Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffene

Re: Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:37

prijswinnende tulp Clown haha

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:37

orri schreef:
Overigens erger ik me kapot aan eigenaren van honden die vanuit de deur er op uit gezonden worden om hun behoefte te doen.

Anders ik wel!!!!! Echt lamlendigheid ten top! Die lui verdienen helemaal geen hond!

orri schreef:
Aan agressieve honden die niet aangelijnd zijn.

Ik ook! Daar is Polleke ook al een keer door gebeten, en daardoor is ze zo bang geworden.

orri schreef:
Aan hondeneigenaren die zien dat jij je hond aangelijnd hebt en gewoon hun (al dan niet agressieve hond) los laten lopen zonder aanlijnen.

Och, dat is niet zo erg als ze hun hond maar bij zich houden en niet jouw hond laten benaderen. MAar ja, velen kunnen hun hond niet eens onder commando houden, kunnen niet opvoeden.

orri schreef:
Vaak genoeg blokje omgegaan met de hond omdat "Truus" weer met de honden los loopt en weigert ze aan te lijnen. Honden die uitgelaten worden op de stoep terwijl er 10 minuten verderop een park is.

Ja, dat ken ik! En dan van die enorme vlaaien op de stoep he. Of op het garageplein. Heel irritant.
orri schreef:
Honden die uitgelaten worden op sportvelden waar duidelijk een bord "geen honden" staat. Honden eigenaren die hun hond laten opspringen tegen vreemden... ook slechte opvoeding, want opspringen is af te leren. Hondeneigenaren die duidelijk issues hebben met de opvoeding van hun hond en voorbij komen zeilen *LOL*

Klopt. Kijk, als er geen alternatieven zijn om je hond los te laten, dan snap ik dat hondeneigenaren zich niet aan regels houden. Maar als de mogelijkheden er wel zijn....
Daarnaast is het irritant om honden op te laten springen tegen andere mensen ja. Heb je net je schone kleren aan.... Heb ooit een bernersennen hond tegen me aan gehad... nou, zie dan maar eens overeind te blijven! MAar die mensen konden ook geen hond opvoeden...

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:38

dat laatste zie je ook wel eens bij mensen...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:40

Overigens erger ik me kapot aan eigenaren van honden die vanuit de deur er op uit gezonden worden om hun behoefte te doen. Aan agressieve honden die niet aangelijnd zijn. Aan hondeneigenaren die zien dat jij je hond aangelijnd hebt en gewoon hun (al dan niet agressieve hond) los laten lopen zonder aanlijnen. Vaak genoeg blokje omgegaan met de hond omdat "Truus" weer met de honden los loopt en weigert ze aan te lijnen. Honden die uitgelaten worden op de stoep terwijl er 10 minuten verderop een park is. Honden die uitgelaten worden op sportvelden waar duidelijk een bord "geen honden" staat. Honden eigenaren die hun hond laten opspringen tegen vreemden... ook slechte opvoeding, want opspringen is af te leren. Hondeneigenaren die duidelijk issues hebben met de opvoeding van hun hond en voorbij komen zeilen<<<<<<

---------------------------------------------------

ben ik t helemaal mee eens zie eerdere post in dit tpoic en ik heb zelf n hond maar die is opgevoed:) tuurlijk heeft ie ook wel s een dag dat ie pas na 3 keer roepen komt en hij heeft t niet op jackrussels dus wat doe ik dan dan lijn ik m aan wel zo soociaal en voorkomt n hoop narigheid , hij bijt niet hoor maar houdt er niet van als ze tegen m aan springendus neem ik t risico niet en doe m dan aan de lijn

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:40

daffene schreef:
dat laatste zie je ook wel eens bij mensen...

