hond geslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: hond geslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:24

mijn hond is niet duf hoor... als ik zeg vrij rent tie ook vrolijk rond... maar ik hoef maar 1x te fluiten en hij staat naast me..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:27

Citaat:
Dat zo´n troela daar nou net loopt met haar stokje, waar mijn hond graag mee wilt spelen, is haar probleem.

Bloos! Dat is een asosiale uitspraak zeg...
maar wel typerend voor de maatschappij van tegenwoordig... Scheve mond

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:27

Nee want voor kinderen heeft hij respect. Hoe stom dat ook klinkt, dat zit in hem. Toen hij nog een stuk jonger was sprong hij tegen iedereen aan, tegen het buurjongetje van 5 jaar niet. Met hem was hij enorm lief en voorzichtig.

Als ik een speeltje van hem pak, wilt hij hem terug, als een kind een speeltje van hem pakt vindt hij het best.

Je weet het allemaal perfect te vertellen, zoals zoveel mensen alles perfect weten te vertellen over hoe je een hond moet opvoeden. Helaas VEEL mensen totaal niet consequent waardoor een hond ook niet luistert en ook niet onderdanig is omdat hij de mens niet begrijpt.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:28

Cer schreef:
Citaat:
Dat zo´n troela daar nou net loopt met haar stokje, waar mijn hond graag mee wilt spelen, is haar probleem.

Bloos! Dat is een asosiale uitspraak zeg...
maar wel typerend voor de maatschappij van tegenwoordig... Scheve mond

Jammer dat je alleen dat zinnetje quote en niet de rest Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:30

Ik zie ook alleen dat ene zinnetje staan.... Verward
k ga wel even terug lezen...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:32

ja dit klinkt waarschijnlijk arrogant maar ik weet het ook perfect te vertellen... omdat ik ook weet hoe het moet.
het is een onderdeel wat we nu al een tijd op school behandelen en ik heb zelf heel veel honden getraint.

toch vind ik jou uitspraak niet goed... hij hoort ook niet de stok van die vrouw af te pakken...
jou hond heeft respect voor kinderen zeg je... weet je hoeveel honden dat niet hebben.

stel nou he... dat de hond van de TS geen respect heeft voor kinderen, en zij hem niet zo snel mogelijk corrigeerd op het gedrag wat tie vertoonde in het bos..
dan pakt tie nog een keer een kind hoor...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:35

Nou vende, ik heb de hele post gelezen en k blijf bij mn zin. Ik vind het een asociale uitspraak.... sorry....

Dat mensen hun hond niet kunnen opvoeden komt inderdaad vaak voor. Mensen zouden es wat beter na moeten denken voor ze een hond aanschaffen...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:40

idd!!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:47

Vende schreef:
En als een hond los loopt, loopt hij los, logisch dat hij rent, en misschien ook naar iemand toe rent die daar loopt. Als mensen vaker op bordjes kijken, en daar ook rekening mee houden WETEN ze dat ze in een losloopgebied lopen waar honden LOS lopen.

Vende, ik denk dat niemand een probleem heeft met het feit dat honden rond rennen.
Heerlijk gezicht rond rennende honden!
Maar zodra honden gaan springen naar iets wat ík in mijn handen heb.... Daar gaat het fout!
Nu is het een stok.
Maar wat als het een broodje is, omdat hij thuis dat ook krijgt.
Of een klein kindje met een knuffel, omdat de hond thuis ook speelknuffels heeft.

Vende schreef:
Dat zo´n troela daar nou net loopt met haar stokje, waar mijn hond graag mee wilt spelen, is haar probleem. Mijn hond ziet het verschil niet tussen een stok van iemand anders en mijn stok.

Gaat deze zin dan nog steeds op...?!!?

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:49

Ok, allereerst vind ik dat de TS inderdaad foutief heeft gehandeld. In die zin, mevrouw hoort niet op te letten, het is de hond van TS, dus TS moet opletten.

Het slaan van de hond keur ik niet goed, zeer zeker niet.
Ik weet wel dat als een hond zo hysterisch enthousiast op mij af zou komen vliegen, ik ook niet exact zou weten wat ik zou doen. Wellicht puur een vorm van defensie, de hond kan altijd mevrouw bijten.

Maar goed, dat daarbuiten vind ik de discussie hond wel los, hond niet los een beetje vreemde vormen aannemen.

Ik heb een kruising teckel/ maltheser en als ik die loslaat, zeker in een bosrijk gebied, ben ik die gegarandeerd kwijt. Jachtinstinct neemt absoluut de overhand. Dit heeft in mijn ogen NIETS met opvoeding te maken, dat is instinct wat de overhand neemt.

Ik heb geen suffe hond omdat de hond losloopt,het hondje is even gelukkig als een hond die losloopt.

Feit is en blijft, hond los of vast, de eigenaar is verantwoordelijk en hoort de hond tot de orde te roepen. Heb je geen controle over je dier als het losloopt, dan heb je je dier aan te lijnen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:52

Overigens is het wel een klein hondje, van de TS... Bloos
Zo erg imponerend was ie toch niet?

Rondrennen is geen probleem, ze rennen maar een end weg, maar idd, achter paarden aangaan, of fietsers, of tegen andere mensen aanspringen is wel vervelend. Heeeel veel blaffen is ook irritant..

