buurman geeft mijn kat eten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: buurman geeft mijn kat eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:41

das wel erg gevaarlijk. Pinda-allergie kan behoorlijk dodelijk zijn...

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:43

miss_welsh schreef:
Dat je buurman hem eten geeft is niet correct maar wat is er mis als hij hem in huis haalt Verward Deze man is waarschijnlijk zeer eenzaam en heeft behoefte aan gezelschap Verdrietig *snif*

Neemt ie zelf maar een kat Slapen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 14:47

en zelfs zo aardig ben ik geweest om hem dat aan te bieden ik weet namelijk nog wel een leuke kat die een lief baasje zoekt
maar dat wou hij niet
wel de lusten schijnbaar maar niet de lasten van een kat
die heb ik nu i.v.b zijn nierwaardes en dierenarts kosten
plus dat mijn kat nu een ontzettende zeur is wat betreft eten

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:49

Tjah, Hopelijk doet die man het nu niet meer. Als hij het niet meer doet wordt het voor je kat ook weer gewoon om dat speciale voedsel te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:49

zydeco schreef:
plus dat mijn kat nu een ontzettende zeur is wat betreft eten

Nou presies....dat heb ik hier dus ook, ben je mooi klaar mee je betaald een godsvermogen aan
voer en dan eten ze het ook nog niet eens....

zydeco schreef:
die heb ik nu i.v.b zijn nierwaardes en dierenarts kosten

Declareren bij je buurman en anders naar de politie gaan.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:53

@Chiqa

Wat val je mij nou aan??
Lees jij bij elk topic eerst alles door voor je reageert??
ik geef een advies
val de TS toch niet aan??
en wat geen respect
als ik geen respect ervoor zou hebben zou ik nieteens reageren

maargoed vind het best ik ga hier geen ruzietopic van maken

wens de TS veel succes en hoop dat de buurman gewoon helemaal niks meer geeft

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:37

Chiqa schreef:
Diablo schreef:
Politie helpt echt niet hoor. Ik heb eens aan een politie-agent gevraagd hoe dat zat en die zei dat je ten alle tijde verantwoordelijk bent voor je eigen huisdier, dus ook als ze buiten lopen. Die zeggen ook dat je ze binnen moet houden als je dit niet wilt.

Hier in Nederland doen ze er wel degelijk wat aan!
Ik ben toen naar het bureau gegaan en zij hebben die mensen
opgezocht, bij verschillende adressen dan ze hebben een boete gekregen wegens
overlast, ik werd namelijk ongevraagt op kosten gejaagd,
zij hebben uiteindelijk ook zélf de DA kosten moeten betalen.

Diablo schreef:
Een kind laat je toch niet de hele dag rondzwerven op straat?

Mijn kat zwerft niet de hele dag op straat hoor Knipoog dat is allang al verleden tijd door dit bemoeierige gedrag.
Gelukkig heb ik één persje die niet verder dan de tuin wilt.

Wat me opvalt in dit topic; iets wíllen snappen of kúnnen snappen is erg moeilijk.

Dan was er bij mij waarschijnlijk andere politie (was nog gewoon in Nederland hoor). Als je de politie naar mij had gestuurd, had ik er meteen weer een teruggestuurd wegens overlast die jouw kat mij bezorgt. Ik snap het echt niet hoor. Als je zo bezorgd bent om je kat, hou 'm dan binnen. Je weet gewoon niet wat hij nu binnen krijgt, ook gewoon op straat niet. Of ben je alleen bang dat je kosten van de dierenarts krijgt?

De kat hoeft niet de hele dag op straat te zwerven, 5 minuten is genoeg om hem wat te overkomen.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 11-05-07 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:39

Gabon schreef:
desnoods een rechtzaak ofzo. MIJN kat en als ik zeg dat hij het niet moet doen dan moet hij het gewoon niet doen, klaar.

Ik denk dat de rechter je uitlacht hoor. Die zegt gewoon dat jij je kat bij je moet houden, onder je eigen toezicht, zodat je zelf op 'm kunt letten.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:49

boaz1 schreef:
@Chiqa

Wat val je mij nou aan??
Lees jij bij elk topic eerst alles door voor je reageert??
ik geef een advies
val de TS toch niet aan??
en wat geen respect
als ik geen respect ervoor zou hebben zou ik nieteens reageren

maargoed vind het best ik ga hier geen ruzietopic van maken

wens de TS veel succes en hoop dat de buurman gewoon helemaal niks meer geeft

Zullen we het gezellig houden Lachen

Ts, kan je je kat niet vaker/langer binnenhouden? Ik heb zelf geen katten en weet dus niet of dit mogelijk is, maar het is misschien een idee.