Yep.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:42

Desiree schreef:
En waarom kun je niets oplossen? Omdat de katteneigenaren alles alleen vanuit eigen oogpunt bekijken en scheit hebben aan anderen.
Ze denken dat het begraven van een poepje alles oplost (maar niet in de zandbak of moestuin van iemand). ZE bedenken ook niet aan de andere mogelijke dingen die katten kunnen uitvreten behalve poepen.

ik zeg niet dat je niets kunt oplossen, maar dat op deze plaats een topic starten niets oplost
Verder ben ik het met je eens wbt het buiten laten lopen van katten hoor (zie mijn eerste reactie)

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:48

Mijn paard was niet bang voor honden tot ene "Truus" zo nodig haar Rottweiler mee naar stal moest nemen, die Rottweiler vloog blaffend naar de shetlanders en heeft mijn paard proberen aan te vallen in de paddock. Toen is dat dier nog niet van stal verwijdert want "Truus" had er meerdere paarden staan en geld is belangrijk, maar hij werd wel aan de longeer-lijn gelegd Lips are sealed Gevolg bij het paarden uit de weide halen, schoot hij van achter het gebouwtje naar voren richting mijn paard die zich rot schrok uiteraard. Hij begreep dat de hond niet bij hem kon komen door de lijn en wilde sindsdien niet meer langs loslopende honden lopen, als ik men vroeg de hond aan te lijnen dan durfde hij wel weer. Gelukkig werd hij niet bang voor de honden die hij al kende.

Trouwens... het is ook erg vervelend als je met een wat moeilijke hond loopt en die netjes aan de lijn doet, dat er een hond los loopt waarvan de eigenaar zich op onvindbare afstand bevind Lips are sealed Helemaal naar was ik van de pitbull die het Maltezer Leeuwtje van een buurman letterlijk verscheurde in het winkelcentrum.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:08

edit: laat maar, is al genoeg besproken Clown Ik had niet goed genoeg gelezen
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 12-10-06 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:15

Citaat:
En waarom ik geen topic over hondeneigenaren open? Omdat ik geen Desiree heet

Nagelbijten / Gniffelen

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:17

Goof schreef:
Citaat:
En waarom ik geen topic over hondeneigenaren open? Omdat ik geen Desiree heet

Nagelbijten / Gniffelen

sorry heb net mijn post verwijderd Haha! bovenstaande opmerking was van mij..
ik zal de post toch nog even plaatsen (stond nog onder de ctrl+c toets), anders staat het ook zo banketstaaf zo'n opmerking uit 't niets Nagelbijten / Gniffelen

Rhiannon, maar vond m'n opmerking eigenlijk overbodig schreef:
ik wil ook nog even reageren op waar het topic over gaat:

Het klopt, katten kunnen inderdaad door hun baas bijgehouden worden en aan een tuigje uitgelaten worden.
Echter tijgers kunnen ook door een hoepel springen en beren kunnen dansen...

Dan hoeft het nog niet te betekenen dat het ook het beste is voor het dier!

Ook ik ben nieuwsgierig waar jouw irritatie naar katten, of beter gezegt naar katteneigenaren vandaan komt, want dat is waar het telkens weer om gaat. Waarom steeds een discussie als je toch wel weet waar de discussie toe leidt. Wat wat het doel van dit topic? Toch je gelijk willen halen?
Waarom niet eens met de mensen gaan praten die jouw echt irriteren in plaats van ons steeds lastig te vallen met jouw kruistocht op bokt.
En waarom ik dan reageer in dit topic? Omdat ik ik mij aangesproken voel als katteneigenaar. En nee, ik ben niet zo'n eigenaar die haar katten in een andermans tuin laat schijten.
En waarom ik geen topic over hondeneigenaren open? Omdat ik geen Desiree heet Knipoog

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:50

blijf dit topic te grappig vinden.
hoeveel tijd kan een mens steken in iets wat zo ontzettend nutteloos is en waardoor je echt een half forum half tegen je op zet hahahahahaha

echt mens ga wat anders met je leven doen joh

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:25

geit schreef:
blijf dit topic te grappig vinden.
hoeveel tijd kan een mens steken in iets wat zo ontzettend nutteloos is en waardoor je echt een half forum half tegen je op zet hahahahahaha

echt mens ga wat anders met je leven doen joh

Dat vind ik dus een uitspraak die nergens over gaat.