Ik vraag me ook wel af wat sommige mensen met een hond moeten Verward Kopen ze een jonge drukke pup en dan zijn ze verbaast dat ie niet rustig op de bank blijft liggen Verward

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:54

TS is overigens wel online geweest, maar ziet het nut er vast niet van in om te reageren. Hoop dat ze ervan geleerd heeft!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:05

JustNanno schreef:
Tja sorry, maar dan moet je je hond maar bij je houden....

Naar dit soort reacties moet je gewoon niet luisteren want dat slaat nergens op.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:06

Binckydenice schreef:
JustNanno schreef:
Tja sorry, maar dan moet je je hond maar bij je houden....

Naar dit soort reacties moet je gewoon niet luisteren want dat slaat nergens op.

Tja, zo simpel is het nou eenmaal Clown

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:06

Of ze durft niet meer misschien schrikt ze van de 'felle' reacties, of ziet ze het idd zelf ook in..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:07

Ik had dat stokje afgepakt en die vrouw een knal voor haar kop verkocht. Had ze daar maar niet moeten lopen....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:07

avanti4ever schreef:
Of ze durft niet meer misschien schrikt ze van de 'felle' reacties, of ziet ze het idd zelf ook in..

Als jij een honderas was geweest was je vast een teckel, blaft veel maar zegt weinig.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:09

Binckydenice schreef:
Ik had dat stokje afgepakt en die vrouw een knal voor haar kop verkocht. Had ze daar maar niet moeten lopen....

Verward
welke vrouw?

JustNanno

Binckydenice schreef:
avanti4ever schreef:

Als jij een honderas was geweest was je vast een teckel, blaft veel maar zegt weinig.....

Tip: lees het topic eens door, dan zul je lezen dat je reacties nou niet bepaald wat toevoegen.

Binckydenice

Cer schreef:
Nou vende, ik heb de hele post gelezen en k blijf bij mn zin. Ik vind het een asociale uitspraak.... sorry....

Dat mensen hun hond niet kunnen opvoeden komt inderdaad vaak voor. Mensen zouden es wat beter na moeten denken voor ze een hond aanschaffen...

Deze hond is 10 maanden mensen en gewoon speels je gaat een kind van een anders toch ook niet slaan als die naar je toe komt rennen en je benen vast wilt pakken?

Beetje droof hoor mensen zijn jullie werkelijk dierenliefhebbers? Je mag niet zomaar een dier slaan en helemaal niet als het dier niet van jou is. Dat had die vrouw het tegen die mensen moeten doen niet tegen een hond die er niets van begrijpt.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:10

@ binky sorry??? mensen mogen toch lopen waar ze willen?? of zie ik dat nu verkeerd, kijk ze had de hond noiet mogen slaan (Ik val in herhaling) maar de ts had moeten zorgen dat de hond dat soort gedrag niet vertoont...en meer op de baas gericht is
hahaa jij maakt hetwel erg bont he ben je op zoek naar ruzie ofzo als je eerst even al mijn reacties leest en dan pas oordeelt fijn dankjewel...pffft agressief typje jij , jij was vast en zeker dan n pitbull:P

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:10

die vrouw die sloeg.....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:11

avanti4ever schreef:
@ binky sorry??? mensen mogen toch lopen waar ze willen?? of zie ik dat nu verkeerd, kijk ze had de hond noiet mogen slaan (Ik val in herhaling) maar de ts had moeten zorgen dat de hond dat soort gedrag niet vertoont...en meer op de baas gericht is
hahaa jij maakt hetwel erg bont he ben je op zoek naar ruzie ofzo als je eerst even al mijn reacties leest en dan pas oordeelt fijn dankjewel...pffft agressief typje jij , jij was vast en zeker dan n pitbull:P

Nee een dogo argentino Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:11

Promessa schreef:
wat ik ook vind dat iedereen dr van uit gaat dat de hond maar te luisteren had...
klopt... in de theorie...

maar je heb moeilijke honden (denk aan adhd honden) dat duurt wel 1,5 jaar voordat die goed luisteren hoor...

en dan heb je nog een factor die mee telt.. hoe goed is de eigenaar in opvoeding??
heeft ze trainingen gedaan??
doet ze een opleiding m.b.t dieren??
of doet ze maar wat??

dat is iets wat wij niet kunnen weten...

ik vind het jammer dat de TS niet meer reageerd.. ik zou wel willen weten wat voor ras het is...

Klopt, maar die moeilijke honden die naar 1.5 jaar pas luister lopen zolang maar aan de lijn. En wat zeker mee speelt, hoe is de eigenaar met opvoeden. Heeft ze een keertje de puppycurses gelopen of traint ze langer, en meerdere honden?

Die op merkingen: Moet ze daar maar niet lopen met een stok ect. vind ik echt belachelijk. Zo zie je maar weer hoe sociaal nederland is. Als je al niet eens meer in een bos mag lopen met een stok om dat er vervolgens een of andere hond aan hangt omdat die hond niet op gevoed is. Of nooit heeft geleerd netjes te spelen. Gaat wel heel ver hoor zulke op merkingen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:12

@ binky...Tja, wel een goed opgevoede mag ik hopen maar LEES eerst voor je een oordeel velgt over iemand...

was ik vergeten te vermelden
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 19-10-06 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt