Leeftijd poes naar buiten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jikinafield

Re: Leeftijd poes naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 10:38

JustNanno schreef:
Jikinafield schreef:
Dat kan best, maar dan hoef je nog niet zo minachtend over de meningen en gedachtes van andere te spreken. En sorry maar als je zo regaeert op andere kom je zelf niet echt geloofwaardig over...

Dat is dan echt jouw probleem. Zolang je net met inhoudelijke argumenten komt weet ik genoeg Duivel

Hee kun jij je niet gewoon even in ander topic mengen, want ik ben jouw opmerkingen toch echt beu. Denk niet dat iemand hier nog op jouw "advies" zit te wachten. En ik zeker niet, neem wel advies van mensen die weten waar ze het over hebben!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:29

Mijn kattinnetje is naar buiten gegaan nadat ze haar entingen had gekregen (dus ook de herhaling) dus dat was een half september ong en ze is in mei geboren. vond ik een goeie leeftijd. maar ze zit nog altijd graag binnen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:31

Jikinafield schreef:
Hee kun jij je niet gewoon even in ander topic mengen, want ik ben jouw opmerkingen toch echt beu. Denk niet dat iemand hier nog op jouw "advies" zit te wachten. En ik zeker niet, neem wel advies van mensen die weten waar ze het over hebben!

Jij wordt alleen maar persoonlijk, dat kan iedereen. In plaats van dat je nu gewoon meedoet aan de discussie?

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:39

JustNanno...aangezien jij je erg in deze discussie gemengd hebt, en nogal vaak tegen mij bent ingegaan (wat natuurlijk allemaal mag...maakt mij niet uit Knipoog ) ... zou ik wel eens willen weten uit welke ervaring jij spreekt...!?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:41

Wat denk je van praktijkervaring, en lezen, leren, lezen, leren?

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:47

JustNanno schreef:
Wat denk je van praktijkervaring, en lezen, leren, lezen, leren?

Daar denk ik heel goed over Clown !... Maar nu is me nog niet duidelijk uit welke ervaring jij spreekt! Knipoog

Praktijkervaring....jeetje...Ja das dé manier van goede ervaring opdoen (beter dus dan lezen, leren en dat 2x achter elkaar) ! Maar wát voorn praktijkervaring dan? Je hebt zelf 1 kat?
Of leer je ook voor dierenarts(assistent) of dierenverzorging?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:52

Ik heb zelf 2 katten, alletwee afdankertjes. En VEEL ervaring met bijzonder vervelende en opdringerige katten buiten.
En ja, voor de rest heb ik me aardig verdiept in het kattenwereldje. Denk beter dan de meesten hier.

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:00

JustNanno schreef:
Ik heb zelf 2 katten, alletwee afdankertjes. En VEEL ervaring met bijzonder vervelende en opdringerige katten buiten.
En ja, voor de rest heb ik me aardig verdiept in het kattenwereldje. Denk beter dan de meesten hier.

Dus je bent echt een kattenliefhebber? Naja, das dan fijn Knipoog.
Ookal ben ik het niet altijd eens met de mening die jij uit, meningen verschillen nu eenmaal, en ik ben ook maar een studentje... Koe (héb me verdiept in het kattenwereldje, ben nu bezig met het me verdiepen in het hondenwereldje)
Toch gaat mijn voorkeur uit naar paarden, maar daarnaast ben ik ook heel gek met katten en honden. Deze dieren komen gewoon het meest voor in dierenartsenpraktijken met sterillisaties en castraties. (Het zijn gewoon de meest gehouden huisdieren in Nederland)

Dit topic is volgens mij nu ook wel een keer volledig genoeg beantwoord....Ik hoop dat de TS er een goed antwoord uit kan halen....

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:03

Ja, zeker een liefhebber Knipoog En daarom kan ik ook niet goed verkroppen met mense die hun kat (in de bebouwde kom) zomaar los buiten laten lopen...Maar ieder zijn mening Knipoog

Hmm ja, zeker wel voldoende beantwoord nu haha. Kan iedereen zijn eigen mening vormen zo intussen Knipoog

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:15

Tsjah...bebouwde kom of drukke stad...
Mijn kat loopt soms ook wel buiten, maar onze straat is sinds ong. een jaar een 30 km zone, en vrachtverkeer is niet toegestaan, de rest van onze 'wijk' is een woonwijk, dus auto's stapvoets, als dat niet zo was, liet ik m'n kat ook niet buiten.

Maar de échte reden dat mn kat buiten loopt is omdat het diertke probleemgedrag begon te vertonen als het opgesloten zat. En elke keer wist hij ook weer te ontsnappen. Hij kwam dan uren (halve dagen) niet meer terug.
En nu, nu hij gewoon naar buiten en naar binnen kan, loopt hij om het uur weer ff naar binnen (doet ook gewoon alles op de kattenbak) en loopt daarna weer een blokje om. Soms lijkt het net of hij het huis 'bewaakt'. De katten van de buren laat hij helemaal voor wat het zijn. En laatst, toen er een andere kat bij 'm in de buurt kwam, rende hij snel naar binnen (schijterd dat het is!)... Lachen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:23

Als ik echt een beetje buiten de bebouwde kom zou wonen (wat hoop ik over een half jaartje zo is, is wel een nieuwbouwwijk, maar die wijk staat echt in the middle of nowhere), dan ga ik de situatie eens opnieuw bekijken. Vlinder die durft niet naar buiten, kent ze wel, maar ze wil gewoon niet, en kleine Mickey die rent al naar buiten als je de deur opendoet. Overigens vermaakt hij zich helemaal prima binnen, dat gaat hij in eerste instantie ook aanleren.

Ik denk dat vooral als je een kitten hebt, het binnenblijven erg goed kan aanleren.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:25

JustNanno schreef:

Ik denk dat vooral als je een kitten hebt, het binnenblijven erg goed kan aanleren.

dat vindt ik ook Lachen dan weet de kitten niet beter.....Haha!

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:31

Ja inderdaad.
Nja mijn kat was al 1 jaar oud (wegens allergie bij de vorige baas weggegaan), en had daar de buitenwereld al ontdekt... + we hebben honden die ook naar buiten gaan, dus vandaar dat het niet mogelijk was deze kat binnen te houden, zonder probleemgedrag...