'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:48

en wat is volgens jou een risicohond???
en wie bepaald of een bepaald soort ras een risico hond is??

en van TS staat het hier op bokt algemeen bekend dat ze het niet zo op die zogenaamde risicohonden heeft...

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:30

Risicohonden zijn naar mijn mening honden die oorspronkelijk gefokt zijn om te vechten. Door de overheid (in Nederland, en Amerika) wordt bepaald wat een risicohond is, en dat is geen nattevingerwerk, dat wordt onderzocht.Uit mijn hoofd zijn dit rassen als de Amerikaanse Staffordshire Terrier, de Fila Brasileiro, de Dogo Argentino en de Mastino Napoletano.

Het staat TS helemaal vrij om het niet zo op zulke honden te hebben. Ze is ook vrij om zo'n topic te openen. Daar is het een forum voor!

Ik vind de meeste honden die onder 'risico' vallen juist mooi, dus denk niet dat ik zo reageer omdat ik een hekel aan zulke honden heb. Als ik over een tijdje verhuis neem ik ook een hond, en dat wordt zeker een dog of een mastino. Supermooie beesten vind ik dat, Sommige karaktereigenschappen horen gewoon bij een ras.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:56

Gertruud1984 je hebt je wel lekker verdiept in je opmerking zeg!!!

een dogo is NIET gefokt voor vechten maar voor de jacht,maar goed,ook de fila is een jachthond,en geen vechthond.

en heb je weleens met een dogo argentino geleefd??weleens gezien??

enne ik ben heeeeeeeeeel asosiaal,ik heb 2 rottweilers,en 2 argentijnse doggen,en ook nog eens 2 kruisingen argentijn rottweiler,en gevaarlijk dat ze zijn!!!nou nou nou Gaaaap

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:00

Sjonge jonge.....Lezen! Zeg daarna nog maar eens iets over verdiepen in een opmerking, ok?

Ik zeg dat naar míjn mening een risicohond een hond is die gefokt is voor het vechten!

Daarná zeg ik dat de overheid dogo's, mastino's ed aanmerkt als vechthonden, dat zeg ík dus niet.

En ik heb er inderdaad weleens mee geleefd.En ik heb nergens gezegd dat jij asociaal bent, dat maak je er nu zelf van.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:07

ja precies,en omdat de overheid dat zegt,denkt iedereen dat het zo is...want dat wordt toch niet voor niets gezegd,tenslotte...

al is er nog nooit een bijtincident geweest met een argentijn,dan nog zullen mensen nooit geloven dat dit geen vechthonden zijn,omdat nl de overheid zegt dat dat wel zo is.

en wat die zeggen is waar..echt geloof me,ik zit al 8 jaar in dit gezeur over deze honden,en als je een hond wil nemen later,neem een ras,die nog niet zo zwart gemaakt is als deze rassen,echt,je wordt er moedeloos van,vooral van de mensen die maar wat roepen,om populair mee te doen met de grote massa..

mijn eerste argentijn die zag er nogal "pittbul"achtig uit,dat best deed echt niets,maar als je eens wist dat hij hardop dood verwenst werd door mede mensen,toen ik hem liet inslapen, op 4 jarige leeftijd,vanwege ongeneeslijke kanker,heb ik tegen de hond gezegd,dat ik hoopte dat hij naar een wereld ging,waar hij niet op zijn uiterlijk zou worden veroordeeld,maar dat daar ook wezens waren,die verder keken,als een dikke kop,met gecoupeerde oortjes...

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:22

Ok, dan begrijpen we elkaar toch wel... Ik ben het er ook niet mee eens. Toch zullen er altijd mensen zijn die een zondebok zoeken voor bepaalde ongevallen.

Ik geloof wel dat honden die gefokt zijn om te vechten een risico vormen in de verkeerde handen, en die verkeerde handen zijn die van mensen die ze kopen om 'stoer' mee te doen.

Denk niet dat ik me ervan laat weerhouden om zo'n hond te kopen. Ik vind ze mooi.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:26

Gertruud1984 schreef:
Ok, dan begrijpen we elkaar toch wel... Ik ben het er ook niet mee eens. Toch zullen er altijd mensen zijn die een zondebok zoeken voor bepaalde ongevallen.

