Toeties schreef:[*olduser*], jij leest wel wat je quote of niet?
Narigheid, is narigheid op het forum, in dit topic, Die herder, da's een verhaal apart, en ze hoeft hem van de politie niet te muilkorven.
priscilla schreef:nu heeft mijn man gister de politie gebeld met de vraag of ze al meer wisten! nou hun doen er niks mee het is goed zo volgens hun als ik m maar aanlijn en muilkorf
Wat lees ik verkeerd? Het is volgens de politie goed als ze hem maar aanlijnt en muilkorft.
Als je dan ipv een muilkorf een halti of gentle leader gaat gebruiken dan neem je wel een heel groot risico met je hond lijkt me!
Maar ik bedoelde eigenlijk dat ze dacht boven de pitbull wet te staan nav een of andere medewerker die zegt dat haar hond (terwijl hij nog een pup was) niet onder de pitbull wet valt zonder hem te zien.
Dat kan niemand zeggen zonder de hond gezien te hebben, het gaat namelijk om uiterlijkheden en niet om met welke rassen er gebruikt zijn voor de kruising.
Zie een aantal posten terug, daar staat het helder en duidelijk uitgelegd.
TS wist dus van het begin af aan van deze pitbull wet en heeft toch het risico genomen. Ze wist dat het risico aanwezig was anders ga je niet bellen met zo'n vraag.
Dat zijn wel de mensen die dit hondenleed in stand houden want als dit soort honden niet meer gekocht worden worden ze ook niet meer gefokt en ook niet meer zinloos afgemaakt.