Is de buurman een beetje redelijk? Nodig hem eens uit op de koffie en leg uit hoeveel je al kwijt ben geweest aan die kat en wat hij precies heeft Lachen .

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 11:33

Diablo schreef:
Als je de politie naar mij had gestuurd, had ik er meteen weer een teruggestuurd wegens overlast die jouw kat mij bezorgt. Ik snap het echt niet hoor. Als je zo bezorgd bent om je kat, hou 'm dan binnen.

Haar kat bezorgt geen overlast, vind je het gek dat hij binnen komt als hij daar elke keer eten krijgt ? Als hij geen aandacht/eten had gehad had je hem daar waarschijnlijk nooit meer terug gezien, dus om de TS als schuldige aan te wijzen gaat nergens over. Meneer de buurman zorgt er zelf voor dat die kat daar binnen komt, en vindt dat juist geen probleem [in tegenstelling tot de ts], dus de klaagzangen over die zielige buurman die last heeft van haar kat slaan in deze situatie helemaal nergens op..
Verder vind ik het idioot om dan maar simpel te zeggen dat ze de kat binnen moet houden, het is een dier, geen kamerplant.

*typo

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 11:38

Misz_Do, ik zeg niet dat hij overlast bezorgt, ik zeg alleen dat ik meteen de politie terug zou sturen dat de kat overlast bezorgt, als ze de politie naar mij toegestuurd zou hebben (dus meer als reactie zeg maar).

Ik wijs TS niet als schuldige aan, als ze haar kat buiten wil laten lopen, moet ze dat doen. Ik doe dat ook, alleen woon ik op het platteland en heb er geen problemen mee als mijn katten het bakje bij de buren leegeten. Zou ik dat wel hebben, zou ik ze binnenhouden. Hoef ik niet bang te zijn dat hij ergens anders buurt. Ook zou ik ze natuurlijk binnenhouden als een ander aangeeft last van mijn kat te hebben.
En ik vind het echt raar, dat als je een kat hebt, die uit medische noodzaak een bepaald dieet volgt, zomaar buiten laat lopen, waar hij alles kan eten wat hij maar wil.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:51

Diablo schreef:
Ik zeg niet dat hij overlast bezorgt, ik zeg alleen dat de kat overlast bezorgt.

? *LOL*

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:20

Misz_Do schreef:
Diablo schreef:
Ik zeg niet dat hij overlast bezorgt, ik zeg alleen dat de kat overlast bezorgt.

? *LOL*

Je vergat een stukje te quoten. Ik zeg te ZEGGEN tegen de politie dat de kat overlast bezorgt, puur omdat ik boos zou zijn als ik de politie op mijn dak zou krijgen omdat iemand zijn kat niet bij zich wil houden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:24

Lastige situatie hoor, vooral omdat jouw kat speciaal voer krijgt. Ook al goed bedoeld van je buurman, handig is anders, vast geen verstand van dieren..ik heb niet alle pagina's gelezen, maar helpt vriendelijk die man uitleggen waarom het belangrijk is jouw kat niet te voeren niet? Mss heeft deze man geen verstand van dieren en als je het hem goed uitlegt dat hij er wat meer van begrijpt?

Zo wil ik jullie even een voorbeeld geven van wat er gaande is bij mij..ik ben een 'buurmangeval' als hetw are.
Ik heb 2 katten, waarvan er 1 nooit geaccpeteerd werd door de buurkatten, getreiterd etc. Nu heeft de buuf 6 katten, waarvan er 1 nu vriendjes heeft gesloten met mn kat, een jonge kat nog. Elke ochtend stata hij al buiten op de vensterbank met een knorrend geluidje om mijn kat te roepen, die vervolgens meteen van bed springt en naar buiten gaat. Afijn, ik allang blij dat hij nu ook vriendjes had gemaakt, hoopte dat hij zn achterstand zou inhalen hierdoor (is als kneusje gekomen bij me) en socialer worden.
Goed, moo weer, ik de deur open en achter de pc, geen zicht op de achterdeur dan..Mn kat altijd erg slecht, dus ik zag dat de bakjes allemala helemala leeg waren, heerlijk dacht ik nog, dat vriendje doet hem goed, hij eet eindelijk goed Tong uitsteken Totdat ik mn woonkamer inkwam, en niet een grijze en rode op mn bank samen zag liggen, maar een wildvreemde zwarte en mn rode, in elkaar te pitten..
Nu snapt die zwarte gelukkig mn luikje (nog) niet, maar ik kan mn deur niet openzetten of de zwarte komt al buurten, eten en slapen..
Ik heb hem helaas al een paar keer weg moeten jagen, want wil gewoon niet dat hij mijn katten hun voer op vreet, kost me genoeg allemaal en heb voor 2 katten gekozen ipv een 3e erbij.
Nu moet ik van ellende mn achterdeur dichthouden (wat met deze regen niete rg is) anders vreet ie alles op.
Stel nou dat mn buuf hierom kwaad zou worden, ik geef hem geen eten, maar hij jat het gewoon..dat is dan haar eigen probleem, want ik nodig die kat niet uit, stuur hem uit mn huis en weiger mn huis geheel anders te verbouwen dat die kat niet bij het eten kan..heb al zo weinig ruimte..
In jouw geval geeft de buurman ook echt het eten en ik denk dat je dara best even een telefoontje over kan plegen met de politie of wijkpolitie wat eraan te doen is als het op een vriendelijke manier niet lukt. Succes ermee he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:29

