Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:35

Ik ben ook niet tegen rasloze katen, maar zou zelf nooit een nestje fokken, omdat de asiels al volzitten daarmee.

kekaro

die nestjes kittens vind ik ook vreselijk,
evenals dat er honderden dekreuen worden aangeboden...mensen waarom nog meer pups er zijn er al zoveel! net als met de katten...

wij hebben hier een hele dure kat die ook gewoon buiten huppelt, ze wil echt niet binnen zijn hoor alleen 's avonds ligt ze lekker op haar kussentje
en een herplaatsertje van kitten af aan
en daarbij een herplaatst hondje, mensen wilden hem niet meer/konden niet meer voor hem zorgen/allergie
(ik geloof dat er 3 verschillende advertenties stonden met daar bijbehorende reden. we dachten daardoor een onopgevoed draakje in huis te halen maar hij is echt suuuuperlief en alles is gewoon goed aan hem Lachen )

ok dat was erg offtopic maar wilde ook wel even mijn verhaaltje kwijt Clown

ThisIsMe

Miekjuh schreef:
ik ga er wel van uit dat iedereen die zn kat binnen houd, er wel regelmatig even buiten mee gaat 'wandelen'

Nee, absoluut niet, waarom zou ik ze de stress aandoen van aan een lijntje moeten lopen in een voor hen vreemde omgeving? Laat ze binnenshuis maar lekker in hun waarde en hun eigen gang gaan.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:36

randalinpony schreef:
Overigens, het idee dat je beter raskatten kunt fokken is echt belachelijk.
Al zolang ik leef hebben we katten, ook nestjes gefokt. Altijd kerngezonde dieren gehad, die ook allemaal een tehuis vonden.

Als je de katten laat testen op PKD/HCM, FelV en FiV dan is er niets aan de hand Haha!

Citaat:
Nog afgezien dat raskatten meestal meer gezondheidsproblemen hebben dan vuilnisbakkies.

Dat is onzin Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:37

Die van mij wandelen zich rot (lees: slapen in het zonnetje) in de tuin

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:37

slimmerik schreef:
Miekjuh schreef:
ik ga er wel van uit dat iedereen die zn kat binnen houd, er wel regelmatig even buiten mee gaat 'wandelen'

Ik ken dus mensen waarvan de kat nooit buiten komt. Men kan wel beweren dat hun (ras)kat niet graag jaagt en liever binnen zit, maar dat komt imo doordat ze niet anders gewend zijn .... maar toen ze kittens waren hadden ze maar wát graag anders gewild.

He, hebben we hier niet gewoon de 24/7 versus-1uur-de-box uit discussie?
Nors opkijken Nagelbijten / Gniffelen

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:38

slimmerik schreef:
Binnen houden omdat ze kostbaar zijn? Sorry hoor.... koop dan een kunststukje voor aan de muur.

Tja soms moet je wel omdat andere mensen niet met hun tengels van jou dieren af kunnen blijven,

Vaak genoeg als mensen hun mooie raskat buiten laten lopen word die meegenomen en zie je hem noooit meer terug,

ik woon op een flat en heb 3 katten lopen, en deze vermaken zich prima hier.
deze katten zijn niet anders gewent.

Ik heb hier 2 keer een nestje gehad van een kat, dit is alweer 6 jaar geleden,
Erg leuk is het zeker, maar ik hoef het nu niet meer,
wil alleen nog maar Katers en die laat ik dan helpen..
Mijn laatste kat Romeo is ook een Gratis katje, en als er ooit nog een kat bij komt, komt die uit Griekenland... niet iedereen is het er mee eens, maar goed ik vind het mooie katten en net zoals de katten hier willen die een goed huisje...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:40

randalinpony schreef:
He, hebben we hier niet gewoon de 24/7 versus-1uur-de-box uit discussie?
Nors opkijken Nagelbijten / Gniffelen

Direct gaat het topic weer op slot (Slimmerik is in the house Haha! )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:41

een raskat buiten laten lopen is vragen om problemen.

