{met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita

Re: {met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 01:35

Arabian_Girl schreef:
NU ONTOPIC GRAAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

topictitel: Mn kat heeft een tik van een auto gehad. Gaat dus over een kat die aangereden is door een auto. Waar gaan de meeste reacties over? Juist, over katten en auto's.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 08:33

Arabian_Girl schreef:
net of iemand zijn eigen expres dood laat rijden :S
en toevallig is het hier vlakbij al een paar keer gebeurd.
en zo kan je je paard ook wel niet meer in de wei zetten omdat er ook veel in de sloot komen te liggen enz..hoor je ook vaak.
open hiervoor even een ander topic ofzo AUB en ga niet dit topic verder verpesten..

NU ONTOPIC GRAAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heel erg jammer dat je het topic niet doorgelezen hebt...

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:02

Citaat:
Die zin over die raskatten mag eruit van mij;-)

Even iets beter lezen Haha! Ik zeg niet dat mijn raskatten mij dierbaarder zijn, maar dat die gauwer op straat gestolen worden. Even voor de duidelijkheid, al mijn beesten zijn mij even dierbaar van mijn paard tot mijn konijnen Bloos

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 14:42

Zo. heb ff bijgelezen..Tong uitsteken
Ben het met de meeste van jullie niet eens maar dat maakt niet uit, zullen we tog niet worden.
Zal vanmiddag even foto proberen te maken van haar.
t gaat goed met haar, alleen naar mijn idee drinkt ze te weinig. wie weet hoeveel een kat ong. moet drinken? kan ik haar ook melk gemengd met wat water geven? want dat lust ze wel..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:43

meng dan wel kattenmelk, geen koeienmelk (dus mensenmelk zeg maar)

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 14:44

Doe ik ook Ja

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:52

dan is het geen probleem Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:04

JustNanno schreef:
Heel erg jammer dat je het topic niet doorgelezen hebt...

juist wel

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:37

Dan had je ook geweten dat het geen zin heeft om een paard in een wei te vergelijken met een vogelvrije kat. Of begrijpend lezen is heel erg lastig voor je.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:35

Waarom moet je een kat binnenhouden? Een ongeluk zit in een klein hoekje. Kan met iedereen en ieder dier overkomen. Tragisch maar waar.

Om mijn katten nou binnen te houden omdat ze misschien wel iets overkomt.. Nee dat is niet haalbaar.
Ik woon in een vrijstaand huis, aan een rustige 'boerenweg'. Rondom ons huis is een grote tuin en een nog grotere omgeving van land, meerdere kilometers beide kanten op.

Mijn katten zijn echte buitenkatten. Overdag zijn ze grotendeels binnen, maar ze zijn ook graag buiten en dat kun je onmogelijk tegenhouden! De ene is een echte jager en de ander is gewoon graag buiten. Dat kunnen we ze niet onthouden. Daarbij zijn de katten er ooit in de eerste plaats gekomen om muizen en ratten 'weg' te houden.

Onlangs is mijn derde kat verongelukt. Doodgereden inderdaad. Bij stom toeval rende ze voor die ene motor die toevallig voorbij kwam die avond..
Veel verdriet om gehad, maar voor zo'n stom toevallig ongeval ga en kan ik mijn andere katten niet binnenhouden.

[edit] Voor de TS; heel veel beterschap voor je kat Ach gut Hopelijk knapt hij snel weer op!

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:46

Leo_ke: ben het helemaal met je eens Knipoog

sterkte met je poes!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:05

Ik niet. WAnt je kunt niet ontkennen dat er meer katten aangereden worden dan andere huisdieren. Juist omdat die overal los rondlopen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:42

Desiree schreef:
Ik niet. WAnt je kunt niet ontkennen dat er meer katten aangereden worden dan andere huisdieren. Juist omdat die overal los rondlopen.

nou dan zal ik jou eens wat raars vertellen... bij mijn zus in de straat is in de tijd dat zij er woont geen 1 kat aangereden en wel 2 honden! waaronder de hond van me zus omdat ie de straat opschoot! ook bij honden geld als ze nooit kennis hebben gemaakt met auto's en het geluid worden ze er niet bang van en kijken ze niet uit! onze hond kijkt ook voor auto's uit Haha! net als onze katten trouwens! is gewoon een kwestie van wennen....

en voor diegene die vinden dat ik geen kattenliefhebber ben omdat ik ze buiten laat mag onze katten 1 dag in huis meemaken en hoe garaag ze dan naar buiten willen! die beesten krijsen de hele boel bij elkaar en ze springen zowat door het glas heen... daar maak je je kat dan wel gelukkig mee of niet?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:48

