Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:10

Tsja. Succes dan maar. Dat zal nog een hele klus worden. Clown

@ JustNanno; Je eigen dier ophalen ook? Nee toch? Nagelbijten / Gniffelen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:18

Ja, e eigen dier ophalen kost ook geld, tenminste, dat heb ik me altijd laten vertellen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:20

JustNanno schreef:
Bovendien kost n kat uit het asiel halen centjes, dus dat zal ook wel meehelpen!

als hij een chip heeft, bellen ze je gelijk en kost het niets.
Mischien kun je beter even naar de eigenaar lopen en het oplossen.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 20:21

Dat is vast de eerste stap die al geprobeerd is. MAar weet je wat het probleem is? Die kat die in je tuin rondstruint, vertelt niet op welk adres hij thuis hoort. En als je dan ook nog eens te maken hebt met een asociale katteneigenaar die vindt dat katten los moeten kunnen ten koste van wat jij in jouw tuin houdt, dan valt er niet mee te praten. En die zijn er veel. DAt heb ik hier op bokt wel gezien. Maar gelukkig heb je ook sociale kattenhouders.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:47

Citaat:
MAar waarom mag je ze wel in de tuin zetten dan volgens de politie???????? Dat klopt toch niet?

Denk dat ze dachten dat het over mollenklemmen ging, maar misschien hadden ze geen zin.

Citaat:
Wildklemmen bestaan uit twee kaken die het dier bij een van zijn ledematen vastklemmen tot de pelsjager arriveert. Verordening 3254/91 verbiedt het gebruik van deze wildklemmen binnen de Gemeenschap. Dit verbod is van toepassing sinds 1 januari 1995 (art. 2).

http://www.gelderlander.nl/nijmegen/article678060.ece Zelfde soort geval is wel aangifte gedaan. Klemmen zijn hartstikke verboden. En dat gezeur over katten, als het je hond of je paard overkomt is de wereld ook te klein.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:48

Maar wat is er zo erg aan katten in je tuin?
Ze begraven hun behoefte en hoe vaak zit je met je vingers in de grond van je tuin?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:50

ze begraven hun behoefte echt niet altijd...bovendien stinkt het, en denk dan nog maar eens aan sproeiende katers/poezen!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:57

katers kunnen sproeien ja, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt van katten van de buren ofzo....
Sommige begraven het idd niet, maar de meeste gelukkig wel.
Ik heb een mega grote kattebak (paardenbak) Haha! en heb er nooit
last van. Bij mij begraven ze het en ook die van de buren dus. Bij het uitkrabben van de hoeven
heb ik ook nog nooit kattestront gevonden (afkloppen)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 21:13

superwoman schreef:
Ze begraven hun behoefte en hoe vaak zit je met je vingers in de grond van je tuin?

Ze vielen ooit de kooi aan 's nachts waar mijn zebravinkjes in zaten.
Doen ze zowiezo met volieres he.
OF ze poepen in de zandbak van kinderen, of in iemands moestuin. Of ze halen de vissen er uit bij iemand in de vijver. Of ze lopen zomaar bij iemand naar binnen die de tuindeur open heeft staan. Of stel dat mensen hun konijnen in hun tuin loslaten, zoals ik dat vroeger deed en die kat valt aan..... Ze vreten van alles uit.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:17

superwoman schreef:

Hier moet ik toch wel even om lachen!
Wat denk je van mensen die graag tuinieren?!?
Die elke vrije minuut doorbrengt in de tuin.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:49

Desiree schreef:
superwoman schreef:

Ze vielen ooit de kooi aan 's nachts waar mijn zebravinkjes in zaten.
Doen ze zowiezo met volieres he.
OF ze poepen in de zandbak van kinderen, of in iemands moestuin. Of ze halen de vissen er uit bij iemand in de vijver. Of ze lopen zomaar bij iemand naar binnen die de tuindeur open heeft staan. Of stel dat mensen hun konijnen in hun tuin loslaten, zoals ik dat vroeger deed en die kat valt aan..... Ze vreten van alles uit.

Bij een voliere kun je (katten)schrikdraad om heen spannen.
Als iemand last had van mijn kat,zou ik datr best wilen betalen als hij dan nog gewoon rond mocht
hobbelen....
tja, ze kunnen idd naar binnen lopen, maar als je ze 1 x laat schrikken heb je daar geen last meer van.
En konijnen vallen ze niet aan, misschien een enkele uitzondering, mar mijn konijnen liepen vroeger ook altijd los en nooit last van katten gehad Verward

Beetje overdreven allemaal

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:50

Ylana schreef:
superwoman schreef:

Hier moet ik toch wel even om lachen!
Wat denk je van mensen die graag tuinieren?!?
Die elke vrije minuut doorbrengt in de tuin.

Dán kan het me voorstellen ja. Hier op bokt vind je die denk ik niet, omdat iedereen met z'n paarden bezig is én dat héél veel tijd kost Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:30

Je kunt geen schrikdraadje spannen om een klein kooitje dat hangt aan de muur! Die katten moeten gewoon niet in de tuin komen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:33

Desiree schreef:
Je kunt geen schrikdraadje spannen om een klein kooitje dat hangt aan de muur! Die katten moeten gewoon niet in de tuin komen!

