hond valt aan....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Re: hond valt aan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:40

Rosanne_ schreef:
Mijn hond zal mij nooit bijten.
En als iemand anders hond dat doet, heb ik wel eens mee gemaakt, word ik boos, maar ik raak hm niet aan, en ik ga tekeer tegen die baas, die moet op z'n hond letten!

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe straf jij je hond ALS hij je grijpt.
want daar gaat het hier om.

sommige denken volgens mij echt dat ik continu m'n honden loopt te schoppen en te slaan om ze te laten luisteren. dat is dus niet zo. ze worden normaal en met respect behandeld mits ze me niet bijten. op het moment dat ze mij zouden bijten, DAN krijgen ze direct een tik. en anders echt niet.

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:43

Rosanne_ schreef:
En als iemand anders hond dat doet, heb ik wel eens mee gemaakt, word ik boos, maar ik raak hm niet aan, EN IK GA TEKEER TEGEN DIE BAAS, die moet op z'n hond letten!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:02

Rosanne_ schreef:
En als iemand anders hond dat doet, heb ik wel eens mee gemaakt, word ik boos, maar ik raak hm niet aan, en ik ga tekeer tegen die baas, die moet op z'n hond letten!

Hier hetzelfde Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:07

owhjee, ik krijg hier een heel erg penny gevoel, sporen en zweep zijn snielug....
Een vraag wat als ie bijt afdoen met dat doet ie niet kan IMO niet.
Een hond is een dier, en geen enkel dier is 100% te vertrouwen, ze blijven namelijk altijd instincten houden.
Mijn honden bijten ook niet, maar als ze het zouden doen krijgen ze het te weten (en te voelen) ook.
Ik heb vroeger toen ik klein was eens mijn zus gebeten, mooi dat ik een draai om mijn oren kreeg van mijn vader!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 02:00

ik geloof toch echt dat ik mijn mening duidelijk heb gegeven Bloos

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 03:00

Als mijn hond mij zou bijten dan zou ik, net als Roylinde!, met het dier naar de DA gaan om te checken of hij ergens pijn heeft. Als dat niet het geval is dan ga ik bij mezelf te rade en ga nadenken welke signalen de hond al gegeven heeft in de afgelopen weken en misschien wel maanden. Signalen die ik dán zie als gedrag waarmee de hond mij duidelijk wilde maken dat hij 'in charge' dacht te zijn en aan mij regels op dacht t moeten leggen. Iemand moet altijd wel het voortouw nemen, als ik het niet (voldoende) doe dan dwing ik de hond in die positie.

Die regels ga ik dan weer ombuigen in míjn voordeel, per slot van rekening ben ik veel slimmer dan mijn hond én, ook niet onbelangrijk, ík ga over de voedselverschaffing..... Bij alles wat de hond doet zal hij dus eerst 'langs mij' moeten en bijvoorbeeld eerst een gekend commando op moeten volgen voor ik hem wens te aaien of uit te laten. Dit volgens de methode NILIFF (nothing in life for free). Door dit soort subtiele wijzigingen (die véél makkelijker gezegd dan gedaan zijn!) komt de hond vaak al rap tot inzicht dat het baasje iemand is om naar de ogen te zien want dat is de enige manier om aan eten te komen.

Wanneer dit allemaal netjes op zijn plaats valt ben ik niet in gevaar geweest (door een knokpartij aan te gaan met een hond) en heb ik in de ogen van mijn hond vreselijk gescoord in plaats van een onberekenbare engerd geworden te zijn.

Roylinde, het gaat goedkomen!

De vergelijking met 'de natuur' waarin men ook niet zo zachtzinnig met elkaar omgaat is natuurlijk <..> nonsens. De hond (en ook het paard) heeft niet voor niets zo'n vreselijk groot scala aan manieren om iets duidelijk te maken aan elkaar, denk aan het oortje naar achteren van een paard of het bek-aflikken van de hond. Als iets belangrijk is om te overleven dan is het wel fysiek in één stuk blijven. Vóór er dus daadwerkelijk en lijfelijk gevochten gaat worden is er echt heel veel gebeurd en gedaan, over en weer. Meteen aan tyleenbuizen denken is dus níet natuurlijk. Wel menselijk........ mensen zijn niet zo subtiel namelijk, kijk maar om je heen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:28

Duidelijkheid en een goede verstandhouding zorgd er voor dat je niet wordt gebeten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:42

wat is dat nou weer voor dooddoener? Een hond, hoe braaf ook, hoe goed opgevoed ook, kán gewoon een keer bijten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:05

stef schreef:
wat is dat nou weer voor dooddoener? Een hond, hoe braaf ook, hoe goed opgevoed ook, kán gewoon een keer bijten

