politie aan de deur voor mijn hond!! grrrr

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: politie aan de deur voor mijn hond!! grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:22

Toeties schreef:
[*olduser*], jij leest wel wat je quote of niet?

Narigheid, is narigheid op het forum, in dit topic, Die herder, da's een verhaal apart, en ze hoeft hem van de politie niet te muilkorven.

priscilla schreef:
nu heeft mijn man gister de politie gebeld met de vraag of ze al meer wisten! nou hun doen er niks mee het is goed zo volgens hun als ik m maar aanlijn en muilkorf

Wat lees ik verkeerd? Het is volgens de politie goed als ze hem maar aanlijnt en muilkorft.
Als je dan ipv een muilkorf een halti of gentle leader gaat gebruiken dan neem je wel een heel groot risico met je hond lijkt me!

Maar ik bedoelde eigenlijk dat ze dacht boven de pitbull wet te staan nav een of andere medewerker die zegt dat haar hond (terwijl hij nog een pup was) niet onder de pitbull wet valt zonder hem te zien.
Dat kan niemand zeggen zonder de hond gezien te hebben, het gaat namelijk om uiterlijkheden en niet om met welke rassen er gebruikt zijn voor de kruising.
Zie een aantal posten terug, daar staat het helder en duidelijk uitgelegd.

TS wist dus van het begin af aan van deze pitbull wet en heeft toch het risico genomen. Ze wist dat het risico aanwezig was anders ga je niet bellen met zo'n vraag.
Dat zijn wel de mensen die dit hondenleed in stand houden want als dit soort honden niet meer gekocht worden worden ze ook niet meer gefokt en ook niet meer zinloos afgemaakt.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 16:07

nou om het ThePast03 nogmaals uit te leggen heb vanmorgen nog een agent hier gehad en deze heeft zelf het aid gebeld waar ik bij zat en ik hoef hem niet te muilkorven en alleen aan te lijnen en aangezien ik dat al deed is er dus niets verandert! ook ik weet dat de eerste afspraak anders was maar gelukkig is het herzien en hoef ik nu dus geen muilkorf!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:09

priscilla schreef:
nou om het [*olduser*] nogmaals uit te leggen heb vanmorgen nog een agent hier gehad en deze heeft zelf het aid gebeld waar ik bij zat en ik hoef hem niet te muilkorven en alleen aan te lijnen en aangezien ik dat al deed is er dus niets verandert! ook ik weet dat de eerste afspraak anders was maar gelukkig is het herzien en hoef ik nu dus geen muilkorf!

Je hoeft mij niets uit te leggen. Misschien is het inderdaad toch handig om je hond dan maar te laten schouwen als het AID zo met je meewerkt. Ben je in een klap van al het gezeik af.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:54

ThePast03 schreef:
priscilla schreef:
nou om het ThePast03 nogmaals uit te leggen heb vanmorgen nog een agent hier gehad en deze heeft zelf het aid gebeld waar ik bij zat en ik hoef hem niet te muilkorven en alleen aan te lijnen en aangezien ik dat al deed is er dus niets verandert! ook ik weet dat de eerste afspraak anders was maar gelukkig is het herzien en hoef ik nu dus geen muilkorf!

Je hoeft mij niets uit te leggen. Misschien is het inderdaad toch handig om je hond dan maar te laten schouwen als het AID zo met je meewerkt. Ben je in een klap van al het gezeik af.

ja, dat is echt een goede tip, zo kun je in de toekomst, stel dat je nog eens tegen klachten aan loopt ( je weet immers nooit wat voor een etters er bij zitten) gewoon met je papiertje wapperen, geen gezeur, voor iedereen duidelijk, hoef jij iig niet meer in spanning te zitten als er weer een andere oom agent met een ander idee voor je deur staat Knipoog

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:41

ThePast03 schreef:
priscilla schreef:

Nou dan wens ik haar veel succes!

Boesboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:50

Jeetje wat dom zeg Huilen
Het is een Schatje van een hond!! Ach gut
Sterkte!!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:48

Modopmerking tussendoor: Aangezien de discussie op zich niet off-topic is zie ik geen reden het topic te sluiten, ondanks het verzoek van TS. Als de discussie gewoon netjes blijft verlopen zonder persoonlijke aanvallen dan is er wat mij betreft niets aan de hand Lachen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:00

raar dat er plotseling politie voor de deur staat. De hond ziet er schattig uit Haha!
Als ik zo'n kruising had zou ik voor de zekerheid altijd een muilkorf gebruiken omdat er al zoveel vooroordelen zijn. En als jou hond een keer (om welke reden dan ook) een andere hond grijpt zul je zien dat ie afgenomen wordt of zelfs afgemaakt (volkomen onterecht in sommige gevallen).

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:09

Ik vind het sowieso dom gelul dat sommige honden worden afgemaakt alleen al omdat ze op een pitbull lijken.

Wat een onzin zeg. Ik ken genoeg Staffords, Amerikaanse Bulldogs, en Bull Terriërs, en die doen geen mens kwaad. 'T zijn schatten van beesten. Ja
Rottweilers bijvoorbeeld kunnen ook goed gevaarlijk zijn, maar daarom maken ze toch ook niet elke Rottweiler af? (Voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen Rottweilers, m'n buurvrouw heeft er 1 en 't is een schat)

Vind 't zo idioot. Het is eigenlijk een soort discriminatie onder de honden Clown
Hier mag je toch ook niet zeggen 'Marokkanen stelen', want dan is het 'overal zitten rotte appels tussen'.
En bij honden vind ik dat eigenlijk precies zo. Vork

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:59

DeadxStar schreef:
Ik vind het sowieso dom gelul dat sommige honden worden afgemaakt alleen al omdat ze op een pitbull lijken.

Wat een onzin zeg. Ik ken genoeg Staffords, Amerikaanse Bulldogs, en Bull Terriërs, en die doen geen mens kwaad. 'T zijn schatten van beesten. Ja
Rottweilers bijvoorbeeld kunnen ook goed gevaarlijk zijn, maar daarom maken ze toch ook niet elke Rottweiler af? (Voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen Rottweilers, m'n buurvrouw heeft er 1 en 't is een schat)

Vind 't zo idioot. Het is eigenlijk een soort discriminatie onder de honden Clown
Hier mag je toch ook niet zeggen 'Marokkanen stelen', want dan is het 'overal zitten rotte appels tussen'.

In de wet staat dat stelen niet mag. In eenzelfde wet staat dat Pitbulls niet mogen. Niks met rotte appels te maken dus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:05

ik vind het geen dom gelul..... bijkomend is dat veel van deze rassen/kruisingen ook bij hondengevechten gehouden worden, deze regel is niet alleen ter bescherming van de mens, maar ook ter bescherming van de hond

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:14

Rosita schreef:
DeadxStar schreef:

In de wet staat dat stelen niet mag. In eenzelfde wet staat dat Pitbulls niet mogen. Niks met rotte appels te maken dus.

Zucht. Je snapt toch wel wat ik bedoel of niet? Kennelijk niet dus. Het over 1 kam scheren is gewoon doelloos.
Ik had het hier niet over pitbulls trouwens, maar lezen is ook een vak. Misselijkole:

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:30

Tja, je kunt moeilijk gaan doen over die wet, maar daat schiet niemand iets mee op. Die wet is er, en daar moet je je aan houden.
Misschien moet je de volgende keer een vergelijking maken die wel klopt;) Dan zal het wat duidelijker zijn.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:02

Ja of ze moet beter lezen, want nogmaals: Dat ging niet over Pitbulls.. Maargoed. Clown

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:28

Nee en deze discussie gaat ook niet alleen over pitbulls,maar over de WET.

En alle honden die jij noemt,die vallen als ze geen FCI hebben onder de pitbull wet,ook al zijn zo zo lief en gezellig!
En hoe krom iedereen dat ook vind,je veranderd er dus niks aan!

Heb zelf 2 Am staff meiden,schatten van beesten,maar je bent altijd bervooroordeeld,en dat weet je van te voren!

