Honden zonder toekomst!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Honden zonder toekomst!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:59

ik sluit me weer helemaal aan bij Billy Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:11

Billy schreef:
Die is oud...
Maar het verschil is dus individueel voor de hond, daar heeft een hond in een Nederlands asiel net zoveel recht op als een in een buitenlands asiel....

MAar die zit NIET in zo'n neipende situatie als die hond in Spanje.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:13

Dat weet die hond in NL niet, net zomin als de hond in Spanje weet dat het anders kan......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:14

IK weet het wel en ik vind het VERSCHRIKKELIJK.

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:16

Ik heb niet alles gelezen. Maar ik weet wel dat de honden daar er slecht aan toe zijn.
Dat is dus ook de reden dat ik over 3 weken met 4 anderen naar Spanje vertrek om daar een
week te gaan helpen.
Met name medische hulp.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:17

Ja, maar je moet een hond wel een hond laten. Mensen stellen dieren tegenwoordig boven mensen, en dat is naar mijn mening fout.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:20

Billy schreef:
Ja, maar je moet een hond wel een hond laten. Mensen stellen dieren tegenwoordig boven mensen, en dat is naar mijn mening fout.

Sorry, maar ik snap deze opmerking niet in de context van honden in spanje.

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:25

Billy schreef:

Ja idd komt een beetje offtopic over Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:26

En daarnaast moeten mensen zelf weten wie ze waar boven stellen en waar ze het meest om geven. dAT hebben anderen niet voor ze te bepalen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:30

Misschien idd off topic, maar iemand die in haar onderschrift heeft staan dat een hond de betere mens is (sinds wanneer is een hond een mensne wordt hij er blij van om als mens behandeld te worden?) lijkt niet heel erg objectief in dit soort discussies......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:32

Dan denk ik dat jij mijn onderschrift verkeerd interpreteert. Ik beschouw honden niet als mensen. Ik hou van honden om hun hondachtige. MAar ze hebben ook eigenschappen die veronderstelt zijn menselijk te zijn. MAar veel zogenoemde menselijke eigenschappen zijn niet alleen van mensen, dus niet menselijk. Maar ook dat bedoel ik niet met mijn onderschrift. Nu graag weer back on topic.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 15-10-06 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:34

Ik lees alleen wat er staat, iets anders kan ik er niet van maken helaas, zeker gezien jouw uitlatingen over honden Haha!
Ik heb 4 honden, en ik ben dol op ze, maar ik behandel ze wel als hond, en daar voelen ze zich prima bij....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:36

Ik behandel mijn honden net zo goed als hond. Mijn honden zijn ook heel blij en tevreden. Waarom denk jij dat ik dat niet doe eigenlijk?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:39

Door de manier waarop jij honden op een voetstuk zet. Het is ook een idee wat ik uit je berichten krijg, ik heb je nooit live gezien, maar zo kom je over.

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:40

Maar nog even over de honden die we in Spanje gaan helpen.

Dit zijn honden die worden gebruikt op de renbanen, en dus na het seizoen worden afgedankt.
In het beste geval worden ze gedumpt bij het asiel en in de slechtste gevallen dus opgehangen, in
putten gegegooit of in brand gestoken.
Die honden worden dus opgevangen in het asiel waar we gaan werken en wij gaan deze dieren dus
castreren/steriliseren.
En na verloop van tijd wordt er een nieuw huis voor deze honden gezocht.

Dit doen we dus op vrijwillige basis en we moeten dus al de kosten zelf betalen (vlucht/onderdak/eten/ en niet te vergeten medicijnen etc voor de honden). Gelukkig hebben we wat familie en vrienden gevonden die willen sponseren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:40

Billy schreef:
Door de manier waarop jij honden op een voetstuk zet. Het is ook een idee wat ik uit je berichten krijg, ik heb je nooit live gezien, maar zo kom je over.

Ik zet ze niet op een voetstuk. Ik hou er alleen heel veel van. Mag dat niet?

Ik vind het overigens top dat er mensen zijn zoals jij Angela. Want mensen zoals jij maken in deze wereld verschil.

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:47

@ Billy-> Ik snap best wat jij bedoelt met te ver gaan met liefde voor honden.
Ik hou er ook niet van als honden als mens behandelt worden, en daar bedoel ik mee:
honden die aangekleed worden als poppen. Vanalles te eten krijgen wat niet voor honden is.
En honden die niet lekker hond mogen zijn.

Maar buiten dat worden honden ook vaak te slecht behandeld en dat kan dus niet.
Mensen kopen tegenwoordig te vaak in een opwelling een hond. Die dan hele dagen maar
alleen zit ivm het werk van de eigenaren en niet wordt uitgelaten omdat het slecht weer is.
Of die niet de medische zorg krijgt die hij/zij nodig heeft "omdat de dierenarts zo duur is".
En ja daar maak ik me kwaad om!!!! Boos!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:48

Ja en als dat je zo ergert plaats je honden kennelijk op een voetstuk......

