hond mee uit eten???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hond mee uit eten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:08

Esther schreef:
Een hond meenemen die overlast veroorzaakt door zijn lichaamsgeur, blaffen of gedrag vind ik niet thuishoren in een restaurant. En los laten lopen zou ik absoluut niet in m'n hoofd halen.
Dat geldt ook voor kinderen die zich niet kunnen gedragen. Dat er een kind langs komt kruipen met een vieze stinkende poepluier of met zijn vieze kleffe handjes bij ons op tafel komt kijken, bah walgelijk, niet iedereen vindt kinderen vertederend. En een kind in een kinderstoel die dat niet wil kan ook voor behoorlijk wat geluidsoverlast zorgen...

Idd, hier ben ik het ook helemaal mee eens.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:09

hahah daarom neem ik altijd een hond mee,zorgen ouders wel dat kindjes niet bij onze tafel komen Haha! Haha! Ja

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:12

danilo schreef:
Wat is het nut ervan om je hond mee te nemen als je uit eten gaat?

Heeft geen enkel nut.

Vroeger toen wij nog een hond hadden en vanuit huis uit eten gingen namen wij de hond dan ook nooit mee. Geen enkele reden om dat te doen.

Maar als je in een andere plaats een boswandeling hebt gemaakt en je wil daarna wat gaan eten dan is het onzin om eerst weer 10 km naar huis te rijden om de hond weg te brengen en daarna weer 10 km terug naar het restaurant. Dan is het wel zo simpel om de hond gewoon mee te nemen.

Hond bleef keurig onder de tafel liggen en werd door de meeste mensen dus niet eens gezien en zeker niet gehoord dus dan zie ik er geen probleem in om hem mee te nemen.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:14

flyinglady schreef:
idd. wat hebben kinderen nu weer met dit topic te maken ?
Zo kan ik ook nog wel tig dingen van volwassenen opnoemen die onsmakelijk zijn
tijdens mijn diner, maar dat vind ik hier niet relevant.

Verward Tja, je kan natuurlijk ook je hondje mee naar binnen nemen en
je kindje buiten vastzetten.

Goed idee flying Knipoog

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:18

kimmie261 schreef:
hahah daarom neem ik altijd een hond mee,zorgen ouders wel dat kindjes niet bij onze tafel komen Haha! Haha! Ja

Tja dan heb je aan mijn kinderen verkeerde want die zijn niet bang voor kinderen.
Overigens laat ik mijn kinderen niet rond lopen in een restaurant.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:20

Onze hond (vroeger honden) gaat wel mee naar luxe restaurants Lachen Ze gedraagt zich prima, piept niet, zeurt niet, blaft niet. Ligt keurig netjes stil in een hoekje. Waarom dan niet?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:21

lindsey schreef:
danilo schreef:
Wat is het nut ervan om je hond mee te nemen als je uit eten gaat?

Heeft geen enkel nut.

voor mij heeft het wel nut hoor....
dan hoeft het dier niet alleen thuis te blijven, ik ben dol op mijn hond en zij ook op mij en het enige wat ze eigenlijk écht wil is bij mij zijn.
ik vind het niet nuttig als ze in haar eentje ongelukkig thuis ligt te wezen, daarvoor houd ik teveel van haar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:23

flyinglady schreef:

Ik vind kinderen anders soms net zo'n ergernis, misschien zelfs wel erger Bloos
Kunnen echt een lastig probleem zijn in een restaurant, want o wee als je er wat van zegt als het kind schreeuwt, door de keuken rent etc. en het lijkt wel steeds normaler te zijn Bloos
En voor sommige mensen is de hond net hun kind.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:26

Ik vind het prima om de hond mee uit eten te nemen. Maar inderdaad, schoon, droog, stil en aangelijnd onder de tafel. Geen gestink, geen gekwijl.

Veel mensen noemen kleine kinderen vervelender in restaurants dan honden. Daar ben ik het helemaal mee eens. Soms moet ik echt kokhalzen als ik weer zo'n kleine vieze drol zie. Yuk!

Ook als ze huilen op straat. Daar kan ik mij zo aan ergeren!

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:26

@tomaatje je blijft het ruike

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:28

Nicolletje schreef:
flyinglady schreef:

Ik vind kinderen anders soms net zo'n ergernis, misschien zelfs wel erger Bloos
Kunnen echt een lastig probleem zijn in een restaurant, want o wee als je er wat van zegt als het kind schreeuwt, door de keuken rent etc. en het lijkt wel steeds normaler te zijn Bloos
En voor sommige mensen is de hond net hun kind.

