Uitzending editie NL vechthonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Uitzending editie NL vechthonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:57

timokyana schreef:
Wil me eigenlijk niet in de discussie bemoeien, ik heb zelf een am bulldog.Als ik hem vergelijk met een bordeaux vind ik ze toch sprekend dezelfde koppen hebben.Alleen het kleurtje is anders.

Het verschil tussen de Bordeaux Dog en de Ambull is alleen dat de Bordeaux Dog wel een FCI erkend ras is en de Amerikaanse Bulldog niet. Er zijn ook al Ambulls in beslag genomen, deze kunnen in Nederland nooit de vereiste stamboom krijgen en lopen dus ook wel degelijk gevaar.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:57

friesjeessss schreef:
ik vind dit dus echt belachelijk, wij hebben stafford x boxer, niks mee aan de hand, schat van een beest, bijt niet en is lief voor iedereen, snap niet dat deze rassen verboden worden.. had het er laats over met onze DA toen ze werd gesterriliseerd, zij zei ook, met staffordse enz, hebben we nooit problemen, die honden zijn enthousiast, en lief voor iedereen, als je ze maar aanpakt, en ze goed weten wat ze wel en niet mogen..

heb niet het hele topic gelezen, zet er gewoon neer wat ik van die uitzending vind Knipoog

Had je het topic gelezen dan zou je begrepen hebben dat hoe lief jou hond ook is...ze ook onder de pittbullwet valt Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:58

friesjeessss schreef:
ik vind dit dus echt belachelijk, wij hebben stafford x boxer, niks mee aan de hand, schat van een beest, bijt niet en is lief voor iedereen, snap niet dat deze rassen verboden worden.. had het er laats over met onze DA toen ze werd gesterriliseerd, zij zei ook, met staffordse enz, hebben we nooit problemen, die honden zijn enthousiast, en lief voor iedereen, als je ze maar aanpakt, en ze goed weten wat ze wel en niet mogen..

heb niet het hele topic gelezen, zet er gewoon neer wat ik van die uitzending vind Knipoog

Het gaat er ook niet om dat de hond lief is of dat de DA zegt nooit problemen te hebben.
De kruising die jij hebt is in Nederland niet toegestaan, daar gaat het om.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:01

dat van die papieren klopt, weet ik, heb me er in verdiept en ja ik woon in belgie.Maar zouden ze een bordeaux naar papieren vragen denk je?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:04

timokyana schreef:
dat van die papieren klopt, weet ik, heb me er in verdiept en ja ik woon in belgie.Maar zouden ze een bordeaux naar papieren vragen denk je?

Die kans loop je wel degelijk, wel fijn als je dan de FCI papieren kunt tonen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:06

Ja zeker weten natuurlijk, niemand wil dat zijn hond in beslag word genomen.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:08

timokyana schreef:

Ik neem onder ander om die rede nooit geen Bordeauxdog zonder papiertje.
Je weet maar nooit of je een overijverig ambtenaartje tegen komt.

Ook al zijn beide honden enorm sociaal en welopgevoed,je hebt nu eenmaal een hondensoort waarvan mensen soms schrikken en waakzamer voor zijn.
Ik zeg altijd "mijn honden moeten 100x braver zijn dan een Labrador".

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:09

timokyana schreef:
Ja zeker weten natuurlijk, niemand wil dat zijn hond in beslag word genomen.

Nou? Toch al heel wat topics voorbij zien komen waarin mensen dachten dat het niet zo'n vaart liep hoor, of waarin ze dachten boven de wet te staan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:12

CarS schreef:
De wet is van 1993 maar ieder jaar is het welweer een keer in het nieuws dus "nog nooit van gehoord" gaat echt niet op.

Als je dit zegt vanwege mijn reactie kan ik je zeggen dat ik nog steeds geen nieuws kijk, dus buiten wat ik op internet lees hoor ik er nog steeds niets van. Toevallig dat ik de uitzending zag omdat ik aan het zappen was en dus even bleef hangen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:16

ThePast03 schreef:
friesjeessss schreef:

Het gaat er ook niet om dat de hond lief is of dat de DA zegt nooit problemen te hebben.
De kruising die jij hebt is in Nederland niet toegestaan, daar gaat het om.

volgens mij heb ik al eens eerder een hele discussie met jou gehad, hoeft ook niet weer, maar ja wij hebben haar laten chippen,enz, dus als ze wegloopt en de dierenambulance vind haar eerder, dan brengen ze haar naar de eigenaar of naar de dierenarts, ons is verteld, als je haar gewoon aanlijnt en ze is niet agressief, dan valt het wel mee, we lopen ook bijna alleen met haar op de deikjes, en een stukje naar de paarden en het bos, wij vermijden de plekken waar veel politie is, en ze mag dan wel verboden zijn, maar goed, bij puppiecurcus waren er geen problemen, bij de DA niet, die gaan nietnaar de politie en zeggen, hee daar en daar is een illegale hond, als dit echt gevaarlijke honden zouden zijn, zouden die mensen er ook niet aan meewerken om ons die hond te laten houden..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:16

