Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Re: Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:36

De laatste keer dat ik daar was werd het oude restaurant gewoon nog verhuurd voor feesten en partijen (2 maanden geleden)
Er was geen spoortje te bekennen van een verbouwing.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:38

En het brengt inderdaad geld in het laatje, en wat kunnen ze met geld doen, juist ja, dieren verblijven verbeteren en bijvoorbeeld onderzoeken doen waardoor de dieren het dus (nog) beter kunnen krijgen.... En als Artis een afthans restaurant zou hebben, dan zouden er minder mensen komen en komt er dus minder geld in het laatje. Lees eerst eens de info op de artis site, staan best goede dingen op!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:38

Ze kunnen uiteraard niet alles tegelijk. Bovendien waren ze eerst nog bezig met de klifspringers en de nieuwe vlindertuin Lachen

Jammer dat jullie de link op de vorige pagina niet bekijken. Door die serie kom je echt een hele hoop meer te weten over hoe het in elkaar steekt daar.

@Hetja, precies wat ik bedoel!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-04-07 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:39

Citaat:
En het brengt inderdaad geld in het laatje, en wat kunnen ze met geld doen, juist ja, dieren verblijven verbeteren en bijvoorbeeld onderzoeken doen waardoor de dieren het dus (nog) beter kunnen krijgen

Geloof je hetzelf?
Waar gaan ze die hokken dan bouwen?
Er is geen plaats.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:40

Rolleyes Het oude restaurant gaat weg, de parkeerplaats gaat weg. Oude hokken gaan weg.. http://www.artis.nl/masterplan/ Lees hier dan.

Jammer dat mensen altijd maar het slechtste willen denken Het HELE park wordt onder handen genomen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-04-07 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:41

Cayenne schreef:
Rolleyes Het oude restaurant gaat weg, de parkeerplaats gaat weg. Oude hokken gaan weg.. http://www.artis.nl/masterplan/ Lees hier dan.

Jammer dat mensen altijd maar het slechtste willen denken

Sluit ik me bij aan...

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:41

Lees die site dan eerst....
Even van de artis site gepikt:
Citaat:
Renovatie olifantenverblijf
Het olifantenverblijf zal in de toekomst flink worden uitgebreid. In de waterval kunnen de olifanten straks naar hartelust baden en sproeien. Via zachtglooiende oevers kunnen ze zo het water in om heerlijk te zwemmen. Deze geplande renovatie is uiteraard een kostbare aangelegenheid. Hopelijk vindt Artis genoeg fondsen om deze snel te realiseren!

En als je het niet gelooft, dan geloof je het niet.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:43

En dat is nog maar 1 verblijf. Ze zijn van plan het hele park aan te passen zodat alle dieren er profijt van hebben. Alleen gaat dat nou eenmaal niet zo snel. Geduld is een schone zaak zeg..

buzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:43

katiavl schreef:
MAar waarom zorg je er dan niet voor dat ze wel in het wild kunnen overleven, inplaats van ze in kleine hokjes te plaatsen met een bordje voor.

Hier word wel heel veel onderzoek naar gedaan.
Ik weet dat het een paar jaar geleden nog nooit was gelukt om leeuwen die in gevangenschap geboren zijn terug uit te zetten in het wild.
Nou ja het uitzetten lukte wel maar daarna ging het mis.
Weet iemand hoever ze daar nu mee zijn? Zijn er uberhaubt al dieren die terug in het wild uitgezet kunnen worden?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:44

Ik heb het dan ook niet over uitzetten, maar over preventie van de nog in wild levende dieren

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:45

Ja in Van aap tot Zoenvis werd uitgelegd dat Artis in samenwerking met andere landen al minstens 6 leeuwen heeft uitgezet, en nu zelfs de leeuwen aan de birth control heeft omdat het zo snel gaat met fokken Haha!

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:46

Snap niet dat er mensen zijn die gewoon niet willen geloven dat ze bezig zijn om alles uit te breiden en beter te maken voor de dieren. Sorry maar zo kun je achter alles wel een negatief punt zoeken. Waarom afzeiken als ze alleen maar willen verbeteren?? Voordat je zulke dingen zegt, bel naar Artis, maak een afspraak met de directeur of wie dan ook, en ga er eens mee praten over wat voor plannen ze hebben, waar ze mee bezig zijn en hoe ze het met de beestjes voor hebben, en ga dat niet zelf even voor hun beslissen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:47

Cayenne leest elke keer zorgvuldig haar van aap tot zoenvis Tong uitsteken

En voor de mensen die het blijkbaar niet goed vinden mijn commentaar ik heb al genoeg met dierentuinen gesproken Lachen en kenners

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:48

Dus weet jij ook meteen dat Artis het slecht met de beesten voor heeft, omdat ze alleen maar geld in hun pocket willen hebben??

