Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:Tulandro schreef:Waarom reageer je zo fel en gemeen? Ik woon hier in een rustige wijk, aan een groot park. Onze kat komt niet verder dan deze straat, dat betekent dat hij te maken heeft met misschien 5 families. Nee, daar hebben wij geen problemen mee, 3 daarvan hebben zelf katten en de anderen honden. Ik loop niet met een plaat voor mijn HOOFD, maar ik praat wel vaak met mensen in mijn straat, zo weet je wat men denkt.
Als je dit al gemeen vindt?
Fel word ik omdat je je verhaal steeds aanpast. Eerst zeg je dat katten geen krassen maken op auto's omdat ze hun nagels niet uit hebben als ze lopen. Dan snap je niet waarom mensen zich druk maken over die kleine stinkende drollen en uiteidenlijk heb jij alleen op adressen gewoont waar alleen mensen woonde (of wonen) die het fantastisch vinden dat jouw huisdieren in hun tuin lopen.
Prachtig sprookje en voor jou misschien deels waarheid. Maar de realiteit is gewoon dat heel veel mensen last hebben van andermans katten in hun tuin. En die kant lijk je gewoon niet te willen zien.
Omdat de mensen niet klagen? Dat doet bijna niemand, of het zijn dierenliefhebbers die er verder geen ruzie over willen of het zijn mensen die hun eigen maatregelen treffen. Dat laatste wil je je kat liever niet aandoen lijkt me.
Blijf me toch afvragen van wie al die kattenlijkjes zijn die ik regelmatig langs de kant van de weg zie liggen.(En waarvoor ik de dierenambulance bel om ze op te laten halen).
Tulandro schreef:Ik pas mijn verhaal niet aan, ik reageer op jou. Je mag hier gerust een kijkje komen nemen en met mijn buren praten. Dan zul je zien dat het realiteit is. Ik had het er net nog met meerdere mensen over uit Ridderkerk, en ook zij hebben geen last van andermans katten. Ik heb het zelfs net nog aan mijn moeder gevraagd, zij heeft zelden een drol in de tuin, en die schept ze er gewoon uit. Klaar!
ThePast03 schreef:Tulandro schreef:Ik pas mijn verhaal niet aan, ik reageer op jou. Je mag hier gerust een kijkje komen nemen en met mijn buren praten. Dan zul je zien dat het realiteit is. Ik had het er net nog met meerdere mensen over uit Ridderkerk, en ook zij hebben geen last van andermans katten. Ik heb het zelfs net nog aan mijn moeder gevraagd, zij heeft zelden een drol in de tuin, en die schept ze er gewoon uit. Klaar!
Dan ben jij echt de uitzondering die de regel bevestigd.
In de meeste woonwijken vinden mensen het niet prettig als een huisdier van een ander in hun tuin rondhobbelt.
Als je de kattenstront op tijd ontdekt kun je het eruit scheppen ja, maar meestal heb je het al je handen voordat je er erg in hebt. Katten begraven dat namelijk.
Voor zwangere vrouwen is het zelfs gevaarlijk om in kattenstront te graaien.
Overigens reageerde je in eerste instantie helemaal niet op mij maar op anderen, maar jij je zin
Ik maak me er verder ook niet druk over, je moet doen wat je zelf goed lijkt alleen zoals gezegd niet zeuren als je kat wordt doodgereden, doodgebeten of vergiftigd. Dat riscio neem je namelijk helemaal zelf.
Tulandro schreef:Ik ben één van die mensen ( en dat geldt ook voor mijn paard) dat wil dat mijn dieren zoveel mogelijk buiten lopen. Dus als ze dan doodgereden worden, tja, hebben ze in ieder geval een heerlijk leven gehad!
Citaat:Tulandro schreef:
Ik ben één van die mensen ( en dat geldt ook voor mijn paard) dat wil dat mijn dieren zoveel mogelijk buiten lopen. Dus als ze dan doodgereden worden, tja, hebben ze in ieder geval een heerlijk leven gehad!