Slimmerik dat weet je zelf toch ook wel je hebt een main coon van bv 1000 euro laat hem lekker buiten lopen wedden dat ie binnen een maand bij iemand anders in huis zit.

Zo ff 1000 euro weggooien

Anoniem

Ik heb 2 katten, Loekie en Uzi. Loekie is mijn eerste kat, en deze komt uit het asiel. Uzi heb ik bij mensen gratis gekregen. Ze waren eigenlijk verkocht, maar die man bleek ze op te komen halen als slangenvoer. Loekie is een oosterse korthaar, en toen ik hem uit het asiel haalde was hij 12 weken oud. Ontzettend brutaal, jatte al mijn eten van mijn bord af. Verder wel zindelijk enzo. Mensen hadden hem gekocht maar omdat het beestje niet kant en klaar opgevoed was (wat wil je met een kitten) is hij weggedaan. Ik heb voor Loekie 35 euro betaald, hij had 1 enting gehad meer niet. Maar ik heb een raskat voor weinig geld. Loekie is mijn droom kat echt waar. Hij is gecastreerd.
Dan heb ik nog Uzi. Haar heb ik dus gekregen toen was ze 6 weekjes oud.. Veel te jong, maar ze moesten weg. Ik heb er dus een meegenomen. Nu kan je zeggen dat is dom, zo stimuleer je die mensen om meer kittens te fokken. Maar ik ben blijkbaar een zacht gekookt eitje. Ik kon haar niet weerstaan.
Loekie en Uzi komen beiden niet buiten. Ik woon aan een erg drukke weg, en tegenover me woont een kattenhater. Hij heeft me al een paar keer bedreigd dat als hij mijn katten in zijn handen kreeg dat ik ze dan nooit meer terug zou zien. De kat van mijn buren is helaas al niet meer...
Toch is Loekie gecastreerd en Uzi is nu net een jaar dus die wordt ook een deze dagen geholpen. Ze wel al een paar keer krols geweest, maar omdat ik zelf een kater heb, heeft ze geen drang om op zoek te gaan. Ik ben mijn tuin nog aan het verbouwen, en achter in de tuin komt een grote ren waar de katten in kunnen. Met een boom wat struiken, dat soort dingen. Ik speel ook veel met ze. Het zijn echt mijn maatjes. Ik kan niet zonder ze...

Anoniem

Voor de mensen die muizenvangers zoeken, wij hebben in het asiel zeer moeilijk plaatsbare katten, katten die alleen geschikt zijn voor een boederij of manege, absoluut niet voor in een gewoon huis.

Deze katten zijn kant en klaar, én gratis. Kunnen zich niet meer voortplanten, ideal dus.

OVERIGENS IS DIT TOPIC NIET BEDOELD VOOR DE KATTEN WEL OF NIET BINNENHOUDEN DISCUSSIE, WIL JE HIER OVER DISCUSSIEREN DAN OPEN JE DAAR MAAR EVEN EEN ANDER TOPIC VOOR. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-07 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:42

tita schreef:
een raskat buiten laten lopen is vragen om problemen.

Slimmerik dat weet je zelf toch ook wel je hebt een main coon van bv 1000 euro laat hem lekker buiten lopen wedden dat ie binnen een maand bij iemand anders in huis zit.

Zo ff 1000 euro weggooien

Precies, hetzelfde met onze blauwe rus hier.

randalinpony

Honey79 schreef:
randalinpony schreef:
Overigens, het idee dat je beter raskatten kunt fokken is echt belachelijk.
Al zolang ik leef hebben we katten, ook nestjes gefokt. Altijd kerngezonde dieren gehad, die ook allemaal een tehuis vonden.

Als je de katten laat testen op PKD/HCM, FelV en FiV dan is er niets aan de hand Haha!

Citaat:
Nog afgezien dat raskatten meestal meer gezondheidsproblemen hebben dan vuilnisbakkies.

Dat is onzin Haha!

Waarom?

Bij schuurkatten overleven de sterkste, en die fokken dus ook. De rest is voor die tijd dood.

