Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jullie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Re: Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:27

ThePast03 schreef:
avanoort schreef:
Dat is een logisch gevolg ja, je bereikt hier niets mee.

Jij bent al overtuigd en staat niet meer open voor andere ervaringen. Maar er zijn wel degelijk mensen die alle ervaringen willen lezen en niet alleen de goede.

Ik heb dit nooit letterlijk gezegd hoor, als er iets is wat jij goed kan is het wel conclusies trekken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:28

avanoort schreef:
Ik heb dit nooit letterlijk gezegd hoor, als er iets is wat jij goed kan is het wel conclusies trekken.

Zegt iemand die mij een natural noemt. Haha!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:29

daarvoor heb ik als gezegd dat ik dat verkeerd ingeschat heb.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:30

thaollat schreef:
Rosita schreef:
´t gemiddelde paard wat 23 uur per dag in een box staat piept ook niet............ Alles kán....... maar dat was de vraag niet toch?

Je bent wel lekker bezig he''
er zijn ook honden die het veel en veel slechter hebben wat dacht je van honden die in andere landen wonen die helemaal niks te eten krijgen??!!
kan je je daar niet voor in zetten ipv ons af te kraken???

Je moet altijd van de beste situatie uitgaan, en niet van de slechtste.

Jij zegt: andere honden worden misschien wel elke dag verrot geschopt, dus is het niet erg als ik mijn hond elke dag een mep verkoop. Dat is dus een heel fout uitgangspunt.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:31

WIE ZEGT NOU WEER DAT IK MN HOND IEDERE DAG EEN MEP VERKOOP??? JEEHHH T WORDT STEEDS MAFFER!!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:32

thaollat schreef:
WIE ZEGT NOU WEER DAT IK MN HOND IEDERE DAG EEN MEP VERKOOP??? JEEHHH T WORDT STEEDS MAFFER!!!

Och jee, lezen schijnt ook moeilijk te zijn. Ik zet alleen je stelling uiteen dmv een voorbeeld. Relax Clown

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:32

@ avanoort.. weet je wat mij ook opvalt!!???
de meeste mensen die zo reageren hebben niet eens een knap profiel!
bang dat wij iets van hun te weten komen?????

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:33

avanoort schreef:

Misschien moet je dan ook eens openstaan voor het feit dat het ook heel vaak verkeerd gaat en mensen daar ook op willen wijzen.
Tip: Vraag eens of je een tijdje mee mag lopen met een gedragstherapeut(e) en leer hoeveel problemen er ontstaan doordat honden elke dag 8 uur alleen moeten blijven.

Misschien begrijp je dat het belangrijk is dat mensen daar ook op gewezen worden. Het is niet een koelkast wat je koopt maar een levend wezen. Een levend wezen wat van nature het liefst zijn roedel compleet heeft.
Wat voor de hond het fijnste is is dus duidelijk.

Het kan goed gaan om ze elke dag weer 8 uur alleen te laten maar het gaat ook heel vaak fout.
De vraag is dan: wil je dat risico nemen dat het niet goed gaat en je je hond uiteindelijk weg moet doen of toch moet gaan beslissen om minder te werken?

Om iemand die zo'n vraag stelt alleen maar de verhalen te laten lezen waar het goed gaat is niet reeel, zeker niet naar de toekomstige hond toe.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:33

JustNanno schreef:
thaollat schreef:

Och jee, lezen schijnt ook moeilijk te zijn. Ik zet alleen je stelling uiteen dmv een voorbeeld. Relax Clown

srry hoor maar er staat echt JIJ ZEGT...

Jij zegt: andere honden

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:37

@thaollat: oeps ik maak me er ook schuldig aan dat mijn profiel leeg is, maar dit komt door een discussie die er ooit geweest is, er werd gezegd dat ik mijn paard mishandel enzo, dus heb ik alles weggehaald, zo kan met ook niets tegen mij gebruiken.

@ThePast03: klaar, oke. Om even in hondetaal te praten.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:39

ThePast03 schreef:
avanoort schreef:

Misschien moet je dan ook eens openstaan voor het feit dat het ook heel vaak verkeerd gaat en mensen daar ook op willen wijzen.
Tip: Vraag eens of je een tijdje mee mag lopen met een gedragstherapeut(e) en leer hoeveel problemen er ontstaan doordat honden elke dag 8 uur alleen moeten blijven.

Misschien begrijp je dat het belangrijk is dat mensen daar ook op gewezen worden. Het is niet een koelkast wat je koopt maar een levend wezen. Een levend wezen wat van nature het liefst zijn roedel compleet heeft.
Wat voor de hond het fijnste is is dus duidelijk.

