nieuwe pup ***aparte kruising ***

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: nieuwe pup ***aparte kruising ***

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:52

ThePast03 schreef:
Punt is dat als jij geen officiele FCI stamboom bij je hond hebt je niet kan aantonen dat het geen pitbull is. Zo zit het simpel uitgelegd een beetje in elkaar.

en hoe zit het dan met deze hond, waarvan aangetoond kan worden wat de afstamming exact is?
dan kan je aantonen dat het geen pibull is

dat het om uiterlijk gaat snap ik, maar zoals je het nu zegt klinkt het dus alsof je de hond mag houden als je kan aantonen dat er géén pitbull inzit

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:55

Renske_ schreef:
en hoe zit het dan met deze hond, waarvan aangetoond kan worden wat de afstamming exact is?
dan kan je aantonen dat het geen pibull is

dat het om uiterlijk gaat snap ik, maar zoals je het nu zegt klinkt het dus alsof je de hond mag houden als je kan aantonen dat er géén pitbull inzit

Dat zou wel logisch zijn maar zo is het niet. De Wet erkend alleen het officiele FCI stamboom (van de Raad van Beheer dus) als geldig bewijs van het feit dat je hond geen pitbull is.

DNA testen, verklaringen van dierenartsen, fokkers, valse papieren: het haalt allemaal niets uit.
Allemaal geprobeerd, allemaal gefaald.

De Wet is nu eenmaal zo, ik heb hem niet gemaakt maar zeg wel: Stop met het fokken en kopen van dit soort honden en stel ze niet meer bloot aan dit risico!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:01

hmm dan is die wet nog krommer dan ik al dacht.
opzich goed dat hij er is, maar hij gaat te ver vind ik.

probleem is ook dat zeker hier vlakbij de grens je alle mogelijke soorten hondne&kruisingen kan kopen en er zelf mee kan fokken en ja dan krijg je idd hondjes die onder de pitbullwet vallen.
Maar moet er wel weer bijzeggen dat zeker de jack-kruisings hier gewoon vrolijk rondlopen(oa gekocht in belgie als zuivere jacks, maar duidelijk een bredere kop&kaak, agressievere uitstraling en voldoen aan vele eisen die hier genoemd werden)
maargoed als iemand kwaad wil en een melding maakt heb je dus idd een probleem. beetje jammer dat de wet dan meteen weer zo ver doorgetrokken word ook.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:05

Renske_ schreef:
hmm dan is die wet nog krommer dan ik al dacht.
opzich goed dat hij er is, maar hij gaat te ver vind ik.

probleem is ook dat zeker hier vlakbij de grens je alle mogelijke soorten hondne&kruisingen kan kopen en er zelf mee kan fokken en ja dan krijg je idd hondjes die onder de pitbullwet vallen.
Maar moet er wel weer bijzeggen dat zeker de jack-kruisings hier gewoon vrolijk rondlopen(oa gekocht in belgie als zuivere jacks, maar duidelijk een bredere kop&kaak, agressievere uitstraling en voldoen aan vele eisen die hier genoemd werden)
maargoed als iemand kwaad wil en een melding maakt heb je dus idd een probleem. beetje jammer dat de wet dan meteen weer zo ver doorgetrokken word ook.

ja dat is ook jammer renske, maar hij is er wel, en ik denk dat er niet genoeg voor gewaarschuwd kan worden, het gaat immers om een dierenleven, een dier dat het nie verdiend om een spuitje te krijgen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:06

Het zijn niet alleen de mensen die je verraden. Het risico bestaat ook dat ze het niet meer zo gedogen als nu en dat ze aktief op dit soort kruisingen gaan jagen.
Een hond kan zomaar 12 jaar of ouder worden en je zal er maar mee zitten als dat gebeurd!

Kan je wel zeggen ze pakken mij mijn hond niet af maar je hebt geen poot om op te staan en goedschiks of kwaadschiks het gebeurd toch wel.

En wat ook niet vergeten mag worden is dat je ook nog eens een behoorlijke boete krijgt wegens overtreding van deze Wet.