Bij raskatten overleeft zelfs de kwakkel in het nest, en als die de gewenste haarlengte heeft, grote kans dat ze een nestje mag gevn.

slimmerik

Wuis schreef:
OVERIGENS IS DIT TOPIC NIET BEDOELD VOOR DE KATTEN WEL OF NIET BINNENHOUDEN DISCUSSIE, WIL JE HIER OVER DISCUSSIEREN DAN OPEN JE DAAR MAAR EVEN EEN ANDER TOPIC VOOR. Knipoog

Misschien moet je het schreeuwen maar aan de mods overlaten? Knipoog

IKbenEllen schreef:

Bloos *trekt deur achter zich dicht en taait af Haha! *
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 08-05-07 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:43

Miekjuh schreef:
[Eigenlijk zouden ze de katten net zoals Chinezen moeten behandelen

Volgens mij behandelen ze daar katten op een heeeeel andere manier als hier (sambal bij?) Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:44

slimmerik schreef:

ROFL

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:45

haha, Nee Ellen zo bedoelde ik dat niet Tong uitsteken

tita

was niet mijn bedoeling maar ik heb dus kat gegeten en moet eerlijk zeggen was niet al te slecht hoor.

Dit was in China en men vertelde dat het Yakvlees was maar later vertelde ze toch dat het kat was

leandros

hoe kun je dat nou zeggen.
ik heb een kat genomen dus is het mijn verantwoording dat hij buiten loopt.
ik heb zelf ook een nestje jonge kittens en daar word heel goed voor gezorgd.

MPH

@tita, en dat weten de katten thuis ook Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:46

slimmerik schreef:
Wuis schreef:

Misschien moet je het schreeuwen maar aan de mods overlaten? Knipoog

IKbenEllen schreef:

Ik heb geen zin om mijn topic te laten sluiten doordat jij een ander onderwerp aan gaat snijden die niks met het onderwerp van de eerste post te maken heeft. En er wordt hier iedere minuut een nieuw antwoord geplaatst, kleine letters zou iedereen overheen lezen en dan wordt het topic alsnog op slot gegooid. En daar zit ik dus niet op te wachten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-07 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:46

randalinpony schreef:
Waarom?

Bij schuurkatten overleven de sterkste, en die fokken dus ook. De rest is voor die tijd dood.

Bij raskatten overleeft zelfs de kwakkel in het nest, en als die de gewenste haarlengte heeft, grote kans dat ze een nestje mag gevn.

Vandaar dus fokverboden, contracten en vroegcastratie Knipoog

Waarom zou je het htk katten willen fokken? Inteelt, ziektes zijn daarbij aan de orde van de dag. Bovendien zijn er al zooooooveeeel

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:47

Miekjuh schreef:
haha, Nee Ellen zo bedoelde ik dat niet Tong uitsteken

Dat dacht ik al Haha! maar kon de opmerking niet nalaten

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:48

htk katten zijn over het algemeen 10 x sterker dan raskatten. Mijn raskat is overgekomen uit Polen, heb er weken lang bijna 2 keer per week bij de DA gezeten. Ik heb een htk kat, die heeft nog nooit wat gehad

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:52

Honey79 schreef:
randalinpony schreef:
Waarom?

Vandaar dus fokverboden, contracten en vroegcastratie Knipoog

Waarom zou je het htk katten willen fokken? Inteelt, ziektes zijn daarbij aan de orde van de dag. Bovendien zijn er al zooooooveeeel

Misschien om de reden die ik hierboven al gaf?
Ik ga echt geen kat van 500 euro rond de schuur laten lopen. Ik wil een kat die de muizen wegvangt en voornamelijk voor zichzelf kan zorgen. Dat kunnen heel vele raskatten, hoe leuk ze ook zijn om naar te kijken, niet.

Ik heb een leuk gezond dier en dat kostte niets. Ik heb geen behoefte aan een binnenhoudt kat, gaat ook niet als de deur de hele dag open staat. Knipoog

En als deze wordt doodgereden, komt er weer een nieuwe. Van een boerderij waar ze er goed voor zorgen. Lachen