Welke hond hebben jullie (aankoop eigen hond)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

netam12

Re: Welke hond hebben jullie (aankoop eigen hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:24

een Herdershond Lachen

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:27

Wij hebben een Golden retriever en een Hymalyan sheepdog (jaja, de enige en Belgie Nederland Luxenburg en Duitsland) maar dat is nix voor jullie Golden retriever Qua karakter daar in tegen weer wel.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:28

We hebben een border collie en die is super met onze twee kids van 3 en 1. Ze kunnen er echt alles mee. Maar waken doen ze niet, tenminste die van ons niet

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:29

wij hebben een tervuerense herder. Maar de onze kan niet goed met kleine kinderen en drukke mensen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:51

Ik hou zelf het meest van een grote hond, die ik kan aaien als ik sta. Maar mijn vriendin heeft een Welsh Corgi en ik vind die toch ook erg leuk. Net een herder op korte pootjes. Rustig karakter, lief voor kinderen maar wel speels. En hoewel ze laag bij de grond zijn, zijn het toch geen fifi's.
En mijn collega fokt Kelpies, een australisch veedrijversras. Goed trainbaar, rustig in huis, lief voor kinderen maar wel een ras wat graag iets wil doen, schapen drijven, gehoorzaamheid, behendigheid, doggy dance. Ze hebben een kortharige vacht en zijn een beetje middengroot (30cm?). Ze zijn er in zwart, bruin en black-en-tan. En doordat het nog een minder bekend ras is zijn ze nog niet doorgefokt. Maar hun populariteit neemt snel toe.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:34

Ik heb een Rottweiler Lovers

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:36

Ik heb een Labrador. Ideale gezinshonden.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:34

En zijn je ouders er al uit wat voor hond ze willen en welke bij hun past??

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:47

Wij hebben 2 Cavalier King Charles Spaniels (Pim Fortyn hondjes Knipoog ) Het zijn echt hele lieve/sportieve hondjes.
Nadelen hebben ze eigenlijk niet Clown
We hebben momenteel pups... zie onderschrift!!

Veel succes met zoeken

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 23:10

wij hebben een border terrier ze zijn vrij duur maar egt lief tegen alles en iedereen ! Haha!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:10

Mijn Portugese Waterhonden zijn ook schattig hoor! Als we nu alsnog met zijn allen ons ras gaan aanprijzen dan doe ik mee Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 04:04

wat willen je ouders ( en jij) nou met de hond doen? ( wandelen en leuk gezellig knuffelen is niet voldoende criteria) wat wil je nou echt niet in een hond en wat juist wel, er worden hier zowat alle rasgroepen geoppert, daar kun je toch geen keuze uit maken?

wil je wel of niet wat werken met een hond, wil je echt een bankhanger ( en een curcus moet je eigenlijk met iedere hond doen, gewoon voor jezelf, de band, de hond en de leuk) maar dan verder?

uiterlijk is leuk hoor, maar liever met iets samen leven wat ook past en misschien in eerste in stantie er niet uit ziet als de droom hond, dan het uiterlijk wel , maar het karakter of behoefte niet.

wat jullie ook doen, haal een pup bij een verantwoorde fokker, via de rasvereniging , iig niet via Marktplaats, de krant enz.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 06:52

ik heb een kruising herder/bouvier en een labrador

Lab had een lomscholertje geweest zou het een mens geweest zijn, maar wel een superfijne hond

De kruising is wat dominant, daar moet ik ook af en toe echt mee werken Haha! maar ook een hele fijne hond

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:43

Ik heb een Bobbeshond. DAt is een hond die bobbes heet, een kortharige kruising friese stabij met de kleuren en het profiel van het ras. Ze is zwart met vier witte sokken, witte bef en een witte punt aan de staart. Haar kop is fluwelig.

