[Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Re: [Foto] Vergelijking omgang paard met omgang kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:22

Cer,als je wilt optreden als mod,moet je het ook echt doen,wat mag wel in deze discussie,het moge duidelijk zijn dat de Tser het anders bedoeld.

enfin,ik ga mn paard maar eens mishandelen Bloos

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:25

arno8 schreef:
Zahlina schreef:
Maar hoeveel mensen hebben deze luxe niet? Dat zijn er veel.
...

Vergelijking met de kratkat: ik heb de luxe van een grote tuin niet en ook niet de luxe van een werkster die de haren voor mij opruimt, dus moet de kat maar in een krat (of had ik misschien eerst na moeten denken of ik mijn kat wel een goed leven kan geven, voordat ik hem kocht?)

Geloof dat jouw vinger voldoende hard werken zodat je ook ng wel de haren van je kat op kan ruimen.
Maar zoals ik al schreef ben ik het met je eens dat de "Deurne cultuur" (zo noem ik het 23 uur op stal staan) niet goed is en dat ik op die manier mijn paarden niet wil houden.
En daarnaast weten we allemaal dat jouw kat niet elke dag in dat hokje zit, dan had je wel een bench want met deze bak heeft jouw kat meer dan voldoende bewegingsruimte (lopende krat Knipoog )

Maar ik voel me niet geroepen om al die andere zielige paarden te gaan redden, het is al werk zat om die van mij tevreden te stellen en er zijn zoveel paarden die het in mijn ogen slecht hebben (heb het niet alleen over de stalpaarden).

Ik doe helemaal niets in het NH maar durf te zeggen dat mijn jonge paarden een natuurlijker opvoeding krijgen dan veel mensen die zeggen op een natuurlijke manier te werken.
Want ook de nh-ers zijn vaak hypocriet, het paard moet natuurlijk bekapt worden, 24/7 buiten met nog 1 ander paard.
Maar de echte aanpassingen worden niet gedaan, verschillende ondergrond in het weiland, kleine weilanden waar geen aanpassingen worden gedaan zodat het paard meer beweging krijgt, staan vaak in hele onnatuurlijke kuddes, worden nog steeds gereden enz enz.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:27

Ik ben van mening veroordeel geen andere, voor jezelf perfect bent Lachen
En dat zijn er niet veel vrees ik

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:28

Persoonlijk:
Ik snap best wat de TS bedoeld Ja
Maar het is ook een beetje hoe er gereageerd wordt. Als iedereen het over katten houdt, is er niks aan de hand...

Ik kan ook het hele topic eraf halen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dit een eenmalig iets is. BB is niet bedoeld voor paardgerelateerde zaken.

Moon

hihi briljant gevonden
een serieuse boodschap met een groot portie humor :J Vork

ik ben dus wel een niet-natural

Arabesk

Cer schreef:
On topic graag, over katten dus Knipoog

Ik denk dat het topic hier ook niet thuishoort. Het zou beter passen onder een discussietopic over manier van houden van paarden.

somokkele

En daar ben ik het mee eens Myfairytale

Maar goed, ontopic:

Mijn kat loopt overdag verplicht buiten zonder schuilmandje maar met andere katten , is 's nachts veilig binnen en ligt in een mandje van 3x3. Hij heeft sokjes aan omdat hij anders niet kan lopen, hij krijgt de hele dag voer, kuil.
Hij maakt idd een erg zielige indruk........

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:29

Cer schreef:
Persoonlijk:
Maar het is ook een beetje hoe er gereageerd wordt. Als iedereen het over katten houdt, is er niks aan de hand...

Ik kan ook het hele topic eraf halen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dit een eenmalig iets is. BB is niet bedoeld voor paardgerelateerde zaken.

Jullie hebben het zelf hierheen verplaatst Verward het was oorspronkelijk geplaatst bij [OMG]

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:34

Als iedereen het over katten blijft hebben, is er niks aan de hand, toch?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:50

Cer schreef:
Als iedereen het over katten blijft hebben, is er niks aan de hand, toch?

Nou dat is overduidelijk niet de hoofdopzet van TS. Anders had hij het meteen wel bij Beestenboel geplaatst. Ik denk dat hij de vergelijking met de kat maakt om mensen bewuster te maken van de situatie van sommige paarden.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 17:17

Cer schreef:
Persoonlijk:

Ben ik het HE-LE-MAAL mee eens! Ik had hem ook geopend op Omgang omdat ik huisvesting ook onder omgang vind vallen, maar helaas is het topic verplaatst (zie pagina 1). Ik heb al uitgebreid pb's gestuurd om hem terug te krijgen, maar het mocht niet baten.

Maar fijn dat je het met me eens bent, kun je regelen dat dit topic weer op z'n plaats komt?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 17:26

Arabesk schreef:
Nou dat is overduidelijk niet de hoofdopzet van TS. Anders had hij het meteen wel bij Beestenboel geplaatst. Ik denk dat hij de vergelijking met de kat maakt om mensen bewuster te maken van de situatie van sommige paarden.

