Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
orri schreef:Overigens erger ik me kapot aan eigenaren van honden die vanuit de deur er op uit gezonden worden om hun behoefte te doen.
orri schreef:Aan agressieve honden die niet aangelijnd zijn.
orri schreef:Aan hondeneigenaren die zien dat jij je hond aangelijnd hebt en gewoon hun (al dan niet agressieve hond) los laten lopen zonder aanlijnen.
orri schreef:Vaak genoeg blokje omgegaan met de hond omdat "Truus" weer met de honden los loopt en weigert ze aan te lijnen. Honden die uitgelaten worden op de stoep terwijl er 10 minuten verderop een park is.
orri schreef:Honden die uitgelaten worden op sportvelden waar duidelijk een bord "geen honden" staat. Honden eigenaren die hun hond laten opspringen tegen vreemden... ook slechte opvoeding, want opspringen is af te leren. Hondeneigenaren die duidelijk issues hebben met de opvoeding van hun hond en voorbij komen zeilen
daffene schreef:dat laatste zie je ook wel eens bij mensen...
Desiree schreef:En waarom kun je niets oplossen? Omdat de katteneigenaren alles alleen vanuit eigen oogpunt bekijken en scheit hebben aan anderen.
Ze denken dat het begraven van een poepje alles oplost (maar niet in de zandbak of moestuin van iemand). ZE bedenken ook niet aan de andere mogelijke dingen die katten kunnen uitvreten behalve poepen.
Citaat:En waarom ik geen topic over hondeneigenaren open? Omdat ik geen Desiree heet
Goof schreef:Citaat:En waarom ik geen topic over hondeneigenaren open? Omdat ik geen Desiree heet
Rhiannon, maar vond m'n opmerking eigenlijk overbodig schreef:ik wil ook nog even reageren op waar het topic over gaat:
Het klopt, katten kunnen inderdaad door hun baas bijgehouden worden en aan een tuigje uitgelaten worden.
Echter tijgers kunnen ook door een hoepel springen en beren kunnen dansen...
Dan hoeft het nog niet te betekenen dat het ook het beste is voor het dier!
Ook ik ben nieuwsgierig waar jouw irritatie naar katten, of beter gezegt naar katteneigenaren vandaan komt, want dat is waar het telkens weer om gaat. Waarom steeds een discussie als je toch wel weet waar de discussie toe leidt. Wat wat het doel van dit topic? Toch je gelijk willen halen?
Waarom niet eens met de mensen gaan praten die jouw echt irriteren in plaats van ons steeds lastig te vallen met jouw kruistocht op bokt.
En waarom ik dan reageer in dit topic? Omdat ik ik mij aangesproken voel als katteneigenaar. En nee, ik ben niet zo'n eigenaar die haar katten in een andermans tuin laat schijten.
En waarom ik geen topic over hondeneigenaren open? Omdat ik geen Desiree heet![]()
geit schreef:blijf dit topic te grappig vinden.
hoeveel tijd kan een mens steken in iets wat zo ontzettend nutteloos is en waardoor je echt een half forum half tegen je op zet hahahahahaha
echt mens ga wat anders met je leven doen joh
Cinnepin schreef:heb niet het hele topic gelezen maar denk wel degelijk dat je katten dit kunt leren. Deed iedereen dat maar, de tuin van mijn moeder ( die echt wel mooi was ) is helemaal gesloopt door katten, we vinden overal dooie aangevreten volgeltjes en muisjes.
EN het erge is dat katten eigenaren geen belasting hoeven te betalen en wij honden eigenaren wel! Terwijl katten meer buiten lopen dus meer de boel onder kunnen poepen dan honden
En ja ik mag het kattensoort absoluut NIET
JustNanno schreef:Dat bedoel ik maar...En als je naar de eigenaar van die katten gaat is het plotseling niet meer hun kat. Over dierenliefde gesproken...
Shaar schreef:JustNanno schreef:Dat bedoel ik maar...En als je naar de eigenaar van die katten gaat is het plotseling niet meer hun kat. Over dierenliefde gesproken...
Wij nemen wel degelijk onze verantwoordelijkheid als onze katten onrust stoken hoor, denk nou maar niet dat ik geen dierenvriend ben, alleen omdat mijn katten buiten lopen.
Onze buren hebben een hond, en één van onze katten ging altijd op de schutting tussen onze huizen in zitten, waardoor hun hond helemaal flipte. Daarom hebben we gaas over de schutting gespannen, waardoor de kat er niet meer op kon zitten. Probleem opgelost.
En als andere mensen zoveel last van onze katten hebben kunnen ze dat gerust komen melden. Dan zullen wij ze vertellen dat ze gerust een emmer water over ze heen mogen gooien of whatever. Maar wij hebben nog nóóit klachten gehad, dus waarom dan binnen houden?
De ene kat zou wel minder moeite hebben met het binnen blijven denk ik, maar die andere kan níemand binnen houden zonder er gillend gek van te worden. Met oud en nieuw is het al een ramp om hem binnen te houden, laat staan zijn hele leven. Na 5 minuten springt hij al tegen de deur op van verdriet, zó graag is hij buiten.
En dat ga ik hem niet ontnemen omdat een aantal mensen hier liever geen katten meer buiten zien.
Ashkerlon schreef:Desiree, opnieuw, begrijp me niet verkeerd, maar wat probeer je nu eigenlijk te bereiken?
Het ene topic valt stil en dus open je maar een nieuwe omdat jij het nog niet voor elkaar gekregen hebt dat heel de bokt-kattegemeenschap jou gelijk geeft en spontaan besluit zijn kat op te sluiten?
Zie je dan echt niet in dat deze topics geen zin hebben? Het enige resultaat dat je krijgt is dat mensen spontaan reageren met "ohjee, daar is ze weer met haar 'katten horen binnen' topics"
Ik woon in een heel kat-vriendelijke buurt, midden in een woonwijk met veel groen en iedereen kent iedereen zijn kat. Moet ik dan maar besluiten om mijn kat binnen te houden, omdat jij, een paar 100 kilometer verderop, er niet tegen kan dat katten in je tuin rondlopen?
Ja, inderdaad, katten kun je leren aan een tuigje lopen, katten kun je leren zitten op bevel, katten kun je een hele resem truukjes aanleren, en mijn oudste is er het bewijs van. Maar ik ga echt mijn katten niet binnen houden omdat een wildvreemde op internet beweert dat dit verplicht zou moeten zijn.