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:48

ik vind dit altijd een moeilijke discussie

ben zelf dierenartsassistente en heb t allerbeste voor met de dieren. persoonlijk geloof ik niet dat het naar nederland halen van een hond het verschil maakt. Het verschil kun je maken door mensen als Angela te sponseren, en die daar hun gang te laten gaan. Door voorlichting, sterilisatie, castratie, euthanasie, en bemiddeling in plaatsen van honde (bij de juiste mensen) kun je ook al heel veel goeds doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:50

ja maar je kunt die honden daar moeilijker plaatsen dan hier. WAnt ze hebben daar een andere instelling qua huisdieren. HEbben er zowiezo minder huisdieren. Een hond ligt daar de hele dag aan de ketting in de zon.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:52

@ Carpe Diem;Mee eens.....
Laatst bijgewerkt door CherokeeChum op 15-10-06 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:53

@ angela:
helaas zie ik dat op me werk ook. Wij proberen ook te bemiddelen op ons werk. Mensen kopen in een opwelling in de lente een leuke pup, die net in de herfst winter in de puberteit komt, en dan alles sloopt. Mensen laten de honden niet meer uit, want t regent of sneeuwt buiten.
Als de hond ziek is wachten we maar gewoon een week, want t gaat vast wel vanzelf over.
Helaas gebeurd dat erg veel hier, zelfs hier in NL. Waar de voorlichting al zo goed is.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 00:51

Ik ga me even tussendoor bemoeien, hele topic doorgelezen, ik ga van de week op bezoek bij bnb om naar haar
opgevangen hondjes te komen kijken en er misschien wel ééntje mee naar huis te nemen Knipoog

Ben al een tijd naar een hond op zoek, heb niet echt heel hard gezocht maar wel goed rondgekeken, en wat me
opvalt van mezelf is dat ik net zoals bij paarden helemaal weg moet zijn van een hond.
Nou zijn er hier een aantal die iemand zoals ik schijnbaar een schuldgevoel willen aanpraten om eerst maar eens een
hond hier uit het asiel te halen. Want honden uit het buitenland hebben enge ziektes en de asiels hier puilen ook uit
dus we moeten eerst maar eens onze "eigen" honden redden.
Nou ben ik ten eerste nogal internationaal ingesteld, ik woon en kom wel uit Nederland, maar daar heb ik verder lak
aan want ik heb ook op andere plaatsen in de wereld gewoond en Nederland is verre van heilig hoor.
Dus als ik iets zoek, zie ik geen grenzen, dus ook niet bij het zoeken van een dier. Het maakt me geen hol uit waar ie
vandaan komt, het belangrijkste is dat ie een beter leven verdient. Want 'k vind ieder leven namelijk belangrijk.
Het kan dus dat ik dadelijk een hond uit Nederland heb, maar net zo goed uit Spanje of waar dan ook vandaan, hij
moet bij mij passen, dat heeft mijn hoogste prioriteit.

Uit ervaring weet ik ook dat Zuid Europeanen gewoon heel anders tegen dieren aankijken, tegen de tijd dat we
daar eindelijk verandering in hebben kunnen brengen zijn we 100 jaar en miljoenen dierenlevens verder...
Daar veranderd de staat niks aan want het gaat om de "atitude" van die mensen, er zijn daar ook zat echte
dierenliefhebbers, maar het percentage "dierenleedhebbers" is gewoon groter. Maar daarom heb ik ook wel respect
voor mensen als angela.

En ach, d'r zijn nog zat mensen die wel dieren uit nederlandse asielen halen dus waarom zorgen om die enkeling
die dan toevallig een zielig hondje uit het buitenland haalt? Rashonden komen ook niet allemaal uit NL maar das blijkbaar niet zo erg.

tja, die enge ziektes en besmettingen, die krijgen we toch al zat binnen van mensen uit zuid-europa en noord-afrika die hier komen
wonen, of moeten we dat ook maar gewoon verbieden dan?

en Desiree, dat van die zeester, tis een oude maar wel een hele goede Knipoog

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 01:18

Ik heb bijzonder slechte ervaringen over een stichting (niet die van greyhounds of hier genoemd geloof ik) en heb er veel verdriet aan over gehouden. Never ever, dacht ik...

Maar wat heb ik n? Uit een NL asiel, een spaans hondje. Tja...die man heeft zo'n goede naam dat hij dat erbij doet, en volgens de AID gewoon netjes, geen puppiehandel.

Maar dan nog, als je ziet in de asiels en op marktplaats wat er aangeboden wordt, dan draait mijn hart zich al om. Die honden die afgedankt worden om soms helemaal niks, of erger: na een periode van mishandeling, bah. Hier in NL hebben ook niet alle dieren het goe, verre van. Ik denk dat je idd meot kijken of het klikt. Zoals mijn 1e hond: van plaatjes via Turkije en dan op Schiphol je hond pas zien en meteen meenemen..nee dat doe ik echt nooit meer.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:49

Pauline schreef:
Ik heb bijzonder slechte ervaringen over een stichting (niet die van greyhounds of hier genoemd geloof ik) en heb er veel verdriet aan over gehouden. Never ever, dacht ik...

Maar wat heb ik n? Uit een NL asiel, een spaans hondje. Tja...die man heeft zo'n goede naam dat hij dat erbij doet, en volgens de AID gewoon netjes, geen puppiehandel.

Maar dan nog, als je ziet in de asiels en op marktplaats wat er aangeboden wordt, dan draait mijn hart zich al om. Die honden die afgedankt worden om soms helemaal niks, of erger: na een periode van mishandeling, bah. Hier in NL hebben ook niet alle dieren het goe, verre van. Ik denk dat je idd meot kijken of het klikt. Zoals mijn 1e hond: van plaatjes via Turkije en dan op Schiphol je hond pas zien en meteen meenemen..nee dat doe ik echt nooit meer.

Jeetje, wat een rotervaring! Ik heb toevallig zo'n zelfde geval zitten volgen in een topic op www.buitenlandsehonden.nl . Ken je dit forum?
Ik ben trouwens zelf ook niet echt te spreken over de stichting waar ik mijn hond vandaan heb!