3 baby muisjes gevonden!!! wat nu?!?!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Re: 3 baby muisjes gevonden!!! wat nu?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:08

Maar wáárom?!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:15

Dat vraag ik me ook weleens af? Ik weet namelijk waarom ik bang ben voor spinnen, ze kunnen namelijk bijten *LOL* ik ben ook bang voor teken, dat is ook niet minder geworden sinds dat hele Lyme gebeuren... Lips are sealed

Maar waarom zou je bang zijn voor een muis?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:42

Miuzen kunnen ook verdomd goed bijten, en die kans is véél groter *LOL*

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 00:33

Hahahahaha... maar die hebben ander soort tandjes en geen gif! Voor mij ook geen giftige slangen, maar wurgers Clown

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:00

Tyrza schreef:

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! UNIEKE AANBIEDING!!!!!!!!!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

NU GRATIS AF TE HALEN:

Unieke Strijense veldmuizen met een goede pedigree. In alle soorten en maten, in elke leeftijd. Maar dat is nog niet alles! Indien u nu 2 muizen koopt, krijgt u het nestje er gratis bij!!

BESTEL NU, KOOP LATER:

Jawel mensen, komend voorjaar zijn ze er weer: De Strijense kwettermus! Indien u nu besteld, krijg u ze komend voorjaar gratis met nest en ei!!!! Zie onze vorige aanbieding: viewtopic.php?f=1&t=549824&st=0&sk=t&sd=a

SLA NU UW SLAG!!!

PB mij voor meer informatie!!!

Resultaten behaald in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst. Vangen = kopen. Geen niet goed, mu(i)s terug garantie

Doe mij er een stuk of 10!! Kan ik ook met PayPal betalen en kunnen ze ook per post verzonden worden?? Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:07

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:12

He getverdemme Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:20

Dat overdreven bange gedoe over muizen Slapen Kom op, hoe groot zijn die beestjes nu. En als we het over 'vieze' dieren hebben: Ik heb eens ergens gelezen dat de mens tot de meest onhygienische diersoorten behoort. Denk daar maar eens over na Knipoog

Vind het super dat je alles op alles zet om ze te helpen! Zo zou iedereen zich om dieren moeten bekommeren. Ook die kleine muisjes hebben recht op een leven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:26

Vertel ze dan wel wanneer je ze loslaat dat ze niet aan andermans (mijn bijvoorbeeld) paardenvoer mogen zitten want anders maak ik ze weer dood.

OHHHHH wat ben ik gemeen he!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:31

Gatverdegatver! Vooral die 2e link Bloos!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:36

Doe mij een lol en laat ze ergens in tibet los. Deventer is me iets te dicht bij huis. Waarom zoveel moeite doen voor beestjes die het waarschijnlijk toch niet lang overleven? Ze hebben niet geleerd wat de gevaren van de natuur zijn, dus binnen een week heeft een roofvogel oid ze te pakken. Tam krijg je ze ook niet, dus laat je ze in een hokje zitten zijn ze binnen de kortste keren dood.
Als ze in de natuur niet gepakt worden dan ruimt de mens ze wel uit de weg, want het is nu eenmaal ongedierte.

Ja, dit is hard, maar wel de realiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:41

fjordnina schreef:

Het is nu eenmaal ongedierte? Maar wie heeft ooit bepaald wat ongedierte is en wat niet vraag ik me dan af? Ik wil ze ook niet in mijn huis hebben want ze vreten alles op en gelukkig hebben wij ze ook niet. Of nouja, we zien ze niet althans. Als je bedenkt dat er in 1 op de 2 huizen in Nederland een muis aanwezig is... Da's ook realiteit.

Maar ik vind het goed dat ze tenminste voor die beestjes zorgt en ze niet aan hun lot overlaat. En mss zijn die beestjes wel tam te krijgen. Als je het niet probeerd zal je het ook nooit weten.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:42

Ik maak die muizen liever meteen dood omdat ie erg snel uitbreidt Haha! ik vind soms 2 of 3 dode muizen in de waterbak, lekker dan moet mijn paard dan hieruit drinken? Scheve mond

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:53

doodmaken!!
op stal hebben we een muizenplaag, ze zitten OVERAL, in mijn dekens, mijn museli grrrrrr
ben er zeker niet bang voor, maar het is gewoon vies!!

Ik wil zelf wel tamme ratten als huisdier, maar zoals nu zijn deze muizen gewoon een plaag, vreselijk

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:12

Doodmaken is toch zielig!! Ik zou ze niet eens dood kunnen maken, vreselijk lijkt me dat!