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:49

Het plan om uit te breiden en het parkeerterrein er bij te pakken voor ruimere hokken ligt er al vanaf mei 2006, dat is bijna een jaar geleden en er is nog 0,0 gedaan.
Hoe kan dat dan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:50

katiavl schreef:

En voor de mensen die het blijkbaar niet goed vinden mijn commentaar ik heb al genoeg met dierentuinen gesproken Lachen en kenners

Schijnheilig Nee hoor dat niet, het is trouwens een serie uitzendingen Haha! maar ik ben er denk ik al minstens 15 keer geweest, dus op een gegeven moment zie je het park ook echt groeien, uitbreiden en continu verbeteren Ja

Ik zie die dieren ook liever in het wild hoor, maar die mogelijkheid is er niet altijd. Dan is het roeien met de riemen die je hebt.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:51

Van Aap tot Zoenvis, inderdaad, daar heb ik het ook gezien. Maar ook als je wat gaat zoeken op het i-net kom je genoeg positieve dingen tegen, ik heb er persoonlijk een hekel aan als mensen van alles gaan roepen zonder zich even verdiept te hebben in het hele gebeuren.. (en al helemaal als er niets van waar is)
Zit nu net te bedenken dat ik eigenlijks wel weer een keer naar Artis wil, gewoon om met eigen ogen te zien dat er al verbetering is.... Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:51

Arrabel schreef:
Het plan om uit te breiden en het parkeerterrein er bij te pakken voor ruimere hokken ligt er al vanaf mei 2006, dat is bijna een jaar geleden en er is nog 0,0 gedaan.
Hoe kan dat dan?

0,0? Waar haal jij in vredesnaam je informatie vandaan?

Zoals ik al 5 keer heb gezegd is er een heel deel voor de klipspringers bijgekomen, en er is onlangs net een hele nieuwe vlindertuin geopend.

Als ik jou was zou ik eens goed gaan kijken op de sites en inderdaad contact met Artis opnemen, en dan wel de correcte info verkrijgen Lachen

Citaat:
De uitbreiding aan de Doklaan biedt mogelijkheden om de omstandigheden waaronder de dieren worden gehouden in de gehele tuin ingrijpend te verbeteren. Daarmee is één van de belangrijkste beginvragen beantwoord: hoe kun je de 19e eeuwse tuin behouden en toch voldoen aan alle eisen van de moderne dierhouderij? De conclusie was dat het erfgoed van Artis geen hinderpaal voor modernisering was maar juist een mogelijkheid om zich te profileren en zelfs een impuls om te komen tot vernieuwende concepten voor dierverblijven. Om de dieren meer vrijheid te geven en om het publiek dichter bij de dieren te brengen. Het eerste project dat geheel wordt uitgevoerd volgens de nieuwe principes is de Vlindertuin.

De vlindertuin is er dus inmiddels al. Ik ben er al ingeweest en het is werkelijk waar heel erg mooi en natuurlijk geworden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-04-07 13:53, in het totaal 3 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:52

Cayenne schreef:
katiavl schreef:

Schijnheilig Nee hoor dat niet, het is trouwens een serie uitzendingen Haha! maar ik ben er denk ik al minstens 15 keer geweest, dus op een gegeven moment zie je het park ook echt groeien, uitbreiden en continu verbeteren Ja

Ik zie die dieren ook liever in het wild hoor, maar die mogelijkheid is er niet altijd. Dan is het roeien met de riemen die je hebt.

De uitzendingen heb je ook over zoo van antwerpen wat werken ze daar inneens veel harder Haha!

Ben van plan om over twee jaar zelf een maand naar borneo te gaan Lachen heb al contact dus we zien wel wat het word

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:52

Arrabel schreef:
Hoe kan dat dan?

Mag jij zomaar een serre aan je huis bouwen, of een dakkapel plaatsen?
Plannen maken kan iedereen in 'no time', maar ze ook daadwerkelijk uitvoeren, da's een hele lange weg....

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:54

Hetja schreef:
Arrabel schreef:
Hoe kan dat dan?

Mag jij zomaar een serre aan je huis bouwen, of een dakkapel plaatsen?

Nee dus Clown
Plus dat er nog bij komt dat als je een verbouwing plant, er ook tegenslagen kunnen zijn en je ineens harder geld in iets anders moet pompen wat belangrijker is dan de verbouwing. Tsjah het is nou eenmaal niet gratis.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:54

Citaat:
0,0? Waar haal jij in vredesnaam je informatie vandaan?

Zoals ik al 5 keer heb gezegd is er een heel deel voor de klipspringers bijgekomen, en er is onlangs net een hele nieuwe vlindertuin geopend.

Er is inderdaad een vlindertuin geopend, maar wat heeft dat te maken met een groter hok voor de dieren?
In plaats van dat ze de bestaande beesten een beter leven geven nemen ze alleen maar weer nieuwe beesten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:56

Verward Die vlinders waren er ook al hoor, en naast dat hebben ze ook een aantal tropische vogelsoorten rondvliegen in de vlindertuin. Die beesten hebben ook ruimte nodig. Ze kunnen nou eenmaal niet alles tegelijk. De Klipspringers waren er ook al en dat is toch ook heel erg mooi geworden, en het volgende project is inderdaad de Olifanten en daarna een grote "Savanne" voor de grote katachtigen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:56

Als lagereschoolkind vond ik Artis geweldig. Als volwassene schrok ik ook toen ik daar weer kwam. Het was veel kleiner dan in mijn herinnering, en idd de ruimte die de dieren hebben, tja, dat is niet echt heel veel. Maar om nu daar, in hartje stad, hokken te vergroten, verblijven aan te passen etc., dat lijkt mij geen goed idee. Als we de dieren het beste gunnen (even vrij in het wild leven daar gelaten), moet Artis gewoon verplaatst worden naar buiten de stad, met veel en veel meer ruimte. Nu blijft het lapwerk, en de oppervlakte van Artis kan creatief misschien iets vergroot worden, maar zal altijd te klein zijn. Jammer van het geld dat hierin gestopt wordt. Het kan daar nooit zo worden als het eigenlijk zou moeten zijn. Gebruik dat geld maar voor een verplaatsing.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:57

Artis kan niet verplaatst worden omdat het monumentaal is en daarnaast ook beschermd Lachen
Vandaar dat ze zo hard bezig zijn met oplossingen creeeren.