Het kan goed gaan om ze elke dag weer 8 uur alleen te laten maar het gaat ook heel vaak fout.
De vraag is dan: wil je dat risico nemen dat het niet goed gaat en je je hond uiteindelijk weg moet doen of toch moet gaan beslissen om minder te werken?

Om iemand die zo'n vraag stelt alleen maar de verhalen te laten lezen waar het goed gaat is niet reeel, zeker niet naar de toekomstige hond toe.

Maar wat jij zegd: het risico is er inderdaad, maar die keuze moet jij aan de mensen overlaten, en niet zeggen dat mijn hond lijdt omdat hij 8 uur thuis zit, hij kan het toevallig wel, dat ben ik met je eens.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:41

thaollat schreef:

oh nee hoor, wat wil je weten Clown

Verder, begrijpend lezen schijnt lastig voor je te zijn. Jij zegt zelf dat het, omdat veel honden het toch slechter hebben, het niet erg is dat deze hond zoveel alleen zou komen te zetten. Dat heb ik vertaald naar een ander voorbeeld, zodat het beter te begrijpen is. Knipoog

Mijn god, waarom leg ik dit eigenlijk uit Clown

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:43

[quote="avanoort"

Maar wat jij zegd: het risico is er inderdaad, maar die keuze moet jij aan de mensen overlaten, en niet zeggen dat mijn hond lijdt omdat hij 8 uur thuis zit, hij kan het toevallig wel, dat ben ik met je eens.
[/quote]

iedereen weet dat dat niet ideaal is. waarom dan bewust mensen ook deze situatie aanpraten??

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:45

JustNanno schreef:
thaollat schreef:

oh nee hoor, wat wil je weten Clown

Verder, begrijpend lezen schijnt lastig voor je te zijn. Jij zegt zelf dat het, omdat veel honden het toch slechter hebben, het niet erg is dat deze hond zoveel alleen zou komen te zetten. Dat heb ik vertaald naar een ander voorbeeld, zodat het beter te begrijpen is. Knipoog

Mijn god, waarom leg ik dit eigenlijk uit Clown

En dus??? al zou het begrijpend lezen lastiger voor mij zijn???
Omdat ik wel lees maar met mn gedachte bij mn ooowww zo zielige hondje is..
K begrijp het trouwens nog niet.. je zin... het niet erg is dat deze hond zoveel alleen zou komen te zetten???

en wat maakt het uit als ik zo'n voorbeeld o.a. geef???
volgens mij niks mis mee...

Trouwens waar gaat dit nou over???
Laatst bijgewerkt door 0maris0 op 30-08-06 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:47

waarom mensen bewust zeggen dat het onmogelijk is?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:49

avanoort schreef:

omdat de honden daar maar weer eens de dupe van zijn, omdat de kans erg groot is datr het niet goed gaat.

Citaat:
K begrijp het trouwens nog niet.. je zin... het niet erg is dat deze hond zoveel alleen zou komen te zetten???

Omdat jij alleen uitgaat van het feit dat er honden zijn die het nog slechter hebben, in plaats van het vergelijken met de ideale situatie.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:54

JustNanno schreef:
avanoort schreef:

omdat de honden daar maar weer eens de dupe van zijn, omdat de kans erg groot is datr het niet goed gaat.

Citaat:

Omdat jij alleen uitgaat van het feit dat er honden zijn die het nog slechter hebben, in plaats van het vergelijken met de ideale situatie.

Ik doe toch mn best om het beter te maken??? waarom reageer ik dan wel Gewoon op goede tips??

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:02

Nee, inderdaad. Waarom proberen als het een erg grote kans is dat het niet goed gaat. Zie er het nut niet van in. Weer een hond erbij in het asiel.

Verder, als er minder mensen honden impulsief namen, waren de overschot nestjes op marktplaats al een heel stuk minder, en dus het aantal honden een heel stuk minder. Simpel, niet?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:26

Vehlan schreef:

Wat heeft hondentraining nou te maken met een mening doordrammen, acepteer gewoon dat er mensen zijn die er een andere mening op na houden dan jij, en het 3 x herhalen laat mensen niet nadenken maar komt ronduit irritant over. Ik ben gerust bereid om naar mensen te luisten anders zet ik niet zo'n berichtje neer, maar de berichtjes van jou zijn gewoon totaal niet vriendelijk en komen heel drabberig over, ik heb ook al aangegeven dat ik je punt begrijp en dat ik het met een aantal dingen eens ben maar goed om een verhaal kort te maken, laten we het leuk houden!