We praten hier over honden mee uit eten nemen en niet over kinderen mee uit eten nemen!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:29

Zowel loslopende kinderen als honden zijn lastig voor het personeel. Als ze over hen struikelen liggen wel de borden over de grond. Zowel blaffende honden als gillende kinderen zijn vervelend en kan ik mij dus aan ergeren.

Goed opgevoede keurige kinderen en honden verzoorzaken in mijn ogen geen overlast en mogen dus wat mij betreft beide naar binnen.

Je kan natuurlijk ook nog met kind en met hond komen.
Het hoeft niet of / of te zijn.

Toen wij nog een hond hadden kon ik mij niet voorstellen dat mensen honden vonden stinken.
Nu we zelf geen hond meer hebben merk ik het inderdaad natte honden stinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:31

Voor veel mensen is hun hond hun kind, ik vind dat je die vergelijking dus wel kan maken.

Daarbij: het stinken hoeft niet, als een hond goed gevoerd word dan ruiken honden niet eens. Alleen honden die geen goed voer krijgen stinken naar dat zure luchtje. Alleen alle natte honden stinken maar in gewone omstandigheden stinkt een hond niet. Maarja, zo kan je wel door blijven gaan. Ik heb ook eens een keer gezeten in een restaurant met iemand die naar zweet stonk, die goorlap zat !!3!! tafels verder en ik rook de zweetgeur maar al te goed. Bah!!!

[edit] waar is de vorige reactie tussen mij en Lindsey nou ineens gebleven Verward

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:36

Ik vind het eigenlijk niet gepast dat honden mee naar binnen mogen.
En hoezo is het zielig dat een hond een avondje alleen thuis blijft? Dat gebeurt met die van ons ook hoor. En daar krijgen ze niks van, en zielig is ze al helemaal niet.

Niet alle mensen zijn gediend van honden bij horeca gelegenheden, en dat kan ik best begrijpen, of de hond nou netjes aangelijnd is of niet. Ik vind gewoon dat een hond daar niks te zoeken heeft.

Maargoed, dat is mijn mening Lachen.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:37

Miss_Montana schreef:
Voor veel mensen is hun hond hun kind, ik vind dat je die vergelijking dus wel kan maken.

en dat stoot mij nou echt tegen het hoofd. een hond is geen mens en dienen dus ook niet zo behandelt te worden, ik heb in het restaurant waar ik werk al verschillende keren mensen moeten vertellen dat honden binnen niet toegestaan zijn vanwege de hygiene. Meestal zijn het de mensen die hun hond als hun kind zien die daar moeite mee hebben en een grote mond terug geven.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:38

danilo schreef:
kimmie261 schreef:

Tja dan heb je aan mijn kinderen verkeerde want die zijn niet bang voor kinderen.
Overigens laat ik mijn kinderen niet rond lopen in een restaurant.

Haha! , jou kinderen zijn niet bang voor kinderen???hihihi....

honden zal het wel zijn,maar uhhhh....mss een kleine opvoedkundige tip,niet alle hondjes zijn gediend van kinderen..en ook niet alle hondeneigenaren zijn gediend dat mensen en kinderen zomaar aan hun hond zitten... Knipoog

niet dat je niet bij die van mij kan komen,deze zijn netjes opgevoed,met kindjes.

Maar over het algemeen genomen,vind men het maar normaal zomaar een hond te aaien, of het aannemelijk dat alle honden kinderen leuk vinden.Maar dat is een andere discussie.

en waarom mensen kinderen bij dit topic halen,omdat honden wel heeeel erg negatief hier neergezet worden,ze doen allemaal kwijlen stinken en blaffen...

de mijne kwijlt niet,stinkt niet en blaft niet,en is dolgelukkig dat hij meemag,en ik ben heel blij dat hij bij mij is... Lachen

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:39

MRmichiel schreef:
Miss_Montana schreef:

en dat stoot mij nou echt tegen het hoofd. een hond is geen mens en dienen dus ook niet zo behandelt te worden,

Helemaal mee eens. Ik heb zelf ook een hond(je) dus ben absoluut geen honden hater
maar er zijn wel grenzen hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:41

ik heb geen kinderen,en mijn dieren zijn een surrogaat kinderen,niet dat ik ze heel menselijk behandel,maar hou echt zielveel van ze,je moet ergens je liefde aan geven he..

ik denk als je zelf kinderen hebt,dat die liefde zo anders is,maar als je dat niet kent,en ook nooit zal kennen...tja...blijft dit een eeuwige discussie tussen mensen met kinderen en mensen zonder kinderen ,beide met/zonder dieren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:42

