Vehlan schreef:
Wat heeft hondentraining nou te maken met een mening doordrammen, acepteer gewoon dat er mensen zijn die er een andere mening op na houden dan jij, en het 3 x herhalen laat mensen niet nadenken maar komt ronduit irritant over. Ik ben gerust bereid om naar mensen te luisten anders zet ik niet zo'n berichtje neer, maar de berichtjes van jou zijn gewoon totaal niet vriendelijk en komen heel drabberig over, ik heb ook al aangegeven dat ik je punt begrijp en dat ik het met een aantal dingen eens ben maar goed om een verhaal kort te maken, laten we het leuk houden!
MAar je stelt een vraag waarvan je eigenlijk al het antwoord weet. Sommigen weten echter nog iets recht te l.llen wat krom is, maar Rosita zegt iets met nog een aantal mensen waaronder ik zelf, wat eigenlijk niet in jouw straatje past. Eigenlijk moeten we je aanmoedigen met "ja hoor, kan best!" maar dat doen we niet omdat we in het welzijn van honden denken. En dat past jou iets minder.
ThePast03 schreef:Jammer dat hier alleen mensen reageren met goede ervaringen. Dat zijn de honden die zich er bij neerleggen en geen lawaai maken en voor burenoverlast zorgen. Wat niet wil zeggen dat de honden gelukkig zijn met de situatie.
Nooit zie je de baasjes reageren waarvan de honden inmiddels in het asiel zitten omdat die een hond hadden die zichzelf niet zo makkelijk bij de situatie neerlegde en waarvan de situatie onhoudbaar werd. Dat soort mensen schaamt zich blijkbaar om dat toe te geven of geeft de schuld aan de hond.
Ook hier zie ik weer vergelijkingen naar honden die het nog slechter hebben.
Als je een dier neemt zorg je er toch voor dat zo'n hond het best mogelijke leven kan leiden en daar ga je daar niet op beknibbelen omdat er honden zijn die het nog slechter hebben?
Er bestaat geen hond die je een plezier doet met elke dag weer 8 uur alleen te zijn (ja misschien de honden die je bij Blokker koopt), het is puur voor het plezier van de baas.
Wil je echt graag een hond, ga dan op zijn minst parttime werken zodat je hond niet langer dan 4 uur per dag alleen hoeft te zijn.
Kan of wil je dat niet wees dan niet egoistisch en neem geen hond maar kijk naar een huisdier wat er geen problemen mee heeft om elke dag 8 uur alleen te zitten. Zoals hier al gezegd: 2 katten bijvoorbeeld.
Omdat tegenwoordig zoveel mensen hun hond 8 uur per dag alleen laten wil nog niet zeggen dat dat hondvriendelijk is. Denk zelf goed na, de slechte verhalen krijg je echt niet te horen.
Er zijn maar weinig mensen die dat eerlijk toe durven geven.
AMEN!
De asielhouders en de mensen die er werken zullen de positieve ervaringen genoemd in dit topic "uitzonderingen" noemen, omdat zij de meeste gevallen krijgen waarbij het dus NIET ging. Ze zullen je dit absoluut afraden hoor. De vraag is ZELFS als jij een hond in een asiel zou halen en jouw omstandigheden zou omschrijven OF jij wel een hond mee zou krijgen.
Dat zegt toch iets?
En dit topic ook:
viewtopic.php?f=73&t=646176