Branca schreef:Is niet dubbel..
Een hond is wat anders dan een kind..in de ogen van een hond!
Goedpraten doe ik ook niet,..wel opletten he![]()
Er is verschil tussen doodbijten en dood door bijv schudden..
Daar heeft de overleden hond niets aan. En de hond die gedood heeft zal het waarschijnlijk weer doen.
ThePast03 schreef:
En jij als baas hebt dat toegelaten dat jouw hond 3 jaar lang is gebeten? Onvoorstelbaar!
Dat kan je een keer overkomen maar daarna voorkom je dat toch.
Verder wil ik sommige mensen even uit de droom helpen dat het bijten en doden van kleinere honden niets met dominantie te maken heeft.
Alleen onzekere honden voelen zich bedreigd door een zoveel kleinere hond.
Maar het staat natuurlijk veel stoerder om het dominantie te noemen.![]()
Verder vind ik het triest dat sommige mensen nog steeds excuses proberen te verzinnen voor een hond die andermans tuin inspringt en een hond doodbijt.
Ook verbaasd het me dat er nog levende kleine honden rondlopen, als ik de verhalen hier zo hoor horen ze allemaal doodgebeten te worden omdat ze of teveel met hun staart omhoog lopen of teveel keffen of alleen maar voorbij rennen.
Het gaat hier niet om het ras dit is hondengedrag wat absoluut niet toelaatbaar is en ook absoluut niet normaal is.
Ik wil de "dader" weleens bij een grotere zelfverzekerde hond zien, ik weet nu al hoe zijn lichaamshouding dan is. Wedden dat hij dan niet zo "dominant" (zoals sommige dat willen noemen) is?
Helemaal mee eens!
Berdien schreef:Plucnk, je verwoordt precies wat ik wil zeggen.
Daarbij wil ik zeggen dat honden echt GEEN verschil maken tussen honden en kinderen. Nooit. Mijn oom is hondentrainer, en het eerste wat hij zegt is: NOOIT de hond alleen laten met een kind. Een hond zal een kind net zo corrigeren als hij dat bij een andere hond zou doen. Je moet donders goed uitkijken, want een hond ziet een kind al snel als een lager lid van de roedel, en die mag hij corrigeren. Met grootse gevolgen.
Dus dat is onzin.
Precies! En ook in dit verhaal had de hond het kunnen laten bij corrigeren maar hij koos ervoor om te doden.