Dan span je het schrikdraad om je tuin Vork

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:34

Ylana schreef:
o0marije0o schreef:
Kom je aan mn kat kom je aan mij, dat beest is deel van t gezin. Als mensen zich ergeren aan iemands kind melden ze dit aan hun ouders, dus dat doen ze ook maar mooi met mn kat.

En als dit deel van het gezin zo dierbaar is, dan zorg je er toch voor dat hem of haar niets kan overkomen en hou je hem binnen/in de tuin...

ik woon niet in een buurt waar dit soort dingen gebeuren, we hebben nogal een kattenbuurt. Er banjeren ook veel katten door onze tuin, en liggen op de schuurdak. Geen problemen mee.
Toen 1 van de buurkatten heel brutaal naar binnen kwam hebben we dit ook gemeld bij de eigenaresse, die heeft hem toen aan een koortje gelaten. Nu doet hij dit niet meer.
Maar we gingen dus naar de eigenaresse toe, en niet bij de deur klemmen neerleggen zodat dat beest zn poot kwijt was.

mocht onze kat bij een ander tot overlast zijn zouden we onze tuin de zelfde dag nog zo aanpassen dat hij er niet meer uit kan ( dat is voor osn niet zo moeilijk aangezien hij niet meer goed springen kan door zijn deels verlamde staart)

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:37

Maar 1 keer overlast bezorgen is wat anders dan dat alle katten uit je buurt stelselmatig je tuin onderschijten. Ben je lekker klaar mee. Ik zou stroomdraad gelegd hebben.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:56

superwoman schreef:
Desiree schreef:

Dat mag dus niet Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:22

Anne_GTI schreef:
Dat mag dus niet Knipoog

Hoezo? Iets boven op je schutting mag toch wel? En dan speciaal kattenschrikdraad Knipoog . en aan de
buitenkant "pas op schrikdraad" -bordjes.
Ik ken iemand en die heeft daar nog nooit last mee gehad.
Ik vind het een goede en diervriendelijke oplossing.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:59

Ik ken dus iemand die daar een boel gezeur mee heeft gehad. Hij had een stroomdraadje gezet om zijn voortuin omdat er altijd een aantal honden in zijn tuin zaten te scheiten. Binnen no-time had hij de politie voor de deur staan en moest het zaakje snel worden weggehaald.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:14

Anne_GTI schreef:
Ik ken dus iemand die daar een boel gezeur mee heeft gehad. Hij had een stroomdraadje gezet om zijn voortuin omdat er altijd een aantal honden in zijn tuin zaten te scheiten. Binnen no-time had hij de politie voor de deur staan en moest het zaakje snel worden weggehaald.

Het mag misschien niet OM je voortuin, want dat is immers openbare weg. Maar 5 cm van de afscheiding is geen probleem hoor! Dat is je eigen terrein.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:10

Ik ben het er mee eens dat de meeste katteneigenaren te weinig verantwoordelijkheid nemen voor hun beesten-al is het alleen maar voor de veiligeheid van de kat zelf. Maar de eigenaren aanspreken ipv een kat te vermoorden lijkt me niet meer dan normaal Boos! Pas geleden heb ik ook iets meegemaakt:

Ik heb dus kattenschrikdraad in mijn tuin (om ze binnen te houden) mijn poort was tot voor kort nooit op slot (nu dus wel) Ik heb zelf 7 katten + gemiddeld een kat of 10 die ik voor het asiel opvang (moederpoezen met kittens e.d.) Al mijn eigen katten zijn kneusjes, mankeren allemaal wat + zijn van oorsprong wilde katten (alleen voor mij niet).

Waarschijnlijk is 2mnd geleden iemand op het erf geweest die de poort open heeft gelaten. 1 van mijn wilde katten was weg Boos! Ik heb toen gelijk briefjes gemaakt met beloning van 100euro en die bij alle duivemelkers en stropers hier in de buurt in de bus gedaan. hij is 5 dagen weggeweest Verdrietig ik had zelf al een vangkooi gezet (kon ik lenen van asiel) omdat dit echt een wilde kat is! Efin, Macho was gelukkig al weer terug toen ik op zaterdagavond om 1 uur uit mijn bed gebeld werd door 1 van mijn "buren" met de mededeling "ik denk dat ik je kat heb gevonden" ik zei daarop dat dat sterk zou zijn omdat hij net nog naast mij op bed lag.

Maar deze persoon (traint politiehonden en heeft zelf een chiplezer- dus hij had kunnen weten dat het sowieso niet mijn kat was, deze was niet gechipped, op de flyer stond dat Macho gechipped was) had dus de kat van zijn overburen gevangen met een vangkooi Boos! hij wist dondersgoed dat het de kat van de overburen was, dit bleek later uit ons gesprek ! hij wilde dat ik de kat naar het asiel zou nemen. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat niet kon maken aangezien wij beide wisten van wie de kat was (eigenaren waren op vakantie) en dat het asiel sowieso bomvol zat.

