Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Miekjuh schreef:ik ga er wel van uit dat iedereen die zn kat binnen houd, er wel regelmatig even buiten mee gaat 'wandelen'
randalinpony schreef:Overigens, het idee dat je beter raskatten kunt fokken is echt belachelijk.
Al zolang ik leef hebben we katten, ook nestjes gefokt. Altijd kerngezonde dieren gehad, die ook allemaal een tehuis vonden.
Citaat:Nog afgezien dat raskatten meestal meer gezondheidsproblemen hebben dan vuilnisbakkies.
slimmerik schreef:Miekjuh schreef:ik ga er wel van uit dat iedereen die zn kat binnen houd, er wel regelmatig even buiten mee gaat 'wandelen'
Ik ken dus mensen waarvan de kat nooit buiten komt. Men kan wel beweren dat hun (ras)kat niet graag jaagt en liever binnen zit, maar dat komt imo doordat ze niet anders gewend zijn .... maar toen ze kittens waren hadden ze maar wát graag anders gewild.
slimmerik schreef:Binnen houden omdat ze kostbaar zijn? Sorry hoor.... koop dan een kunststukje voor aan de muur.
randalinpony schreef:He, hebben we hier niet gewoon de 24/7 versus-1uur-de-box uit discussie?
![]()
tita schreef:een raskat buiten laten lopen is vragen om problemen.
Slimmerik dat weet je zelf toch ook wel je hebt een main coon van bv 1000 euro laat hem lekker buiten lopen wedden dat ie binnen een maand bij iemand anders in huis zit.
Zo ff 1000 euro weggooien
Honey79 schreef:randalinpony schreef:Overigens, het idee dat je beter raskatten kunt fokken is echt belachelijk.
Al zolang ik leef hebben we katten, ook nestjes gefokt. Altijd kerngezonde dieren gehad, die ook allemaal een tehuis vonden.
Als je de katten laat testen op PKD/HCM, FelV en FiV dan is er niets aan de hand
Citaat:Nog afgezien dat raskatten meestal meer gezondheidsproblemen hebben dan vuilnisbakkies.
Dat is onzin
Wuis schreef:OVERIGENS IS DIT TOPIC NIET BEDOELD VOOR DE KATTEN WEL OF NIET BINNENHOUDEN DISCUSSIE, WIL JE HIER OVER DISCUSSIEREN DAN OPEN JE DAAR MAAR EVEN EEN ANDER TOPIC VOOR.
IKbenEllen schreef:Direct gaat het topic weer op slot (Slimmerik is in the house)
Miekjuh schreef:[Eigenlijk zouden ze de katten net zoals Chinezen moeten behandelen
slimmerik schreef:*trekt deur achter zich dicht en taait af
*
slimmerik schreef:Wuis schreef:OVERIGENS IS DIT TOPIC NIET BEDOELD VOOR DE KATTEN WEL OF NIET BINNENHOUDEN DISCUSSIE, WIL JE HIER OVER DISCUSSIEREN DAN OPEN JE DAAR MAAR EVEN EEN ANDER TOPIC VOOR.
Misschien moet je het schreeuwen maar aan de mods overlaten?
IKbenEllen schreef:Direct gaat het topic weer op slot (Slimmerik is in the house)
*trekt deur achter zich dicht en taait af
*
randalinpony schreef:Waarom?
Bij schuurkatten overleven de sterkste, en die fokken dus ook. De rest is voor die tijd dood.
Bij raskatten overleeft zelfs de kwakkel in het nest, en als die de gewenste haarlengte heeft, grote kans dat ze een nestje mag gevn.
Miekjuh schreef:haha, Nee Ellen zo bedoelde ik dat niet
Honey79 schreef:randalinpony schreef:Waarom?
Bij schuurkatten overleven de sterkste, en die fokken dus ook. De rest is voor die tijd dood.
Bij raskatten overleeft zelfs de kwakkel in het nest, en als die de gewenste haarlengte heeft, grote kans dat ze een nestje mag gevn.
Vandaar dus fokverboden, contracten en vroegcastratie
Waarom zou je het htk katten willen fokken? Inteelt, ziektes zijn daarbij aan de orde van de dag. Bovendien zijn er al zooooooveeeel