Heb de topics gezien en wil me er niet in mengen, al vind ik het best lastig aangezien ik een in nl ook zo'n verboden hondenras heb ( pff wat klinkt dat naar)
Ik begrijp jullie argumenten, ook dat het beter voorkomen is dan genezen.Vind het ook goed dat jullie de voorlichting geven en tja wat er mee gedaan word Clown .
Ben bang dat idd de hondjes er de dupe van zijn.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:18

griebels schreef:
CarS schreef:
De wet is van 1993 maar ieder jaar is het welweer een keer in het nieuws dus "nog nooit van gehoord" gaat echt niet op.

Als je dit zegt vanwege mijn reactie kan ik je zeggen dat ik nog steeds geen nieuws kijk, dus buiten wat ik op internet lees hoor ik er nog steeds niets van. Toevallig dat ik de uitzending zag omdat ik aan het zappen was en dus even bleef hangen Knipoog

Nee hoor niet eens vanwege jou reactie....maar je hoort zovaak(ook hierboven weer) dat men niet weet dat je geen Pittbull mag.

En een pittbull is dan niet de kruising die naast je in de bank ligt...neeee dat zijn die gevaarlijke honden waarmee aso's in de grote stad lope want mijn hond is te lief voor een pittbull Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:18

timokyana schreef:
Heb de topics gezien en wil me er niet in mengen, al vind ik het best lastig aangezien ik een in nl ook zo'n verboden hondenras heb ( pff wat klinkt dat naar)
Ik begrijp jullie argumenten, ook dat het beter voorkomen is dan genezen.Vind het ook goed dat jullie de voorlichting geven en tja wat er mee gedaan word Clown .
Ben bang dat idd de hondjes er de dupe van zijn.

ja idd, ja ook wij hebben een in NL verboden hondenras Clown nou ja als je in mn profiel kijkt, is het echt geen enge hond hoor, gewoon een schat van een beest Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:22

friesjessss, ik vind het een prachtige hond en als ik heel eerlijk ben vind ik hem ook op een pitbull lijken.Je ziet goed het stafford erin terug en weinig boxer.Mijn am bull mag dan wel verboden zijn,maar heeft toch een heel ander koppie (zeg maar gerust rimpels en vel) Hij zit niet zo strak in het pak zeg maar, en idd, vind de wet ook zo krom als iets,maar helaas kunnen wij hier niets meer aan veranderen.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:23

friesjeessss schreef:
ja idd, ja ook wij hebben een in NL verboden hondenras Clown nou ja als je in mn profiel kijkt, is het echt geen enge hond hoor, gewoon een schat van een beest Haha!

Ik heb in je profiel gekeken en idd een schatje om te zien,grappig hondje qua aftekeningen en valt 100% zeker te weten onder deze wet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:25

Sommige mensen lezen blijkbaar niet dat de controle aan het verscherpen is?
Of willen dat niet begrijpen?

Mensen die zich eerst wat verdiepen voordat ze zo'n kruising aanschaffen moeten bewust moeite doen om niet de informatie van de pitbull wet tegen te komen.
Verantwoordelijke mensen willen het een levend wezen niet aandoen om de kans te lopen zinloos ingeslapen te moeten worden.

Simpelweg gezegd kun je dus aannemen dat dit soort kruisingen en stamboomloze honden niet bij de meeste ervaren, verantwoorde en zichzelf goed voorbereide hondenbezitters terecht komen.
Terwijl we het hier met zijn allen over eens zijn dat we wel vinden dat dit soort rassen daar eigenlijk alleen horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:29

timokyana schreef:
friesjessss, ik vind het een prachtige hond en als ik heel eerlijk ben vind ik hem ook op een pitbull lijken.Je ziet goed het stafford erin terug en weinig boxer.Mijn am bull mag dan wel verboden zijn,maar heeft toch een heel ander koppie (zeg maar gerust rimpels en vel) Hij zit niet zo strak in het pak zeg maar, en idd, vind de wet ook zo krom als iets,maar helaas kunnen wij hier niets meer aan veranderen.

dank je Haha! ja ze lijkt idd heel veel op een pitbull, kwa koppie, het uiterlijk is van een stafford, en het karakter van een boxer, veel te druk, zeg maar hyperactief..
ze moest gesteriliseerd worden dinsdag, ze was helemaal blij , en ging naast mijn moeder op de stoel in de wachtkamer zitten, en heel arrogant kijken, echt zo van, ik wacht hoor, komt der nog wat van?? ze waren daar ook gek van haar, en iedereen die haar ziet, vind het een schat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:34

ThePast03 schreef:
Sommige mensen lezen blijkbaar niet dat de controle aan het verscherpen is?
Of willen dat niet begrijpen?