Als topic startster eerst goed ha geinformeerd,en alles had nagelezen,had ze kunnen weten dat deze hond onder de rad zou gaan vallen....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:12

KiWiKo schreef:
ik vind het geen dom gelul..... bijkomend is dat veel van deze rassen/kruisingen ook bij hondengevechten gehouden worden, deze regel is niet alleen ter bescherming van de mens, maar ook ter bescherming van de hond

Sorry hoor maar wat jij hier schrijft slaat helemaal nergens op Knipoog hondengevechten die nu nog gehouden worden, worden over het algemeen gehouden met Turkse Herders en andere Oosteuropese hondentypes en Aziaten.
Verder worden alle soorten honden hiervoor gebruikt en dat is niet alleen voorbehouden aan kruisingen met staffords, dat het ter bescherming van de mens is is onzin en dat het ter bescherming van andere dieren is ook.
Want als dat waar zou zijn zou je het per geval bekijken je wilt immers de dader straffen en niet zijn broer of landgenoot toch?
Dat deze honden verboden zijn heeft ook voor een heel groot deel te maken met het feit dat de Pit hier in Nederland geen FCI-papier had en dus geen erkent ras was hier dus werd het wat moeilijker dat in de hand te houden.
Maar uiterlijke kenmerken zeggen helemaal maar dan ook helemaal niets over karakter!! je kan een kruising hebben van rassen die nog nooit in de buurt van een Stafford of Pitbull hebben gestaan en toch die kenmerken krijgt, en dan wordt de hond veroordeeld op zijn uiterlijk omdat "wij" beschermd zouden moeten worden tegen deze bloeddorstige monsters? het moet niet gekker worden.
Wil je echt overkomen dat er regels zijn voor de veiligheid? ga dan gewoon de hond-eigenaar aanpakken die problemen veroorzaakt!! want sorry hoor maar als er morgen iemand verkracht wordt door een blonde man met blauwe ogen, betekend het dan maar automatisch dat alle mannen met die kenmerken potentiele verkrachters zijn? nee dus het alleen kijken naar uiterlijk werkt niet!!

Even een stukje gequote van een actie die nu loopt Knipoog

Citaat:
Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten, vallen Staffordshire bull terriers, American Staffordshire terriers en alle kruisingen die uit deze rassen voort komen en niet in het bezit zijn van een geldig FCI stamboom onder de zogenaamde Regeling Agressieve Dieren, oftewel de ''Pitbullwet''

Deze regeling eist jaarlijks enkele honderden hondenlevens. Deze honden hebben vaak niets misdaan en zijn ook geen Pitbulls, maar hebben slechts een aantal uiterlijke kenmerken van een ''Pitbulltype''.

De AID neemt deze honden in beslag, en brengt ze naar een ''geheime'' locatie, hier worden de honden gehouden tot de rechter zijn uitspraak doet. ''Ontrekken aan dagelijks verkeer'' Euthanasie dus.

Daarbij is tot overmaat van ramp gebleken dat deze honden soms onder zeer slechte omstandigheden worden gehouden tijdens hun verblijf, en nauwelijks worden verzorgd. Sommige Staffordshire terriers zijn vermagerd, hebben doorligplekken, diverse ( nog bloedende) wonden, schurft enz. enz. als zij dood terug worden gegeven aan hun baas. Deze honden worden na in beslagname dus ook nog eens onthouden van de medische zorg.

Dit dierenleed MOET gestopt worden! Deze wet wordt misbruikt om zoveel mogelijk Staffordshire terriers uit de weg te ruimen.

Er moet een ander systeem komen!

Help deze onschuldige dieren, en help ons een burgerinitiatief aan te bieden in Den Haag, oftewel ons punt op de agenda te zetten. Hiervoor zijn 40.000 handtekeningen nodig, en met jullie hulp moet dat haalbaar zijn!

Hoe kun je helpen?

Klik hier (http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=18586)en print hier het handtekeningenformulier uit, en help ons de 40.000 handtekeningen bij elkaar te krijgen, alle hulp en iedere handtekening is heel hard nodig! Heb je geen Excel op je pc, geef dit dan even door in het forum, dan zorgen we dat het formulier op een andere manier bij u komt!

Verder wil ik hier nog even aan toe voegen dat onze handtekeningenaktie akkoord is bevonden door Den Haag, hij is terug te vinden op de website van de tweede kamer. En dit handtekeningenformulier is dan ook de enige rechtsgeldige!

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:07

Deze wet is niet verzonnen om zoveel mogelijk dieren- en mensenleed te veroorzaken, maar om mensen er van te weerhouden zo'n dier te 'fokken' en/of te kopen. Dat er dan nog steeds dommerds blijven, die willens en wetens doorgaan met het fokken en kopen van die dieren kan je de wet niet aanrekenen.