Hond heeft kat doodgebeten, wegdoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danamuts

Re: Hond heeft kat doodgebeten, wegdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:31

kan het niet zijn dat je kat al eerder het loodje heeft gelegd? (ploteling, ziek ofzo) en dat je hond daarna is gaan kijken of het nog iets deed (ooit een kat met een muis bezig gezien, die ze al kapotgemaakt hebben)? is zomaar een gedachtespinsel, maar zou kunnen. Ik zou om die reden echt je hond niet wegdoen, voor hetzelfde geld is het je andere hond geweest, of je andere kat! je weet het nooit zeker, want je was op dat moment niet in de buurt!

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:35

Inderdaad jachinstinkt en dat van het al dood zyn en dan pakken is ook inderdaad een idee

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 17:48

Ik denk wel dat ik er meer vrede mee zou kunnen hebben als ik dat in mijn achterhoofd hou.. Alleen ik heb die nieuwe hond weleens vaker achter die kat aan zien rennen, dus kan ik me wel indenken dat ie er achteraan is gegaan. Alleen toen beet hij niet. De honden hebben trouwens wel krassen op hun neus (zag ik net pas...), dus het lijkt er wel op dat ze met de kat gevochten hebben....

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:38

Lijkt me dat de 2 honden samen achter de kat zijn gegaan ( eerst de ene en dan de andere ook (samen sterk!) ) met je kat zijn dood als gevolg .
iK zou je hond echt niet weg doen als ik jou was .
Mijn hond is de allerliefste hond ter wereld , luistert perfect , maar als ie een konijn ziet en dat begint opeens te lopen(of een kat , fazant , ...) dan kan ie zich maar moeilijk inhouden als ik niks zeg ! dit is gewoon hun jachtinstinct . niet meer , niet minder !

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:42

Onze hond heeft 2 wilde katjes doodgebeten ( jack russel) maar het is niet zo dat hij nu alles gelijk doodbijt.
Dat is echt een fabeltje.
We hebben er nog 4 en ze kunnen super met elkaar opschieten.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:45

Ilzas schreef:
Weg doen. Geen enkele twijfel over mogelijk. Dit dier is niet te vertrouwen. Standaard regel in bijtincidenten: in laten slapen. Ik snap uberhaupt niet dat hier nog discussie over gevoerd word.
Maakt niet eens uit wat voor ras (Herders, Golden Retriever, Engelse Bulldog) het is, onbetrouwbaar is onbetrouwbaar!

Wat vreselijk kortzichtig Bloos

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:00

Ik zie dat je schrijft dat beiden honden krassen op hun neus hebben, dus dat betekend beiden honden wegdoen, want wie het was zul je nooit weten.

Wij hebben dit ooit gehad met een nest kittens, ineens lagen er drie dood in huis en wij boos op de jack russels, de katten naar een slaapkamer verhuisd met alleen de moeder en de dag erna lag er weer een. De moeder voelde dat er iets mis was en doodde ze zelf, terwijl ze met alle andere nesten een super moedertje was. Dus je weet nooit zeker wat er gebeurd is, sommige katten pesten honden ook en dan kan een hond ook boos worden. Ik zou ze apart zetten als je weg bent en het even aankijken hoe het gaat als je erbij bent, wegdoen kan altijd nog.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 10:04

Ik denk niet dat we beide honden weg kunnen doen.. Dan blijft er een veel te grote leegte achter. Bovendien zijn we er vrij zeker van dat die oude uit zichzelf niet die 2e kat zal aanvallen. We sluiten de kat nu op als we weggaan, binnenkort vervangen we de klink van de deur die de kamer en keuken scheidt en geven we ze elk een aparte ruimte. Ik hoop zo dat het goed gaat..

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:12

En als je nu de jonge hond weg doet en over 3 weken ligt je kat dood in huis ? Want misschien heeft je oude hond het best wel leuk gevonden die stoeipartij met de kat.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:14

Ik zou hem toch houden, maar dan wel onder toezicht.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:18

hm als ik sommige berichten zo lees hebben ze zich nooit zo verdiept in een hond... een hond is een dier geen machine die perfect is hoor. een hond is een hond en dat hoor je niet te willen veranderen.

hoor de laatste tijd teveel van dit zulk verhalen...
hier in de buurt ze hadden geen zin meer in de hond en wouden hem in laten slapen, gelukkig heeft de DA daar een stokje voor gestoken en nou loopt ie lekker bij de buren.

en poezen ook zo word de poes te groot in ruilen voor een andere.

nu geen zin in een hond die zijn natuurlijke instinct volgt weg er mee?

Citaat:
Ik denk niet dat we beide honden weg kunnen doen.. Dan blijft er een veel te grote leegte achter.

dus je hebt honden om alleen de leegte te vullen?
wij hebben een hond omdat dat een gezellige kameraad is wie je bijna overal mee naar toe kan nemen en lekker mee kan spelen en knuffelen.
en we genieten ervan hoe onze hond in zijn natuur bezig is, de tuin omgraven achter vogels en muizen aan zitten. Heerlijk om te zien!

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:19

Het blijft moeilijk twee loslopende soorten dieren in huis gescheiden te houden. Ik denk dat je bijna gedwongen wordt voor één soort te kiezen. Óf de honden óf de poes.

Moeilijk. Maar nú kun je misschien voor de poes nog een goed tehuis vinden. Beide honden wegdoen is de andere optie.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:10

Als ik het zo lees is er wat voorgevallen tussen hond en kat en is helaas daar het gevolg van dat de kat er nu niet meer is. Dat houdt niet in dat de hond altijd katten dood bijt. En al helemaal niet zonder reden omdat schijnbaar bloed zo lekker zo smaken, welke gek die fabel ooit verzonnen heeft.
Je geeft aan dat hij met de andere kat niet doet, hij reageert er niet eens op. Voor mij duidelijk genoeg.

Wij hebben hier ook een 2de hond gekregen die kon zogeheten niet met katten....had zelfs de staart van 1 afgebeten. Nu hebben we hier 2 katten en het gaat harstikke goed. In het begin wilde hij er eens achter een aan, maar die blies naar hem en haalde uit, dan zou ik ook reageren. Hij heeft hiervoor 1 keer een slipketting naar zijn hoofd gegooid gekregen en het was klaar. (Grote) honden en katten is altijd lastig. Een kat kan zich goed verdedigen, maar als de hond 1 keer zijn tanden erin zet is het gebeurd. (Heb zelf ook 2 grote honden hoor en dus 2 katten).

Ik zou in ieder geval de hond niet wegdoen hierom. Het klinkt mij als een heel ongelukkig voorval tussen hond en kat.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:33

het kan ook heel goed zijn dat de oudere hond het heeft gedaan, juist omdat die nieuwe er is, om zijn plek als alpha vast te stellen.
Wat dat bloed proeven betreft, dat is gewoon een zegswijze, en betekent net zoveel als 'de smaak te pakken hebben' oftewel, als ze eenmaal door hebben hoe het spelletje werkt, en ze vinden het leuk, dan is de kans wel groot dat ze het nog een keer zullen doen. Het heeft dus niets met bloed proeven te maken, dan zouden ze ook al wild moeten worden als ze hun eigen wonden likken :S....

Zoals iemand hierboven al zei, misschien heeft de kat zichzelf verwond en hebben die honden daarop gereageerd?

Ik denk dat niemand je echt kan helpen met je keuze, als je zeker weet dat het die nieuwe is geweest, dan kun je hem misschien beter weg doen, afmaken lijkt me wel erg rigoreus (ter info, ik vind het ook onzin dat honden afgemaakt moeten worden als ze een mens bijten, over het algemeen zijn mensen namelijk de veroorzakers van bijtende honden, door uitlokking en/of mishandeling).

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:19

natasja50 schreef:
Het blijft moeilijk twee loslopende soorten dieren in huis gescheiden te houden. Ik denk dat je bijna gedwongen wordt voor één soort te kiezen. Óf de honden óf de poes.

Moeilijk. Maar nú kun je misschien voor de poes nog een goed tehuis vinden. Beide honden wegdoen is de andere optie.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik heb een hond van 9 maand, en wij hebben 2 katten. De hond jaagt inderdaad op ze, en kauwt er af en toe op, (zachtjes kattenhoofd in zijn mond nemen oid) maar de kat is nog altijd de baas eigenlijk.

Maar goed, dat hij hen nek en hoofd wel eens in zijn mond neemt, zou een keer verkeerd kunnen gaan, maar hij is zo rustig bezig. Ook al zou mijn hond een van onze katten doodbijten, deed ik hem nog niet weg.

Ilzas schreef:
Weg doen. Geen enkele twijfel over mogelijk. Dit dier is niet te vertrouwen. Standaard regel in bijtincidenten: in laten slapen. Ik snap uberhaupt niet dat hier nog discussie over gevoerd word.
Maakt niet eens uit wat voor ras (Herders, Golden Retriever, Engelse Bulldog) het is, onbetrouwbaar is onbetrouwbaar!

Dit is echt onzin. De bijtincidenten waarbij de honden in geslapen worden hebben meestal te maken met mensen, niet (altijd) met dieren. Als mijn hond een eend doodbijt in het park, wordt ie echt niet in geslapen hoor...

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 13:09

dus je hebt honden om alleen de leegte te vullen?
wij hebben een hond omdat dat een gezellige kameraad is wie je bijna overal mee naar toe kan nemen en lekker mee kan spelen en knuffelen.
en we genieten ervan hoe onze hond in zijn natuur bezig is, de tuin omgraven achter vogels en muizen aan zitten. Heerlijk om te zien![/quote]

Wij hebben een hond ook om heerlijk mee te spelen en te knuffelen, juist daarom bedoelde ik dat het zo leeg wordt in huis als ze er niet meer zijn. Misschien is het wel niet de juiste omschrijving, maar ik bedoelde dat het een heel gemis wordt..

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:24

Ilzas schreef:

Is dit niet een tikkeltje overdreven???

Mag een kat dan een hond aanvliegen zonder dat de hond wat doet, want dan issie niet te vertrouwen?
Mag een kind dan een hond constant aan de oren trekken en moet de hond dit goed vinden want anders issie niet te vertrouwen?
Wat dan te doen met een kind wat de kanarie dood knijpt....inslapen? kind is niet te vertrouwen??

Als bewezen is dat er geen enkele aanwijsbare reden is waarom een hond een kat zou doodbijten is het want anders. Maar 99% van de gevallen bijt een hond echt niet zomaar hoor !!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:38

natasja50 schreef:

Het is wel te doen hoor, consequent zijn en het is af en toe best lastig maar het is te doen, ik heb hier 6 jaar de boel gescheiden Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:35

Ilzas schreef:

Wat een opmerking zeg
Wat er precies gebeurt is, is nog geen eens duidelijk!

Het is wel makkelijk he, een dier in te laten slapen als het iets fout heeft gedaan
Doen ze met mensen toch ook niet !
Maarja, sommige mensen kiezen altijd voor de makkelijkste oplossing!

Nee, ik zou die hond niet weg doen, zeker niet !
Het kan net zo goed je andere hond gedaan hebben, je weet het niet.
Wel verschrikkelijk wat er gebeurt is natuurlijk.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:50

Zo! Zelfs inlatenslapen? Sorry, maar hij is heel lief voor mensen en kinderen werd er gezegt..

Er waren 2 katten he? Misschien gingen de 2 katten ''vechten'' en was er onrust met als vervolg dat de hond 1 van de katten te pakken had gehad..

Je weet het niet. Inslapen is dus wel het láátste waar ik aan denk! Hooguit een nieuw baasje zoeken waar het katvrij is Knipoog . Of als je er niet bij bent, de kat van de hond(en) gescheiden houden! Dat iig..
Als het mogelijk is natuurlijk..

Maar het is echt wel vreselijk wat er is gebeurt Nagelbijten / Gniffelen moet er niet aan denken mijn katten zo aan te treffen.. Brrr Verdrietig

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:58

@Ilzas: ik ben het met je eens.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:36

avanoort schreef:

Ik snap dat niet, waarom kiezen sommige toch altijd voor de makkelijkste oplossing ?
Het gaat wel om een dier hoor, een levend wezen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:49

sunshine schreef:
avanoort schreef:

Ik snap dat niet, waarom kiezen sommige toch altijd voor de makkelijkste oplossing ?
Het gaat wel om een dier hoor, een levend wezen.

Nou inderdaad, maar ja omdat die geen stem hebben om het zelf te kunnen vertellen, trekken wij (Ilzas en avanoort) maar een conclusie. Ik hoop dat dat jullie geen dieren hebben, want wat je nu doet is niet eerlijk. Voor hetzelfde geldt heeft het hond helemaal niets gedaan, en jullie willen hem zonder aarzelen in laten slapen. Bah, echt wagelijk zijn jullie. Misselijk

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:11

Onze vorige hond at ook katten op. Dus ook hij heeft veel bloed ge proeft! Zoals sommige beweeren blijft hij op zoek naar bloed?
Wel vreemd dat hij dan niet onze eigen kat op at, en dat hij ook de kippen niet op at. Onze nieuwe hond doet niets met katten. Ik heb er nu een kat bij lopen van 1 jaar. Wat die allemaal bij die hond doet! Springt op zijn rug , hangt in zijn lip, geeft hem wel eens een haal. Maar mijn hond doet gewoon niets terug!

Ik zou je hond niet in laten slapen. Als je heb gezien dat ie het deed is het een ander verhaal.
En zoals sommige al zeggen wie weet wat jou kat wel niet bij je hond gedaan heb. Katten kunnen erg gemeen zijn!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:13

Ik snap het echt niet.. Dat mensen zo'n hond laten inslapen! Ja, sorry hoor..
Er zijn zóveel honden die katten aanvallen! Alleen die leven gewoon niet bij katten, en deze toevallig wel. Als er écht geen andere oplossing is: een nieuw baasje zoeken (die geen katten wil, nooit)