Diablo schreef:
Misz_Do, ik zeg niet dat hij overlast bezorgt, ik zeg alleen dat ik meteen de politie terug zou sturen dat de kat overlast bezorgt, als ze de politie naar mij toegestuurd zou hebben (dus meer als reactie zeg maar).

Ik denk alleen dat je dan vierkant uitgelachen wordt Diablo; jíj geeft die kat immers te eten jank dan ook niet over de eventuele overlast.

Edit; hieruit kan je twee dingen concluderen of je kletst maar wat omdat je je mening op wil dringen
of.....je leest niet goed.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:50

Joh, ik vind het wel best. Ik geef inderdaad mijn mening, daar is het een forum voor. Als jij geen andere meningen wil lezen dan de jouwe, moet je geen topics openen.

Maar goed, veel sterkte met je kat, ik reageer hier niet meer.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 15:20

Diablo schreef:
Joh, ik vind het wel best. Ik geef inderdaad mijn mening, daar is het een forum voor. Als jij geen andere meningen wil lezen dan de jouwe, moet je geen topics openen.

Maar goed, veel sterkte met je kat, ik reageer hier niet meer.

eh ik geloof dat het hier over mijn kat ging
want ik had het topic geopend , maar goed ....

politie is voor mij echt geen optie
ik vind het dat niet waard
het idee om mijn buurman even op de koffie uit te nodigen vind ik een beter idee en dat ga ik ook echt doen

het feit dat mijn kat buiten loopt met zijn dieet is idd mijn verantwoordelijkheid en mocht hij dan zelf zijn kostje bijelkaar scharrelen is het ook mijn verantwoordelijkheid
ik durf het aan omdat de kat goed in de gaten gehouden word door de dierenarts
maar hier gaat het om mijn buurman waarvan ik dus weet dat hij voert , ook al heb ik de situatie uitgelegd
tuurlijk weet ik dat de buurman het goed bedoelt maar ja daar heb ik niks aan als hij het blijft doen
nogmaals , ik heb hem brokken van mezelf gegeven in de hoop dat als hij voert hij dat geeft
dat mijn kat bij hem binnenkomt vind ik nog niet het grootste probleem , buurman vind het leuk dus ach laat hem maar

maar goed ik ga hem dus evven uitnodigen op de koffie en de situatie even goed uitleggen
dat als hij mijn kat voert hij ziek ervan word en dus niks anders mag geven als de brokken die ik hem heb gegeven
en mocht de kat bij hem binnen zitten en ik roep hem of hij de kat dan ook even buiten wil zetten

zodra de buur thuis is zal ik hem uitnodigen en dan zal ik het wel even laten weten hoe we het afgesproken hebben

mijn frustraties blijft erover maar ja ik kan het beter even zo doen ik denk dat daar het beste resultaat uit komt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:31

Zydeco, je hebt gelijk, ik had me vergist, sorry.

Ik vind dat je goed reageert (naar je buurman toe), al kan ik nog steeds niet begrijpen dat je je kat buiten laat lopen als het zo precies komt wat hij eet. Maar goed, jouw kat, jouw keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:33

Diablo schreef:
Als jij geen andere meningen wil lezen dan de jouwe, moet je geen topics openen.