Om dit zinloze leed te stoppen is er maar een oplossing. Niet meer dit soort pups kopen, als ze niet meer verkocht worden is het zo gedaan met de fok.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:16

ThePast03 schreef:
Het zijn niet alleen de mensen die je verraden. Het risico bestaat ook dat ze het niet meer zo gedogen als nu en dat ze aktief op dit soort kruisingen gaan jagen.
Een hond kan zomaar 12 jaar of ouder worden en je zal er maar mee zitten als dat gebeurd!

Kan je wel zeggen ze pakken mij mijn hond niet af maar je hebt geen poot om op te staan en goedschiks of kwaadschiks het gebeurd toch wel.

En wat ook niet vergeten mag worden is dat je ook nog eens een behoorlijke boete krijgt wegens overtreding van deze Wet.

Om dit zinloze leed te stoppen is er maar een oplossing. Niet meer dit soort pups kopen, als ze niet meer verkocht worden is het zo gedaan met de fok.

dat is idd de boodschap waar het om gaat! je verdiepen in wat je koopt en geen risico honden meer aanschaffen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 07:18

kunnen we er nu aub over ophouden, of als jullie er zo graag over door willen gaan, dat jullie dan zelf een topic openen?

dank je Lachen

ik zal het nog 1 keer vertellen, deze hond wordt niet in beslag genomen, afgemaakt of wat dan ook. mijn vriend had vroeger een hond, een bendog of zo iets, weet niet meer precies. wie er op de plaats kwam, van onbekende, hij pakte ze allemaal, tot uiteindelijk de politie kwam, want er was melding van gemaakt. maar geloof me dat ook de politie niet op het terrein kwam en die hond niet meenam, echt hoor, niet om stoer te doen of wat dan ook, maar de politie moet er veel voor over hebben willen ze deze hond meenemen...

en hier staat trouwens haar opa op van vaders kant, hij heet Bigtime suicide King. Europees Kampioen Lachen http://www.bigtimebulldogs.nl/

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:23

Waarom steek je je kop zo in het zand??

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 11:24

JustNanno schreef:
Waarom steek je je kop zo in het zand??

waarom blijf jij er hele tijd over door gaan, terwijl ik al 3 keer gevraagd heb of iedereen nu gewoon reacties kan geven over mijn pup en niet over die wet???

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:27

Omdat ik wel eens benieuwd ben of je voor je hond kiest of voor jezelf, mocht dit hondje onder de RAD gaan vallen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:28

waarom steek je je kop in het zand ik ken zo pissig worden van mensen die er zo makkelijk over praten

Rosita

Citaat:
haar opa op van vaders kant, hij heet Bigtime suicide King.

Alleen die náám al............. en voor die honden willen ze een erkende status? Never nooit.

En Rockey............. léés nu eens wat iedereen heeft geschreven? Dat doen ze niet om jou te pesten of omdat ze je hondje niet leuk vinden hoor, want léuk is ze....... Maar ja, Nederland heeft de RAD-regeling nu eenmaal. Met deze verhalen over je vriend en zijn hond maak je de situatie niet aantrekkelijker trouwens.

Eigenlijk zou iedereen met een Amstaff of aanverwante dieren het schoolvoorbeeld van een verantwoordelijke hondenbezitter moeten zijn. Altijd vriendelijk en voorkomend naar de omgeving, de andere wang toedraaien als er naar over de hond gedaan wordt enzovoort. Maar ja, meestal hebben deze baasjes een kort lontje daarom kiezen ze voor een hond met een net zo kort lontje en onstaan er dús ongelukken.

Hoe je deze cirkel moet doorbreken, geen idee ;-(
Laatst bijgewerkt door Rosita op 06-08-06 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

ze kiest heel duidelijk voor zichzelf

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:30

rosita jij doet voorkomen dat alleen aso en tuig met zulke honden lopen terwijl er ook gewoon liefhebbers van het ras zijn

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:39

Rosita schreef:
En Rockey............. léés nu eens wat iedereen heeft geschreven?

Hoho, niet iedereen! Boos!

De TS heeft nu al meerdere malen gevraagd of er slechts gereageerd kan worden op haar vraag...
Jammer dat dit niet lukt...

Ik wil je in ieder geval veel plezier met je hondje wensen en hoop dat jullie samen oud worden Knipoog . Verder zal ik hier niet meer antwoorden, heeft helaas geen zin.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:45

meissielief schreef:
rosita jij doet voorkomen dat alleen aso en tuig met zulke honden lopen terwijl er ook gewoon liefhebbers van het ras zijn

Teveel meissielief, teveel. En iedere aso is, zeker voor deze honden, er eentje teveel. De honden staan al in een verkeerd daglicht en daar komen ze op deze manier echt niet uit.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:48

ik ben het er dus niet mee eens want ook een aso kan heel goed voor zijn dier zijn en wat versta je onder aso iemand met veel goud of tattoes ook die mensen kunnnen gewoon van hun hond houden en normaal opvoeden

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:49

wat een leuke combi Haha! ik wle wel foto's zien als hij is uitgegroeid Haha!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:50

meissielief schreef:
ik ben het er dus niet mee eens want ook een aso kan heel goed voor zijn dier zijn en wat versta je onder aso iemand met veel goud of tattoes ook die mensen kunnnen gewoon van hun hond houden en normaal opvoeden

ik zeg helemaal níks over goud en tattoos.......... Aso-zijn zit helaas aan je binnenkant en niet aan je buitenkant. Dit zei ik:

Citaat:
Altijd vriendelijk en voorkomend naar de omgeving, de andere wang toedraaien als er naar over de hond gedaan wordt enzovoort. Maar ja, meestal hebben deze baasjes een kort lontje daarom kiezen ze voor een hond met een net zo kort lontje en onstaan er dús ongelukken.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:11

ja ik weet wat je zei maar ik kan er pissig over worden als mensen zulke honden altijd maar met aso mensen in verband brengen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 12:38

nogmaals wil iedereen nu verder gaan in een ander topic en mijn topic met rust laten, want anders laat ik er een slotje op zetten.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:10

rockey schreef:
nogmaals wil iedereen nu verder gaan in een ander topic en mijn topic met rust laten, want anders laat ik er een slotje op zetten.

Het feit dat jij aan struisvogelpolitiek doet, wil niet zeggen dat andere mensen dat ook doen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, en het is zeker dat er door dit topic weer een aantal mensen wijzer zijn geworden.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:13

Fijn hè als mensen maar gewoon hun ongedwongen mening uitten terwijl jij gewoon je hondje wil laten zien.

Vind het persoonlijk vrij asociaal om iemand zijn topic zo te verzieken. Open inderdaad een topic als je merkt dat er een discussie aan het licht moet komen.

Maarre ik had het al gezegd het is echt een droppie, ga je er nog mee op cursus??

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:22

Verder gaan in een ander topic heeft niet zo veel zin. De reden dat er in dit topic over deze wet wordt gepraat is om jou te laten inzien wat voor hond je in huis hebt. Helaas heeft dat in dit topic ook geen zin omdat je liever je kop in het zand steekt.
Dus wat dat betreft kan er inderdaad net zo goed een slotje op want we dringen toch niet tot je door.

Als je een topic plaatst kan je verwachten dat er ook reacties komen waar je het niet mee eens bent. Beetje flauw om dan om een slotje te gaan vragen.

Wat ik nog het meest sneu vind is dat je in de praktijk ook helemaal geen slotje wil. Was dit wel zo dan had je allang een slotje aangevraagd bij een moderator. Liever wil je nog 20 reacties van bokkers met oh wat een leuke foto's, wat een schatje, wat een lieverd etc etc. Bijna iedereen hier heeft al aangegeven dat ze je hond erg leuk vinden. Hoe vaak wil je dat nog horen? Hoe vaak moet je ijdelheid nog gestreeld worden?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:31