Het is van Prins zei je he Wuis? Ga ik dat eens halen, ben benieuwd, als er 12 portie's in zitten dan is dat wel makkelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rosita schreef:>>>>>knip>>>>
Mijn katten krijgen alleen vérsvlees. Vérs als in diepvriesvoer. Niet gekookt, geen bewaarmiddelen, smaakstoffen of kleurgedoe. Eendagskuikens, kipvleugels of nekken en ook rund, lam, pens en dergelijke. Dat laatste is niet zo'n oorspronkelijk prooidier maar spreeuw, mus, muis en kikker zijn (nog?) niet in de dierenwinkel verkrijgbaar.
griebels schreef:>>>knip
en ontwormen doe ik niet meer. Mijn kat met hartruis kotst het hele huis onder als ze dat krijgt. DAarbij krijgen ze alleen wormen van vlooien (eitjes oplikken, die zich in het lijf ontpoppen tot wormen) aangezien mijn katten niet verder komen als mijn veranda, hoef ik ze dus ook niet meer te ontwormen...>>>knip>>>
Narco schreef:
Ik de brokken die ik geef zitten ook echt geen kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen of conserveringsmiddelen. Ligt er wel aan welk voer je hebt!
Rosita schreef:Narco schreef:
Ik de brokken die ik geef zitten ook echt geen kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen of conserveringsmiddelen. Ligt er wel aan welk voer je hebt!
Nooit te oud om te leren. Welk merk is dit? Dan kijken we meteen even naar de eiwitbron en de hoeveelheid koolhydraten in die brok.
Narco schreef:Rosita schreef:
Nooit te oud om te leren. Welk merk is dit? Dan kijken we meteen even naar de eiwitbron en de hoeveelheid koolhydraten in die brok.
Ruw eiwit 33%, ruw vet 19%, ruwe celstof 2%, vocht 9%, ruwe as 6%, calcium 1,1%, fosfor 1%, magnesium 0,075%. Additieven: vit.A 20.000 IE/kg, vit.D3 1.300 IE/kg, vit. E 120 mg/kg, kopersulfaat 20.0 mg/kg.
Weet je nu genoeg?
En wat is de analyse van jouw kippenekje?
Citaat:misschien (dit is iets wat ik zelf denk toen ik hoorde over dikker worden... maar wat ik niet weet of zo) een belangrijke reden waarom vleesvoer de kat dikker maakt, er zit een vele hogere voedingswaarde in alleen vlees dan in brokjes. Oftewel, van brokjes moeten ze meer eten, om dezelfde hoeveelheid nuttige voeding binnen te krijgen.