Buiten laten ontdooien en buiten voeren Lysette. Enne, je went er echt wel aan
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar voor benthe was t al een heel stuk

Er staat namelijk 1 driehoekje per 5 kg gewicht. flicka schreef:Ik voer mijn honden brok, afgewisseld met hart, pens, en gekookte koolvis. Maar ook kuipjes of van die zakjes vlees van Pedigree. In ieder geval afwisselend voer. Ik ben geen voorstander van rauwe kip ivm salmonella en vroeger toen ik nog in het westen woonde kookte ik een pan vol kippennekken. Die kan ik hier niet krijgen, helaas. Ik durf geen kippenvleugels te geven vanwege de botjes. Maar misschien moet je ze breken?

Tieme schreef:Ik zou gewoon de porties over 3x verdelen.
Maar welke energique ga je hem nu geven?? Is het compleet versie of de speciale puppenversie??
Farmfood raadde mij toen aan om de eerste week te beginnen met een complete versie op basis van vuile pens. deze zorgt er voor dat er een goede darmflora ontstaat. je hond gaat dan minder snel aan de diarree van ander voedsel en je kan hem dan heel makkelijk overzetten op FF.
FF mag je ook mengen met vlees.
Skitter schreef:Deze energique is de complete versie. Geen idee hoe het zit wat op basis van pens betreft. Maar ik moet zeggen mijn hond van vlees ook niet aan de diaree is. Gelukkig maar. Ik ga ff deze week achter wat vuile pens aan. Waar is dit verkrijgbaar? Gewoon een dierenwinkel? Ik ga eens navragen.
BrittKitt schreef:wat is 'vuile' pens?

pens is meestal ingevroren als je het koopt.

) 

Skitter schreef:Ik heb het uitgerekend, en volgens Farmfood moet Slev zo'n ong. 500 gr per dag hebben, verdeeld over 3 a 4 porties.
Iemand anders hier nog ervaring met FF??

Tieme schreef:Skitter schreef:Ik heb het uitgerekend, en volgens Farmfood moet Slev zo'n ong. 500 gr per dag hebben, verdeeld over 3 a 4 porties.
Iemand anders hier nog ervaring met FF??
Klopt je berekening wel?? ik kom voor jouw hond op zo'n 375 gram per dag.
je zei dat je hond ong. 25 kg. woog. dan moet hij tussen de 11 en 17 gram FF per kg/dag hebben. als je uitgaat van gemiddeld 15 gram per kg per dag dan kom je aan ong. 375 gram per dag.

Pam schreef:Nee hoor 8 maanden mogen ze gerust nog meer hebben
Benthe krijgt ook nog meer als een volwassen hond en zij is vandaag 1 geworden.
Als je hond t laat staan zou ik wel de bak weghalen en niet laten staan. Zo leren ze dat ze t wel moeten eten.
En bij ons is geen andere hond oid dus kan hij het rustig laten staan..