Ik geloof wel dat honden die gefokt zijn om te vechten een risico vormen in de verkeerde handen, en die verkeerde handen zijn die van mensen die ze kopen om 'stoer' mee te doen.

Denk niet dat ik me ervan laat weerhouden om zo'n hond te kopen. Ik vind ze mooi.


en daar gaat het toch om??? Haha!

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:59

Moderatoropmerking:
Dit topic is niet bedoeld om elkaar aan te vallen, maar om het onderzoek dat TS heeft geplaats te bepraten.

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:21

Tja, helaas zie je wel vaak dat aso-mensen een "stoer" uitziend ras nemen (en geen chihuahua) Knipoog
en die hond vervolgens heel erg verpesten.
Voordat ik nu commentaar krijg, ik heb absoluut geen hekel aan rassen als rottweilers, dobermanns, etc. En ook niet aan de "normale" eigenaren die zo'n hond hebben en hem gewoon netjes opvoeden.

Een vriendin van me liep stage in een praktijk in Amsterdam.
Ze kregen daar veel aso-types ( en je mag het niet zeggen, maar meestal buitenlanders) binnen met een "stoerdere" hond die geen opvoeding had gehad.
Tja en dan durven die aso-types ineens hun eigen hond niet meer vast te houden, omdat ie bij een simpele inenting die dierenarts bijna zn klauwen eraf bijt Rolleyes echt zo jammer voor die honden, denk ik dan.
Ook idioot van de eigenaren, je neemt een pittig robuust ras omdat je zo graag indrukwekkend wilt zijn, maar dan ben je nog zo kneuzig dat je hem zelf niet eens durft vast te houden als er wat moet gebeuren dat hondje niet zo leuk vindt.. Koe

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:38

Ohjee, ik heb een Boerboel, dan ben ik ook wel een echte aso zeker?
Mijn ervaring is dat 9 van de 10 keer grote stoere honden beter zijn opgevoed dan kleintjes, ben nog maar twee keer gebeten door een hond en twee keer door een kleintje, de ''bijna-raak-gevallen'' Haha! waren ook voor ongeveer 80% kleine honden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:44

ik vind de honden van Kimmie261........ best wel eng!!! Lachen

maar ze zijn altijd wel erg lief.

Als ik bij haar ben dan zijn mijn twee reutjes er ook bij....... en ik heb niet een keer het idee gehad dat ze mijn mennekes moesten hebben hoor......... ik scheit in mijn broek, dat ze zich massaal op mijn jochies gooien...... maar het tuig wil alleen maar spelen Haha! Haha!

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:09

Bloos! jij vind mijn honden best wel eng????

Clown ja hoor kim...voordeel van mijn honden is dat ze in een roedel leven,en als er maar net opgevoede honden komen,(lees "honden"honden,en geen "mensen" honden),dan spreken ze elkaars taal,gaat het eigenlijk altijd wel goed,zelfs met die 2 witte,maar dat durven veel mensen niet aan... Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:11

ze zijn zo imposant Haha! Haha! Haha!

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:38

even nog een voorbeeldje. Ik liet mijn hond (argentijnse dog) uit en hij staat rustig tegen een boom te plassen, komen er 2 hondjes (kruising) al blaffend en grommend op mijn hond af. Okthai keek 1 keer maar bleef stoicijns doorplassen Haha! . Vaak doen de grote "gevaarlijke" honden" weinig tot niks terwijl die kleine ukkies dus daadwerkelijk bijten.

Nog 1 voorbeeld, een clublid van de nmmc (club voor mollossers) was aan de wandel met zijn dogo. Hij kwam een kennis tegen die haar 2 kleine hondjes mee had. Ze kletsten een tijdje en de man vond dat zijn hond wel erg ongeduldig was. De dogo trok telkens aan de riem om weg te lopen. Wat bleek, de buik van dit dier was stuk gebeten door die 2 kleine hondjes zonder dat die grote dogo wat terug had gedaan!

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:12

blieb01 schreef:
De dogo trok telkens aan de riem om weg te lopen. Wat bleek, de buik van dit dier was stuk gebeten door die 2 kleine hondjes zonder dat die grote dogo wat terug had gedaan!


En dat merk je niet als je je hond aan de riem hebt..... Rolleyes

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:19

de dogo gaf geen kik, hij probeerde alleen weg te komen.

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:23

De kleine hondjes lagen ook gewoon stilletjes aan hem te knabbelen.........
Beide eigenaren hadden enkel oog voor elkaar en keken geen moment naar hun honden....
Zou mij toch echt nooit kunnen gebeuren dat een hondje een stuk uit een van honden kan knagen terwijl ik hem aan de riem heb zonder dat ik het zie

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:14

Heb het ook wel eens gehad,stond ik met 1 van mijn aso vrienden te praten,hond aan de lijn,begint er ineens een oud dametje aan mijn mouw te trekken,kijk naar mijn hond,pitbull natuurlijk,hangt er alleen nog een riempje uit zijn muil.. Huilen
Chips!niets van gemerkt!had ie zo ff een poedeltje opgekloven!! Duivel
Affijn,ikke m'n breakstick erbij,en samen met mn maat trokken we zo dat poedeltje weer uit zijn keelsgat.... Sigaar
Kan het nog sterker vertellen ...maarja,dan zou ik moeten liegen! Clown

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:16

CherokeeChum schreef:
Heb het ook wel eens gehad,stond ik met 1 van mijn aso vrienden te praten,hond aan de lijn,begint er ineens een oud dametje aan mijn mouw te trekken,kijk naar mijn hond,pitbull natuurlijk,hangt er alleen nog een riempje uit zijn muil.. Huilen
Chips!niets van gemerkt!had ie zo ff een poedeltje opgekloven!! Duivel
Affijn,ikke m'n breakstick erbij,en samen met mn maat trokken we zo dat poedeltje weer uit zijn keelsgat.... Sigaar
Kan het nog sterker vertellen ...maarja,dan zou ik moeten liegen! Clown



Haha! LOL

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:27

Haha! je vergeet het stukje dat je daarna mee moest naar het politieburo,en dat je daar in de gevangenis hebt gezeten,en dat je nu een strafblad hebt,met daarop vermeldt dat je een asociale pittbul hebt... Ja

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:29

kimmie261 schreef:
Haha! je vergeet het stukje dat je daarna mee moest naar het politieburo,en dat je daar in de gevangenis hebt gezeten,en dat je nu een strafblad hebt,met daarop vermeldt dat je een asociale pittbul hebt... Ja


nou.. ik vind dat dat vrouwtje van die poedel anders ook wel beter op had moeten letten hoor...

je gaat toch niet zomaar langs een pitbull lopen met een poedel?? dan ben je toch helemaal gek!!!

5 jaar interne behandeling en opsluiting in een besloten instelling... dat vrouwtje!!!

Haha!

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:58

Jaaah,veronderstel dat ie voedselvergiftiging had opgelopen ofzo. Of dat je naar de Vet moet met je hond met een haarbal aan een touwtje Koe Clown
Maar ja je moet er wat voor over hebben om je status als aso hoog te houden Vork

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 02:06

Hij op dieet nou,alleen nog postbodes,zonder harde stukjes,slecht voor zijn gebit. Haha!
Bij nader inzien,misschien maar beter van niet,die man draagt ook bij aan mijn uitkering,maarja van vegetarisch gaat ie zo winden Duivel

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:52

Vraag me af hoe mensen dan over mij denken.

(Ik heb niet alles gelezen Bloos )

Ik heb een rottweiler en een mechelse herder waarmee ik politiehonden training doe.

Ben zelf best lief hoor, maar de stelling vind ik dus nergens op slaan Clown Boos!
Sorry Frusty

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:46

Uit het AD van vandaag:
Citaat:
Een Rottweiler heeft een baby doodgebeten in het Noord-Duitse Cuxhaven.
Justitie gaat uit van een ongeval, maar begint toch een onderzoek.
De eigenaar van de hond, het dier is inmiddels afgemaakt, is familie van de baby.
Na een fatale aanval van een hond op een 6jarige jongen in 2001 verbood de Duitse regering importeren en fokken van sommige soorten honden.

Verdrietig
Wat er hier ook beweerd wordt, ik heb nog NOOIT zo'n bericht gelezen over een Golden Retriever bij een gezin van een dominee....