Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
avanoort schreef:Heel apart hoe jij op 16 uur komt, ik tel echt maar 8 uur, dat komt waarschijnlijk omdat die van mij in mijn slaapkamer slaapt, haha.
Een roedelleider laat inderdaad zijn roedel weleens alleen ja, kijk maar bij de wolven.
Maar goed je bericht zegt meer over jezelf dan over mij: puppycurcus heeft geen nut??
Een puppycurucs leert een baas om te gaan met de hond!
thaollat schreef:
Stond pb blabla edit
thaollat schreef:Mij... mag k hem plaatsen pubelia???
avanoort schreef:Het heeft er wel mee te maken: een roedelleider maakt de keuze's, en de hond vervolgens ook (hij maakt dingen stuk), dit is dus het gedrag wat hij moet afleren, hij mag geen zelfstandige keuze's maken, tuurlijk hij mag een bot pakken en drinken uit een waterpak, maar daar blijft het dan bij.
thaollat schreef:weet je wat ik nog het mooie vind van alles..
Waar ik Milou heb gekocht. was bij een fam. die hun 2e nestje hadden.. erg aardig stel! volwassen goed verzorgde moeder hond alle pups goed tehuis..
maar deze fam... werkt ook gewoon fulltime!!
Citaat:
- Code
[code]Waarop avanoort gevat antwoorde dat er brood op de plank moest komen[/code]
AstraGirlie schreef:De hond is geen moderne slaaf hoor avanoort.
avanoort schreef:Ik kom niet uit de middeleeuwen, maar heb een hond gehad met ernstige roedelproblemen.
Rosita schreef:.avanoort schreef:Ik kom niet uit de middeleeuwen, maar heb een hond gehad met ernstige roedelproblemen.
En je hebt geluisterd naar een trainer uit de middeleeuwen. Ja, dat kan ook. Weet je, heel veel van jouw uitspraken zijn alleen achterhaald. Misschien is het boekje van Jean Donaldson - Hondencultuur een aanrader. Voor iedereen trouwens die wat over hondengedrag wil weten. Toen ik het ooit las vond ik het een behoorlijke eye opener.
thaollat schreef:Rosita schreef:.
En je hebt geluisterd naar een trainer uit de middeleeuwen. Ja, dat kan ook. Weet je, heel veel van jouw uitspraken zijn alleen achterhaald. Misschien is het boekje van Jean Donaldson - Hondencultuur een aanrader. Voor iedereen trouwens die wat over hondengedrag wil weten. Toen ik het ooit las vond ik het een behoorlijke eye opener.
Bedankt voor de eerste goeie tip!!!
AstraGirlie schreef:
avanoort schreef:En dan nog dat commentaar dat een verantwoordelijke fokker zijn honden niet verkoopt aan stellen die fulltime werken, alsjeblieft, een hondefokker moet rond komen en die interreseert zich er echt niet voor wat JIJ er mee gaat doen. Dat op zich is al een probleem, kijk maar bij al die fokkerijen in het zuiden.
pubelia schreef:ja hoor plaats maar! als je hem wel wil houden is het miss een kong te kopen. Er leverpastei in te doen, dat in te vriezen. Dan is die wel een tijdje bezig....