Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:En het brengt inderdaad geld in het laatje, en wat kunnen ze met geld doen, juist ja, dieren verblijven verbeteren en bijvoorbeeld onderzoeken doen waardoor de dieren het dus (nog) beter kunnen krijgen
Cayenne schreef:Het oude restaurant gaat weg, de parkeerplaats gaat weg. Oude hokken gaan weg.. http://www.artis.nl/masterplan/ Lees hier dan.
Jammer dat mensen altijd maar het slechtste willen denken
Citaat:Renovatie olifantenverblijf
Het olifantenverblijf zal in de toekomst flink worden uitgebreid. In de waterval kunnen de olifanten straks naar hartelust baden en sproeien. Via zachtglooiende oevers kunnen ze zo het water in om heerlijk te zwemmen. Deze geplande renovatie is uiteraard een kostbare aangelegenheid. Hopelijk vindt Artis genoeg fondsen om deze snel te realiseren!
katiavl schreef:MAar waarom zorg je er dan niet voor dat ze wel in het wild kunnen overleven, inplaats van ze in kleine hokjes te plaatsen met een bordje voor.
katiavl schreef:Cayenne leest elke keer zorgvuldig haar van aap tot zoenvis
En voor de mensen die het blijkbaar niet goed vinden mijn commentaar ik heb al genoeg met dierentuinen gesprokenen kenners
Arrabel schreef:Het plan om uit te breiden en het parkeerterrein er bij te pakken voor ruimere hokken ligt er al vanaf mei 2006, dat is bijna een jaar geleden en er is nog 0,0 gedaan.
Hoe kan dat dan?
Citaat:De uitbreiding aan de Doklaan biedt mogelijkheden om de omstandigheden waaronder de dieren worden gehouden in de gehele tuin ingrijpend te verbeteren. Daarmee is één van de belangrijkste beginvragen beantwoord: hoe kun je de 19e eeuwse tuin behouden en toch voldoen aan alle eisen van de moderne dierhouderij? De conclusie was dat het erfgoed van Artis geen hinderpaal voor modernisering was maar juist een mogelijkheid om zich te profileren en zelfs een impuls om te komen tot vernieuwende concepten voor dierverblijven. Om de dieren meer vrijheid te geven en om het publiek dichter bij de dieren te brengen. Het eerste project dat geheel wordt uitgevoerd volgens de nieuwe principes is de Vlindertuin.
Cayenne schreef:katiavl schreef:Cayenne leest elke keer zorgvuldig haar van aap tot zoenvis
En voor de mensen die het blijkbaar niet goed vinden mijn commentaar ik heb al genoeg met dierentuinen gesprokenen kenners
Nee hoor dat niet, het is trouwens een serie uitzendingen
maar ik ben er denk ik al minstens 15 keer geweest, dus op een gegeven moment zie je het park ook echt groeien, uitbreiden en continu verbeteren
![]()
Ik zie die dieren ook liever in het wild hoor, maar die mogelijkheid is er niet altijd. Dan is het roeien met de riemen die je hebt.
Arrabel schreef:Het plan om uit te breiden en het parkeerterrein er bij te pakken voor ruimere hokken ligt er al vanaf mei 2006, dat is bijna een jaar geleden en er is nog 0,0 gedaan.
Hoe kan dat dan?
Hetja schreef:Arrabel schreef:Het plan om uit te breiden en het parkeerterrein er bij te pakken voor ruimere hokken ligt er al vanaf mei 2006, dat is bijna een jaar geleden en er is nog 0,0 gedaan.
Hoe kan dat dan?
Mag jij zomaar een serre aan je huis bouwen, of een dakkapel plaatsen?
Citaat:0,0? Waar haal jij in vredesnaam je informatie vandaan?
Zoals ik al 5 keer heb gezegd is er een heel deel voor de klipspringers bijgekomen, en er is onlangs net een hele nieuwe vlindertuin geopend.