dierenmishandeling of niet????????????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilie

Re: dierenmishandeling of niet????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:20

en de hond water geven is ook niet zo moeilijk ook al vaak gedaan in verleden dan maar heb toen wel gezien dat me stiefpa er toen alleen maar makkelijker mee werd en dat is niet de bedoeling en zo is het ook met uitlaten.

In dit geval qua water en voeding en verzorging, kan je toch beter naar de hond zien in plaats van naar je stiefpa?
Of denk ik nu verkeerd?
Arm ding moet toch water hebben.

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:28

Misschien zou je je stiefvader kunnen voorstellen om de hond mee bij jullie te laten?Hebben jullie geen tuin??Kun je de hond gemakkelijk met de andere laten spelen?

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:31

En kan je nu je aan het bokken bent, je aandacht niet beter aan de hond geven?
Wat aandacht geven, spelen, of wat dan ook.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:32

Het gaat hier in de eerste plaats om die hond, niet om de stiefvader. Snap de bedoeling van het topic niet zo, bij alle tips heb je een weerwoord. Je wilt wel wat doen aan de ene kant, maar elke tip wordt weerlegt, het is ineens zo'n leuke hond niet, je hebt weinig tijd zelf.. wat wil je nou precies? Dat iedereen hier gaat zitten roepen van oh oh oh wat zielig? Daar heeft die hond wat aan zeg.

En eerst kwma hij er nooit uit, maar nou laat je moeder hem ook uit? vind het allemaal bijzonder vaag.

hoe dan ook, dit is verre van ideaal voor die hond. Elke hond, zeker een border collie moet met regelmaat z'n energie kwijt kunnen, het zijn werkhonden. Geen wonder dat ze zo stressig is, ze zit vol energie die ze er niet uit kan laten.

Als je met vier honden uitgaat kun je niet alleen met haar gaan spelen, maar spelen ze niet met elkaar dan? Gooi een balletje, laat ze wachten, daag haar geestelijk uit, maar laat haar wat doen!

Vind dit echt heel sneu, arm ding.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:32

ja! zet haar desnoods in de tuin aan een lange riem...
wat al gezegd is: een bordercollie is een werkhond en moet eigenlijk zoveel mogelijk bewegen! dus in zo'n hokje: dat kan echt niet!! zo'n dier moet bij een boerderij leven, of in iedergeval een uur per dag goed bewegen..
aan de fiets meenemen kan ook heel goed!
kennelijk heeft het geen zin om te zeggen dat de hond naar een ander tehuis moet omdat je stiefvader hem toch niet weg doet heb ik begrepen. dus moet men proberen het leven van die hond aangenamer te maken...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:34

ik werk zelf bij de dierenbescherming , ik pb je eventjes over hoe en wat

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:45

En de tuin dan afzetten zodat ze daar de hele dag in kan lopen?
of in ieder geval een groot deel van de dag, en anders misschien in de schuur als je alles een beetje aan de kant zet enz?

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:47

Pfff ik word hier heel naar van, is die stiefpa van je soms achterlijk ofzo? Boos!
Hoop dat spetter04 je goed advies hebt gegeven, dat beest moet daar zo snel mogelijk weg.
En stop dan die vent maar een jaar lang in die bench, en niet vergeten om heel af en toe wat water te geven!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:54

ik weet niet of de reactie al gegeven is hoor.. maar vind je het niet vreemd dat je hond dingen kapot bijt als ie even binnen is? hij wil zich uitrazen, uitleven.. dat kan ie de hele dag niet in een bench.. zet dan een hok buiten met een ketting er aan dan kan ie in ieder geval nog wat lopen, maar dit is gewoon te zielig voor woorden Boos!

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:35

wat sielig dat doe je toch niet
als ik jou was zou ik de dierenbescherming bellen dat kan toch niet als je zo met je hond omgaat

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:13

de dierenbescherming kan niets doen, hij heeft eten en onderdak ziet er verder niet slecht uit, en helaas is er geen wet die verbied dat je je hond mag slaan, tja een kat mag je niet mishandelen dat is voor de wet geregeld maar bij een hond niet, verder denk ik namate ik verder lees dat het allemaal een beetje is opgeblazen, sorry hoor gipsyboy, je bent zelf nooit thuis je hebt school werk een paard een vriend dus waarneer ben jij nou thuis om te zien hoe het met die hond gaat, o ja als je een sigaretje rook van 9 tot 10 in de schuur. (das wel een erg lang sigaretje,) verder heeft de hond contact met andere honden en met mensen dus hij zit niet 'alleen maar' in een 'donker' schuurtje, verder mag ik aan nemen dat je niet de enigste bent thuis die rookt dus zit er wel vaker iemand bij die hond

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:22

Sorry hoor TS maar ik vind jou erger dan je stiefpa.
Hij neemt ze mee naar zijn werk,ok ze zit ook in een bench maar ze heeft wat anders,jij doet helemaal niets voor die hond!

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:40

Een hond de hele dag in de bench vind ik niet kunnen!
Is er geen andere manier, om de hond aan iemand te geven die veel ruimte te bieden heeft of je stiefvader op het idee brengen om een ren te maken!
Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:52

Volgens mij wil die Ts er op 1 of andere rede niet veel aan doen en is die stiefvader niet echt helemaal lekker ofzo maar gezien de ts dr antwoorden over hem dat ie zo koppig is en moeilijk enz zou t dan niet zo kunnen zijn dat de ts in meerdere of mindere mate een beetje bang van hem is? omdat hij misschien alles overheerst gezien het feit dr moeder dr ook niets aan veranderd?

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:55

MAAR WAAROM MOET HIJZAVONDS VAST AAN DE VERWARMING? daar kunnen jullie wel wat aan doen. En je kan hem sochtens ook uitlaten voordat hij opgehaald wordt!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:04

is er nou al wat aan gedaan?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:06

ja vraag ik me ook af de ts reageert hier niet meer

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:12

Nee, beetje laf en raar ook. Er moet toch iets aan gedaan worden, het ergste is dat hij dat zelf inziet(vandaar dit topic) maar er toch niks aan doet. Jammer hoor.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:13

Ja heel jammer!!!

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:25

Dat is echt heel zielig Verdrietig
En als je wilt dat hij niet meer zo gestrest is moet je hem niet opsluiten hoe langer je hem opsluit hoe gestrester hij word !!
je hebt tog wel elke dag 10 min tijd om met die hond te spelen ofzo!! Boos!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:08

Heb niet heel het topic gelezen. Maar ik vind dit best zielig. Probeer de stress te voorkomen of laat haar met de andere honden (of alleen) lekker in de tuin of grote ren, de hele dag. Succes ermee!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 02:18

ik twijfel hier een beetje aan eerlijk gezecht. Ik kan het volledig fout hebben, maar elke keer is er wel wat nieuws zielig. Maar ondertussen is er nog niks aan gedaan.

Wat maakt jou het uit dat je stiefpa laks wordt op het gebied van water geven als jij dat doet.
Het is overduidelijk dat je stiefpa haar niet weg wil doen! Dan is het dus voor jou de taak om te kijken of het waterbakje nog vol genoeg is. Haar een keer extra mee te nemen, etc!

tjaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 02:36

lieve schat Lachen heb je er al over na gedacht je pa dit te laten lezen ?
en een pan water aan dat dier te geven...

als je dat niet doet omdat stiefpa lief dan lax wordt heb je niet echt een hart voor dit hondje.. dan maar een laxe stief pa...

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:40

Ik vraag me af in hoeverre dit verhaal nog op de waarheid berust. De TSer reageert niet meer en als ze reageert heeft ze elke keer wel een ander excuus. Met andere woorden ze kan niks doen en ze wil niks doen. Heeft haar weerwoordje wel klaar staan. Als je een echte dierenvriend bent kom je altijd wel tot een oplossing. Dit gaat nergens over.....

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:38

Erg vreemd..
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren!
Arm beestje Ach gut