Die van mij zijn ook zoveel mogelijk buiten in hun ren en hebben ook een heerlijk leventje en worden in ieder geval niet doodgereden, doodgebeten of vergiftigd
Tulandro schreef:Ik vind een ren niet buiten lopen. Het gaat er juist om (voor mij) dat een kat in vrijheid kan bewegen, wat ze in de natuur altijd doen.
Tulandro schreef:Ik vind een ren niet buiten lopen. Het gaat er juist om (voor mij) dat een kat in vrijheid kan bewegen, wat ze in de natuur altijd doen.
Desiree schreef:Op de veluwe lopen ook een hele hoop katten rond en die horen daar niet. Ze richten behoorlijke schade aan.
ThePast03 schreef:Tulandro schreef:Ik vind een ren niet buiten lopen. Het gaat er juist om (voor mij) dat een kat in vrijheid kan bewegen, wat ze in de natuur altijd doen.
Een kat is een huisdier wat niet in onze natuur voorkomt.
Waarom laat je je paard dan niet los op de veluwe? Dat is ook veel natuurlijker.
Weet je ik heb langs een drukke weg gewoond en heel wat kattenlijkjes van de weg gehaald en op laten halen door de dierenambulance. Maar helaas ook nog levende katten waarvan alle ingewanden buiten de buik lagen en zelfs een die zo plat was van achteren dat hij zat vastgeplakt aan de weg.
En die kat leefde nog!
Maar ook in de rustige buurt waar ik nu woon zie ik vaak aanplakbiljetten van vermiste katten.
Op de page van onze plaatselijke dierenbescherming staan heel veel katten die vermist worden.
En een kat is super tevreden met een grote ren of goed afgezette tuin hoor. Ben bang dat het meer in jouw hoofd zit dan in het kattekopje
malie schreef:mensen doen te moeilijk over zulke dingen het is maar een kat! bij mij is de tuin komt zelfs een konijn van de buren en ik gooi die konijn toch ook niet over het hek weer terug bijwijze van dan he!
laat ze lekker mijn intresseert het niet of er nou katten in mijn tuin lopen
Desiree schreef:Op de veluwe lopen ook een hele hoop katten rond en die horen daar niet. Ze richten behoorlijke schade aan.
Freggel schreef:Zolang wij al katten hebben lopen ze gewoon buiten. Maar onze katten hebben altijd geleerd dat ze alleen naar buiten mogen als er iemand thuis is. En als ze 's avonds binnen kwamen (geroepen werden) dan bleven ze 's nachts ook binnen. En ze gingen pas naar buiten als ze volledig zindelijk waren. Onze katten kwamen altijd binnen om hun behoefte op de bak te doen. Soms zaten ze zelfs bij wijze van spreken met gekruiste beentjes voor de deur te wachten omdat ze nodig moesten.
Met Munk was het niet anders, totdat we in een wijk kwamen wonen waar meerdere katten dag en nacht buiten liepen en dus gewend waren om hun behoefte buiten te doen. Omdat ze ook gewoon niet naar binnen konden.
Juist omdat andere katten het doen, is mijn kat dus ook haar behoefte buiten gaan doen. Het werd zelfs zo erg dat onze kat 's nachts werd lastig gevallen door andere katten die buiten zaten terwijl zij binnen zat. Uit pure frustatratie is zij toen begonnen met sproeien.
Meerdere oplossingen gezocht, maar de enige die blijkt te werken is een kattenlijk met magneet, zodat zij dag en nacht naar buiten kan. Maar er geen andere katten door naar binnen kunnen.
Inmiddels is de kattenbak al 2 jaar weg, nadat hij 2 jaar ongebruikt in de hal had gestaan.
Niet mijn keuze, maar ik ga een kat met een verschrikkelijke drang naar buiten niet binnen houden omdat andere mensen hun katten buiten schoppen terwijl ze geen enkele mogelijkheid hebben om naar binnen te kunnen. Want een kat die goed zindelijk is kan dat blijven, alleen kun je het een kat niet kwalijk nemen dat als veel katten buiten in "jouw" tuin hun behoefte doen zij dat zelf ook gaan doen.