wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moggsy

Re: wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:03

Zoals ik al zei, een graf moet iets dieper zijn dan een meter. Dat is wettelijk, ook voor een dierenbegraafplaats. Overigens ook een mogelijkheid die hier nog weinig is genoemd.
Bij het herinrichten van een tuin wordt er vrijwel nooit een meter diep gegraven, dus opgraving zal niet snel gebeuren.
Een plattegrond met een aantekening van het gemaakte graf is wel zo handig als je vele dieren gaat begraven. Dan graaf je niet een voorganger op, dat risico loop je anders wel.

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:44

Smookey schreef:
winnythepooh schreef:
Weet je wat het is ik heb het zelf ook gehad toen ik mijn hond in moest laten slapen toen kreeg ik ook de keus alleen cremeren of gezamelijk en toen wilde ik ook eerst alleen maar toen begon ik me ineens af te vragen wie kan mij zwart op wit geven dat hij dan ook echt alleen word gecremeerd en toen heb ik er toch voor gekozen om het maar gezamelijk te doen, ik ben namelijk bijgelovig en ik geloof dan dat hij niet alleen is als hij daar ligt maar goed dat is mijn mening....

Denk dat dat een kwestie is van mogen aannemen. Als je daar niet vanuit kan gaan, zit de wereld wel heel rot in elkaar.

(die gedachten zijn ook wel even door mijn hoofd heen geschoten hoor)

wij hebben onze hond enkele weken laten cremeren in zandhoven(belgie)
we zijn daar zelf bij geweest
ze lag op gebaard
en we hebben eerst een `rondleiding`gehad waar we de oven hebben gezien dat hij klein was en leeg en ook geen as resten had
eventueel mochten we ook assisteren bij het leggen in de oven...(dit hebben we niet gedaan)
na 2 uurtjes
hebben we haar mee terug genomen naar huis
de begeleiding daar was echt enorm goed de mensen daar handelen echt met respect voor jou en je geliefde dier

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:01

Dat respect bij ons crematorium is gewoon bijna mooi te noemen, ik schoot vol toen ze de urn nog een aai gaf en even tegen de urn sprak toen ik hem kwam ophalen, zo zoet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:55

Ik heb tegenover een crematorium gewerkt. Respect tegen de klanten hadden ze zeker in hun bijzijn. Mag ook zeker wel, tegen de tijd dat spot overleden is wil ik haar daar alleen laten cremeren. Die plek waar dat crematorium is betekent veel voor me.

Haar as wil ik in een kokertje aan een ketting. Weet niet of ik dit bij elke hond zou doen, maar bij haar zeker. Zij is mijn eerste eigen hond en heel speciaal.