Mensen die zich eerst wat verdiepen voordat ze zo'n kruising aanschaffen moeten bewust moeite doen om niet de informatie van de pitbull wet tegen te komen.
Verantwoordelijke mensen willen het een levend wezen niet aandoen om de kans te lopen zinloos ingeslapen te moeten worden.

Simpelweg gezegd kun je dus aannemen dat dit soort kruisingen en stamboomloze honden niet bij de meeste ervaren, verantwoorde en zichzelf goed voorbereide hondenbezitters terecht komen.
Terwijl we het hier met zijn allen over eens zijn dat we wel vinden dat dit soort rassen daar eigenlijk alleen horen.

die beestjes moeten toch ergens heen! wij zagen haar op internet staan als stafordse, met een foto erbij en waren op slag verliefd op dat beestje, toen later zei die man dat er dus boxer bij inzat, we hebben het er even over gehad, en besloten dat we haar niet lieten zitten omdat ze een kruizing was, ze is bij haar vorige eigenaar al 8x verhuisd, we vonden dat zoo zielig dat wij haar namen, en in die stad waar die mensen woonden, was ze al een aangehouden, omdat die man er als een nazi uitziet...

ik luister nu even naar haar, en ze ligt keihard te snurken op de bank, ik kan nu al niet meer zonder haar, en we hebben haar nog maar 3 maand.. het is een poppie, en we nemen het risico dan maar, ben trouwens al een paar keer politie tegen gekomen, die aaien haar en zeggen, goh leuke hond heb je Haha! staffordse? ik: ja, o wat een leuk beest, dus ja wat betreft de controle?? dat valt reuze mee hoor Ja

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:35

griebels schreef:
Dan heeft het dus niets te maken met de ouders... Want dan zou er uit 2 goede ouders ook een goed kind komen...

HEt ontstaan van een persoonlijkheid wordt door 2 dingen bepaald:
- vorming (door ouders en milieu)
- karakter, dat genetisch bepaald is.
Soms overheerst het een het ander. Het hangt er maar net van af wat het sterkst is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:37

friesjeessss schreef:
[
[/quote]

die beestjes moeten toch ergens heen!

Als ze er al zijn kunnen ze het beste in Belgie geplaatst worden want daar zijn ze toegestaan en veilig.

Verder denk ik dat het weinig nut heeft om met jouw over de pitbull wet te praten, je wilt het niet horen en geloven en ik hoop voor je dat je hond oud mag worden.

Je beantwoord precies aan het profiel van de mensen die ik bedoelde in mijn post om eerlijk te zijn. Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:39

Die beestjes moeten ergens heen ja. In Nederland houdt dat in: naar de verdoemenis! Inderdaad, men moet meer herleiden waar de hond gefokt is en die lui keihard aanpakken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:39

Ik meen dat karakter gevormd wordt...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:41

griebels schreef:

Slechts gedeeltelijk.
Want stel dat jij en ik dezelfde ouders zouden hebben, zouden we dan hetzelfde zijn? No way. Ik ben nog niet eens hetzelfde als mijn zus. Dezelfde opvoeding, maar totaal verschillende mensen. Allebei een ander genenpakketje van onze ouders gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:42

ThePast03 schreef:
friesjeessss schreef:
[
[/quote]

die beestjes moeten toch ergens heen!

Als ze er al zijn kunnen ze het beste in Belgie geplaatst worden want daar zijn ze toegestaan en veilig.

Verder denk ik dat het weinig nut heeft om met jouw over de pitbull wet te praten, je wilt het niet horen en geloven en ik hoop voor je dat je hond oud mag worden.

Je beantwoord precies aan het profiel van de mensen die ik bedoelde in mijn post om eerlijk te zijn. Knipoog

ik vind de wet gewoon krom, jij niet, ben ik al eerder achter gekomen, en met jou is ook geen discussie mogelijk want jij luisterd ook niet, jij doet mij ook aan mensen denken, mensen die honden laten stikken omdat ze niet legaal zijn, zo ben ik niet als het een liefe hond is, wat maakt mij dat uit als het van nederland niet mag?! de politie hier doet er niet moeilijk over, de rest ook niet (eerder genoemd) dan zullen ze wel niet zo gevaarlijk zijn, anders was er wel veel strenger gecontroleerd, en had de DA en puppiecursus ons wel geweigerd

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:43

griebels schreef:

Dus Jazz (en Amor) geven helemaal geen (voor sommige mensen) moeilijke karakter door maar die nakomelingen komen allemaal terecht bij mensen die ze zo vormen?