Denk je dat je je kant 1 in dag kan wennen aan binnenblijven?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:51

Rianneke schreef:
nou dan zal ik jou eens wat raars vertellen... bij mijn zus in de straat is in de tijd dat zij er woont geen 1 kat aangereden en wel 2 honden! waaronder de hond van me zus omdat ie de straat opschoot! ook bij honden geld als ze nooit kennis hebben gemaakt met auto's en het geluid worden ze er niet bang van en kijken ze niet uit! onze hond kijkt ook voor auto's uit Haha! net als onze katten trouwens! is gewoon een kwestie van wennen....

en voor diegene die vinden dat ik geen kattenliefhebber ben omdat ik ze buiten laat mag onze katten 1 dag in huis meemaken en hoe garaag ze dan naar buiten willen! die beesten krijsen de hele boel bij elkaar en ze springen zowat door het glas heen... daar maak je je kat dan wel gelukkig mee of niet?

Honden staan normaliter onder toezicht Rianneke. Net als katten hebben honden geen inzicht in het verkeer, enkelingen uitgezonderd. Ik durf mijn honden niet aan auto's te laten wennen. Ben bang dat ze doodgereden worden voordat ze er aan gewend raken.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:55

JustNanno schreef:
Denk je dat je je kant 1 in dag kan wennen aan binnenblijven?

nou ik denk dat mijn katten elkaar wel om zeep helpen als ze niet meer naar buiten kunnen Knipoog dus dan heb ik geen katten meer om binnen te houden Haha!

Desiree schreef:
Honden staan normaliter onder toezicht Rianneke. Net als katten hebben honden geen inzicht in het verkeer, enkelingen uitgezonderd. Ik durf mijn honden niet aan auto's te laten wennen. Ben bang dat ze doodgereden worden voordat ze er aan gewend raken.

onze hond staat buiten ook niet onder toezicht! zoals de meeste honden hier in de straat...en er is er hier nog nooit 1 aangereden Pling

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:00

Moderatoropmerking:
Een eeuwige welles nietes en imo niet op de gezelligste manier. Daarbij werd er totaal niet gevraagd of het haar eigen schuld was of domme pech, dus ook nog eens een totaal zinloze discussie.
Iedereen is vrij om zijn dieren te behandelen naar eigen inzicht, en daar wil ik het graag bij laten.

Terug ontopic dus!

janee25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:45

de kat van een vriendin van mij heet ook Muis! haha.. vind het nog steeds een leuke naam.. En gelukkig dat het allemaal weer goed gaat!

(Ik kan het niet laten om er nog even wat van te zeggen: Onze katten lopen altijd buiten, komen zelden binnen.. we wonen wel op een boerderij, dus minder gevaar dan in een woonwijk, ik denk dat je dat verschil niet moet vergeten! maar hier rijden ook vaak auto's de plaats op en af, en tractors.. en denk je nou echt dat katten dat niet leren? het komt zelden voor dat er hier eentje dood gaat omdat hij is aangereden, dat is al jaren geleden.. en ik denk dus dat ze dat WEL leren, anders zouden ze allemaal wel aangereden worden, en dat is zeker niet het geval.. Dus je eigen mening mag je hebben, maar ik heb ook liever dat een dier, in dit geval een kat, een leuk "kort" leven heeft dan een saai "lang" leven.. en tuurlijk heeft jou kat het naar zijn zin binnen, maar buiten nog veel meer hoor, alleen moet hij daar aan WENNEN en dat is niet in een dag gebeurd Knipoog je KUNT niet zeggen dat een kat evenveel binnen te doen heeft dan buiten..)

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:11

En wedden als ik hier op inga dat ik dan een OW krijg??? Rotstreken vind ik dit.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:20

JustNanno schreef:
En wedden als ik hier op inga dat ik dan een OW krijg??? Rotstreken vind ik dit.

Als je dan ook gewoon eens ophou met iemand anders je mening op te dringen.
ONTOPIC verder is er gezegt.begin dan een nieuw topic..

TS hoe is het nu met dr ?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:30

Ja, iemand met dezelfde mening als jij mag wel offtopic.

Ik zal maar eens temmen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:42

Citaat:
Iedereen is vrij om zijn dieren te behandelen naar eigen inzicht

Hier ga ik maar eens een topic over openen.........

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:51

Aww gut arme kat dat ziet er niet best uit gaat het al beter?

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:52

vandaag met dierendag moet ie wel ff extra verwend worden hé? Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 03:38

.