Ik ben zelf katteneigenaar, en neem WEL mijn verantwoordlijkheid voor mijn dier. Ik schop mijn kat niet de straat op, bezorg andere mensen nergens last mee, en mijn kat zit lekker op het balkon en in huis. (en nee, ik woon niet op 6 hoog zodat ze niet naar buiten zou kunnen). Echter, met een beetje moeite, geduld en energie kun je katten prima binnenhouden. Ik ga andere mensen geen overlast bezorgen omdat ik mijn kat zonodig naar buiten moet donderen, omdat dat er zogenaamd bij zou horen.
Eveneens zorg ik dat mijn kat een veilig leventje heeft, er overkomt haar niets, ze mist niets, en elke avond ben ik weer blij als ik thuiskom en mijn kat veilig aantref.

Helaas zijn 80% van de katteneigenaren nog van de oude stempel, en van mening dat katten perse buiten moeten. Wel, ik kan jullie allemaal vertellen: dat is werkelijk waar volstrekte onzin!! ELKE kat is prima binnen te houden, en er zitten werkelijk waar geen voordelen aan om te kat naar buiten te gooien. Het is alleen wat makkelijker voor die vreselijk luie eigenaren, die wel een beest willen maar er niet voor op willen draaien. Makkelijk, want de kattenbak (als ze die al hebben) blijft wat schoner, je hebt minder haren in huis, je hoeft niet met ze te spelen, je huis niet in te richten op de kat, tja...

Als je je huis voldoende uitdagend maakt voor een kattenbeest, is het alleen maar positief.

Ik spreek nu voor mezelf, ik woon binnen de bebouwde kom. Op het platteland vind ik het al een ander verhaal. Maar in de stad is het echt not done om iemand anders op te zadelen met jouw beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:26

heb niet het hele topic gelezen maar denk wel degelijk dat je katten dit kunt leren. Deed iedereen dat maar, de tuin van mijn moeder ( die echt wel mooi was ) is helemaal gesloopt door katten, we vinden overal dooie aangevreten volgeltjes en muisjes.
EN het erge is dat katten eigenaren geen belasting hoeven te betalen en wij honden eigenaren wel! Terwijl katten meer buiten lopen dus meer de boel onder kunnen poepen dan honden

En ja ik mag het kattensoort absoluut NIET Haha!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:28

Cinnepin schreef:
heb niet het hele topic gelezen maar denk wel degelijk dat je katten dit kunt leren. Deed iedereen dat maar, de tuin van mijn moeder ( die echt wel mooi was ) is helemaal gesloopt door katten, we vinden overal dooie aangevreten volgeltjes en muisjes.
EN het erge is dat katten eigenaren geen belasting hoeven te betalen en wij honden eigenaren wel! Terwijl katten meer buiten lopen dus meer de boel onder kunnen poepen dan honden

En ja ik mag het kattensoort absoluut NIET Haha!

Dat bedoel ik maar...En als je naar de eigenaar van die katten gaat is het plotseling niet meer hun kat. Over dierenliefde gesproken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:33

ja inderdaad, mensen die hun katjes gewoon in de gaten houden en zorgen dat ze andere mensen niet tot last zijn heb ik niks op tegen hoor, maar die mensen die ze maar buiten laten lopen en de boel laten slopen kan ik echt van walgen....ik laat mijn paarden de tuin van de buren toch ook niet vetrappen omdat ze eigenlijk niet in een weitje horen maar in de vrijenatuur?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:35

Dan kun je net zo goed alle dieren in NL loslaten, want oorspronkelijk komen ze allemaal uit de natuur Clown Wat een drama zal dat zijn Clown

Nee maar zonder gekheid, wie gaat nu die kosten van die geruineerde tuin betalen??

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:38

JustNanno schreef:
Dat bedoel ik maar...En als je naar de eigenaar van die katten gaat is het plotseling niet meer hun kat. Over dierenliefde gesproken...

Wij nemen wel degelijk onze verantwoordelijkheid als onze katten onrust stoken hoor, denk nou maar niet dat ik geen dierenvriend ben, alleen omdat mijn katten buiten lopen.

Onze buren hebben een hond, en één van onze katten ging altijd op de schutting tussen onze huizen in zitten, waardoor hun hond helemaal flipte. Daarom hebben we gaas over de schutting gespannen, waardoor de kat er niet meer op kon zitten. Probleem opgelost.
En als andere mensen zoveel last van onze katten hebben kunnen ze dat gerust komen melden. Dan zullen wij ze vertellen dat ze gerust een emmer water over ze heen mogen gooien of whatever. Maar wij hebben nog nóóit klachten gehad, dus waarom dan binnen houden?
De ene kat zou wel minder moeite hebben met het binnen blijven denk ik, maar die andere kan níemand binnen houden zonder er gillend gek van te worden. Met oud en nieuw is het al een ramp om hem binnen te houden, laat staan zijn hele leven. Na 5 minuten springt hij al tegen de deur op van verdriet, zó graag is hij buiten.
En dat ga ik hem niet ontnemen omdat een aantal mensen hier liever geen katten meer buiten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:38

ja inderdaad! gelukkig heeft mijn moeder het aardig opgeknapt. ( en gaat ze toch verhuizen Haha! ) maar zo zullene r vast meer mensen zijn die er last van hebben.

En idd eigenlijk moeten we ALLES loslaten, geen enkel beest is in een huis,stal,wei ontstaan van nature. Dus moeten ze allemaal los lopen en lekker de weide wereld intrekken Ja

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:39

Wij hebben twee katten die in principe binnen zitten, er lopen hier veel te veel katten in de buurt en ik vind kattenstront in de tuin ook niet fijn dus wil ook niet dat mijn katten bij de buren schijten.
Onze ene kat is een echte wegloopkat, zodra die los is is ze 3 straten verder in een boom. De andere is een grote schijterd Clown
De wegloopkat kan sinds deze zomer eindelijk los in de tuin! Ze blijft dan in de tuin (we blijven er wel bij, en ja ze luistert naar ons). En als we roepen komt ze naar binnen (soms duurt het even *oostindisch doof* maar ze komt wel! (heeft 2 jaar aan een tuigje en een lange lijn buiten gezeten waar ze dan totaal geen problemen mee had!
De andere kat heeft maar een paar keer aan het tuigje gezeten, daarna kwamen we erachter dat íe snel bang is... en dan naar binnen rent of op schoot kruipt Nagelbijten / Gniffelen en echt niet zonder ons de poort uit durft, dan blijft hij op het randje zitten wachten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:41

Shaar schreef:
JustNanno schreef:

Wij nemen wel degelijk onze verantwoordelijkheid als onze katten onrust stoken hoor, denk nou maar niet dat ik geen dierenvriend ben, alleen omdat mijn katten buiten lopen.

Onze buren hebben een hond, en één van onze katten ging altijd op de schutting tussen onze huizen in zitten, waardoor hun hond helemaal flipte. Daarom hebben we gaas over de schutting gespannen, waardoor de kat er niet meer op kon zitten. Probleem opgelost.
En als andere mensen zoveel last van onze katten hebben kunnen ze dat gerust komen melden. Dan zullen wij ze vertellen dat ze gerust een emmer water over ze heen mogen gooien of whatever. Maar wij hebben nog nóóit klachten gehad, dus waarom dan binnen houden?
De ene kat zou wel minder moeite hebben met het binnen blijven denk ik, maar die andere kan níemand binnen houden zonder er gillend gek van te worden. Met oud en nieuw is het al een ramp om hem binnen te houden, laat staan zijn hele leven. Na 5 minuten springt hij al tegen de deur op van verdriet, zó graag is hij buiten.
En dat ga ik hem niet ontnemen omdat een aantal mensen hier liever geen katten meer buiten zien.

Het gaat er ook niet om dat mensen de katten niet meer buiten willen zien, maar dat ze gewoon andermans tuinen vol poepen of vernielen. Hun etensresten ( dode vogeltjes en muisjes en andere dieren ) achterlaten bij iemand voor de deur waar misschien kleine kinderen weer met hun handjes aanzitten.
Veel katten die altijd buiten lopen hebben ook vlooien die ze weer rond verspreiden, en kattenvlooien zijn een van de ergste vlooien die er zijn.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:59

Het is toch krom dat ik moeite zou gaan doen en op kosten wordt gejaagd omdat iemand anders zijn dier nodig los moet laten?

Als mijn bovenburen constant harde muziek aan zouden hebben, hoef ik de boel toch ook niet van boven of onder te isoleren? Die bovenburen in kwestie zullen daarmee op moeten houden!

Als je dat lieert aan het topic, dat betekent dus dat mensen hun katten op EIGEN grond moeten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:04

idd dat moeten we met de paarden,kippen,paarden, geiten en koeien ook

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:06

Ashkerlon schreef:
Desiree, opnieuw, begrijp me niet verkeerd, maar wat probeer je nu eigenlijk te bereiken?

Het ene topic valt stil en dus open je maar een nieuwe omdat jij het nog niet voor elkaar gekregen hebt dat heel de bokt-kattegemeenschap jou gelijk geeft en spontaan besluit zijn kat op te sluiten?
Zie je dan echt niet in dat deze topics geen zin hebben? Het enige resultaat dat je krijgt is dat mensen spontaan reageren met "ohjee, daar is ze weer met haar 'katten horen binnen' topics"

Ik woon in een heel kat-vriendelijke buurt, midden in een woonwijk met veel groen en iedereen kent iedereen zijn kat. Moet ik dan maar besluiten om mijn kat binnen te houden, omdat jij, een paar 100 kilometer verderop, er niet tegen kan dat katten in je tuin rondlopen?

Ja, inderdaad, katten kun je leren aan een tuigje lopen, katten kun je leren zitten op bevel, katten kun je een hele resem truukjes aanleren, en mijn oudste is er het bewijs van. Maar ik ga echt mijn katten niet binnen houden omdat een wildvreemde op internet beweert dat dit verplicht zou moeten zijn.

Amen Afgod

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:17

Moderatoropmerking:
Stevig discussieren mag, maar willen we het niet persoonlijk/beledigend maken aub?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:32

hmjah, ik vraag me af of dit topic nuttig is, omdat het zo liujkt op het andere topic, maar ik ben het in grote lijnen nog steeds met Desiree eens. Ik ga verder met Cinnepin en Just Nanno mee, en ik ben dol op katten, dus daar ligt het niet aan Clown En ik word nogal moe van dat "emmer water" argument, ik heb geen zin om politieagent te gaan zitten spelen in mijn eigen tuin omdat een ander zonodig zijn beest buiten moet gooien, Bij mijn moeder thuis hebben we een vijver, en daar viste een kat dus steeds de koi's eruit, nou ten eerste, alsie ons zag aankomen was hij natuurlijk wel pleite na die emmer water, maar hij wachtte mooi tot de kust veilig was hoor Boos! Ik vind dat dus echt een non-argument. En kattenstront in de tuin is zó goor, je mag het dan wel niet zien, maar het is echt heel fijn als je aan het klussen bent in de tuin en je grijpt in de stront.. NOT. Bovendien zeggen de katteneigenaren hier zo open te staan voor het gesprek over hun dier, maar toen ik bij bovenstaande kat de rekening voor de dure koi's kwam presenteren was het echt hun kat niet hoor, "want die deed zoiets niet" Clown en hoewel iedereen hier nu vast gaat beweren dat zij dat wel zouden doen (een beetje koi kost snel 100 + euro) denk ik dat dat in de echte wereld nog best tegenvalt Clown

Overigens ben ik qua honden en welk beest dan ook exact dezelfde mening toegedaan. Zolang ik zelf geen speciale dingen in de tuin heb vind ik een spinner in de tuin helemaal niet erg, maar als dat wel zo is, dan mag de eigenaar van dat beest toch echt zelf hier de boel kat-proof komen maken en ervoor betalen, en dan graag zo dat het de aanblik van mijn tuin niet bederft (ik heb geen mooie tuin om er gaas/netten/sateprikkers in te pleuren). Zo niet, dan gooi ik graag mijn hond los om gezellig bij hun in de tuin te komen schijten Clown

Nu is dit maar bij wijze van spreken, maar ik vind het gewoon triest dat zoveel mensen een plaat voor hun harses hebben en gewoon maar hun beest naar buiten gooien. Dat een kat die buiten gewend is geen binnenkat meer kan worden is duidelijk, en kan ik begrip voor opbrengen, maar leer je jonge kat dan in godsnaam binnen/op je eigen terrein blijven, om overlast en verkeersongelukken te voorkomen (en ook de plaatselijke mussen zullen je dankbaar zijn Nagelbijten / Gniffelen ). Tenzij je zeker weet dat het beestje geen overlast kan veroorzaken.