[FOTO] mijn chihuahua pup amber!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: [FOTO] mijn chihuahua pup amber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:45

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
allemensen he.. heb je je hond omdat hij hond is of als accesoire?

en van die kou is B*llsh*t
er lopen ook naakthonden zonder jasje rond.. rara wie zou het kouder hebben?
en een chiwafwaf rilt ook als het warm is.. zijn gewoon zenuwachtige beestjes Clown

Chihuahua's zijn alles behalve zenuwachtig, volgens mij ben jij in de war met de dwergpincher?
Misschien dat verwende Chihuahua's zenuwachtige keffers worden, maar een normaal opgevoede hond is een zelfverzekerde en stabiele hond.

Verder heb je helemaal gelijk, op het moment wordt dit ras alleen gekocht als accesoire en om mee te doen aan de hype.

was ook een grapje hoor.. vandaar de smilie Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:46

mijn chihuahua is BTW super druk
en die van me zus is heel rustig

nee heel paspoort en map enz

Limanade

horsewisper schreef:
Ze hebben meerdere honden, maar fokken alleen chihuahua's (de fokker vna me zus igg)

broodfokker... Verdrietig

ThePast03

horsewisper schreef:
mijn chihuahua is BTW super druk
en die van me zus is heel rustig

nee heel paspoort en map enz

Dus geen FCI papieren....

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:47

Ze hebben zelfs een dierenarts aan huis

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:47

ThePast03 wat gaat jou het nou aan of zij een Chihuahua heeft of niet, ze hoeft zich toch niet aan jou te verantwoorden?

Ik vind het grappig staan, het is niet persé nodig maar als iemand dit leuk vind? Haar hond, haar beslissing.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:48

horsewisper schreef:

Ja en? Wat wil je daarmee zeggen?

De belangrijkste vraag is of je hond FCI papieren heeft.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:48

horsewisper schreef:

en zelfs dat verklaard weer een hele hoop.. Verdrietig

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:49

Ezumii schreef:
[*olduser*] wat gaat jou het nou aan of zij een Chihuahua heeft of niet, ze hoeft zich toch niet aan jou te verantwoorden?

Ik vind het grappig staan, het is niet persé nodig maar als iemand dit leuk vind? Haar hond, haar beslissing.

Het zal mij verder een zorg zijn, maar als iemand vindt dat hij informatie over een ras moet verspreiden vind ik op zijn minst dat hij of zij moet weten wat een Chihuahua is.
Dit ras is een verschrikkelijke hype en er wordt enorm veel in gehandeld en een hoop komt bij broodfokkers vandaan.
Alleen daarom is het dus superbelangrijk dat mensen de juiste informatie krijgen en niet meewerken aan dit dierenleed wat broodfok/handel heet.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:51

Niet mijn style (aankleden etc) maar wel erg leuke hond! *LOL* en tas trouwens Pling

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:54

LimaGentle schreef:

en een chiwafwaf rilt ook als het warm is.. zijn gewoon zenuwachtige beestjes Clown

Hoe weet jij dat? Ben jij erbij ofzo, dat je zomaar zegt; bullsh*t?
Je kunt niet alle honden over één kam scheren LimaGentle, doe dat dan ook niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:55

Elzepelze schreef:
LimaGentle schreef:

Hoe weet jij dat? Ben jij erbij ofzo, dat je zomaar zegt; bullsh*t?
Je kunt niet alle honden over één kam scheren LimaGentle, doe dat dan ook niet.

verteld jou hond dan tegen jou of hij het koud heeft?
kan jouw hond praten?
misschien begrijpen jullie je honden wel verkeerd..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:56

Zullen we het gewoon over het hondje zelf hebben. En geen discussie's er van maken Knipoog

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 22:57

ThePast03 schreef:
Leuk hondje maar absoluut geen Chihuahua, ben ook benieuwd wie jou wijsgemaakt heeft dat dit een Chihuahua is? Het is ook geen pincher maar gewoon een leuk kruisinkje waar ik totaal geen Chihuahua in terug zie.
Het is en blijft verstandig om even contact op te nemen met de NCC (rasvereniging) voordat je besluit een Chihuahua aan te schaffen.

Chihuahua's kunnen super goed tegen de kou en hebben absoluut geen kleding nodig. Tot aan de Hilton hype zag je ook nooit Chihuahua's met kleren aanlopen, alleen de mensen die zo'n hond vanwege de hype gekocht hebben behandelen ze als barbiepop.

Mijn Chihuahua's waarvan een zelfs zonder ondervacht (ook zo'n lekkere smoes om maar kleren aan te trekken) hebben altijd in weer en wind gesport en hadden zelf geen problemen met vijf minuten liggen in de sneeuw bij strenge vorst.

Als je hond erg oud is en zichzelf niet meer warm kan houden kan een dekje nuttig zijn, maar dan heb je natuurlijk niet van die hypekleertjes nodig maar een eenvoudig niet te opvallend dekje waar de hond zich vrij mee kan bewegen.

Een nog grotere onzin is dat een Chihuahuapup niet zo ver zo kunnen/mogen lopen en je daarom zo'n hypetas nodig zou hebben.
Je maakt verschillende keren korte wandelingen per dag en mocht je pup moe worden dan til je hem eenvoudig op, dat is het voordeel van een Chihuahuapup: je vertilt je er niet aan.

Prima als je je hond als barbiepop wil gebruiken maar ga niet van die domme excuses gebruiken dat het ras het nodig heeft en niet tegen kou kan ofzo.
Een Chihuahua is een hele stoere hond in een kleine verpakking, helaas willen een hoop mensen hem tegenwoordig de status van kwetsbaar speelgoedhondje meegeven.

ambertje heeft het wel koud, staat hele tijd te rillen.
ze is ook geen 100% chihuahua.
haar vader was 100% chihuahua (kleine soort iets van 15cm)
en haar moeder was half chihuahua/pincher of vlinderhondje ofzo.

heb ook niet het volle pond betaald voor haar dus Lachen
schat van een beest, en rennen en spelen dat ze kan Haha! echte hond Tong uitsteken ik draag haar echt niet de hele tijd.
tas is gewoon handig voor in de bus of in de stad (stad zien mensen der niet etc. etc.)
als ik langer wegmoet neem ik haar gewoon mee Lachen

vandaar Knipoog
en nogmaals ik maak er geen barbiepop van en het zijn geen domme excuses!
ze heeft het echt koud!
mijn moeder heb ook gewoon zo'n "bokt jasje" omdat haar yorkshire het koud heeft.

maar goed heb geen zin in al deze kl*te kritiek wou alleen mijn leuke foto's laten zien Boos!
en die normale jasjes zijn oerlelijk!
deze is mooi en heerlijk warm Haha!

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 23:01

nobillity schreef:
Aaaah ik hou eigenlijk helemaal niet van chihuahua puppy's maar van deze ben ik echt helemaal weg gewoon het kleurtje echt zo lief vind ik het Bloos En die tas vind ik ook mooi waar heb je die kleertjes gevonden en dat tasje? Want dan weet ik ze waar ik ze kan kopen Knipoog Tong uitsteken

www.vip-hond.nl

overigens ook te koop bij dierenspeciaalzaak dobbey (weet niet of jullie de hebben Clown )
www.dobby.nl (kan ook www.dobey.nl zijn Bloos )

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:01

LimaGentle schreef:
verteld jou hond dan tegen jou of hij het koud heeft?
kan jouw hond praten?
misschien begrijpen jullie je honden wel verkeerd..

Dus hieruit kan ik opmaken dat jij beweert, dat een hond het nooit en te nimmer koud heeft?
Oké, mening van jou.

Verder weet ik wel dat je bij mijn hond zo op haar huid kijkt, en toen er sneeuw lag ze niet normaal kon lopen omdat ze liep te riebelen. Dekentje en klaar! Bij mijn andere hond, hetzelfde ras, die gewoon een dikke vacht heeft, ook in de sneeuw en niets aan de hand. Voor hem dan ook geen dekentje. What's the big deal?

De conclusie die ik trek is dat mijn hondje het weldegelijk niet zo warm vond!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:05

Citaat:
Dus hieruit kan ik opmaken dat jij beweert, dat een hond het nooit en te nimmer koud heeft?
Oké, mening van jou.

oke.. waar heb ik gezegd dat honden het nooit en te nimmer koud hebben??

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 23:06

Skitter schreef:
Mijn hond is best groot (dobermann x boxer) en die krijgt een jasje/mini paardendeken om omdat hij werkelijk waar echt gaat trillen als hij het koud heeft. Hij gaat ook ontzettend piepen dan.

Ik hoor wel vaak 'misschien trilt hij ergens anders om' maar hij doet het niet als hij bang oid is. Hij doet het zelfs als hij thuis op de bank ligt en de verwarming nog niet aan is. Hij heeft het dus wel dergelijk koud, en als hij in de stal moet op stage, krijgt hij dan ook een dekentje om.

Beetje offtopic sorry, maar moest er even uit Lachen

Dit is inderdaad geen raszuivere Chihuahua, hoop dat je ook geen grof geld voor heb neergeteld! (wat je voor een raszuivere Chi wel mag doen...)
Qua aftekeningen is het pinscher/tekkel achtig. Ik denk dat een Chi ergens inzit, anders blijft hij niet klein, maar dit is gewoon een kruising hoor.

Maar hij is wel schattig. En als jij onder de indruk ben dat hij het koud heeft, is het wel goed dat je een jasje voor 'm gekocht heb. Vind je jasje alleen erg mode achtig, vooral voor iemand die daar niet van houd, volgens jezelf... Nors opkijken

Je hoeft je er niet voor te schamen, er is niets mis mee. Je hond heeft het er zeker niet slechter op.

Tja een een tas vind ik wel degelijk een mode accessoire, ik zou niet weten waarom je zo'n ding 'moet' hebben.

Klopt!
amber trilt ook als ze bang is of om andere redenen.
maar ik ze heeft verschillende manieren van trillen/rillen.
net als piepen.
piepen van ik moet uit, piepen in de vorm van zeuren, piepen omdat ze bang is etc.

boxers zijn zo leuk Haha!

ze is ook geen raszuivere chi Knipoog
heb ook niet het volle pond betaald Lachen
vader is 100% chihuahua (foto gezien is iets van 15 tot 17cm)klein dus Nagelbijten / Gniffelen
haar moeder was een beetje chi met pincher of vlinder ofzo..die heb ik helaas niet kunnen zien want is overleden bij de bevalling Boos!
heel erg triest Verdrietig

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:06

Dat heb jij niet gezegd, maar ik zei; dus ik kan het eruit opmaken?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:07

Wat een reactie's weer. Als we nou eerst even beginnen om ieder in zijn waarde te laten. Dat dit beestje het niet koud kan hebben? Wie ben jij om te zeggen dat dit niet zo is. Ben je er bij? Nee , dan kan je ook niet oordelen. Als ik nu met mijn pup van 10 weekjes naar buiten gaat heeft hij het ook koud. Dus wat is er mis met een jasje? En om meteen weer te beginnen waar ze het hondje vandaan heeft en of hij papieren heeft. Zij hoeft jullie geen tekst en uitleg te geven hoor. En dan een hele discussie. Open dan zelf een topic. En bij sommige straalt de jaloezie er van af jezus zeg. Als je niks nuttigs toe te voegen hebt post dan niet.
En verder leuk hondje en leuk jasje! De tas is zeker handig. Haha! Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:08

ach mensen kom op zeg... 10 jaar geleden bestond de hondenkleding trend nog niet eens... als die hondjes toen al niet tegen kou konden hadden jullie nu je chiwafwafs niet gehad omdat ze door de kou uitgestorven waren..

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:10

LimaGentle schreef:
ach mensen kom op zeg... 10 jaar geleden bestond de hondenkleding trend nog niet eens... als die hondjes toen al niet tegen kou konden hadden jullie nu je chiwafwafs niet gehad omdat ze door de kou uitgestorven waren..

Nee zo kan je wel ff doorgaan he. 50 jaar geleden hadden ze voor de paardjes ook niet 40 verschillende soorten dekens, berscherming en noem het maar op.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:10

Die trend bestond nog niet nee, maar de kleertjes voor honden bestonden weldegelijk. Kijk in NY, daar is het altijd freezing koud in de winter, veel honden hadden toen al een truitje aan hoor..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:11

Tiffany schreef:
LimaGentle schreef:

Nee zo kan je wel ff doorgaan he. 50 jaar geleden hadden ze voor de paardjes ook niet 40 verschillende soorten dekens, berscherming en noem het maar op.

en gingen ze er toen dood aan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:11

Ik vind die jas spuuglelijk en die tas ook Bloos
Maar het hondje vind ik wel superleuk Haha!