En zoals wel vaker, heeft Arabesk weer helemaal gelijk!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:58

Arabesk schreef:

En naar mijn idee is dat een zeer goede manier om sommige mensen iets in te laten zien en te laten begrijpen. Ik heb laatst een klant op de taxi duidelijk gemaakt waarom mijn paarden niet standaard op stal staan door haar erover na te laten denken hoe zij het zou ervaren als zij opgesloten zou zitten in een hokje ter grootte van een klein toilet. Na 10 minuten zag ze helemaal het licht en bedankte me, zo had ze het nog nooit bekeken en ineens was haar een hoop duidelijk. Een kat en mens is dan wel iets heel anders dan een paard en eigenlijk niet vergelijkbaar maar vaak de enige manier om mensen duidelijk te maken wat je bedoeld en vooral te laten begrijpen wat je bedoeld. *zucht* nu mijn moeder nog zover zien te krijgen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:28

Arabesk schreef:
Een paard in het wild legt al grazend zo'n 10 km per dag af.

Een stalpaard beweegt in 24 uur maar zo'n 800 meter opgeteld.

Dusss een paard in een kratje eh pardon stal stoppen is minstens net zo erg, zo niet erger, dan een kat in een krat.

Arabesk, vergeet jij soms niet euhm.. het verschil tussen jouw wei en een 'het wild'?
Jouw paard staat in de wei, die is kleiner en minder afwisselend dan 'het wild' en je paard beweegt dus GEEN 10 kilometer.
Dit is dus een opmerking/vergelijking die kant nog wal raakt.

Een paard in de wei beweegt, voor zover ik dat heb gezien en ervaren, niet zoveel meer dan een paard op stal.

(Bovendien vraag ik me af waar je deze cijfers nu weer vandaan hebt?)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:12

Ja het weiland is kleiner maar in ieder geval nog groter dan een stal van 3x3..

Daar komt nog bij dat paarden die in een kudde staan zo af en toe de rangorde duidelijk willen maken; er wordt zo hier en daar dus een beetje verjaagd, gerent etc.. Om de zoveel tijd gaat de hele kudde aan de ren.. Dan gaan ze die 800 m al snel voorbij denk ik zo!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:22

Ik vind het eigenlijk vet zielig voor die poes... Scheve mond
maar is dat verhaaltje nou serieus geschreven en de foto's hoe het bij jullie gaat?
als het serieus is njah... toch te gek voor woorden! een poes is geen paard! een poes longeren... niet normaal... een poes moet lekker ze eigen gang kunnen gaan... aghos... in een kratje Ach gut arm ding...
Maar ja je zoekt het maar uit...

oh jah een paard in een wei KAN lekker bewegen als hij er behoefte aan heeft..
een poessie in een kratje niet... Scheve mond

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:36

MovingCloud schreef:
Natasja91 schreef:
*klik*
Ga hier lekker interessant zitten doen en laat ''niet-naturals'' lekker doen wat ze willen, zullen ze dat bij jou misschien ook wel doen. Rolleyes
Neem me niet kwalijk,maar hoe vaak worden de naturals daar niet aangevallen en met vragen /verwijten bestookt terwijl ze juist op hun eigen Naturals forum posten?
Dan vallen de normals daar allemaal binnen,en als we daar iets van zeggen,dan krijg je als antwoord dat je overal mag posten,en nu het een keer andersom gedaan word moeten we maar oprkassen??
Ik dacht het niet,ook wij mogen hier posten,net als de normals in het Naturals forum.

.

Ik heb geen flauw idee, ik kom er nooit.
Heb er niks te zoeken.
In mijn ogen zou er dan ook gezegd mogen worden dat de niet-naturals lekker in hun eigen subfora moeten gaan posten, als ze naturals 'aanvallen' in hun eigen subfora. Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:37

esther_sonja; tip om de de volgende keer het hele topic door te lezen. Huilen van het lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:38

Paula schreef:
esther_sonja; tip om de de volgende keer het hele topic door te lezen. Huilen van het lachen

Mja, ze is twaalf jaar Lachen

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:44

HUHH??? Clown
Ik snap er niets van Clown
Ik dacht : AGHHH wat zielig..... Scheve mond arm poesjee...
maar zit hij nou niet dagen lang in de stal met longeren Clown
Of hee? ik snap het niet Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:45

esther_sonja schreef:
HUHH??? Clown
Ik snap er niets van Clown
Ik dacht : AGHHH wat zielig..... Scheve mond arm poesjee...
maar zit hij nou niet dagen lang in de stal met longeren Clown
Of hee? ik snap het niet Tong uitsteken

Arne wilt weer eens bewijzen dat paarden op een stal niet kan, en zijn nieuwe actie daarvoor is de kat in een winkelkrat duwen Lachen
Daar komt het op neer Lachen

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:49

ohhh aha Clown
Whahaha gohd... ik voel me behoorlijk dom nu Tong uitsteken Clown

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:56

Mag ik dit klin klare onzin vinden ?!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:59

Ikke ook.
Ik vind het zielig.

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:01

haha, wat een geweldige vergelijking. Ik ben er zeker mee eens dat het veel te normaal wordt gevonden om een paard de hele dag op te stal te laten staan en daarna er voor 20min. uit laten. Soms kan het gewoon niet anders maar ideaal is anders. Maar bij een kat wordt het zielig gevonden maar bij een paard niet (trouwens heb zelf konijnen, nou je wil niet weten hoeveel konijnen nooit of zelden hun hokje uitkomen dat in vergelijking net zo groot is als dat jij de heledag in toilet zit, maar ja dat is niet zielig dat is normaal Clown ).