Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pascal schreef:veder zie ik de moeilijkheden niet hoor in zo'n nestje.
De meest ziekelijke mensen mogen wel kinderen krijgen, mensen met erfelijke ziektes nemen ook kinderen, maar dat kan wel...
Die kinderen komen dan ook in een tehuis. En misschien is haar hondje wel gekeurd e.d.
Ik zie het probleem ervan niet hoor, beetje moeilijk denken... om niets... :?
Pascal schreef:ik zit xo eens te kijken op dierenasiels.com maar daarvan kunnen 9 van de 10 honden niet bij kleine kinderen.. zouden voor mij dus idd al allemaal afvallen...
gabyfedde schreef:Pascal schreef:ik zit xo eens te kijken op dierenasiels.com maar daarvan kunnen 9 van de 10 honden niet bij kleine kinderen.. zouden voor mij dus idd al allemaal afvallen...
De echt leuke honden komen dan ook niet in een asiel...
pablopicasso schreef:... Ik geloof het al helemaal niet dat het asiel vol zit met pups uit pret nestje ik heb zelf in het asiel gelopen (is wel al heel lang geleden) maar er zitten genoeg honden waar gewoon een stamboom bij zit en in het asiel terecht komen van wege alergie of scheiding.
Biepmiep schreef:Dus iemand doet een mededeling en dan mag jealleen maar 'leuk' zeggen? Laten we dat dan in de voorwaarden zetten?
luxx schreef:punt is en blijft dat je zeker kunt weten dat van de [als voorbeeld aangehaalde] zes pups er tenminste drie [ik gok op meer, maar al is het er maar ééntje dan nog...] door onkundig gedrag in het asiel terecht komen of gewoon een zeer onplezierig leven te wachten staat.
wil jij daar de verantwoordelijkheid voor dragen, vind jij echt dat jij degene moet zijn die dat mogelijk maakt, dát is de vraag.....
luxx schreef:ik zou wel graag een antwoord willen op mijn vraag, van de topicstarter of anderen die menen dat nestjes fokken alleen maar leuk is.luxx schreef:punt is en blijft dat je zeker kunt weten dat van de [als voorbeeld aangehaalde] zes pups er tenminste drie [ik gok op meer, maar al is het er maar ééntje dan nog...] door onkundig gedrag in het asiel terecht komen of gewoon een zeer onplezierig leven te wachten staat.
wil jij daar de verantwoordelijkheid voor dragen, vind jij echt dat jij degene moet zijn die dat mogelijk maakt, dát is de vraag.....
knapmannetje schreef:Biepmiep schreef:Dus iemand doet een mededeling en dan mag jealleen maar 'leuk' zeggen? Laten we dat dan in de voorwaarden zetten?
Nee je mag best je mening geven, het is alleen erg vermoeiend als je je mening probeert op te leggen.En steeds hier op door blijft hameren, terwijl je uit de antwoorden kunt halen dat mensen een andere mening hebben dan jou. Als je een topic opent met voorlichting dat is prima verwijs daar naar en je bent klaar met je discussie. Mensen kunnen dan zelf beslissen of ze hier op in willen gaan of niet. Probeer niet je gelijk te halen als je die niet krijgt zeg maar.
Marloez schreef:Mooi hondje hoor!
Tja ik denk ook vaak wel, er zijn zat honden die afgemaakt worden wegens een overschot etc. de asiels zitten overvol en blahblahblah..
Maar.. een hond van een bepaal ras is ook leuk!
Ik heb bijv. een zwerfhondje, maar zou daartegenover ook graag een rasechte windhond willen hebben. Dat is dan toch ook eerlijk verdeelt!
En als iedereen ging denken van; neem er 1 uit het asiel etc. dan heb je op ten duur straks misschien niet meer zoveel verschillende hondenrassen!
Anyway, veel plezier met je toekomstige pup!
pablopicasso schreef:Hier mijn laatste bericht. Luxx zoals ik al zei ik en de eigenaar houden 1 pup en voor de andere puppen hebben we ook al mensen die weten waar ze aan beginnen met een Jack Russel. Anders had ik het niet eens gedaan. En mocht er 1 over blijven gaat die alleen maar naar mensen die goed weten waar ze aan beginnen. Ik weet wat het is om een Jack Russel te hebben en de mensen die een pup nemen die zullen goed ingelicht worden over het karakter van een Jack Russel.