Ik wil maar zeggen- ik denk dat er op deze manier veel katten "verloren" gaan, deze kat waarschijnlijk ook tenzij ik er niet op had gestaan hem daar ter plekke los te laten! Ik heb die mensen aangesproken- maar er is niets veranderd.

In deze tijd kun je dieren net zoals kinderen niet meer "los" laten lopen op straat- laat me trouwens maar niet over kinderen beginnen, want daar heb ik veel meer last van dan alle blaffende honden en loslopende katten bij mij in de straat!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 20:55

superwoman schreef:
Desiree schreef:

Dat is de taak van de eigenaar! Trouwens, het waren patiobungalows, tuin dus geheel ommuurd. Maar kijk, als katteneigenaren zo redeneren en alles afschuiven op anderen zoals jij dat doet, kan ik me bijna voorstellen dat sommige mensen dan maar wildklemmen gaan gebruiken. En dat hebben mensen zoals jij in de hand, ook al wil je dat niet inzien.

Anne_GTI schreef:

WAt raar! Hadden ze wel een wetsartikel waar ze zich op konden beroepen? OM iemands wei mag het toch ook, en op iemands inrit? WAarom dan niet om de tuin?

Ik denk dat die politiegetrainde honden wel een keer op die katten in zijn tuin afgestuurd gaan worden om ze om zeep te helpen. En dan kan hij altijd zeggen dat hij er niets aan kon doen. HIj had de honden immers op eigen terrein en niemand kan aantonen dat het opzet zou zijn.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:26

Citaat:
Ik denk dat die politiegetrainde honden wel een keer op die katten in zijn tuin afgestuurd gaan worden om ze om zeep te helpen. En dan kan hij altijd zeggen dat hij er niets aan kon doen. HIj had de honden immers op eigen terrein en niemand kan aantonen dat het opzet zou zijn.

Ik mag toch aannemen dat iemand die politiehonden traint ze geen katten laat aanvallen. Ik geloof niet dat dat geaccepteerd zou worden, hij moet die honden ten alle tijde onder appel hebben. Ik vind een geweldadige aanval op welk dier dan ook nooit gerechtvaardigd. Zet dan een klem voor de eigenaar, die kat doet alleen wat er in zijn natuur zit. Ik heb last van katten in mijn tuin die mijn katten aanvallen. De mijne gaan de tuin niet uit en s' nachts gaat het luikje dicht. Het zou al schelen als mensen hun dieren zouden castreren c.q. steriliiseren. Dan hebben we minder zwerfdieren of zwervende katten die mijn katten aanvallen. Ik jaag ze weg met water of een met een hoop herrie. Meestal helpt dat wel voor langere tijd.

Ik kan niet geloven dat iemand die zoveel om dieren zegt te geven een ander dier wat je niet zo bevalt allerlei gruwelijke behandelingen toewenst.
Laatst bijgewerkt door Erretje op 07-10-06 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:29

Erretje schreef:
Citaat:

Ik mag toch aannemen dat iemand die politiehonden traint ze geen katten laat aanvallen. Ik geloof niet dat dat geaccepteerd zou worden, hij moet die honden ten alle tijde onder appel hebben. Ik vind een geweldadige aanval op welk dier dan ook nooit gerechtvaardigd. Zet dan een klem voor de eigenaar, die kat doet alleen wat er in zijn natuur zit. Ik heb last van katten in mijn tuin die mijn katten aanvallen. De mijne gaan de tuin niet uit en s' nachts gaat het luikje dicht. Het zou al schelen als mensen hun dieren zouden castreren c.q. steriliiseren. Dan hebben we minder zwerfdieren of zwervende katten die mijn katten aanvallen. Ik jaag ze weg met water of een met een hoop herrie. Meestal helpt dat wel voor langere tijd.

Ik kan niet geloven dat iemand die zoveel om dieren zegt te geven een ander dier wat je niet zo bevalt allerlei gruwelijke behandelingen toewenst. Bah.

Ik ga volledig mee met dit antwoord. Ook onze kat wordt lastig gevallen door de buurkatten, tot in huis aan toe. Ik verjaag ze ook met water en geluid. Klemmen, schieten of dat soort dingen zou ik never nooit niet doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:31

Erretje schreef:

Ik kan niet geloven dat iemand die zoveel om dieren zegt te geven een ander dier wat je niet zo bevalt allerlei gruwelijke behandelingen toewenst.

Ehm.... ik ken een politieagent uit Eersel, die 2 jack russels had. Als hij een kat vond, sloot hij die samen op met deze honden in de schuur. HOop herrie en gekrijs... maar die kat was wel dood daarna! En dan kan hij altijd zeggen dat hij die honden gewoon in de tuin liet en in heel die kat geen erg had.

Coby schreef:

Ik ga volledig mee met dit antwoord. Ook onze kat wordt lastig gevallen door de buurkatten, tot in huis aan toe. Ik verjaag ze ook met water en geluid. Klemmen, schieten of dat soort dingen zou ik never nooit niet doen.

Tot in huis aan toe... ongelofelijk zeg! DAT vind ik echt niet normaal!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 07-10-06 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt