Hond ramt kop kapot in bench?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Hond ramt kop kapot in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:00

Ja juist wel om hem zijn rust te gunnen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:01

Zodat hij zich opvreet van binnen en zichzelf mutileert omdat er geen andere uitweg meer is? Pas maar op dat het geen stereotiep gedrag wordt waar hij niet meer vanaf komt

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:02

Ze heeft erbij gezegt dat ze hem weer gewoon in zijn bench wil hebben is lezen dan ZO moeilijk?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:03

Zucht! Moeilijk he, lezen!!!!!!!!!!!!!!! Slapen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:03

Is lezen zo moeilijk?
Heb jij mijn reactie op de vorige pagina gelezen?

Waarom komt het topic zo ontzettend op mij over dat ze de makkelijkste oplossing voor zichzelf zoekt en niet de beste voor het dier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:04

Es79 schreef:

Het volgende is een vraag, geen conclusie:
Jouw oplossing voor kinderen met ADHD/'gewoon' erg drukke kinderen zou dus zijn om ze maar ergens op te sluiten, zodat ze hun rust hebben? Nagelbijten / Gniffelen

Het is voor een dier dat graag wilt bewegen geen probleem om dat ook te kunnen doen, laat hem maar lekker zich druk maken, als hij eenmaal uitgeput is wordt hij vanzelf wel weer rustig- en uberhaupt is het een boxer van 11 maanden, het is normaal dat een dier dan veel energie heeft.

Nu uit hij dat door z'n kop kapot te rammen omdat hij opgesloten wordt en nergens anders heen kan met zijn energie, naar mijn idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:05

aslan schreef:
Ze heeft erbij gezegt dat ze hem weer gewoon in zijn bench wil hebben is lezen dan ZO moeilijk?

En ik zie niet in waarom, omdat het voor mij duidelijk is dat het NIET het beste is voor het dier, maar het makkelijkste voor de eigenaar.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:05

omdat niet alles kan en daar moet ook rekenig mee worden gehouden!

En ja soms moeten ik en mijn zusje ook naar mijn kamer om rustig te worden!! ok AD(H)D!)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:06

Je zegt het goed! Zo komt het op jou over maar als je goed leest heeft ze het beste voor met haar hond anders opent ze dit topic ook niet he!
Daarom is lezen zo moeilijk, je maakt je eigen verhaal hiervan.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 22:07

BrittKitt schreef:
Is lezen zo moeilijk?

Waarom komt het topic zo ontzettend op mij over dat ze de makkelijkste oplossing voor zichzelf zoekt en niet de beste voor het dier?

Omdat dit op JOU zo overkomt (en misschien ook op andere) maar iets kan anders overkomen
dan is bedoelt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:07

aslan schreef:
omdat niet alles kan en daar moet ook rekenig mee worden gehouden!

En ja soms moeten ik en mijn zusje ook naar mijn kamer om rustig te worden!! ok AD(H)D!)

Wat kan er dan niet volgens jou?

Ja, maar even naar je kamer of 4/5 uur per dag STANDAARD in je kamer (overigens is je kamer iets anders dan een bench, zowel qua ruimte (in verhouding) als qua bezigheden bijvoorbeeld.
En 4/5 uur op een dag in een hondenleven (12-15 jaar?) is toch wel ietsjes anders dan 4/5 uur op een dag in een mensenleven (80-90 jaar?), overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:08

Vende schreef:
BrittKitt schreef:
Is lezen zo moeilijk?

Omdat dit op JOU zo overkomt (en misschien ook op andere) maar iets kan anders overkomen
dan is bedoelt Haha!

WAAROM is het voor jou dan geen oplossing om de hond opnieuw op te voeden waardoor hij geen dingen sloopt, zodat hij gewoon z'n overtollige energie kwijt kan en lekker zichzelf kan zijn, ipv opgesloten te worden? Want daar zie ik je hier nergens antwoord op geven!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:08

WildWings schreef:
Es79 schreef:

Het volgende is een vraag, geen conclusie:
Jouw oplossing voor kinderen met ADHD/'gewoon' erg drukke kinderen zou dus zijn om ze maar ergens op te sluiten, zodat ze hun rust hebben? Nagelbijten / Gniffelen

Jouw hond eet bij jou aan tafel met mes en vork!? Frusty

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:10

goh al 2 complimenten bedankt hoor!!

Die hond heeft ook speeltjes om mee te spelen dus bezigheden is het niet en ja ik zit ook weleens 4/5 uur op mijn kamer omdat ik mezelf gewoon te druk vind!

Ze gaat naar iemand die verstand heeft van honden om misschien wel OPNIEUW EEN OPVOEDING!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:11

Es79 schreef:

Het was een vraag, geen conclusie. Ik heb altijd geleerd dat het beleefd is om antwoord te geven op een vraag.. Haha!

Nee, maar wat maakt het verschil? Waarom zou je een druk dier wel opsluiten omdat het makkelijker is maar een druk mens niet? Omdat een mens er wat van kan zeggen en aan tafel eet met mes en vork en omdat een dier 'slechts' z'n kop kapot ramt om er wat van te zeggen en uit een bak eet Verward

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 22:12

Kijk daar heb je je antwoord WildWings, van Aslan.

Wie zegt dat ik niets aan de problemen ga doen? Zoals je al 2 keer hebt kunnen lezen ga ik naar iemand die er verstand van heeft.

Laat dat niet een beetje zien dat ik mezelf niet zie als een alleswetende God, in tegenstelling tot sommige mensen?

Ik laat mijn hond straks wel 'opnieuw opvoeden' zoals jullie het noemen, maar niet door mijzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:14

aslan schreef:
Die hond heeft ook speeltjes om mee te spelen dus bezigheden is het niet en ja ik zit ook weleens 4/5 uur op mijn kamer omdat ik mezelf gewoon te druk vind!

Speeltjes voor een hond en wat jij in je kamer kan doen zijn twee compleet verschillende dingen.
Leuk, spelen in een kooitje waarin je een (flink, als het goed is) rondje kan draaien maar meer niet.
Leuk voor de hond dat hij speeltjes heeft, maar het dier geeft toch aan dat het liever niet zo lang in de bench zit.
Jij zit 4/5 uur op je kamer, dat is wat anders dan een hond 4/5 uur lang in een bench.
Jij wordt niet gedwongen 4/5 uur op je kamer te zitten, de hond wel.
En al werd je gedwongen, de kamer is (nogmaals) wat anders dan een bench.

Citaat:
Ze gaat naar iemand die verstand heeft van honden om misschien wel OPNIEUW EEN OPVOEDING!

Ze heeft zelf al gezegd dat ze niet naar een alternatief wilt zoeken, ik WEET dat ze nu naar iemand met verstand ervan gaat, maar snap niet waarom ze dit topic aan maakt als ze toch geen advies aan wilt nemen van mensen die anders denken dan zij dat doet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:14

WildWings schreef:
Es79 schreef:

Het was een vraag, geen conclusie. Ik heb altijd geleerd dat het beleefd is om antwoord te geven op een vraag.. Haha!

Nee, maar wat maakt het verschil? Waarom zou je een druk dier wel opsluiten omdat het makkelijker is maar een druk mens niet? Omdat een mens er wat van kan zeggen en aan tafel eet met mes en vork en omdat een dier 'slechts' z'n kop kapot ramt om er wat van te zeggen en uit een bak eet Verward

Ik vroeg jou ook gewoon wat Haha!
Ik vind gewoon niet dat je dit kunt vergelijken.
En ik vind dat dit topic ook wat afwijkt maargoed, dat is een ander verhaal! Knipoog

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:15

Nou hoezo je leest niet?

Een hond en een mens zijn ook 2 hele verschillende dingen!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 22:15

Ik heb een topic aangemaakt om een probleem op te lossen met de bench, ik heb er niet om gevraagd of jullie massaal met z'n alle gaan roepen dat hij beter de gang in kan, want dáár vroeg ik niet om.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:16

Waarom niet als dat het welzijn van je diertje vergroot?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 22:17

Ik ga straks het welzijn van mijn diertje veranderen, maar daar lezen jullie allemaal overheen.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:17

niet echt he? maar in de gang kan hij naar boven lopen en maat hij boven alles kapot of loopt het in jullie huis anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:17

Vende schreef:
Kijk daar heb je je antwoord WildWings, van Aslan.

Wie zegt dat ik niets aan de problemen ga doen? Zoals je al 2 keer hebt kunnen lezen ga ik naar iemand die er verstand van heeft.

Laat dat niet een beetje zien dat ik mezelf niet zie als een alleswetende God, in tegenstelling tot sommige mensen?

Ik laat mijn hond straks wel 'opnieuw opvoeden' zoals jullie het noemen, maar niet door mijzelf.

1. Zielig dat je zo op de man (vrouw Haha! ) moet spelen, eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

2. Ik weet dat je naar iemand gaat die er verstand van heeft, maar daarvoor wuif je alles weg met rare argumenten en dingen die IMO meer getuigen van 'ik-wil-het-zo-makkelijk-mogelijk' dan 'ik-wil-het-beste-voor-mijn-dier'.

3. Maar je vind het GEEN optie de hond niet in een bench te stoppen, de vraag is WAAROM voed je je hond niet zo op dat hij zonder bench kan maar in een mand dus bijvoorbeeld?
Wat ik eruit begrijp, en correct me if I'm wrong, is dat je de hond wel wilt heropvoeden maar dan wel zo dat hij gewoon in de bench kan blijven zonder zichzelf te bezeren- omdat de bench toch nog altijd het makkelijkste voor jou is.

( 4. Ik vind het ook GOED dat je naar iemand gaat die er verstand van heeft, je hoort mij nergens zeggen dat ik dat maar een slechte oplossing vind. )

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:18

veranderen, is dat hetzelfde als verbeteren?