Mijn honden krijgen in de morgen altyd vlees (blik)
Smiddags brokje,s en tegen in de avondt eten ze met de pot mee.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:24

Royal Canin speciaal voor de Boxer Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:53

ik heb een gesteriliseerde teef en een gecastereerde reu, ik voer mijn honden geen van de genoemde brokken van de stemlijst!

aangezien honden die geholpen zijn nogal aanleg hebben om dikker te worde voer ik mijn honden light voer van dog chow (purina)

doordat dit light voer is kan ik ze voldoende te eten geven en lopen ze niet heel de dag met honger rond wat je wel ziet als je je hond gewoon minder gaat voeren van gewone brok! Ja

ik ben erg over dit voer te spreken!
mijn hond van 3 jaar heeft hierdoor ook veel meer energie! Haha!

vroeger kregen ze eukeneba, ten eerste vind ik dit voer ontzettend duur en is dit voer verboden in sommige landen, zoals frankrijk!
de regering is er achter gekomen dat zij dierproeven doen, dus word dit merk in sommige landen geboycot!

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:46

Onze hond krijgt gewoon hondenbrokken en af en toe restje van het avondeten Clown

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:30

Die van mij krijgen voer van het merk fokker ik bestel dat op internet. Ze krijgen smorgens een goede bak en savonds en meestal vermeng ik het savonds met een klein beetje vlees. Ook krijgen ze verse groente die ik over heb, kauwstaafjes tussendoor.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:35

Hackie schreef:
Onze hond kreeg eerst Smolke, en nu Pedigree.

Zal het even toelichten, me vorige bericht was erg kort.
Smolke stonk ze erg, en ze moet nu wel op Pedigree, we gaan emigreren en zijn alle winkels afgegaan, maar ze hebben daar alleen Pedigree. En aan gezien wij niet veel van vitamine's/mineralen enz afweten, stellen wij haar voer ook niet samen, ze is trouwens ook een moeilijke eter, dus meestal krijgt ze een schepje jus, of een plakje worst door haar eten Lachen (ze eet s'avonds) en s' ochtends krijgt ze een dentastick, en tussen door van het vrouwtje vast wel een koekje, of als ze brood smeert wat lekkers Lachen

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:18

Mijn hond krijgt geen van de genoemde brokken. Ze is allergisch voor vlees. Ze krijgt nu brokken op visbasis, waar ze gelukkig niet allergisch op reageerd. Verder krijgt ze als tussendoortje/beloning gewoon droog brood.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:50

Mijn hond.. haha klinkt leuk, aangezien die vrijdag pas echt van mij word, zit nu, en straks bij mij ook aan de Kivo.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 00:52

Die van mij krijgt Lars-police dog brokken. Daarbij een paar keer in de week vers hart of pens. Soms wat spercieboontjes erdoor voor de afwisseling.
Als tussendoortje krijgt ze bullenpees Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 02:07

Door de allergie van mijn goldenretriever is mij aangeraden om lam rijst diner te geven!
Zo dra hij ook maar iets anders eet krijgt hij mega huid uitslag..
Heel vuur rood en super heet!
Het jeukt haar en doet zeer.
Heb alles al z'n beetje geprobeert, maar lam rijst diner deed de truc..

Edit: die van mij krijgen 's morgens en 's avonds..
Tussendoor nog weleens een krackertje ofzo, maar meer niet.
Mijn golden retriever krijgt net het dubbele van mijn inie minie jack..
Die golden word namelijk van lucht dik!
Ze heeft HD en overgewicht is funest.. (ze is nog steeds iets te dik)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:07

Ik heb een border collie reu van 1,5 jaar oud. Een ongelovelijk slechte eter, hij eet over het algemeen alleen 's nachts. Ik probeer zoveel mogelijk te barfen maar hij krijgt 's morgens brok. Fokker Sport. Dit omdat het geconcentreerder is dan normaal brok en dus minder nodig heeft.