Alles kan. Voor jou dus de opdracht (misschien een verkeerd woord ervoor, maar kan er zo niet op een ander komen) om te zorgen dat het niet gebeurt!
Een hond zal zelde bijten, zonder dat er lang van te voren singalen af worden gegeven.
Als dit niet het geval is, zou ik er mee naar de dierenarts gaan!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 14:07

hoi allemaal, ben net bij de dierenarts geweest, deze heeft me een aantal adressen gegeven waar we wel even naar konden gaan, gedragsdescundigen.
Hopelijk komt het zo goed. Volgens de dierenarts was het een lastig probeem maar niet medic.

groetjes roos

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:22

Fijn! Hopen dat het allemaal goed komt dan uiteindelijk!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:20

HardcoreLady schreef:
stef schreef:

Alles kan. Voor jou dus de opdracht (misschien een verkeerd woord ervoor, maar kan er zo niet op een ander komen) om te zorgen dat het niet gebeurt!
Een hond zal zelde bijten, zonder dat er lang van te voren singalen af worden gegeven.
Als dit niet het geval is, zou ik er mee naar de dierenarts gaan!

en op het moment dat ie bijt? Rustig riempje halen en naar de DA wandelen? Dierenarts kan altijd nog, een hond heeft niet te bijten, klaar.
maar ik mishandel mijn paarden ongetwijfeld ook, ik heb maar 3 regels: Er wordt niet gebeten, getrapt of gesteigert, en doe je dat wel, dan weet je wat de consequenties zijn

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:52

@ Stef; Wacht even, waar heb jij mij zien schrijven dat ik dit mishandeling vind?
Mag jij me dat even vertellen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:48

ik zeg nergens dat jij dat zegt (hmmz, had misschien beter een nieuwe alinea kunnen zijn) maar in zijn algemeen

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 16:21

ik geloof dat jullie beter deze discuzie kunnen beindigen Lachen

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:29

Ik herken dit verhaal van een vriendin met een Bernersennehond.
Hun hond was super lief, luisterde bijna altijd, maar soms als je ze vroeg om te komen of te zitten viel ze echt aan, meestal de vader, maar hij vertelde het niet aan de kinderen omdat hij wist dat de hond dan weg moest.
Toen heeft de hond de moeder ook aan gevallen, schoenen kapot over gaten en de kleren, haar handen zat in verband...
Eerst hebben ze rondgebeld naar een asiel, ze vertelde eerlijk de waarheid.En iedereen raadde ze aan om ze een spuitje te geven, want wat als de hond een kind zou aanvallen...

veerle

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:21

Ik heb net dit topic door zitten spitten, en onderstaande reactie van Rosita kan ik mij helemaal in vinden.
Een hond bijt niet zonder reden, dus het is verstandig om eerst uit te zoeken waarom hij heeft gebeten, eerder kun je het probleem niet verhelpen.

Rosita schreef:
Als mijn hond mij zou bijten dan zou ik, net als Roylinde!, met het dier naar de DA gaan om te checken of hij ergens pijn heeft. Als dat niet het geval is dan ga ik bij mezelf te rade en ga nadenken welke signalen de hond al gegeven heeft in de afgelopen weken en misschien wel maanden. Signalen die ik dán zie als gedrag waarmee de hond mij duidelijk wilde maken dat hij 'in charge' dacht te zijn en aan mij regels op dacht t moeten leggen. Iemand moet altijd wel het voortouw nemen, als ik het niet (voldoende) doe dan dwing ik de hond in die positie.

Die regels ga ik dan weer ombuigen in míjn voordeel, per slot van rekening ben ik veel slimmer dan mijn hond én, ook niet onbelangrijk, ík ga over de voedselverschaffing..... Bij alles wat de hond doet zal hij dus eerst 'langs mij' moeten en bijvoorbeeld eerst een gekend commando op moeten volgen voor ik hem wens te aaien of uit te laten. Dit volgens de methode NILIFF (nothing in life for free). Door dit soort subtiele wijzigingen (die véél makkelijker gezegd dan gedaan zijn!) komt de hond vaak al rap tot inzicht dat het baasje iemand is om naar de ogen te zien want dat is de enige manier om aan eten te komen.

Wanneer dit allemaal netjes op zijn plaats valt ben ik niet in gevaar geweest (door een knokpartij aan te gaan met een hond) en heb ik in de ogen van mijn hond vreselijk gescoord in plaats van een onberekenbare engerd geworden te zijn.