Meningen zijn prima, mits ze goed onderbouwd zijn Clown
Mss kan ik daar dan nog iets van opsteken, maar met gebakken lucht kan je zo weinig...

zydeco schreef:
maar goed ik ga hem dus evven uitnodigen op de koffie en de situatie even goed uitleggen
dat als hij mijn kat voert hij ziek ervan word en dus niks anders mag geven als de brokken die ik hem heb gegeven
en mocht de kat bij hem binnen zitten en ik roep hem of hij de kat dan ook even buiten wil zetten

Héél goed Zydeco, ik h oop dat je eruit kan komen met hem!
Maar heb daar alle vertrouwen in....
Succes laat je ons weten hoe het gesprek is gegaan?

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:34

Diablo schreef:
Je vergat een stukje te quoten. Ik zeg te ZEGGEN tegen de politie dat de kat overlast bezorgt, puur omdat ik boos zou zijn als ik de politie op mijn dak zou krijgen omdat iemand zijn kat niet bij zich wil houden.

Volgens mij worden de rollen omgedraaid? Hij zorgt er zelf voor dat die kat bij hem komt door hem eten te geven en door hem binnen te laten.. De TS vind dit juist niet fijn. Als hij het gewoon niet zou doen, zou die kat hem ook geen ''overlast'' bezorgen
TS ik hoop dat het uitnodigen op de koffie wat wordt en dat jullie er samen uit kunnen komen. Succes!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:18

Inderdaad, de buurmman voert je kat, daardoor komt je kat vaker bij hem bedelen, gevolg dat hij ook naar binnen gaat (en mag) en dus is het helemaal zijn schuld! Oké, hij bedoelt het misschien goed maar je hebt het hem uitgelegd (en gaat dat gelukkig nog één keer proberen..) en dan moet hij het toch wel begrijpen dat je dat niet wilt!

Ik kan er niet bij dat iemand een vreemde kat naar binnen haalt als je weet dat hij van iemand is enz.
Ik ga toch ook geen paard bij de buurman poetsen omdat ik hem zo vies vind en zielig?! (Sorry, ik vergelijk een kat met een paard Bloos )
En ja, het is je eigen verantwoordelijkheid om je kat naar buiten te doen, maar het is echt heel moeilijk om je kat binnen te houden als hij al die tijd buiten is geweest.. En sommige mensen praten daar zó makkelijk over! Die kennen blijkbaar niet de eigenwijszigheid van een kat Sigaar .
Ik denk iig niet dat dit topic is geopend om een discussie te voeren over je kat naar buiten te laten o.i.d.

Ik ben benieuwd of je het die man nog bij kunt brengen dat dit echt niet normaal is!
En inderdaad, wil hij een kat verzorgen en knuffelen, dan koopt hij er zélf maar 1! Ook de lasten horen bij een kat verzorgen...

Succes! Je doet genoeg je best hiervoor dus op hoop en zegen dat die man bijdraait...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:27

pfff.. heb hetzelfde gehad met onze katten.. kwamen ze thuis stonken ze naar allerlei eten, kwam dr een zelfs een keer thuis met stukvlees met t bot er aan?! wist alleen niet waar t vandaan kwam.. maar we zijn inmiddels verhuist.. nergens last meer van :p
Ik zou die man nogmaals proberen uit te leggen dat je kat ziek is (een aandoening heeft) en op een speciaal door de dierenarts voorgeschreven dieet zit. Dat hij absoluut niets mag geven, omdat jouw kat daar doodziek van wordt. Je kan ook nog zeggen dat melk voor geen een kat gezond is. (katten kunnen slecht tegen lactose). en dat hij door jouw kat toch te voeren jouw kat aan het vergiftigen is.

Ik hoop dat je het uit kunt praten, want je kat ineens binnen gaan houden is niet leuk voor jou en ook niet voor je kat.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 16:29

ik heb het topic idd niet om die reden geopend
maar het is logisch dat die discussie ook komt
ik ga het ook niet uit de weg , maar ik heb er verder niks aan
dat geeft niet , maar het punt is dat ik mijn kat niet binnen ga houden
het is altijd goed gegaan tot mijn buurman hier kwam wonen zo'n 2 maanden geleden
nu heb ik verder niks tegen de buurman hoor , leuke man verder
maar vanaf toen is de diarree begonnen
dus kan ik er op uit maken dat het door het voeren komt
maar goed ik ga met de buur praten en we komen er vast wel uit

en ja ik laat wel even weten hoe het is gegaan

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:32

Ik denk ook wel dat je er uit komt. Als je goed met die buur overweg kan, en een goed gesprek met hem voert onder het genot van een kopje koffie gaat dat vast en zeker lukken Haha!

Groetjes.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 17:16

goed met de buurman opschieten is een ander woord maar we komen er ongetwijfeld wel uit