MAar je stelt een vraag waarvan je eigenlijk al het antwoord weet. Sommigen weten echter nog iets recht te l.llen wat krom is, maar Rosita zegt iets met nog een aantal mensen waaronder ik zelf, wat eigenlijk niet in jouw straatje past. Eigenlijk moeten we je aanmoedigen met "ja hoor, kan best!" maar dat doen we niet omdat we in het welzijn van honden denken. En dat past jou iets minder.

ThePast03 schreef:
Jammer dat hier alleen mensen reageren met goede ervaringen. Dat zijn de honden die zich er bij neerleggen en geen lawaai maken en voor burenoverlast zorgen. Wat niet wil zeggen dat de honden gelukkig zijn met de situatie.

Nooit zie je de baasjes reageren waarvan de honden inmiddels in het asiel zitten omdat die een hond hadden die zichzelf niet zo makkelijk bij de situatie neerlegde en waarvan de situatie onhoudbaar werd. Dat soort mensen schaamt zich blijkbaar om dat toe te geven of geeft de schuld aan de hond.

Ook hier zie ik weer vergelijkingen naar honden die het nog slechter hebben.
Als je een dier neemt zorg je er toch voor dat zo'n hond het best mogelijke leven kan leiden en daar ga je daar niet op beknibbelen omdat er honden zijn die het nog slechter hebben?

Er bestaat geen hond die je een plezier doet met elke dag weer 8 uur alleen te zijn (ja misschien de honden die je bij Blokker koopt), het is puur voor het plezier van de baas.
Wil je echt graag een hond, ga dan op zijn minst parttime werken zodat je hond niet langer dan 4 uur per dag alleen hoeft te zijn.
Kan of wil je dat niet wees dan niet egoistisch en neem geen hond maar kijk naar een huisdier wat er geen problemen mee heeft om elke dag 8 uur alleen te zitten. Zoals hier al gezegd: 2 katten bijvoorbeeld.

Omdat tegenwoordig zoveel mensen hun hond 8 uur per dag alleen laten wil nog niet zeggen dat dat hondvriendelijk is. Denk zelf goed na, de slechte verhalen krijg je echt niet te horen.
Er zijn maar weinig mensen die dat eerlijk toe durven geven.

AMEN!
De asielhouders en de mensen die er werken zullen de positieve ervaringen genoemd in dit topic "uitzonderingen" noemen, omdat zij de meeste gevallen krijgen waarbij het dus NIET ging. Ze zullen je dit absoluut afraden hoor. De vraag is ZELFS als jij een hond in een asiel zou halen en jouw omstandigheden zou omschrijven OF jij wel een hond mee zou krijgen.

Dat zegt toch iets?

En dit topic ook:
viewtopic.php?f=73&t=646176

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 01:54

Ik heb een beledigende reactie en daarop volgende off-topic reacties verwijderd.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 02:20

erg jammer dat dit zo moet gaan, men wil alleen maar horen wat men wil en neemt alleen raad aan van mensen die gewoon alleen eenzijdig en dus positief voor hun advies kunnen geven.

mischien als de ts er zich er nog toe wil zetten, kun je je vraag stellen op www.hondenforum.nl of www.dogzzz.nl

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:20

baroen schreef:
erg jammer dat dit zo moet gaan, men wil alleen maar horen wat men wil en neemt alleen raad aan van mensen die gewoon alleen eenzijdig en dus positief voor hun advies kunnen geven.

mischien als de ts er zich er nog toe wil zetten, kun je je vraag stellen op www.hondenforum.nl of www.dogzzz.nl

Dit is absoluut niet waar, ik vroeg juist naar meningen van anderen, en meningen verschillen en dat is alleen maar goed.
En natuurlijk lees ik ook de negatieve dingen en ik heb ook al een paar keer gezegd dat ik van sommige hun punt zeker begrijp maar er word dus heel erg doorgredramt over de negatief dingen en dat was het doel van mijn topic niet, ik wilde graag ervaringen van mensen hebben die ook in zo'n situatie een pup hebben genomen en wat hun ervaringen hiermee zijn, dat sommige het absoluut niet zouden doen dat is duidelijk en daar heb ik ook begrip voor. Leven en laten leven, kortom laten we niet verder gaan discusieren voordat het uit de hand loopt en laten we het leuk en vriendelijk houden Ach gut

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:22

Goedemorgen!!

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:33

thaollat schreef:
Goedemorgen!!

Goeiemorgen! Dromen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:35

Ze heeft gisteren helemaal niks stuk gemaakt!!
en ben net met r naart park geweest, toen we thuis kwamen moest ze zelfs gapen!!
Dus ben benieuwd straks!!