Bij mij in het restaurant zijn honden gewoon welkom, ik kan daar dus niet over meepraten. Maar ik heb daar geen moeite mee, mag het niet dan mag het niet en ga ik weg. Zo is dat nou eenmaal en zo zijn er meerdere die gewoon weg zullen gaan als het niet mag. Dus ga niet iedereen over een kam scheren en ga er niet meteen van uit dat ik me ook zo zou gaan gedragen. Maar in mijn gezin ben ik opgegroeid met honden, ik denk dat als je geen hond hebt of er niet mee opgroeid dat je dat gevoel niet hebt en je het ook niet kan voorstellen. Daarom ga ik het ook niet uitleggen waarom ik mijn hond als een kind zie. Dat valt nl niet aan mensen die er geen gevoel voor hebben aan hun verstand te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:44

kimmie261 schreef:
ik heb geen kinderen,en mijn dieren zijn een surrogaat kinderen,niet dat ik ze heel menselijk behandel,maar hou echt zielveel van ze,je moet ergens je liefde aan geven he..

ik denk als je zelf kinderen hebt,dat die liefde zo anders is,maar als je dat niet kent,en ook nooit zal kennen...tja...blijft dit een eeuwige discussie tussen mensen met kinderen en mensen zonder kinderen ,beide met/zonder dieren...

Idd, daar ben ik het helemaal mee eens.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:47

@kimmie261
Ik bedoel inderdaad honden Bloos
Een opvoedkundige tip heb ik niet nodig hoor. Ik laat mijn kinderen niet zomaar
een hond aaien. Als de oudste een hond wil aaien weet hij dat hij dat eerst moet vragen. Maar dat is inderdaad een andere discussie. Ik heb niks tegen honden want ik heb er zelf ook 1. Ik zie persoonlijk het nut er niet van in om een hond mee uit eten te nemen. Tenzij het een blindegeleide hond is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:48

overigens zoals ik al eerder schreef,ik bel altijd even van te voren,als ik een restaurant niet ken(nou vreet deze boer niet wat ie niet kent Haha! dat scheelt weer),of er een hond mee mag.

zo niet dan eten we elders.. Lachen ,ik ga het risico niet lopen ergens weggestuurd te worden,dan ga ik wel naar de mac,net zo lekker.

de enigste waar ik evt ga eten is gauchos...en daar mogen honden mee...no problem,en ook nog nooit daar problemen gehad,geen niesende mensen,geen mensen die boos keken,alleen verbaasde mensen van oowww,die hadden een hond bij zich...stoer he Pling ,ben trots op mijn doggie Haha!

nu woon ik in het hoge noorden en hier is geen gauchos.... Huilen

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:54

geen honden mee
geen kinderen mee
geen stinkende volwassen mee
geen sigaren/sigaret rokende mensen mee
geen luidruchtige hardlachende volwassen mee
geen wollen truien aan
geen zuipende mensen mee
oftewel...me,myself and I!!!!!!!!!!! Duivel

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:56

celticpony schreef:
geen honden mee
geen kinderen mee
geen stinkende volwassen mee
geen sigaren/sigaret rokende mensen mee
geen luidruchtige hardlachende volwassen mee
geen wollen truien aan
geen zuipende mensen mee
oftewel...me,myself and I!!!!!!!!!!! Duivel

Je vergeet smakkende mensen Clown

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:58

MRmichiel schreef:
Miss_Montana schreef:

en dat stoot mij nou echt tegen het hoofd. een hond is geen mens en dienen dus ook niet zo behandelt te worden, ik heb in het restaurant waar ik werk al verschillende keren mensen moeten vertellen dat honden binnen niet toegestaan zijn vanwege de hygiene. Meestal zijn het de mensen die hun hond als hun kind zien die daar moeite mee hebben en een grote mond terug geven.

Daar verschillen de meningen dus over. Ik zie dieren niet als mensen maar wel aardig als mijn gelijkwaardige op deze wereld. De grote mond vind ik iig wel te ver gaan, dat is een kwestie van rekening houden met elkaar.
Mijn hond gaat niet mee die is dan niet van het eten weg te slaan (vreetwolfje:P). Als je hond zich gedraagt en niet stinkt of wat dan ook zie ik het probleem niet. Allergie, ik kan me voorstellen dat het vervelend is maar als er geen verbod geldt in het restaurant is daar niks aan te doen. Ik vind het lijstje van celticpony wel aardig ok Tong uitsteken