Welke hond past bij ons gezin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myra87

Re: Welke hond past bij ons gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:33

Ik las dat je voorkeur naar een Cavalier of een Tsi Tzu gaat
Wil je er wel even op attenderen Bloos dat die wel ERG vies worden bij de paarden, vooral aan de poten, met dat lange haar
Ik zie ze regelmatig in de trimsalon, en die komen dan al niet eens bij de paarden, ze zijn vaak wel erg vies...

Persoonlijk zou ik voor een kortharige hond gaan..

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:59

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:02

Draverlove schreef:
Persoonlijk zou ik voor een kortharige hond gaan..

Niet per sé nodig denk ik..
Onze twee borders zitten ook enorm vaak bij het paard, langst de draad. In de regen, door de modder, in de stront gaan rollen,... Wat laten opdrogen en eventueel eens kammen, en proper! Die twee zijn nog nooit gewassen en zien er altijd perfect uit Bloos

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:13

ik zou natuurlijk meteen op een entlebuchersennenhond ga kiezen.
dit is familie van de bernersennerhond aleen dan wel 2 keer zo klein.
hij is op de hoogte van je kuit en hij is korthaarig deze honden zijn echte kind vriendelijke honden en ook hebben ze er plezier in om dingen te leren ik heb hier wel een paar fotoos van mijn hondje buddy.
oja als je meer over dit ras wil wete moet je naar http://www.esvn.nl gaan.
Afbeelding

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:42

Misschien een boerenfox? Dat zijn net grote jackrussels, er lopen er een paar op onze manege. Liggen soms gewoon bij een paard in de stal te slapen Clown

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 01:43

Cavaliers zijn idd erg leuke honden, hou er alleen wel rekening mee dat veel cavaliers hartruis hebben. Kan na twee jaar pas aan het licht komen, er zijn medicijnen voor maar door deze aandoening ligt de gemiddelde leeftijd van de cavalier op 8 jaar en dat vind ik persoonlijk niet erg oud voor een wat kleinere hond.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:20

Suus, kijk eens goed naar een border terrier (nee dus niet de border collie....). Denk dan aan Gonzo en Luca (oke die zijn gekruisd maar Gonzo is voor 90% border). Liggen halve dagen in de mesthoop en stinken dus niet! Hoef ze nooit te wassen en als ze in de regen gelopen hebben, handdoek erover en droog! Super makkelijk mee te nemen, kunnen prima los en ook alleen thuis.

Hooguit wat jachtinstinct soms naar loslopende zwarte katten op stal......

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:29

daffodil schreef:
Suus, kijk eens goed naar een border terrier (nee dus niet de border collie....). Denk dan aan Gonzo en Luca (oke die zijn gekruisd maar Gonzo is voor 90% border). Liggen halve dagen in de mesthoop en stinken dus niet! Hoef ze nooit te wassen en als ze in de regen gelopen hebben, handdoek erover en droog! Super makkelijk mee te nemen, kunnen prima los en ook alleen thuis.

Hooguit wat jachtinstinct soms naar loslopende zwarte katten op stal......

Deze had ik ookal aangegeven, heb iik bij mijn uitlaatservice en echt super leuk hondje!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:45

Zal eerlijk opbiechten dat ik niet allevijf de pagina's doorgelezen heb maar TS staat bij mij op stal en kent mijn honden dus best goed.....of ziet ze in ieder geval regelmatig!

Er zijn nog wel meer honden die in aanmerking komen maar ikzelf heb geen goede ervaringen met ShihTzu, dat zijn echte zwabbers en dat wil je dus echt niet op een stal rond hebben lopen.....(en dat vind ik dus wel een typische schoothond). Cavalier zou nog wel kunnen maar goed dat is niet mijn type, maar dat is persoonlijk!

Denk dat Cairn iets eigenwijzer is dan de Border (zijn iets intelligenter...behalve Gonzo dan!) maar je hebt nog wel een paar rassen die in aanmerking komen hoor.

Een pup van Blacky! Die is gedekt door een ontzettend mooie husky....worden echt hele mooie pups maar net iets groter dan wat je wil vrees ik.

Franse Bulldog, lekker kortharig en behoorlijk slim! Maar...echt knap is hij niet te noemen...of je moet ervan houden (zoals ik)

Een dwerg schnautzer, ook erg intelligent en kunnen heel goed luisteren! Heeft wel zo nu en dan een trimbeurt nodig maar t voordeel van zulk soort vachten is dat ze makkelijk schoon te houden zijn.

Basenji, zie je hier niet zo vaak maar zo ontzettend leuk! Echt gruwelijk slim en alles aan te leren, vreselijk gezellig met kinderen en....hij kan niet blaffen!!! Das best handig, weet alleen niet of je er makkelijk aan kan komen.

Verder zou ik als ik jullie was eens regelmatig op dierenasiels.com kijken, soms zit er een hond tussen die helemaal geen enkel ras meer is, maar zo ontzettend gaaf en cool is, en de rest komt dan vanzelf......

Luca komt overigens bij www.stichingaai.nl vandaan. Een andere tip is www.doggynet.nl en dan de herplaatsingen.

Succes

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 12:03

Iedereen nog bedankt voor de reacties; we zijn er waarschijnlijk uit Haha!
Ik heb samen met mijn moeder nog even het internet afgespeurd, verschillende sites bezocht, en eigenlijk zijn we allebei stiekem een beetje verliefd geworden op de Cairn terrier! Haha! Mijn vader ziet het allemaal nog niet zo zitten, maar dat komt hopelijk wel, haha!

Als alles meezit (mijn moeder moet eerst gestopt zijn met het oppassen op 2 kindjes) mag ik rond februari gaan bellen om te kijken of er ergens een nestje is!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:35

Bij mijn bijrijdtinker is zojuist een nestje met Cairns geboren. Overigens erg leuke honden, erg aanhankelijk en speels. Hederskarakter maar dan in een klein hondje Knipoog En als je een bal gooit is dat niet voor 1 keer maar voor 100 Clown
Is wel een goeie optie!