Ik zou ze gewoon proberen te redden en als ze groot zijn gewoon vrijlaten in een natuurgebied ofzo

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:27

Eightlegged schreef:
Ja joh, dat komt hier helemaal niet voor Knipoog

Deze link is nog veel leuker Tong uitsteken
http://www.farinacciwinery.com/brown_recluse_spider.htm

*LOL* die komen hier niet voor idd, maar ik weet dat het voor kan komen Knipoog ook als ik dingen volg over vogelspinnen en taipan slangen e.d. hou ik het liever op gif-loos *LOL*

En ik ken nog geen muis die zulke effecten veroorzaken kan met een beet Clown tenzij je een hondsdolle muis tegen komt Vork

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:31

Miss_Montana schreef:
fjordnina schreef:

Het is nu eenmaal ongedierte? Maar wie heeft ooit bepaald wat ongedierte is en wat niet vraag ik me dan af? Ik wil ze ook niet in mijn huis hebben want ze vreten alles op en gelukkig hebben wij ze ook niet. Of nouja, we zien ze niet althans. Als je bedenkt dat er in 1 op de 2 huizen in Nederland een muis aanwezig is... Da's ook realiteit.

Maar ik vind het goed dat ze tenminste voor die beestjes zorgt en ze niet aan hun lot overlaat. En mss zijn die beestjes wel tam te krijgen. Als je het niet probeerd zal je het ook nooit weten.

Je geeft zelf het antwoord al: Je wilt ze niet in huis hebben, omdat ze alles op/stukvreten. Daarom is het dus ongedierte. En wie dat bepaald? iedereen die zijn spullen kostbaarder vind dan de muis. En dat zijn er heel wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:54

Eehm volgens mij is de grootste soort ongedierte nog altijd de mens.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:54

wij vinden vaak een nestje echt nog van die roze muisjes echt schattig.
maar ze worden ook groot en dan gaan ze net als hun ouders weer alles stuk vreten en paren.dus marinda siby@bokt haar vriend heeft een paar nestjes dood gemaakt ik kan dat zelf niet.
als we nu een nestje vinden moeten we het in de gierput gooien.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:06

En dat is niet zielig? Dan verzuipen die beestjes gewoon. Kan je idd net zo goed een klapval kopen of ze tegen de muur aanmeppen als ze dan toch dood moeten...

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:10

MoniqueT schreef:
Tja, ik zie het nut van die beestjes opvoeden ook niet in. Ik hou ook van dieren, maar ook hier in de stallen staan doosjes gif ...anders worden we er mee overspoeld!

Ik zou het ook niet doen. En straks weer schelden als ze in de muren of op de zolder zitten..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:17

orri schreef:
*LOL* die komen hier niet voor idd, maar ik weet dat het voor kan komen Knipoog ook als ik dingen volg over vogelspinnen en taipan slangen e.d. hou ik het liever op gif-loos *LOL*

En ik ken nog geen muis die zulke effecten veroorzaken kan met een beet Clown tenzij je een hondsdolle muis tegen komt Vork

En kijk dan eens naar de kans dat je door zo'n spin gebeten wordt. Da's echt nihil Ach gut Vogelspinnen zijn overigens een stuk minder erg dan de brown recluse, je ligt hooguit een weekje plat met flinke griepverschijnselen en een dikke vinger Haha! (meeste vogelspinnen zijn qua gif te vergelijken met een wepsje)

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:24

Ja ik heb de onmazzel allergisch te zijn voor insecten gif, of dat ook voor spinnen gif zo is hoef ik niet zo nodig te proberen *LOL*

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:45

De kans dat ze volwassen worden is niet groot. En trouwens als ze volwassen worden zijn ze bijna niet tam te krijgen. Ze blijven van die wilde veldmuizen. Ik vind dit trouwens lelijke muizen.
Ik heb ooit ook eens geprobeerd een tamme rat baby groot te brengen ( we moesten 2 dagen oude babys aan de baard agamen voeren en ik vond dit zielig) Achteraf gezien had ik hem maar beter aan de baardagaam gevoerd. Nu is die kleine baby langzaam gestorven ( uitdroging, suikertekort, en zo meer). Ja soms is de korte pijn echt wel beter.
Er komen muizen genoeg voor in plaats. Je kan dan beter naar de dierenwinkel gaan en je voor 1 a 2 euro een muisje kopen, zo een mooie kleurmuis ipv zo'n vieze grijze stalmuis