Verder een kleine ruwharige spanjaard, zwart, ook met witte sokjes. Dit hondje heb ik van http://hondeninnood.spanjeweb.nl/

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 15:42

Een dalmatier en een shi tzu Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 15:48

Dit is Bobbes trouwens:'
Afbeelding

Dit speelgoedhondje is Sokkie:
Afbeelding

MandyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:13

tsjah als je ouders een kleiner hondje willen dat wat langer in de vacht zit vind ik de westie wel een optie een vriendin van mij heeft er 1 en die is heel lief totaal niet dominant( als mijn hond bij hun de baas wil spelen is het gewoon goed) en ze zijn erg rustig en makkelijk opvoedbaar

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:20

Boomertjes zijn wel hele lieve hondjes! Lachen Kenissen van ons hebbem er een en dat is echt een geweldig ding Lovers maar dat hondje is wel vrij fel naar andere honden toe. En als je speelt met hem ook dan wil die nog al eens happen enzo. Wel een heel leergierig hondje.. en ze zien er ook superschattig uit!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:27

Wat vind je van dit hondje? Is 6 maanden oud, ter adoptie.
Afbeelding

Of deze Breton Espagnol, ongeveer een jaar oud:
Afbeelding

EN zo zijn er nog zoveel meer, echt mooie honden.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:37

Als ik jou was zou ik is kijken voor een Grand Griffon Vendeen, zijn erg leuke honden een zeer vriendelijk voor kinderen. Wij zelf hebben een hele brave zeer goed luisterende Jack russel, heeft idd wel een hele strikte en consequente opvoeding gehad, maar daar hebben we nu wel heel veel plezier van. Ook hebben we 2 Dogo argentino's maar die zitten als terrein bewakers op stal. Wereld honden maar ook zeer consequent opvoeden en ze hebben heel veel ruimte nodig, vandaar dat ze lekker opstal zitten. We hebben ze alle twee van andere mensen overgenomen omdat het bij hun niet meer ging in huis.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:38

Bedoel trouwens een Grand Basset griffon vandeen..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:40

Wij hebben ook een boomer gekocht, maar deze lijkt ontzettend veel op een shih-tzu. Het zijn echt hele leuke honden, vriendelijk en rustig. Sommige mensen laten de haren erg lang groeien en doen er dan strikjes in enzo, dat vind ik persoonlijk helemaal niks, wij houden zijn haren altijd lekker kort. Nog steeds denken mensen dat het een puppy is, terwijl hij toch al 8 jaar oud is.

Als ik zelf mag kiezen dan zou ik gaan voor een mopshond of een franse bulldog, die vind ik helemaal geweldig.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 19:41

Nou mijn vader wil er wel heel erg graag mee naar cursussen.
Die wil wel echt met de hond aan het werk. Een actieve hond willen ze ook wel hoor, maar de hond moet vooral braaf zijn en goed willen luisteren. Maar goed dat is ook grotendeels een kwestie van opvoeden.
Ze hadden van eht weekend een ruwharige JR op kunnen halen maar hebben dit niet gedaan omdat mijn moeder komende week aan een hernia geopereerd gaat worden. Dit zou dus betekenen dat de hond onderdag geen consequente opvoeding zou krijgen, puur omdat mijn moeder dat de eerste 3/4 weken nog niet kan. Er wordt dus nog even gewacht met een hond aanschaffen, maar dat zij er komt dat is zeker.
Ze willen zeker niet overhaast een hondje ophalen en denken er wel heel goed over na. Ze verdiepen zich in verschillende rassen ect.
Ze gaan, als mijn moeder weer eeb beetje beter ter been is ook even een kijkje nemen in verschillende asiels.

Kortom, mijn vader gaat er actief mee aan de gang, mijn moeder gaat er vooral veel en lange wandelingen mee maken. Hij mag dus Best actief en speels zijn, maar braaf en goed luisterend.

Er bestaat een grote kans dat het een ruwharige JR gaat worden.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:11

Heb je wel eens aan een markiesje gedacht?

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:18

SAKKIA schreef:
Er bestaat een grote kans dat het een ruwharige JR gaat worden.

Volgens mij een zeer goede keus.
Dit is onze JR. Teefje van 1,5 jaar nu.

Hier wat foto's van haar als pup en als "volwassen"hondje.
Het ras is volgens mij uitermate geschikt voor het trainen. Sjuultje loopt vanaf dag 1 los, zonder lijn, en luistert uitstekend.
Ze is vrolijk, speels en lief voor kinderen.

http://annelies.levrier.nl/photoalbum.php?action=showthumbs&id=102