Roylinde, het gaat goedkomen!

De vergelijking met 'de natuur' waarin men ook niet zo zachtzinnig met elkaar omgaat is natuurlijk <..> nonsens. De hond (en ook het paard) heeft niet voor niets zo'n vreselijk groot scala aan manieren om iets duidelijk te maken aan elkaar, denk aan het oortje naar achteren van een paard of het bek-aflikken van de hond. Als iets belangrijk is om te overleven dan is het wel fysiek in één stuk blijven. Vóór er dus daadwerkelijk en lijfelijk gevochten gaat worden is er echt heel veel gebeurd en gedaan, over en weer. Meteen aan tyleenbuizen denken is dus níet natuurlijk. Wel menselijk........ mensen zijn niet zo subtiel namelijk, kijk maar om je heen.

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:25

stef schreef:

Ja dacht het ook, mijn vorige hond, hebben we vanaf pup gehad, tot hij dood ging, nooit heeft hij een mens gebeten. :Z

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:51

Ik ga helemaal met Billy Albert en Lia mee het is een dominante puberhond die graag de leiding wilt overnemen.
Heeft mijn JR teefje 1 x geprobeert en geloof me ze vloog door de kamer.En daar heb ik toch 3 cursussen mee gelopen waarin al snel opviel dat het geen gemakkelijke tante is ebn ik ben zo blij met een confronterende trainer geweest.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:34

It's all in de rangen en standen in jou roedel!

ALs je dat duidelijk hebt komt het heus goed! succes!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:10

Rosanne_ schreef:
stef schreef:

Ja dacht het ook, mijn vorige hond, hebben we vanaf pup gehad, tot hij dood ging, nooit heeft hij een mens gebeten. Slapen

Verward
Wat wil je daarmee zeggen? Ik zeg niet dat elke hond standaart bijt, ik zeg dat elke hon KÁN bijten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:56

even een andere inslag..... deze hond reageert zo idioot tegen zijn eigen mede huishond, doet ie dat ook tegen andere honden buiten of alleen tegen zn maatje?
kan het dan niet zijn dat die ándere hond wat mankeert en deze dominante hond hem uit zn roedel wil hebben?
in de natuur worden de zwakkeren vaak ook uit de roedel/kudde gedreven omdat het de roedel/kudde zwakker maakt.....
of maak ik nou een hele blonde opmerking?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:03

ik wil niet banketstaaf zijn,

maar als een hond mij zou bijten dan zou ik hem echt een schop onder zijn kont geven. wolven in een roedel zijn helemaal niet lief tegen elkaar. En een hond hoort gewoon niet te bijten.

op de manege ook hebben wij van dei grote duitse doggen. Schatten van een beesten echt waar. maar echt helemaal vertrouwen doe ik niet. soms speel ik met 1tje soms springt die op me. ik zeg meteen laag en speel gweoon veder met hem. MAar toch ben ik op mijn hoede.

Zelf mijn eigen hond kan bijten.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:11

willeke16 schreef:

maar als een hond mij zou bijten dan zou ik hem echt een schop onder zijn kont geven. wolven in een roedel zijn helemaal niet lief tegen elkaar. En een hond hoort gewoon niet te bijten.

op de manege ook hebben wij van dei grote duitse doggen. Schatten van een beesten echt waar. maar echt helemaal vertrouwen doe ik niet. soms speel ik met 1tje soms springt die op me. ik zeg meteen laag en speel gweoon veder met hem. MAar toch ben ik op mijn hoede.

En als die Dog je bijt dan geef je hem zeker een schop onder zijn kont.............

Succes daarmee dan. Ik kies toch liever voor een slimmere oplossing.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:18

Rosita schreef:
willeke16 schreef:

En als die Dog je bijt dan geef je hem zeker een schop onder zijn kont.............

Succes daarmee dan. Ik kies toch liever voor een slimmere oplossing.

ik let alltijd op zijn houding. soms weet ikg ewoon dat het speelsigheid is. Hij heeft ook 1x een dominante houding tegen mij gehad. niet gromen of bijten. Maar wel z'n houding van ik wil de baas zijn.

Ik zeg op een boze stem dat hij op moet houden en loop van hem weg. En die hond geef ik gerust een shop onder zijn kont. 1 van zijn broers wou een keer de manege eigenaar bijten. Nou en die honf heeft het geweten. Nooit meer dat hij het doet.

klinkt hard en is ook hard.Maar blijven dieren